PROGRAM WYCHOWAWCZY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Szkoła dla rodziców i wychowawców
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
informacje i wskazówki dla rodziców
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
w nowej podstawie programowej
Ul. Pi ę kna 30/32 Łód ź Szkoła Podstawowa Dyrektor: El ż bieta Grzelakowska Tel
Wagarowanie młodzieży
Dojrzałość szkolna dziecka
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
ROLA ŚWIETLICY WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Życie nastolatka.
warsztaty dla rodziców
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
ROLA ŚWIETLICY W ZASPOKAJANIU POTRZEB DZIECI SZEŚCIOLETNICH
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
O korzeniach i skrzydłach…
w praktyce pedagogicznej
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
„ Człowiek potrzebuje człowieka, żeby być człowiekiem ” (J.R.Bacher)
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
POTRZEBY DZIECKA POWINNOŚCI RODZICA
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Szkoła Promująca Zdrowie
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Wychowywać to kochać i wymagać
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Tydzień działań profilaktycznych
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
7 Nawyków – mapa wdrożenia
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Jak ustrzec dziecko wpływowe przed presją rówieśniczą?
JAK BYĆ WYSTARCZAJĄCO DOBRYM RODZICEM DORASTAJĄCEGO DZIECKA CZĘŚĆ I
Zapis prezentacji:

PROGRAM WYCHOWAWCZY

  PROGRAM WYCHOWAWCZY 1. Rola rodziców w procesie wychowania dziecka. 2. Zadania Szkoły. 3. Zespół Psychologiczno-Pedagogiczny. 4.Sylwetka dziecka w wieku 6-8 lat: opis ogólny zachowania, relacje z Rodzicami, relacje w szkole. 5. Niepokojące zachowania dziecka. 6. Etapy rozwiązywania problemu. 7. Propozycje warsztatów wychowawczych. 8. Inne.

1. ROLA RODZICÓW 5. ZACHOWANIA 3. ZESPÓŁ P-P 7. WARSZTATY 8. INNE PROGRAM WYCHOWAWCZY 2. ZADANIA SZKOŁY 6. ETAPY 5. ZACHOWANIA 3. ZESPÓŁ P-P 4. SYLWETKA UCZNIA

WYCHOWANIE RODZICE SZKOŁA ŚRODOWISKO WYCHOWANIE Dorzucilam cliparty

NAJWAŻNIEJSZYM NAUCZYCIELEM JEST RODZIC ROLA RODZICÓW Dorzucilam cliparty

FUNKCJE WYCHOWAWCZE RODZICÓW ROLA RODZICÓW Dorzucilam cliparty

ROLA RODZICÓW ROLA RODZICÓW opiekuńcza – zapewnienie bytu materialnego i dbałość o zdrowie; emocjonalna – zaspokojenie potrzeby miłości, przynależności, …akceptacji, szacunku, poczucia bezpieczeństwa, kształtowanie …osobowości; poznawcza – dbanie o rozwój zainteresowań, intelektualny, ...umiejętności uczenia się. ROLA RODZICÓW Dorzucilam cliparty

ROLA RODZICÓW Dorzucilam cliparty

ROLA RODZICÓW Dorzucilam cliparty

NAJTRUDNIEJ WŁASNE ROLA RODZICÓW Dorzucilam cliparty

ZADANIA SZKOŁY ZADANIA SZKOŁY Zespół P-P Wspierania Rodziców Wspólna praca Nauczyciele ZADANIA SZKOŁY Dorzucilam cliparty

ZESPÓŁ P-P ZESPÓŁ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNY psycholog szkolny Katarzyna Duszyńska-Łysak pedagog szkolny Ewa Ukleja Marcin Bukowski ZESPÓŁ P-P Dorzucilam cliparty

SYLWETKA SYLWETKA

SYLWETKA SYLWETKA ZACHOWANIE 6 7 8 zdenerwowany zaniepokojony ruchliwy skubią, obgryzają miny, grymasy napady wściekłości zmienność nastrojów naj … (wygrana) oszukują „pępek świata” ociągają się, opryskliwe wrażliwi na krytykę ciekawy świata skory do pomocy wrażliwy przygaszony, skryty lubi samotność zajęty aktywność manualna telewizja, muzyka nieobecny (polecenia) bywa ospały, smutny narzekający użala się, płacze lęki racjonalne odreagowanie - bóle energia spieszy się przebojowy bezkrytyczny przeżywa porażki patrzy na innych pogodny otwarty potrzeba pochwał zainteresowany SYLWETKA

SYLWETKA SYLWETKA RODZICE 6 7 8 chwiejność, niestałość rywalizuje (matka) nieposłuszny prowokujący, bezczelny tak nie myśli chimeryczny pretensje do rodziców źli, dręczą dziecko ignorują – to czego nie zrobią nie prawdziwi rodzice potrzeba więzi z matka nie odstępuje uczulony na dezaprobatę wychwytuje nastrój bliskość fizyczna tata na dalszym torze SYLWETKA

SYLWETKA SYLWETKA SZKOŁA 6 7 8 egoistyczny obraża się najlepszy konfliktowy przeszkadzający nieposłuszne „stres szkolny” posłuszny wyłączający się dostrzega rówieśników liczy się z oceną doświadczony umiejętności przetrwania ważni rówieśnicy pozycja w grupie - stres klasowy błazen skargi nauczycieli SYLWETKA

ZACHOWANIA ZACHOWANIA DZIECKA SĄ ZGODNE Z JEGO ETAPAMI ROZWOJU PSYCHICZNEGO ZACHOWANIA Dorzucilam cliparty

ZACHOWANIA NIEPOKOJĄCE ZACHOWANIA DZIECKA Unika (boi się) szkoły. Nie ma koleżanek i kolegów. Jest często płaczliwe i rozdrażnione. Jest ciągle zmęczone. Ma problemy ze spaniem. Jest zamknięte w sobie. Nie chce uczyć się. Nie bierze udziału w imprezach klasowych. Jest negatywnie nastawione do dzieci i nauczycieli. ZACHOWANIA Dorzucilam cliparty

ROZMOWA ZACHOWANIA Dorzucilam cliparty

ETAPY ETAPY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMU WYCHOWAWCA ZESPÓŁ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNY DYREKTOR SZKOŁY + WYCHOWAWCA ETAPY Dorzucilam cliparty

WARSZTATY WARSZTATY WYCHOWAWCZE Szkoła dla Rodziców Problemy wychowawcze Uczeń kl. 0 Próg szkolny kl. III-IV Jak pomóc dziecku w nauce Dysleksja WARSZTATY Dorzucilam cliparty Szkoła dla Rodziców

INNE Dorzucilam cliparty

INNE Dorzucilam cliparty

LITERATURA Literatura – Poradniki wychowawcze Covey S.: 6 najważniejszych decyzji, które kiedykolwiek podejmiesz Covey S.: 7 nawyków skutecznego nastolatka Covey S.: 7 nawyków szczęśliwej rodziny Faber A., Mazlish E.: Wyzwoleni rodzice wyzwolone dzieci … Faber A., Mazlish E.: Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały … Faber A., Mazlish E.: Rodzeństwo bez rywalizacji … Faber A., Mazlish E.: Jak mówić, żeby dzieci się uczyły … Faber A., Mazlish E.: Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały … Gordon T.: Wychowanie bez porażek Gordon T.: Wychowanie bez porażek w praktyce Gordon T.: Wychowanie bez porażek w szkole Gordon T.: Wychowanie w samodyscyplinie LITERATURA