Warszawa, 25.03.2009 r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Starostwo Powiatowe w Kościerzynie
Advertisements

Zmiany w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie dotyczące pomocy społecznej Przepisy wprowadzające i podmioty uprawione Zmiany weszły w życie z.
Najważniejsze zmiany w Ustawie o pożytku publicznym
1. Podstawy prawne: - ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r.  Prawo o stowarzyszeniach, (Dz.U j. t. z późn. zm.) - ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r.
Sprawozdanie z działalności w 2009r. Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m. st. Warszawy.
Organizacje pozarządowe
Koncepcja utworzenia Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia współfinansowana z Unii Europejskiej.
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
Skład i rola Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
PROGRAMY WSPÓŁPRACY SAMORZĄDÓW Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI
FIRMA ROKU PROJEKT REGULAMINU KONKURSU Urz ą d Miejski w Czechowicach-DziedzicachWydzia ł Strategii i Rozwoju Miasta Czechowice-Dziedzice, 9 marca 2009.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Gliwice, 9 listopada 2011.
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
Liczba zadań sfery pożytku publicznego obejmuje obecnie 33 pozycje Wszystkie dotychczasowe zadania zostały na liście Dodatkowo włączono m.in.: - Działalność
Rada Rodziców jako organ szkoły
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
ZARZĄD OBSŁUGI JEDNOSTEK MIEJSKICH WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI OSIEDLI
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
Regionalny Program Operacyjny
Koncepcja statutu Aeroklubu Polskiego jako polskiego zwi ą zku sportów lotniczych Warszawa 26 maja 2007.
Co to takiego? Czym się zajmuje? Wybory do Parlamentu Europejskiego.
Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7)
Projekt „Standardy współpracy międzysektorowej w powiecie oleckim” dzień 4 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
Lokalny dialog obywatelski – mechanizmy i formy Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W DZIELNICY BEMOWO M.ST. WARSZAWY NA 2016 ROK
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Ustrój samorządu terytorialnego
Ustrój samorządu terytorialnego
Tomasz Schimanek Współpraca samorządu lokalnego z organizacjami pozarządowymi w świetle nowelizacji Ustawy o działalności pożytku.
Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Miejskiej Słupsk z organizacjami pozarządowymi na 2008 rok Urząd Miejski w Słupsku.
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ.
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych. Powstanie Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych: Art. 95 b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o.
Propozycja współpracy Pracodawców RP z regionalnymi partnerami 2 września 2015 r.
Współpraca Miasta Białegostoku z organizacjami pozarządowymi
MAŁE GRANTY art. 19 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Urząd Miasta Podkowa Leśna 2015.
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
Jak założyć organizację pozarządową? Od nitki do kłębka
FORUM ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH 4 KWIETNIA 2016 WYBORY PRZEDSTWICIELI ORGANIZACJI DO MIELECKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO Wydział Spraw Społecznych.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Spotkania informacyjne z mieszkańcami osiedli 6 – 7 czerwca 2016r.
Podsumowanie współpracy Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok.
Organy kontrolne ZNP wyciąg ze Statutu. Wyciąg ze Statutu Art Organami kontrolnymi ZNP są: - Główna Komisja Rewizyjna, - Komisja Rewizyjna Szkolnictwa.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
KOMISJE DIALOGU OBYWATELSKIEGO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO - zestawienie tabelaryczne.
Konkurs „Najlepsza inicjatywa pozarządowa powiatu rawskiego 2017 roku”
Konsultacje społeczne projektu
Prezentacja projektu „Przygotowanie programu rewitalizacji Gminy Strzegom” oraz przebiegu prac nad programem Strzegom r.
Program Współpracy m. st
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Zasady funkcjonowania Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa
autorstwa posłów z Klubu poselskiego Prawa i Sprawiedliwości
Rządowa administracja zespolona w administracji
Naczelne a centralne organy administracji rządowej
Mała gmina - duże wyzwania
Komitet Rewitalizacji – inspiracja do doradztwa i monitorowania procesu rewitalizacji dr Aleksandra Jadach-Sepioło.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Program Współpracy m. st
Wrocławska Rada Działalności Pożytku Publicznego
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego

Warszawa, r. Podstawy prawne Program współpracy m.st. Warszawy w 2009 roku z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - uchwalone przez Radę m. st. Warszawy w dniu

Warszawa, r. Rozdział I Postanowienia ogólne § 1. Ilekroć w tekście jest mowa o: Mieście – rozumie się przez to m.st. Warszawę, dzielnicowych komisjach – rozumie się przez to Dzielnicowe Komisje Dialogu Społecznego działające przy Zarządach Dzielnic, Forum – rozumie się przez to Forum Dialogu Społecznego m.st. Warszawy, Pełnomocniku – rozumie się przez to Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, powołanego na podstawie zarządzenia Prezydenta m.st. Warszawy, stronie Miasta – rozumie się przez to adres internetowy dzielnicy – rozumie się przez to jednostkę pomocniczą m.st. Warszawy, o której mowa w art. 5 ustawy z dnia 15 marca 2002 r. o ustroju miasta stołecznego Warszawy.

Warszawa, r. Rozdział IV Podmioty realizujące współpracę Miasta z organizacjami, § Zainteresowane organizacje oraz Miasto mogą tworzyć dzielnicowe komisje, działające w poszczególnych dzielnicach. 2. Stworzenie dzielnicowej komisji może zainicjować minimum 5 organizacji, które wyrażą chęć współpracy na terenie danej dzielnicy. Zainteresowane organizacje zgłaszają wolę powołania dzielnicowej komisji do Burmistrza lub Pełnomocnika.

Warszawa, r. Rozdział IV Podmioty realizujące współpracę Miasta z organizacjami, § Pierwsze posiedzenie nowo tworzonej dzielnicowej komisji zwołuje Burmistrz lub Pełnomocnik. 4. Pierwsze posiedzenie nowo powołanej dzielnicowej komisji odbywa się przy udziale przedstawicieli minimum 5 organizacji. 5. W skład dzielnicowej komisji wchodzi po jednym przedstawicielu zainteresowanych organizacji, działających w poszczególnych dzielnicach, oraz przynajmniej jeden przedstawiciel Miasta, delegowany przez Burmistrza dzielnicy.

Warszawa, r. Rozdział IV Podmioty realizujące współpracę Miasta z organizacjami, § Dzielnicowe Komisje mają charakter inicjatywno- doradczy. Do ich zadań w szczególności należy: opiniowanie i współtworzenie dokumentów i projektów aktów prawnych wydawanych przez organy dzielnicy, opiniowanie projektów aktów prawnych związanych z obszarami określonymi w § 28, delegowanie przedstawicieli do udziału w zespołach rozpatrujących oferty o przyznanie dotacji, współpraca z właściwą dzielnicą w celu polepszania i podwyższania efektywności działań kierowanych do mieszkańców Miasta, określanie potrzeb społecznych i sposobu ich zaspokajania, występowanie do władz Miasta z odpowiednimi wnioskami w zakresie swojej działalności, aktywna współpraca z Forum i komisjami.

Warszawa, r. Rozdział IV Podmioty realizujące współpracę Miasta z organizacjami, § Dzielnicowe komisje ustalają regulamin pracy, który określa tryb i organizację pracy, w tym sposób zwoływania posiedzeń dzielnicowej komisji oraz sposób wyboru przewodniczącego. 8. Pracami dzielnicowej komisji kieruje Przewodniczący. Dzielnicowa komisja może powołać Prezydium. Kadencja władz dzielnicowej komisji trwa jeden rok.

Warszawa, r. Rozdział IV Podmioty realizujące współpracę Miasta z organizacjami, § Na pierwszym posiedzeniu w roku dzielnicowa komisja wybiera na roczną kadencję przewodniczącego. Jeżeli w okresie trwania kadencji nastąpi vacat na funkcji przewodniczącego dzielnicowej komisji, członkowie dzielnicowej komisji wybierają nowego przewodniczącego, którego kadencja wygasa w dniu wyboru przewodniczącego na rok następny.

Warszawa, r. Rozdział IV Podmioty realizujące współpracę Miasta z organizacjami, § Posiedzenia dzielnicowej komisji są jawne i otwarte. Na stronie internetowej Miasta dzielnicowa komisja zamieszcza sprawozdania ze swoich posiedzeń, zawierające główne ustalenia i wyniki głosowań, oraz na co najmniej pięć dni przed spotkaniem, ogłoszenie o posiedzeniu dzielnicowej komisji.

Warszawa, r. Rozdział IV Podmioty realizujące współpracę Miasta z organizacjami, § Spotkania dzielnicowej komisji odbywają się w miejscach prowadzenia działalności przez poszczególne organizacje lub w siedzibie Urzędu Dzielnicy. 12. Obsługę techniczną dzielnicowej komisji zapewnia Urząd Dzielnicy. 13. Dzielnicowa komisja, która nie spotka się w ciągu kwartału, ulega rozwiązaniu. Rozwiązanie dzielnicowej komisji stwierdza Forum i przekazuje niezwłocznie oficjalną informację do dzielnicy, przy której działa dana dzielnicowa komisja oraz do Pełnomocnika.

Warszawa, r. Rozdział IV Podmioty realizujące współpracę Miasta z organizacjami, § 23 Praca w Forum i komisjach w tym w dzielnicowych komisjach ma charakter społeczny, bez prawa do wynagrodzenia, także w postaci ryczałtowej (diety).

Warszawa, r. Dziękujemy za uwagę