KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórczość nie jest: • wielka i odległa • artystyczna czy „śliczna”'
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Metody tradycyjne i aktywizujące w szkole podstawowej i gimnazjum
KREATYWNY UMYSŁ czyli jak wspomagać uczniów w nauce
Rozwój społeczności lokalnych
Rodzic jako doradca zawodowy
Struktura problemu decyzyjnego
Przykłady aktywizujących metod nauczania i ich charakterystyka.
Zadanie publiczne pt. Przyszłość jest Kobietą, projekt realizowany w ramach Konkursu Dotacji – Fundusze strukturalne na poziomie NSS, edycja II, organizowanego.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Kierowanie twórczością w organizacji
Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Anna Paszkowska-Rogacz
Warsztat dydaktyczny nauczyciela filozofii i etyki:
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
CO TO JEST ALGORYTM!.
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI na lata
PRZETWARZANIE POZNAWCZE
Etapy podejmowania decyzji
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Charakterystyka przedsiębiorcy cz. I
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Psychologia w zarządzaniu
KLOCKOMANIA.
Rachunkowość kreatywna
Moja przedsiębiorczość
TWÓRCZA AKTYWNOŚĆ… nie tylko DZIECI
Zachodnia technologia, polska myśl techniczna
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Sposoby podejmowania decyzji
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Jak ujarzmić burzę mózgów?
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
KREATYWNE METODY PRACY ZESPOŁÓW W PROCESACH REWITALIZACJI SPOŁECZNEJ część 1 Dorota Bazuń.
Projektowanie procesu badawczego
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Wystarczy:  obliczenie czasu dojazdu na miejsce,  obliczenie liczby przystanków.
Za T. Buzanem i R. Keenem „Księga geniuszu” A UTOSPRAWDZIAN KREATYWNOŚCI Z. K ORZENIEWSKI, DODN.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Metoda sześciu kapeluszy
Szkoła Podstawowa nr 16 Wrocław
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
Diagnozowanie i analizowanie problemów kryminalnych występujących w środowisku lokalnym oraz ich rozwiązywanie Ćwiczenia 3 P_U01: …student potrafi analizować.
Sprawdź swoją kreatywność Kreatywność to tajemnicza siła Z. Korzeniewski, DODN.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 1 Dzielenie się pomysłami.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Zarządzanie wiedzą Zarządzanie wiedzą to sztuka przekształcania aktywów niematerialnych w wartość materialną.
Kreatywność w biznesie
Imię i nazwisko prezentera
Projektowanie wspomagane komputerem
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
ORGANIZATOR: LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „GÓRNA PROSNA”
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Spotkanie w celu zebrania nowych pomysłów
Zapis prezentacji:

KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ

MYŚLENIE KREATYWNE TO BADANIE AKTERNATYW, POSZUKIWANIE I WERYFIKOWANIE KOLEJNYCH HIPOTEZ AŻ DO ODNALEZIENIA ROZWIĄZANIA PRZY WYKORZYSTANIU RÓŻNYCH DANYCH I INSPIRACJI

PRZEFORMOWANIE STAREJ WIEDZY POBUDZANIE NOWYCH MYŚLI ANALIZA ZAŁOŻEŃ MYŚLENIE KREATYWNE UJAWNIANIE, MIESZANIE SELEKCJONOWANIE I WYMIANA FAKTY IDEE UMIEJĘTNOŚCI

CECHY OSOBY KREATYWNEJ CIEKAWOŚĆ BUJNA WYOBRAŹNIA ZORIENTOWANIE NA PRZYSZŁOŚĆ POSZUKIWANIE NOWYCH MOŻLIWOŚCI DZIAŁANIA BRAK OBAW PRZED POPEŁNIENIEM BŁEDU CZY PORAŻKĄ SKŁONNOŚĆ DO PODEJMOWANIA INICJATYWY SKŁONNOŚĆ DO PODEJMOWANIA RYZYKA

CECHY OSOBY KREATYWNEJ UMIEJETNOŚC DOKONYWANIA WIZUALIZACJI UMIEJĘTNOŚCWYJŚCIA POZA PIERWSZE ROZWIĄZANIE KWESTIONOWANIE TEGO CO INNI UWAŻAJĄ ZA NIE ZMIENONE UMIEJĘTNOŚC PRZYSTOSOWANIA SIĘ DO RÓZNYCH WARUNKÓWI ZMIENNYCH OKOLICZNOŚCI UMIEJĘTNOŚĆ ŁĄCZENIA RÓŻNYCH INFORMACJI MYŚLENIE W KATEGORIACH PRZYCZYNOWOŚCI, DOSTRZEGANIA REGUŁ I OGÓLNYCH SCHEMATÓW

CECHY MYŚLENIA KREATYWNEGO

BUDOWANIE WŁASNEJ KREATYWNOŚCI TO:

BARIERY MYŚLENIA KREATYWNEGO

BARIERY JEDNOSTKOWE OGRANICZENIA PERCEPCYJNE OGRANICZENIA KULTUROWE OGRANICZENIA EMOCJONALNE OGRANICZENIA NTELEKTUALNE

PUŁAPKI MYŚLENIA KREATYWNEGO PUŁAPKA LOGICZNEGO MYŚLENIA MILCZĄCE ZAŁOŻENIA DĄZENIE DO ŁADU, PROSTOTY, SYMETRII ZNANYCH KSZTAŁTÓW OBAWA PRZED OCENĄ KIEROWANIE SIĘ STEREOTYPAMI ŚLEPE ZAUFANIE DO DANYCH NIEUMIEJĘTNOŚĆ WYJŚCIA POZA DANE ZAŁOŻENIE ŻE COŚ JEST NIEMOŻLIWE TENDENCJA DO KOMPLIKOWANIA – „TO BY BYŁO ZA PROSTE” PRZYZWYCZAJENIE DO SCHEMATU

PROCES KREATYWNEGO ROZWIAZYWANIA PROBLEMÓW SKŁADA SIĘ Z: IDENTYFIKACJI PROBLEMU KREOWANIA POMYSŁÓW OCENY POMYSŁÓW I KONCEPCJI

IDENTYFIKACJA PROBLEMU METODY ANALIZA SWOT METODA SZEŚCIU PYTAŃ

KREOWANIE POMYSŁÓW – NA TYM ETAPIE OBOWIAZUJE: NIE OCENIANIE I KRYTYKOWANIE ZGŁASZANYCH POMYSŁÓW PEŁNA SWOBODA CZYLI SZALEŃSTWA I WOLNOŚC SŁOWA LICZY SIĘ ILOŚĆ KOMBINOWANIE CZYLI WPROWADZANIE POMYSŁÓW USPRAWNIAJĄCYCH WŁASNY POMYSŁ , ŁĄCZENIE POMYSŁÓW, USPRAWNIANIE POMYSŁÓW INNYCH OSÓB

BURZA MÓZGÓW OPIERA SIĘ NA ZASADACH WYMIENIONYCH WCZEŚNIEJ – MA KILKA WARIANTÓW WARIANT NAJBARDZIEJ SZALONYCH POMYSŁOW BURZA MÓZGÓW STOP AND GO BURZA MÓZGÓW O USTALONEJ KOLEJNOŚCI SESJA GRUPOWA

PRZY OCENIE POMYSŁOW I KONCEPCJI- PO ETAPIE WYMYŚLANIA POMYSŁOW STOSUJE SIĘ METODY: METODA ODWROTNEJ BURZY MÓZGÓW – REALIZUJE SIĘ PROJEKT KTÓRY MAJĄ NAJMNIEJ SŁABYCH PUNKTÓW TECHNIKA ZAMKU – GŁOSOWANIE; WYBIERA SIĘ DWA POMYSŁY KTÓRE OTRZYMAŁY NAJWIEKSZA ILOŚĆ PUNKTÓW I ŁĄCZY SIĘ W JEDNĄ KONCEPCJĘ