Wskazówki dotyczące pisania tekstów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edycja tekstu – MS WORD Podstawowe zasady korzystania z edytora tekstu - zasady poprawnego zapisu tekstu. Edytor tekstu MS WORD- możliwości edytora tekstu.
Advertisements

Opracował: Nowak Paweł
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Pierwsze kroki Otwórz przeglądarkę internetową
Procesor tekstu Word część 1
Arkusz kalkulacyjny Excel część 2 © Jacek Śmietański, Kraków
Praca z dokumentem wielostronicowym - zakładka hiperłącze
Edytor tekstu.
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
Poznajemy edytor tekstu Word
WINDOWS 95.
Barbara Ptak i Joanna Bazgier
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
program służący do tworzenia, modyfikowania i drukowania tekstów
Budowa i układ strony dokumentu
Programy z pakietu biurowego Microsoft Office
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Podstawy redagowania dokumentów tekstowych
Edytor tekstu MS WORD.
Opracowanie Anna Madeksza nauczyciel bibliotekarz
Sekrety klawiatury czyli jak sobie poradzić bez myszki
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Korespondencja biurowa
Instrukcja logowania do Platformy E-Learningowej WSFiZ Instrukcja dla nauczycieli.
Ćwiczenia z Worda
Temat: Operacje na plikach i folderach str.
Poznajemy pulpit.
(C) Studenckie Koło Naukowe Bibliotekoznawców UŁ Kurs komputerowy dla słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku Zajęcia drugie Obsługa edytora tekstu.
Obsługa platformy dla nauczycieli prowadzących Jako nauczyciel prowadzący musisz wpisać studentów na kurs który nadzorujesz.
Edytor Vi.
Opracowała Urszula Guzikowska
Podstawy tworzenia stron WWW
Word to proste!.
Wykonywanie kopii bezpieczeństwa danych
Poznajemy edytor tekstu Word
Kurs komputerowy - podstawy
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
MAKRA 1.
Edytor tekstu - Word.
Edytor tekstu Word.
Opracowała: Iwona Kowalik
Operacje w tekstach z wykorzystywaniem menu Edycja i menu podręcznego – kopiowanie i wklejanie.
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Wprowadzenie do HTML Informatyka Cele lekcji: Wiadomości:
Jak stworzyć dyplom w programie Word
Podstawowe zasady pisania tekstu za pomocą klawiatury komputera
Jak napisać podanie w Wordzie
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
MS Word – „proste” akapity
PULPIT WINDOWS.
prezentacja multimedialna
ZASADY WPROWADZANIA TEKSTU DO KOMPUTERA Magdalena Szorc Mirosław Brozio
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Formatowanie dokumentów
Operacje na plikach i folderach
Poziom średniozaawansowany
Microsoft® Office Word
Program naszych zajęć Zakres, który obejmują nasze kursy: – Podstawowa obsługa komputera – Obsługa przeglądarek i wyszukiwarek – Obsługa kont mailowych.
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
1. Rozpocznij wyszukiwanie wpisując w googlach poszukiwany temat lub słowa klucze pokrewne temu tematowi 2. np. „historia hip-hopu” lub „subkultury młodzieżowe”
Dariusz Nikiel. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia akapitu, a nie na końcu każdej linijki tekstu lub zdania. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia.
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznajemy edytor tekstu Word
Interlinia i odstępy między akapitami
Zasady edycji tekstów.
Zapis prezentacji:

Wskazówki dotyczące pisania tekstów (spisane na podstawie książki Robin Williams “Jak składać tekst”). oraz praktyczne rady związane z pracą w Internecie Opracowanie: Grażyna Gregorczyk i Małgorzata Rostkowska

Stosuj zawsze pojedynczy odstęp (spację) po przecinku, kropce, dwukropku, wykrzykniku - po wszystkich znakach przestankowych, które oddzielają dwa zdania. Nie zostawiaj wiszącej litery na końcu wiersza! Znak twardej spacji w edytorze Word uzyskuje się naciskając klawisze -  <Shift>+<Ctrl>+<Spacja> Stosuj prawidłowe cudzysłowy. Pisz „Pan Tadeusz” - nie "Pan Tadeusz". Nie podkreślaj. Podkreślenia stosuje się w maszynach do pisania; w profesjonalnym składzie komputerowym należy stosować pismo pochyłe - kursywę. Kiedy zaznaczasz słowo w celu napisania go kursywą, musisz zaznaczyć także odstęp przed słowem, ale nie po nim. WYRAZY PISANE WIELKIMI LITERAMI POWINNY WYSTĘPOWAĆ BARDZO RZADKO, GDYŻ TEKST NAPISANY WIELKIMI LITERAMI JEST MNIEJ CZYTELNY. Stosuj wcięcia i tabulatory. Nigdy nie wyrównuj tekstu za pomocą znaków odstępu.

Nigdy nie pozostawiaj oderwanej od reszty tekstu wdowy ani bękarta. Wdową nazywamy taki wiersz, w którym znajduje się mniej niż siedem znaków (liter). Bękartem - gdy w wierszu znajduje się tylko część słowa, a pozostały fragment w wierszu poprzednim. Dziel mądrze wyrazy. Nigdy nie dziel wyrazów w nagłówkach. Unikaj dzielenia wyrazów więcej niż dwa razy pod rząd (w dwóch kolejnych wierszach). Stosuj albo wcięcie akapitowe, albo odstęp pomiędzy akapitami: nigdy nie łącz obydwu metod. Stosuj stałe odstępy pomiędzy wierszami. Tekst justuj (wyrównuj do prawej i lewej) tylko wtedy, gdy długość wiersza pozwala na uniknięcie nadmiernego zwiększania odstępów międzywyrazowych. Gdy wiersz jest krótki, nigdy nie stosuj pełnego justowania (wyrównanie do lewej i prawej).

Pismo szeryfowe jest bardziej czytelne i powinno być stosowane do pisania tekstów. Pismo bezszeryfowe, jako bardziej wyraziste powinno być stosowane w nagłówkach. Nie używaj więcej niż dwóch rodzajów czcionek na jednej stronie. Gdy stosujesz więcej czcionek, połącz czcionkę bezszeryfową z szeryfową. Stosuj oszczędnie kursywę i pismo pogrubione. Nie obawiaj się białych przestrzeni. Miejsca, na których nie umieszczono grafiki ani tekstu są również ważne, jak obszary zadrukowane. Kiedy umieszczasz tekst w ramce - nie stłaczaj go. Pozostaw dużo miejsca z każdej strony.

Przeglądanie stron WWW w Internecie Sprawdź, czy jesteś połączony z Internetem Uruchom przeglądarkę Internetową z menu Start, Programy, Internet Explorer lub klikając w ikonę W pole adresu wpisz adres strony, którą chcesz obejrzeć. Pisz uważnie, bez odstępów, małymi literami np..

Wyszukiwanie informacji W pole adresu przeglądarki wpisz adres np. google.com i naciśnij klawisz <ENTER> Tu wpisz słowo/a, które chcesz, aby znajdowały się w dokumencie, następnie kliknij

Kopiowanie tekstu ze strony WWW do dokumentu Worda Otwórz stronę WWW w przeglądarce oraz dokument w edytorze Word. Zaznacz tekst do skopiowania na stronie WWW. Po zaznaczeniu, wybierz z menu Edycja/ Kopiuj lub naciśnij jednocześnie klawisze <CTRL>+<C>. Przełącz się do dokumentu edytora, klikając przycisk na pasku zadań. Wybierz z menu Edycja/Wklej lub naciśnij klawisze <CTRL>+<V>.

Kopiowanie grafiki ze strony WWW do dokumentu Worda Otwórz stronę WWW w przeglądarce oraz dokument w edytorze Word. Na wybranym rysunku na stronie WWW kliknij prawym przyciskiem myszy. Sposób I Z menu wybierz Kopiuj (lewym przyciskiem myszy) Przełącz się do dokumentu edytora, klikając przycisk na pasku zadań. Wybierz w Wordzie z menu Edycja/Wklej. Sposób II Z menu wybierz Zapisz obraz jako... (lewym przyciskiem myszy). W oknie, które się otworzy zapisz rysunek. Przełącz się do dokumentu edytora, klikając przycisk na pasku zadań. W Wordzie wybierz z menu Wstaw/Rysunek/Z pliku i wskaż właściwą nazwę wcześniej zapisanego rysunku.