Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 To, co o kursach drużynowych warto wiedzieć – od 1926 do dziś,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Od kompetencji do kwalifikacji
Advertisements

WF w naszej szkole Autor: Basia Suszek kl. 6b ^^.
Proces zjednoczenia się osób, grup, instytucji, państw. Tworzenie z nich jednego, jednolitego organizmu, który później wspólnie współpracuje. Integrowanie.
Klub Przedsiębiorczego Nauczyciela. Cele Klubu : Podnoszenie jakości pracy nauczycieli Podstaw przedsiębiorczości Podnoszenie jakości pracy nauczycieli.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
ZUCHY zarys metodyki.
36 Drużyna Harcerska „Wilki”
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
4 Poznańska Drużyna Harcerek „Pogodne” im. Św. Urszuli
Gdy zostanę MAMĄ… Gdy zostanę TATĄ…
Kursy przewodnikowskie
Wędrówką jedną życie jest… Ogólnopolska Konferencja Instruktorska ZHP Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk 2-4 marca 2007 hm. Wojciech Konieczny Chorągiew.
Metodyka harcerska i starszoharcerska
Zacznijmy od początku…
hm. Joanna Skupińska i hm. Zbigniew Paweł Skupiński
Formy szkolenia nauczycieli o metodzie harcerskiej
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP
WARSZTATY KOŃSKIE „Z KONIEM NA TY”
Sprawozdanie z realizacji planu pracy Zespołu Programowego
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, III 2011 hm. Wiesław Laskowski hm. Monika Michna O zastępach na kursie.
Dobre praktyki w kształceniu specjalnościowym w ZHP
ZMIANY W KSZTAŁCENIU Przeczytaj, a dowiesz się o najważniejszych zmianach w kształceniu kadry w ZHP – ważnych dla Ciebie.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa
Harcerska Szkoła Ratownictwa
logopedyczny-prezentacja
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
O metodzie harcerskiej i jej stosowaniu
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Wydział Harcerski GK ZHP
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Szara Drużyna jako przykład kształcenia w pionie wiekowym
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Funkcje w ZHR.
Szkolenie praktyczne obejmuje : Zajęcia praktyczne Praktykę zawodową i jest realizowane poza terenem szkoły w renomowanych warszawskich hotelach np.:
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
Aktywnie, czy … praktycznie?
Praca z kadrą w chorągwi Jak zacząć?
Sytuacje intymne w pracy wychowawczej - czyli jak uczyć tego, o czym sami nie zawsze wiele wiemy hm. Ewa Sidor.
Harcerstwo ZHP oraz ZHR.
Co proponujemy? hm. Tomasz Kujaczyński i zespół
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Public 1. Cele Programu  Zasilenie kadry Skanska młodymi inżynierami i specjalistami  Rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych studentów uczelni.
DNI OTWARTE 2013 DLA UCZNIÓW SZKÓŁ ŚREDNICH
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA ZBIÓRKA HARCERSKA UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY.
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Porównanie metodyki harcerskiej i starszoharcerskiej
Lubię czytać!.
KILKA WSPOMNIEŃ Kwidzyn, Grudzień 2016
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
Opracowanie dh D.Łoś (po raz I!)
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 To, co o kursach drużynowych warto wiedzieć – od 1926 do dziś, a nawet do 2022 roku oczywiście moim zdaniem hm. Wiesiu Laskowski

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III Działania Aleksandra Kamińskiego w Nierodzimiu 2.Kursy Wigierskie 3.Pogląd hm. Stefana Mirowskiego na kształcenie 4.Z doświadczeń instruktorów MAK 5.Otwarte pytania i plany na przyszłość

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 Budynek szkoły instruktorów zuchowych w Nierodzimiu Wiosna 1933 – Przewodniczący ZHP wręcza A. Kamińskiemu czek w wysokości 5000zł na zapoczątkowanie działalności szkoły. 1 X 1933 – rozpoczęcie działalności Nierodzimia 15 V 1937 – zakończenia działalności

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 Co ważnego należy wyczytać z artykułu Kamińskiego? Każdemu kursowi towarzyszyła kolonia zuchowa Atmosfera zaufania, radości, chęci pomocy innym, współdziałania według najlepszej woli z zarządzeniami starszych Po zakończeniu jednego kursu od razu zaczynał się następny Odbywał się każdy kurs – bez względu na liczbę zgłoszeń. Należy ułatwić maksymalnie każdemu przejść przeszkolenie zuchowe

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 Dobra atmosfera na kursie nie zjawi się z nieba Kursy były przepełnione twórczą pracą Kursy nie były sielanką. Zawsze trafił się ktoś wykoślawiony. Co ważnego należy wyczytać z artykułu Kamińskiego? Kontakt z terenem Kurs zuchowy zuchowa namowa

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 Zasady na których były oparte nasze kursy: 1 – mało teorii, dużo praktyki, mało referatów – dużo ćwiczeń, 2 – materiał nauczania oprzeć gdzie tylko można o konkretne doświadczenia (zbiórki z zuchami etc.) 3 – dać dużo możliwości do samouctwa na kursie (obszerna i łatwo dostępna biblioteka, instruktor ciągle gotów do rozmowy, a nade wszystko – dwie godziny specjalnie na zajęcia indywidualne zarezerwowane), 4 – respektować, gdzie tylko da się – uczenie, ćwiczenia etc. – zastępami kursowymi.

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 Brak przypadków śmiertelnych, trzy choroby zakaźne, jedno złamanie, jedno skaleczenia mięśnia przedramienia, 12 zapaleń płuc 90 kursów, w tym: -53 ogólne własne, -13 ogólnych obcych, -3 namistników -7 kobiecych -2 dla cudzoziemców -4 dla Polaków z zagranicy -8 innch (np. kierowników kolonii) 1612 uczestników Nierodzim w liczbach

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 WIGIERCZYCY Artykuł hm. Henryka G. Wechslera, HARCERSTWO 1948, Nr II ( )

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 na początku: 4-tygodniowy obóz instruktorski próby stopień przodownika kurs teoretyczny 3-dniowy kurs dyskusyjny praktyka w innej drużynie 4-tygodniowy obóz instruktorski próby później: Ostateczny proces kształtowania sylwetki przyszłego instruktora. Tam krystalizowała się postawa młodego wodza harcerskiego

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 Na czym opierał się proces kształtowania sylwetki? Obozowisko w całkowitym odludziu – surowe, piękne jezioro, obramowane potężnym lasem i pierwotność. Jak okiem sięgnąć, nigdzie śladów bytności ludzi PRZEWARTOŚCIOWANIE POJĘĆ

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 Na czym opierał się proces kształtowania sylwetki? Liczysz tylko na siebie Jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz Mieszkańcy biegali półnadzy, z gołymi głowami i zawsze na bosaka Brak wojskowości: bez pobudek granych na trąbce, bez apeli, meldunków, bram obozowych, itp

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 Program kursu był surowy - wymagał od uczestników wysiłku Wszystkie. zajęcia odbywały się bez względu na pogodę, a pogoda bywała często deszczowa i zimna. Pracy było dużo i musiała ona być wykonana prędko i dobrze. Cały przebieg dnia był zapisany w dzienniczku, przeglądanym co parę dni przez któregoś z Wodzów. Cały dzień upływał w radosnym pośpiechu

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 Wszyscy za jednego, jeden za wszystkich. Wszyscy myślą jeden mówi, wszyscy robią. Co, powiedział Stary Wilk - powiedział. wodzostwo wspólnota Prawa Wodza: (1) do większej pracy; (2) do dłuższego palenia lampki w nocy; (3) do niezachowywania chwil poobiedniego spoczynku Zasady (prawo Puszczy)

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 O kształceniu instruktorów hm. Stefan Mirowski

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 Co leży u podstaw kształcenia instruktorów? Zgrupowanie kandydatów w celu przeprowadzenia zajęć (umiejętności i ich teoretycznych podstaw) Wykorzystanie zgrupowania dla stworzenia wspólnoty uczestników Lektura – samodzielne zdobywanie i pogłębianie wiedzy Poszerzanie horyzontów poprzez kontakt z ciekawymi ludźmi

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 KSZTAŁCENIE SZKOLENIE + KSZTAŁTOWANIE POSTAW

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 TEORIA PRAKTYKA

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 SZKOLIĆKSZTAŁCIĆ odbyć dowiedzieć się przeżyć doświadczyć

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 Co z tego dorobku jest najważniejsze dla instruktorów MAK? UMIEJĘTNOŚCIWIEDZA POSTAWA szczególnie ważny obszar w kształceniu

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 To, co jest ważne dla nas: DOŚWIADCZENIE OMÓWIENIE

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 To, co jest ważne dla nas: TEORETYCZNE NUDNE AKTYWIZUJĄCE PRAKTYCZNE TEORETYCZNE AKTYWIZUJĄCE

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 To, co jest ważne dla nas: PRZEŻYCIA POZYTYWNIE ODDZIAŁUJĄCE NA EMOCJE WIĘZI UTRWALENIE

Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki Kształceniowe Gdańsk, 2-4 III 2007 OTWARTE PROBLEMY: Jak daleko można pójść ze standaryzacją kursów? Czy coś można wyodrębnić z kursów drużynowych? E-learning, lektura, ….? Z kursem stowarzyszony podręcznik? Kształcenie poprzez sprawności? ………………………………………………………………..