Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S. 172 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady i problemy koordynacji polityki regionalnej
Advertisements

Związku Miast Polskich
Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY.
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny

Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
Jak mierzyć efektywność realizacji procesu
Administracja publiczna
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Teorie kształtujące administrację w państwach europejskich
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Antoni Omondi Postsocjalistyczna transformacja z perspektywy nowej ekonomii instytucjonalnej.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Zarządzanie projektem i zasoby
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Profesor Piotr Gliński Zarys kierunków programowych Rządu technicznego.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Rynek usług medycznych
Microsoft Solution Framework
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Koncepcja modernizacji
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
Zarządzanie kryzysowe – system organizacji i zasady funkcjonowania
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Analiza i planowanie startegiczne 3
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Reformy w administracji z perspektywy KONKURENCYJNYCH WIZJI PAŃSTWA
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Czynniki strukturotwórcze
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
PROCEDURY ODWOŁAWCZE OD DECYZJI URZĘDÓW
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Partycypacyjny model ewaluacji w perspektywie finansowej Andrzej Regulski Toruń, 22 czerwca 2016 r.
Konferencja: Współczesne nurty badawcze w naukach o zarządzaniu Analiza skuteczności zarządzania jednostką samorządu terytorialnego na tle wyzwań stawianych.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Łukasz Ziarko Zmiany w procedurze zlecania usług kolejowego transportu pasażerskiego w świetle nowelizacji rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Łódź, 26.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
T5. Reengineering - restrukturyzacja procesów
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Kryteria wyboru projektów w ramach działania Gospodarka Odpadowa
Wstęp do polityki gospodarczej
Doradca inwestycyjny Opis specjalności.
Zapis prezentacji:

Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S. 172 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej Zasadnicze braki w kierowaniu administracja lokalna: Tzw. luka strategiczna: polityce samorzadowej brakuje orientacji na realizacje dlugoterminowach celow – co np. ogranicza mozliwosc administracji samorzadowej dzialania w zakresie uzdrowienia budzetu. Braki w managemencie: oznacza wzrost srodkow i biurokracji bez proby optymalizacji efektywnosci i skutecznosci Brak atrakcyjnosci: silna hierarchia, brak samodzielnosci w podejmowaniu decyzji, brak mozliwosci decydowania o uzyciu srodkow, rozdzielanie stanowisk wg. partyjnej przynaleznosci – demotywuja zaangazowanie i ograniczaja inicjatywe wspolpracownikow Braki legitimacyjne: administracja samorzadowa nie jest stanie przekonywujaco przekazac obywatelom, co jest jej zasadniczym celem, jakimi kieruje sie wartosciami i na czym polega jakosc jej dzialania, jak rowniez brak informacji o rezultatach, czy uzasadnienia kosztow powoduje powstawanie przepasci miedy administracja a obywatelami.

Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej Nowa orientacja w pomocy spolecznej – np. Niemiec: Miasto widziane jako nowoczesne przedsiebiorstwo uslugowe – New Public Management/ Neue Steuerung: Kierujace sie potrzebami odbiorcow i prawami rynku/popytu/podazy/konkurencji Charakteryzujace sie kultura zarzadzania i organizacji typowej dla przedsiebiorstwa komercyjnego

Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S. 173 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej 5 elementow reformy administracyjnej: Zarzadzanie na bazie kontraktu (Kontraktmanagement) odnosi sie do prozumien w zakresie swiadczen i umow Decentralizacja i delegacja odpowiedzialnosci jako kombinacja w zarzadzaniu odnosnie zadan i pieniedzy Budzetowanie (Budgetierung) – jako instrument techniczny w zakresie zarzadzania budzetem Definicja i opis produktow – zarzadzania zorientowane na out-put Controlling i sprawozdawczosc – jako instrumenty kierowania finansami i rozliczenia sie z wykonanych zadan

Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S.176 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej Zarzadzanie na bazie kontraktu: Polityka (Rada Miejska) – Przewodniczacy Komisji Jako Rada Nadzorcza Zadania: 1.Ustalenie profilu swiadczen 2.Strategiczne budzetowanie 3.Zlecanie swiadczen w drodze umow Prezydent miasta, burmistrz Jako Zarzad Zadania: 1. Definicja listy produktow 2. Wyliczenie kosztow 3. Zlecenie albo realizacja Obywatele jako odbiorcy i zleceniodawcy Prywatni przedsiebiorcy Administracja wewnetrzny koncern obywatele

Temat: Zrodlo: Schedler,K./Proeller,I. (2000): New Public Management, Bern, et al. 65 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej Rozne wymiary jakosci – w gospodarce/administracji Jakosc produktu: Jakosc w odniesieniu do klienta Jakosc w odniesieniu do procesu Jakosc w odniesieniu do wartosci Jakosc w odniesieniu do polityki

Temat: Zrodlo:Burmeister, J et al. (1998): Ergebnisse des Qualitatssicherungsprozesses im Jugendhaus Düsseldorf e.V., in: QS 16 Bundesministerium für FSFJ, s. 50 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej Standarty uslug centrali Domu mlodziezy w Düsseldorf, Stow. Oczekiwanie: Dokumentowac, czego moga oczekiwac korzystajacy jak wspierajacy centrale: Standarty jakosci – standarty uslug: Proposals, ktore pod wzgledem rzeczowym i formalnym odpowiadaja wymogom i zostaly przedlozone w terminie beda pozytywnie rozstrzygniete. Na zyczenie albo jezeli uzna sie za niezbedne, to kazdy skladajacy proporsals bedzie mogl skorzystac z indywidualnej porady W sferze miedzynarodowej propozycje proporsalu, jezeli odpowiadaja pod wzgledem tresciowym i formalnym, beda potwierdzone w ciagu tygodnia Kazde zapytanie ze strony realizujacych bedzie jak najszybciej rzeczowo i fachowo udzielona odpowiedz

Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S.226 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej Wymiary sukcesu skutecznosc efektywnosc Wymiary jakosci Jakosc produktu, Np. porady prawne Jakosc procesu Np. nabycie pewnosci, Jakosc procedury Np. plan pomocy Jakosc struktury Np. fachowy personel Relacja miedzy stopniem osiagnietych celow a nakladami w sensie ekonomicznym

Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej Fazy we wprowadzaniu managementu jakosci 1. Informacja, Motywacja, Ocena 2. Faza eksploracji i poszukiwan 3. Faza sformulowania koncepcji 4. Faza operacjonalizacji 5. Faza rozwoju instrumentow 6. Faza standaryzacji 7. Faza realizacji 8. Faza ewaluacji 9. Faza feed – back 10. Faza optymalizacji