Uniwersytet ekonomiczny Katedra badań strategicznych i regionalnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Advertisements

Konkurs Samorządowy Lider Zarządzania
Mławska Polityka Mieszkaniowa na lata
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt założeń projektu ustawy o zmianie ustawy o ochronie.
Zmiany w ustawie z dnia 26 października 1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego. OLSZTYN czerwiec 2012r Doskonalenie.
Zmiany w ustawie z dnia 8 grudnia 2006 r. o finansowym wsparciu tworzenia lokali socjalnych, mieszkań chronionych, noclegowni i domów dla bezdomnych (Dz.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Katarzyna Topolska-Ciuruś Szczyrk, 6-7 czerwca 2011 r.
WYNIKI MZBM SP. Z O.O. W MIELCU ZA ROK 2008
WYNIKI MZBM SP. Z O.O. UL. BIERNACKIEGO 1, 39 – 300 MIELEC ZA ROK 2010 Informację przygotowano na Sesję Rady Miejskiej w Mielcu 1.
Warszawa, 25 czerwiec 2009r.. w 2007r. Związek Miast Polskich wraz ze Związkiem Powiatów Polskich oraz Związkiem Gmin Wiejskich RP przystąpił do realizacji.
1 Raport z zakresu komunalnej gospodarki mieszkaniowej w miastach uczestniczących w Systemie Analiz Samorządowych, w oparciu o dane za rok 2008 Brzeg,
Nowy Tomyśl, czerwiec 2011r. 1. oczekiwanym wynikiem pracy Grupy Wymiany Doświadczeń, jest opracowanie przez uczestniczące samorządy własnych Planów.
dr Adam Polko Katedra Gospodarki Przestrzennej
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Narzędzia pomagające zwiększyć efektywność energetyczną
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania gminną gospodarka mieszkaniową moderator: Ewa Bartosik Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Rola Towarzystw Budownictwa Społecznego w zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych gospodarstw domowych III Konferencja Mieszkanie dla Studenta i Absolwenta.
Miejsce rynku nieruchomości w gospodarce
Polityka mieszkaniowa Szczecina
STRATEGIA ZASPOKAJANIA ZBIOROWYCH POTRZEB DOTYCZĄCYCH LOKALI SOCJALNYCH Mysłowice, październik 2013r.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Plany doskonalenia GWD w zakresie mieszkalnictwa Nowy Tomyśl, czerwiec 2011 r. Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach.
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Liderzy Samorządów w gospodarce mieszkaniowej EŁK 17 – 19 kwietnia 2013 r. Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu.
PERSPEKTYWY ROZWOJU BUDOWNICTWA MIESZKANIOWEGO W POLSCE Ministerstwo Budownictwa 2007 r.
Mieszkania socjalne – uwarunkowania prawne
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Grupy wymiany doświadczeń -gospodarka mieszkaniowa -pomoc społeczna
Wspieranie rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości opiera się w Urzędzie Miasta Krakowa na realizacji zadań ujętych w Krakowskim Programie Wspierania.
Konferencja współfinansowana ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego Konferencja.
RZECZYWISTY POZIOM CEN NA RYNKU MIESZKANIOWYM – PROGNOZA 2010.
CELE STRATEGICZNE I OPERACYJNE :. 1.Modyfikacja i rozszerzenie funkcji Zintegrowanego Systemu Informatycznego. Zakup programu AUTO-CAD, programu wielostanowiskowego.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Program wspierania termomodernizacji Oferta specjalna.
1. Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” Program został opracowany w oparciu o:  przepisy prawa UE rozporządzenie PE i Rady nr 1303/2013 w sprawie wspólnych.
204/204/ /32/56 118/126/ /32/51 227/30/54 Zmiany w programie finansowego wsparcia ze środków Funduszu Dopłat Paweł Karpiński Departament Usług.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
204/204/ /32/56 118/126/ /32/51 227/30/54 Komercyjna oferta finansowania społecznego budownictwa czynszowego Departament Budownictwa Społecznego.
Tarnowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. - narzędzie polityki mieszkaniowej Miasta Tarnowa Katowice, 14 stycznia 2016 r. Wojciech Daniel.
Społeczne Agencje Najmu odpowiedzią na problem dostępności mieszkań w Polsce Małgorzata Salamon – Habitat for Humanity Poland.
ZASADY NAJMU I UDOSTĘPNIANIA MIEJSKICH ZASOBÓW LOKALOWYCH.
Polityka Mieszkaniowa Łodzi. Poprawa warunków mieszkaniowych łodzian poprzez stworzenie sprzyjających warunków dla rozwoju budownictwa mieszkaniowego.
MIESZKANIA WSPOMAGANE W STARGARDZIE. Stargard jest trzecim co do wielkości miastem województwa zachodniopomorskiego. Zajmuje powierzchnię ha i liczy.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Problemy formalno-prawne w procesach rewitalizacyjnych Konferencja „Dylematy rewitalizacji XIX-wiecznej zabudowy w strefach wielkomiejskich Warszawy i.
Samorządowa Jednostka Organizacyjna Województwa Dolnośląskiego INSTYTUT ROZWOJU TERYTORIALNEGO Mieszkalnictwo na Dolnym Śląsku – aspekt dostępności Karolina.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
GORZÓW WIELKOPOLSKI ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ PROGRAM REALIZACJI ŚWIADCZEŃ WZAJEMNYCH.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
MIESZKANIA WSPOMAGANE PROGRAM „POTRZEBNY DOM”
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem m. st
Ul. Wszystkich Świętych 1
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
OPTYMALIZACJA GOSPODAROWANIA KOMUNALNYM ZASOBEM LOKALOWYM
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
POMOC MIESZKANIOWA DLA MIESZKAŃCÓW KRAKOWA
PROGRAM GOSPODAROWANIA MIESZKANIOWYM ZASOBEM
Zapis prezentacji:

Uniwersytet ekonomiczny Katedra badań strategicznych i regionalnych Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego (gminach i powiatach) Zintegrowane instrumenty efektywnej polityki mieszkaniowej Dr radosław cyran Uniwersytet ekonomiczny w katowicach Katedra badań strategicznych i regionalnych Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Lokalna polityka mieszkaniowa winna kierować się następującymi 7 zasadami: Celowością – pomoc skierowana powinna być głównie do osób najbardziej potrzebujących. Przejrzystością – polityka musi być zrozumiała dla beneficjentów. Sprawiedliwością – polityka progresywna - korzyści maleją, gdy rosną dochody. Maksymalnym wykorzystaniem środków sektora prywatnego - wybranie takich rozwiązań, które pozwolą optymalne wykorzystanie środków gospodarstw domowych i sektora prywatnego Polityką zachęcania i podtrzymywania rozwoju prywatnego rynku – nie konkuruje z mechanizmami rynkowymi, a jest do nich komplementarna. Ekonomiczną wydajnością - osiąganie rezultatów przy minimalnych wydatkach. Administracyjną wydajnością poprzez minimalizację czasu i kosztów .

Bezwzględnie Stosowane instrumenty polityki mieszkaniowej muszą być nakierowane na likwidację przyczyn niekorzystnych zjawisk a nie jedynie na redukowanie niekorzystnych skutków. Realizowana polityka mieszkaniowa musi : mieć długi horyzont czasowy, być zintegrowana i kompleksowa obejmować fazę tworzenia, obrotu i eksploatacji nieruchomości .

10 FILARÓW ZINTEGROWANEJ LOKALNEJ POLITYKI MIESZKANIOWEJ Polityka czynszowa Polityka remontowa Polityka zamian lokali Zasady prywatyzacji lokali Budownictwo komunalne Partnerstwo z innymi właścicielami we wspólnotach mieszkaniowych Realizacja wyroków sądowych – lokale socjalne/pomieszczenia tymczasowe Informatyzacja procesu zarządzania zasobem Budownictwo na wynajem/sprzedaż w formie TBS Tworzenie warunków do inwestowania w budownictwo mieszkaniowe w gminie przez inwestorów indywidualnych / deweloperów

POLITYKA CZYNSZOWA CEL – EKONOMIZACJA POLITYKI CZYNSZOWEJ KIERUNEK DZIAŁAŃ – ODEJŚCIE OD POMOCY PRZEDMIOTOWEJ NA RZECZ PODMIOTOWEJ INSTRUMENTY STAWKA CZYNSZU WINDYKACJA/EKSMISJE (Z LOKALI KOMUNALNYCH I SOCJALNYCH!!!) OBNIŻKI CZYNSZU DODATKI MIESZKANIOWE PROGRAM SPŁATY ZADŁUŻENIA EFEKTY: WZROST WPŁYWÓW CZYNSZOWYCH WZROST ŚRODKÓW NA REMONTY SPRAWIEDLIWOŚĆ – CENA ZA USŁUGI MIESZKANIOWE ODPOWIADA KOSZTOM TEJ USŁUGI WZROST ILOŚCI ZAMIAN LOKALI MOŻLIWA WIĘKSZA SKALA ODZYSKU LOKALI LEPSZE DOPASOWANIE GOSPODARSTW DOMOWYCH DO LOKALI ZMNIEJSZENIE POPYTU NA LOKALE Z ZASOBU GMINY WZROST ZAINTERESOWANIA WYKUPIENIEM LOKALU WE WSPÓLNOCIE MIESZKANIOWEJ LIKWIDACJA ZJAWISKA „WYUCZONEJ BEZKARNOŚCI” NAJEMCÓW ZA NIEPŁACENIE ZA USŁUGI MIESZKANIOWE, W SZCZEGÓLNOŚCI ZA LOKALE SOCJALNE MOŻLIWOŚĆ ODRACOWANIA ZALEGŁOŚCI – AKTYWIZACJA SPOŁECZNA, SPADEK ZALEGŁOSCI W OPŁATACH

POLITYKA ZAMIAN LOKALI CEL – DOPASOWANIE NAJEMCÓW DO LOKALI POD WZGLĘDEM POWIERZCHNIOWYM, JAKOŚCIOWYM, LOKALIZACYJNYM, KOSZTOWYM KIERUNEK DZIAŁAŃ – ZWIĘKSZENIE SKALI ZAMIAN LOKALI INSTRUMENTY STWORZENIE PROGRAMU ZAMIAN LOKALI EFEKTY: DOPASOWANIE WIELKOŚCI GOSPODARSTWA DOMOWEGO DO POWIERZCHNI LOKALI DOPASOWANIE NAJEMCÓW DO POZIOMU KOSZTÓW UTRZYMANIA LOKALU I MOŻLIWOŚCI SKORZYSTANIA Z DODATKU MIESZKANIOWEGO I OBNIŻKI CZYNSZU ZAMIANY POMIĘDZY STARYM ZASOBEM A NOWYMI LOKALAMI DLA WYBRANYCH NAJEMCÓW W ZAMIAN ZA WZOROWE WYWIĄZYWANIE SIĘ Z DOTYCHCZASOWYCH UMÓW NAJMU WYCHODZENIE GMINY ZE WM Z LOKALAMI SOCJALNYMI WYCHODZENIE GMINY ZE WM ZMNIEJSZENIE ZALEGŁOŚCI CZYNSZOWYCH ZAPOBIEGANIE PROCESOWI ZADŁUŻANIA SIĘ NAJEMCÓW

POLITYKA REMONTOWA CEL – POLEPSZENIE WARUNKÓW ZAMIESZKANIA KIERUNEK DZIAŁAŃ – ZWIĘKSZENIE NAKŁADÓW NA DZIAŁALNOŚĆ REMONTOWĄ I MODERNIZACYJNĄ INSTRUMENTY STWORZENIE PROGRAMU KOMPLEKSOWYCH REMONTÓW KAMIENIC BĘDĄCYCH WŁASNOŚCIĄ W 100% GMINY UWZGLĘDNIAJĄCYCH UCIEPŁOWNIENIE, TERMOMODERNIZACJĘ. PRZEBUDOWĘ LOKALI, ZAGOSPODAROWANIE OTOCZENIA WSPÓŁPRACA GMINY Z INNYMI WŁAŚCICIELAMI WE WSPÓLNOTACH MIESZKANIOWYCH W ZAKRESIE DZIAŁAŃ REMONTOWYCH PROGRAM REMONTÓW PUSTOSTANÓW I ICH ADAPTACJI NA CELE MIESZKANIOWE ULGA W PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI DLA WŁAŚCICIELI REMONTUJĄCYCH ELEWACJE EFEKTY: SPADEK KOSZTÓW UTRZYMANIA ZASOBU OCHRONA ŚRODOWISKA WZROST POZIOMU CZYNSZÓW ZAMIANY LOKALI WZROST ILOSCI LOKALI DO WYNAJĘCIA POPRZEZ REMONTY PUSTOSTANÓW WZROST JAKOSCI ZAMIESZKANIA WZROST ESTETYKI OBIEKTÓW A WIĘC I ATRAKCYJNOŚCI ULICY, DZIELNICY

PRYWATYZACJA ZASOBÓW CEL – OSIĄGNIĘCIE OPYTMALNEJ Z PUNKTU WIDZENIA ZARZĄDZANIA WIELKOŚCI ZASOBU KIERUNEK DZIAŁAŃ – RACJONALNA SPRZEDAŻ MIESZKAŃ KOMUNALNYCH INSTRUMENTY STWORZENIE PRZEJRZYSTEGO PROGRAMU PRYWATYZACJI MIESZKAŃ POPRZEZ ZDEFINIOWANIE MIESZKAŃ ZAKWALIFIKOWANYCH DO SPRZEDAŻY I WYŁĄCZONYCH ZE SPRZEDAŻY WYŁĄCZENIE ZE SPRZEDAŻY BUDYNKÓW BĘDĄCYCH W 100% WŁASNOŚCIĄ GMINY , W SZCZEGÓLNOŚCI PO REMONTACH , Z NOWYCH INWESTYCJI WYCHODZENIE ZE WSPÓLNOT MIESZKANIOWYCH POPRZEZ SPRZEDAŻ LOKALI POŁĄCZONYCH Z ZAMIANAMI WYŁĄCZENIE ZE SPRZEDAŻY LOKALI UŻYTKOWYCH WYCOFANIE SIĘ Z BONIFIKAT PRZY SPRZEDAŻY W PERSPEKTYWIE KILKU LAT EFEKTY: ZMNIEJSZENIE KOSZTÓW UTRZYMANIA ZASOBU USPRAWNIENIE PROCESU ZARZĄDZANIA ZASOBEM PRZEWIDYWALNOŚĆ DECYZJI W ODNIESIENIU DO KOSZTÓW UTRZYMANIA ZASOBÓW

BUDOWNICTWO KOMUNALNE CEL – ZWIĘKSZENIE SKALI REALIZOWANYCH LIST OCZEKUJĄCYCH NA LOKAL ORAZ WYROKÓW EKSMISYJNYCH KIERUNEK DZIAŁAŃ – ZWIĘKSZENIE NAKŁADÓW Z BUDŻETU MIASTA NA BUDOWNICTWO KOMUNALNE INSTRUMENTY STWORZENIE WIELOLETNIEGO PROGRAMU BUDOWNICTWA KOMUNALNEGO EFEKTY: ZWIĘKSZENIE SKALI ZASPOKOJENIAPOTRZEB MIESZKANIOWYCH - ZWIĘKSZENIE ILOŚCI LOKALI SOCJALNYCH /KOMUNALNYCH ZMNIEJSZENIE KWOT PŁACONYCH ODSZKODOWAŃ – PRZYSPIESZENIE REALIZACJI WYROKÓW SĄDOWYCH Z PRAWEM DO LOKALU SOCJALNEGO ZWIĘKSZENIE SKALI ZAMIAN LOKALI W ZASOBIE POLEPSZENIE JAKOŚCI ZASOBÓW MIESZKANIOWYCH GMINY POZYSKANIE LOKALI POZBAWIONYCH BARIER ARCHITEKTONICZNYCH DLA POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH ZWIĘKSZENIE PRZYCHODÓW CZYNSZOWYCH NAGRADZANIE RZETELNYCH NAJEMCÓW ZWIĘKSZENIE ATRAKCYJNOŚCI ULICY, DZIELNICY MOŻLIWOŚĆ WYBURZEŃ BUDYNKÓW O NAJWIĘKSZYM POZIOMIE ZUŻYCIA

Partnerstwo z innymi właścicielami we wspólnotach mieszkaniowych CEL – RACJONALNE GOSPODAROWANIE NIERUCHOMOŚCIAMI WM KIERUNEK DZIAŁAŃ – ZWIĘKSZENIE NAKŁADÓW NA REMONTY I MODERNIZACJE , STYMULOWANIE DZIAŁAŃ ROZWOJOWYCH PRZEZ GMINNEGO ZARZĄDCĘ INSTRUMENTY FUNDUSZ REMONTOWY KREDYTY Z PREMIĄ TERMOMODERNIZACYJNĄ KREDYTOWANIE WŁAŚCICIELI LOKALI PRZY TERMOMODERNIZACJI PRZEZ GMINĘ PROGRAM WYPROWADZANIA LOKALI SOCJALNYCH I NAJEMCÓW SOCJALNYCH Z WM – PROGRAM ZAMIAN LOKALI PRYWATYZACJA LOKALI W WM BEZPOŚREDNIE ADMINISTROWANIE WM EFEKTY: ZAHAMOWANIE DEKAPITALIZACJI ZASOBÓW POLEPSZENIE KOMFORTU ZAMIESZKANIA ZMNIEJSZENIE KOSZTÓW UTRZYMANIA ZASOBÓW ZWIĘKSZENIE WPŁYWÓW Z CZYNSZÓW ZMNIEJSZENIE LICZBY WM Z UDZIAŁEM GMINY ZWIĘKSZENIE ATRAKCYJNOŚCI ULICY, DZIELNICY

Realizacja wyroków sądowych – lokale socjalne/pomieszczenia tymczasowe CEL – ZMNIEJSZENIE KWOT WYPŁACANYCH ODSZKODOWAŃ KIERUNEK DZIAŁAŃ – ZWIĘKSZENIE ILOŚCI LOKALI PRZEZNACZANYCH NA REALIZACJĘ WYROKÓW SĄDOWYCH INSTRUMENTY PROGRAM BUDOWNICTWA KOMUNALNEGO PROGRAM „KONTENER” PROGRAM ZAMIANY LOKALI ZAWIERANIE UGODY Z PRYWATNYMI WŁAŚCICIELAMI MIESZKAŃ EFEKTY: ZMNIEJSZENIE KWOT Y ODSZKODOWAŃ WYPŁACANYCH Z BUDŻETU GMINY PRZYSPIESZENIE REALIZACJI WYROKÓW ZMNIEJSZENIE SKALI BEZKARNOŚCI DŁUŻNIKÓW (EKSMITOWANYCH) ZWIĘKSZENIE WPŁYWÓW CZYNSZOWYCH POLEPSZANIE JAKOŚCI ZASOBÓW I DOPASOWANIE NAJEMCÓW DO LOKALI

Informatyzacja procesu zarządzania zasobem CEL – ZWIĘKSZENIE JAKOŚCI OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW ORAZ ZMNIEJSZENIE KOSZTÓW FUNKCJONOWANIA PODMIOTU ZARZĄDZAJĄCEGO KIERUNEK DZIAŁAŃ – UJEDNOLICENIE BAZY DANYCH INSTRUMENTY ZAKUP I WDROŻENIE ZINTEGROWANEGO PROGRAMU INFORMATYCZNEGO DO OBSŁUGI ZASOBÓW I MIESZKAŃCÓW EFEKTY: WŁAŚCIWA I PRZEJRZYSTA EWIDENCJA ZASOBÓW, PRZEJRZYSTA I UJEDNOLICONA EWIDENCJA NAJEMCÓW, SPÓJNA OBSŁUGA KOSZTOWA, CZYNSZOWA, WINDYKACYJNA, JEDNOLITA OBSŁUGA FINANSOWO-KSIĘGOWA I KADROWO-PŁACOWA, AKTUALNA EWIDENCJA PUSTOSTANÓW, ZNAJOMOŚĆ ROZRACHUNKÓW ZE WSPÓLNOTAMI MIESZKANIOWYMI ZMNIEJSZENIE KOSZTÓW FUNKCJONOWANIA PODMIOTU ZARZĄDZAJĄCEGO OSZCZĘDNOŚĆ CZASU PRACOWNIKÓW POPRZEZ SZYBKI DOSTĘP DO UJEDNOLICONEJ BAZY DANYCH SZYBSZA OBSŁUGA NAJEMCÓW WIELOOBSZAROWA WIEDZA PRACOWNIKÓW NA TEMAT ZARZĄDZANYCH ZASOBÓW I STANU ROZRACHUNKÓW NAJEMCÓW PRZEPŁYW INFORMACJI POMIĘDZY KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI W FORMIE ELEKTRONICZNEJ A NIE PAPIEROWEJ BRAK POWIELANIA TYCH SAMYCH CZYNNOŚCI PRZEZ KILKA DZIAŁÓW

Budownictwo na wynajem/sprzedaż w formie TBS CEL – PRZYROST ZASOBÓW MIESZKANIOWYCH W GMINIE NA WYNAJEM/SPRZEDAŻ KIERUNEK DZIAŁAŃ – WSPARCIE ROZWOJU BUDOWNICTWA MIESZKANIOWEGO TBS INSTRUMENTY ŚREDNIOOKRESOWY PROGRAM ROZWOJU TBS PROGRAM O WSPÓŁPRACY GMINY Z TBS EFEKTY: MOŻLIWOŚĆ ZASPOKOJENIA POTRZEB MIESZKANIOWYCH OSÓB O ŚREDNICH DOCHODACH W STOSUNKU NAJMU POPRZEZ DZIAŁANIA DEWELOPERSKIE – PODAŻ MIESZKAŃ NA SPRZEDAŻ (SZCZEGÓLNIE ISTOTNE NA RYNKACH LOKALNYCH, KTÓRE NIE CIESZĄ SIĘ ZAINTERESOWANIEM DEWELOPERA PRYWATNEGO) WZROST ZASOBU MIESZKAŃ W DYSPOZYCJI GMINY -BUDOWA MIESZKAŃ DLA GMINY PRZEZ TBS

Tworzenie warunków do inwestowania w budownictwo mieszkaniowe w gminie przez inwestorów indywidualnych/deweloperów CEL – WZROST ILOŚCI BUDOWANYCH MIESZKAŃ KIERUNEK DZIAŁAŃ – TWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU BUDOWNICTWA PRYWATNEGO I AKTYWIZACJI RYNKU NIERUCHOMOŚCI INSTRUMENTY STWORZENIE WIELOLETNIEGO PROGRAM GOSPODAROWANIA GRUNTAMI GMINY PLAN SPRZEDAŻY GRUNTÓW POD INWESTYCJE DEWELOPERSKIE/ INDYWIDUALNE TWORZENIE PLANÓW MIEJSCOWYCH DLA NOWYCH TERENÓW AKTYWNOŚCI INWESTYCYJNEJ UZBRAJANIA/DOZBRAJANIE TERENÓW POD BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE EFEKTY: RACJONALNE GOSPODAROWANIE GRUNTAMI WIĘKSZA MOŻLIWOŚĆ REALIZACJI INWESTYCJI MIESZKANIOWYCH POPRZEZ WIĘKSZĄ DOSTĘPNOŚĆ GRUNTÓW DLA POTENCJALNEGO INWESTORA SKRÓCENIE CZASU PROCESU INWESTYCYJNEGO ROZWÓJ PIERWOTNEGO RYNKU MIESZKANIOWEGO ROZWÓJ RYNKU GRUNTÓW