SPRAWOZDANIE z działalności Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tarnowie w roku szkolnym 2008/2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Działania PPPP w Tarnowie
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Informacja o działalności Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tarnowie w roku szkolnym 2009/2010.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Przykłady dobrych praktyk
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Prezentacja instytucji
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

SPRAWOZDANIE z działalności Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tarnowie w roku szkolnym 2008/2009

Siedziba PPPP w Tarnowie Tarnów, ul. Krzyska 17 a

Filie PPPP w Tarnowie Filia w Tuchowie: ul. Wróblewskiego 1 Filia w Wojniczu: ul. Długa 82 Filia w Żabnie: ul. Św. Jana 1 (nowa siedziba)

Misja PPPP w Tarnowie p o m o c dzieciom, młodzieży, rodzicom (opiekunom) i nauczycielom, potrzebującym wsparcia i poszukującym dróg w samorozwoju indywidualne podejście oraz pomoc poprzez w n i k l i w ą d i a g n o z ę psychologiczną, pedagogiczną i logopedyczną w s p a r c i e dla rodziców i nauczycieli w działaniach wychowawczych oraz pomoc w minimalizowaniu nieharmonijności rozwojowych dzieci

Obszar działania PPPP w Tarnowie 16 gmin Powiatu Tarnowskiego podzielone pomiędzy Poradnię Tarnów i poszczególne filie

Obszar działania – PPPP Tarnów Lisia Góra Pleśna Radłów Ryglice (Zalasowa, Lubcza, Wola Lubecka) Skrzyszów Tarnów Wierzchosławice Obszar działania – Filia Tuchów Ciężkowice Gromnik Ryglice (Ryglice, Bistuszowa, Joniny, Kowalowa) Rzepiennik Strzyżewski Szerzyny Tuchów

Obszar działania - Filia w Wojniczu Zakliczyn Obszar działania - Filia w Żabnie Wietrzychowice Żabno

Kadra pedagogiczna (stan na 30.10.2009r.) 26 osób (24,7 etatu) w tym: 11 psychologów (10,5 etatu) 8 pedagogów (7,5 etatu) 7 logopedów (6,7 etatu)

Pracownicy administracji i obsługi (stan na 30.10.2009r.) 7 osób (4,75 etatu) w tym: Główna Księgowa (0,5 etatu) 3 starszych referentów (2,5 etatu) 2 sekretarki (1,25 etatu) Sprzątająca (0,5 etatu)

Zakres zadań pracowników pedagogicznych diagnozowanie terapia indywidualna i grupowa psychoedukacja doradztwo zawodowe mediacje interwencje w środowisku ucznia działalność informacyjna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i logopedyczna w roku szkolnym 2008/2009

Liczba placówek oświatowych w rejonie działania 68 przedszkoli 122 szkół podstawowych 52 gimnazja 10 szkół ponadgimnazjalnych

Liczba dzieci pod opieką W roku szkolnym 2008/2009 pod opieką Poradni znajdowało się 45 166 dzieci i młodzieży

Działalność merytoryczna w liczbach przyjęto w PPPP w Tarnowie oraz w Filiach 3993 dzieci wystawiono 3979 diagnoz

Działalność merytoryczna w liczbach c.d. w zajęciach psychoterapii uczestniczyło 16 dzieci na terapię pedagogiczną uczęszczało 85 dzieci w terapii logopedycznej wzięło udział 958 dzieci

Działalność merytoryczna w liczbach c.d. zorganizowano zajęcia psychoedukacyjne w szkołach dla 765 dzieci i młodzieży pracownicy Poradni udzielili 1484 porad po badaniach przesiewowych dzieci 6 – letnich

Dla rodziców i nauczycieli udzielono 843 indywidualnych porad i konsultacji dla rodziców pracownicy wygłosili 35 prelekcji dla rodziców na zaproszenie Dyrektorów szkół pracownicy uczestniczyli w 20 posiedzeniach Rad Pedagogicznych

Doradztwo zawodowe w zajęciach aktywizujących do wyboru kierunku kształcenia i zawodu udział wzięło 275 uczniów udzielono 5 porad zawodowych

Zespół Orzekający wydano 234 orzeczenia dla dzieci z różnymi niepełnosprawnościami i upośledzeniami 42 dzieci otrzymało orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wydano 150 orzeczeń o potrzebie indywidualnego nauczania 36 dzieci w wieku 0-7 lat otrzymało opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju

Pracownicy Poradni doskonalili swój warsztat pracy poprzez: nabywanie nowych kwalifikacji na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych uczestnictwo w warsztatach, szkoleniach, kursach samodoskonalenie oraz WDN korzystanie z literatury specjalistycznej

Współpraca PPPP w Tarnowie z różnymi instytucjami Starostwo Powiatowe w Tarnowie Urzędy Miast i Gmin Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Gminne Ośrodki Pomocy Społecznej świetlice profilaktyczno – wychowawcze Pogotowie Opiekuńcze Sąd dla nieletnich Policja Specjalne Ośrodki Szkolno-Wychowawcze Ośrodek Opiekuńczo – Rehabilitacyjny w Jadownikach Mokrych Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Urzędy Pracy OHP placówki służby zdrowia media lokalne

Przedsięwzięcia zrealizowane w roku szkolnym 2008/2009

Programy terapeutyczno - edukacyjne WYGRAĆ Z DYSLEKSJĄ ORTOGRAFFITI WSPOMAGANIE ROZWOJU I WCZESNA INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA DOBRY START SZKOLNY WCZESNA INTERWENCJA PSYCHOLOGICZNA DZIEN BEZPŁATNYCH DIAGNOZ LOGOPEDYCZNYCH ZAJĘCIA INTEGRACYJNO-ADAPTACYJNE DLA UCZNIÓW KLAS I GIMNAZJÓW ZAJĘCIA AKTYWIZUJĄCE DO WYBORU ZAWODU ZAJĘCIA WARSZTATOWE NA TEMAT UZALEŻNIEŃ

Europejski Dzień Pracy 2008 Organizator: Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie Adresaci: uczniowie gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych oraz absolwenci planujący swoją karierę zawodową Termin: 15 października 2008r. Porad zawodowych udzielali: doradcy zawodowi zatrudnieni w Poradni

Europejski Dzień Pracy 2008

Rządowy program Bezpieczna i przyjazna szkoła powołanie w ramach programu 4 Punktów Konsultacyjnych w gminach Ciężkowice, Rzepiennik Biskupi, Szerzynach, Zalasowej zorganizowanie zajęć psychoedukacyjnych w przedszkolach na terenie Gminy Żabno i Wojnicz

Działalność Punktów Konsultacyjnych (w ramach rządowego programu Bezpieczna i przyjazna szkoła) Adresaci: rodzice, nauczyciele Czas trwania: 23.10-20.12.2008r. Cele: zwiększenie dostępności do specjalistycznej pomocy psychologiczno – pedagogicznej wskazanie jak pracować z dzieckiem najmłodszym, aby skutecznie wyrównywać jego szanse edukacyjne umożliwienie szybkiego i  skutecznego rozwiązywania problemów wychowawczych oraz edukacyjnych dzieci wspieranie rodziców i  nauczycieli w podnoszeniu ich kompetencji wychowawczych i  przebudowie nieprawidłowych relacji rodzice – dziecko

Działalność punktów konsultacyjnych (w ramach rządowego programu Bezpieczna i przyjazna szkoła) Formy pomocy: porady, konsultacje, zajęcia rozwijające kompetencje wychowawcze nauczycieli Pomocą służyli: psycholodzy, pedagodzy, logopedzi zatrudnieni w PPPP w Tarnowie oraz jej filiach Liczba osób, które skorzystały z pomocy: 243

Zajęcia psychoedukacyjne (w ramach rządowego programu Bezpieczna i przyjazna szkoła) Adresaci: dzieci 6-letnie Czas trwania: 13.11-19.12.2008r. Cel: wspieranie rozwoju dzieci z deficytami rozwojowymi w tym z zaburzoną mową Liczba osób, które skorzystały z pomocy: 124

Zimowisko terapeutyczne 2009 Organizator: Filia w Tuchowie Adresaci: dzieci w wieku 5-10 lat Termin: 16-27 lutego 2009r. Prowadzący: pracownicy Filii w Tuchowie

Zimowisko terapeutyczne 2009 Cel: usprawnienie funkcji poznawczych oraz intelektualnych rozwój języka i mowy dzieci oraz korygowanie wad i zaburzeń wymowy oddziaływanie psychoterapeutyczne, w tym kształtowanie i wzbogacanie motywacji do nauki Forma: zajęcia grupowe i indywidualne Liczba uczestników: 20

Zimowisko terapeutyczne 2009

Konferencja Jak radzić sobie z trudnymi dziecięcymi zachowaniami? Organizator: Filia w Żabnie, PP Żabno, SCE Adresaci: nauczyciele przedszkoli Termin: 26 marca 2009r. Prowadzący: pracownicy Filii w Żabnie, zaproszeni goście

Konferencja Jak radzić sobie z trudnymi dziecięcymi zachowaniami? Tematyka: „Małopolski Rok Przedszkolaka” uwarunkowania występowania zaburzeń emocjonalnych najczęściej występujące problemy wychowawcze u dzieci w wieku przedszkolnym przykładowe metody diagnozy zaburzeń emocjonalno-społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym sztuka komunikowania się z dzieckiem i rodzicami Liczba uczestników: 40

Konferencja Jak radzić sobie z trudnymi dziecięcymi zachowaniami?

Konferencja Formy wsparcia dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i młodzieży niepełnosprawnej Organizator: Starostwo Powiatowe w Tarnowie, Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Tarnowie Adresaci: dyrektorzy i pedagodzy ze szkół podstawowych i gimnazjów Powiatu Tarnowskiego, pracownicy oświaty, pracownicy socjalni Termin: 19 marca 2009r.

Konferencja Formy wsparcia dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i młodzieży niepełnosprawnej Cele prezentacji podkreślenie roli poradni przygotowanej : w podejmowaniu decyzji zawodowych przez Poradnię i edukacyjnych uczniów z różnymi niepełnosprawnościami Prowadzący mgr Małgorzata Piotrowska, prezentację: mgr Joanna Wróbel – doradcy zawodowi

Turnus logopedyczny Lato z Zuzią 2009 Organizator: Filia w Wojniczu Adresaci: dzieci oddziału przedszkolnego i nauczania zintegrowanego Termin: 29.06-10.07.2009r. Prowadzący: pracownicy Filii w Wojniczu, GOPS w Wojniczu wolontariusze, studenci, praktykantki

Turnus logopedyczny Lato z Zuzią 2009 Cel: wspomaganie rozwoju dzieci z wadami wymowy Forma: art-terapia, relaksacja, terapia logopedyczna i terapia pedagogiczna Liczba uczestników: 18

Turnus logopedyczny Lato z Zuzią 2009

Zespół samokształceniowy pedagogów Organizator: PPPP w Tarnowie Adresaci: dzieci oddziału przedszkolnego i nauczania zintegrowanego Czas trwania: listopad 2008r. – nadal Prowadzący: mgr Bożena Dulowska – pedagog, mgr Joanna Wróbel – psycholog Cele: pomoc i wsparcie dla pedagogów szkolnych, określenie zasad współpracy pedagogów z poradnią Forma: zajęcia samokształceniowe, dyskusja Liczba uczestników: 10

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka od maja 2008r. w odbywają się w PPPP w Tarnowie zajęcia z dziećmi potrzebującymi wspomagania rozwoju, które otrzymały opinię poradni o konieczności zastosowania takich zajęć w roku szkolnym 2008/2009 z tego rodzaju pomocy w naszej Poradni skorzystało 16 dzieci posiadamy wiele atrakcyjnych pomocy dydaktycznych do pracy z małymi dziećmi

Sukcesy organizacyjne 2008/2009 zmiana siedziby oraz doposażenie Filii Poradni w Żabnie dzięki przychylności Urzędu Miejskiego w Żabnie oraz środkom finansowym przekazanym przez Powiat Tarnowski uruchomienie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w Filii Poradni w Wojniczu, dzięki pomocy Urzędu Miejskiego w Wojniczu

Poradnia sukcesywnie doposażana jest w: testy do badań pomoce dydaktyczne do zajęć terapeutycznych literaturę specjalistyczną sprzęt biurowy i komputerowy

Dziękujemy za uwagę i zapraszamy do współpracy