Dofinansowanie pobytu mieszkańców (umieszczonych na tzw

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

BUDŻET WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO
Krajowa Izba Gospodarcza ul. Trębacka 4, Warszawa, tel.: , faks: IP-HERMES.pl.
historia od dnia 21 czerwca 1996 r.
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Metodologia wyliczania pomocy publicznej Wrocław, 24 kwiecień 2008 Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy.
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
Bilans ZPP (stan na dzień 25 lutego 2012r.)
TYP DOMULICZBA DOMÓWLICZBA MIEJSC Dom pomocy społecznej dla osób w podeszłym wieku 7 (w tym 1 prowadzony przez Fundację Gniazdo Rodzinne) 604 Dom pomocy.
Wynagrodzenie 1. Ustawa o pracownikach samorządowych z dnia 22 marca 1990 r. Dz. U ze zm. 2. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Ministerstwo Finansów
Styczeń 2009 rok BUDŻET WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO NA ZADANIA Z ZAKRESU POLITYKI SPOŁECZNEJ NA 2009 ROK.
Sposób wyliczenia dotacji dla Gmin na utrzymanie OPS w roku 2010.
Projekt uchwały budżetowej na 2013 rok
Dofinansowanie z budżetu wojewody zadań samorządów powiatowych związanych z prowadzeniem domów pomocy społecznej w 2008 roku Listopad 2008 rok.
Dotacje dla gmin i powiatów województwa małopolskiego.
DZIAŁALNOŚĆ NIEODPŁATNA I ODPŁATNA POŻYTKU PUBLICZNEGO W ORGANIZACJACH POZARZĄDOWYCH Gostyń, 13 sierpnia 2013 roku.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale na realizację zadań z zakresu administracji rządowej.
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
Program Erasmus Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Umowa Mobilność 2012 r. Warszawa,
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im.
Rządowy program Pomoc państwa w zakresie dożywiania kryteria podziału środków z budżetu państwa Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
1 Warszawa, Październik 2008 r. Środki niewygasające w 2008 r.
Dodatek energetyczny Ustawą z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r., poz. 984) wprowadzony.
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008 – 2014 w województwie mazowieckim.
Komercyjne wykorzystanie infrastruktury
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Zmiana Wytycznych Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie uruchamiania i rozliczania środków przyznawanych jednostkom samorządu terytorialnego.
System finansowy zadań zleconych wykonywanych przez urzędy stanu cywilnego Warszawa, 25 kwiecień 2015 r.
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
ŚRODOWISKOWE DOMY SAMOPOMOCY LATA Na funkcjonowanie ŚDS przekazano łącznie: zł, z tego:  zł z ustawy budżetowej, 
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
Wynagrodzenia nauczycieli - zadania ogniw ZNP
Aktor Jan Nowicki – Honorowy Obywatel Kowala Położenie: - centrum Polski - przy drodze krajowej Nr 1 z obwodnicą - w pobliżu autostrady A1 - węzeł Kowal.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
FUNDUSZ SOŁECKI.
Finansowe skutki dla JST podniesienia kwoty wolnej od podatku PIT do 8000 zł.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Wskaźniki miasta. A. Dochody gminy ogółem na mieszkańca (PLN/mieszk) Wskaźnik pokazuje ogólny poziom łącznych dochodów miasta, przypadający na jednego.
BUDŻET PROCEDURA - KAZUSY
PRZYGOTOWANIE I ORGANIZACJAEGZAMINU MATURALNEGO W 2016 R. Zespół Szkół Zawodowych, ul. Jaćwieska 14, Gołdap e- mail:
Wyrównanie poziome dochodów jednostek samorządu terytorialnego („janosikowe”) - stan obecny i perspektywa prof. dr hab. Wiesława Miemiec Katedra Prawa.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Zasady realizacji i rozliczania dotacji przekazywanych jednostkom samorządu terytorialnego w dziale 752 (Obrona Narodowa) Warszawa, kwiecień-maj 2016 roku.
Sytuacja finansowa JST w latach Warszawa, maj 2014.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
Dr Anna Augustynowicz, Dr Aleksandra Czerw
1 16 września 2013 r..
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 2
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Zasady finansowania operacji realizowanych przez Jednostki Sektora Finansów Publicznych Paweł Antoniewicz Kunice, r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PRZYGOTOWANIE I ORGANIZACJAEGZAMINU MATURALNEGO W 2017 R.
CZY WIESZ, ŻE… … ISTOTNE ZMIANY W PODATKU DOCHODOWYM OD OSÓB PRAWNYCH
Realizacja Programu Wieloletniego w województwie łódzkim
Finanse powiatowe - stan aktualny - potrzeby i oczekiwania
Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018.
Budżet Państwa.
Jednostek Samorządu Terytorialnego a rosnące obciążenia finansowe
Dramat w dwóch aktach i z prologiem
Pomoc państwa w wychowywaniu dzieci PROGRAM RODZINA 500+
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Dofinansowanie pobytu mieszkańców (umieszczonych na tzw Dofinansowanie pobytu mieszkańców (umieszczonych na tzw. „starych zasadach”) Domów Pomocy Społecznej 2013

Liczba mieszkańców DPS w województwie małopolskim wg stanu na 30 września 2013 r. Ogólna liczba: 7 265

Ogólne zasady przyznawania dotacji Dotacja jest rozliczana w skali powiatu, a nie konkretnego domu. Maksymalna wysokość dotacji miesięcznej to iloczyn liczby mieszkańców dotowanych przez Wojewodę oraz różnicy średniego kosztu pobytu mieszkańców i średniej odpłatności uzyskanej od mieszkańców danego domu. MAX dotacja = l. mieszkańców x (śr. koszt pobytu – śr. odpłatność)

Faktyczna wysokość dotacji to iloczyn liczby mieszkańców dotowanych przez Wojewodę oraz stawki dla profilu danego domu. Dotacja faktyczna = l. mieszkańców x stawka (profil) Wysokość stawek wynika ze średniej miesięcznej kwoty dotacji, która nie może być wyższa niż iloraz miesięcznej kwoty dotacji przeznaczonej na działalność DPS w budżecie Wojewody oraz liczby mieszkańców tych domów. Wysokość stawki ≤ miesięczna kwota dotacji : l. mieszkańców

Pierwotnie planowana wysokość stawek w 2013 roku S – osoby w podeszłym wieku PP – osoby psychicznie chore Ni – osoby niepełnosprawne intelektualnie PCH – osoby somatycznie chore Nidz – dzieci niepełnosprawne intelektualnie

Ograniczona wielkość środków w latach ubiegłych Kwota przekazywanej dotacji jest niższa od rzeczywistych kosztów utrzymania mieszkańca DPS, gdyż w podejmowanych działaniach jestem zobowiązany do stosowania obowiązujących przepisów prawa, co oznacza, iż średnia kwota dotacji nie może być podniesiona bez dokonania stosownych zmian w budżecie Wojewody Małopolskiego, a zwiększenie kwot możliwe jest w momencie, gdy w budżecie znajdą się środki, które można przeznaczyć na ten cel.   Z uwagi na ograniczenia budżetowe średnia kwota przekazywanej dotacji w latach ubiegłych wynosiła ok. 80% maksymalnej kwoty dotacji, którą Wojewoda mógłby przekazywać powiatom, gdyby dysponował odpowiednimi środkami w budżecie.

Rekompensata w 2013 roku Z uwagi na fakt, iż poziom dofinansowania pobytu mieszkańców umieszczonych w domach pomocy społecznej na tzw. „starych zasadach” przez wiele lat był w praktyce niższy niż wynikałoby to z wyliczanych potrzeb, w sytuacji gdy w budżecie wojewody powstała możliwość wygospodarowania dodatkowych środków finansowych, które mogą być przekazane powiatom na ten cel, zdecydowałem się dokonać podwyżki stawek obowiązujących od 1 stycznia 2013 r.

Ostateczna wysokość stawek w 2013 roku UWAGA - zwiększone stawki obowiązują jedynie w 2013 roku S – osoby w podeszłym wieku PP – osoby psychicznie chore Ni – osoby niepełnosprawne intelektualnie PCH – osoby somatycznie chore Nidz – dzieci niepełnosprawne intelektualnie

Wysokość dotacji w 2013 roku

Ryzyko związane z podwyżką stawek Zwiększenie środków przekazywanych przez Wojewodę Małopolskiego o 16 % w stosunku do planowanej początkowo kwoty może skutkować dodatkowym wzrostem kosztu utrzymania mieszkańca DPS, stanowiącego podstawę do dokonywania wpłat przez Gminy w 2014 roku. Należy pamiętać, iż na dzień dzisiejszy podwyżka stawek ma charakter jednorazowy. W konsekwencji oprócz pogorszenia sytuacji finansowej Gmin (zwłaszcza mniejszych) może to spowodować dalsze trudności w zapewnieniu 100% wykorzystania miejsc w DPS, co może grozić negatywnymi skutkami dla Powiatów w latach kolejnych.

4. Dlatego apeluję o rozważne dokonywanie zwiększenia budżetów poszczególnych jednostek, np. poprzez: zastąpienie środków własnych już wydanych przez Powiaty na utrzymanie DPS, dodatkowymi środkami przekazanymi przez Wojewodę, dokonanie takich wydatków, które nie są uwzględniane w koszcie utrzymania mieszkańca w rozumieniu art. 6 pkt 15 ustawy o pomocy społecznej (tj. kosztów inwestycyjnych i wydatków na remonty), przy ogłaszaniu kosztu w roku 2014, stosowanie możliwości przewidzianej od maja br. w art. 60 ust 3 ustawy o pomocy społecznej tj. ogłoszenia średniego miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca w domu pomocy społecznej, w wysokości niższej niż obliczona zgodnie z art. 6 pkt 15 ww. ustawy.

W 2014 roku ponownie obowiązują poniższe stawki: Wysokość stawek w 2014 roku W 2014 roku ponownie obowiązują poniższe stawki: S – osoby w podeszłym wieku PP – osoby psychicznie chore Ni – osoby niepełnosprawne intelektualnie PCH – osoby somatycznie chore Nidz – dzieci niepełnosprawne intelektualnie

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ