BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Program edukacji ekonomicznej realizowany od 1 grudnia 2012.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Materiały dla ucznia do programu Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI 2012 OTWARTA FIRMA.
PROGRAM PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA GIMNAZJÓW
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości jest pozarządową organizacją pożytku publicznego, której celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia.
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
G Enterprise without Borders. Enterprise without Borders rozszerza i uzupełnia program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo o możliwość współpracy z młodzieżowymi.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Poznajemy zawody w miejscu pracy
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 UL. Letnia 1/ Białystok.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Kształcenie dualne.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dzień przedsiębiorczości
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo to jeden z dwóch modułów programu Być przedsiębiorczym realizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości we współpracy z Fundacją Kronenberga przy Citi Handlowy

Czym jest Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo? Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo to innowacyjny program przeznaczony do realizacji: przedmiotu uzupełniającego ekonomia w praktyce – w liceach i technikach, podstawy programowej kształcenia w zawodach z zakresu podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej (PDG) – w technikach i zasadniczych szkołach zawodowych, zajęć pozalekcyjnych – w liceach, technikach i zasadniczych szkołach zawodowych.

Program nauczania Program nauczania Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo jest zgodny z nową podstawą programową. (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół z dnia 27 sierpnia 2012 r. Dz. U. z 2012 r. poz. 977). Program został opracowany przy współudziale uczestników projektu Szkoła praktycznej ekonomii – młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Cele programu: Celem programu jest przygotowanie uczniów do podejmowania i realizacji działań zarówno w obszarze społecznym, jak i zawodowym: przygotowanie do podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej, wsparcie w weryfikacji własnych planów zawodowych i edukacyjnych, kształtowanie niezbędnych postaw i umiejętności w zakresie przedsiębiorczości.

Jak przebiega realizacja programu? Uczniowie uczestniczą w grze edukacyjnej polegającej na założeniu w szkole własnej, realnie działającej firmy, zorganizowanej na wzór spółki jawnej: szukają pomysłu na produkt/usługę miniprzedsiębiorstwa, opracowują biznesplan przedsięwzięcia, gromadzą kapitał niezbędny do prowadzenia miniprzedsiębiorstwa, organizują proces produkcji/świadczenia usług oraz wszelkie działania marketingowe, sprzedają swoje produkty/usługi, prowadzą dokumentację finansową.

Jak przebiega realizacja programu? Uczniom w prowadzeniu miniprzedsiębiorstwa pomagają konsultanci biznesowi – praktycy życia gospodarczego. Nad prawidłową realizacją programu czuwa nauczyciel – opiekun miniprzedsiębiorstwa. Uczniowie rejestrują swoje miniprzedsiębiorstwo w Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości, która zapewnia im i nauczycielom stałą opiekę organizacyjną, merytoryczną i metodyczną. Rolę kas urzędu skarbowego oraz ZUS-u pełni rada rodziców.

Jak przebiega realizacja programu? Szczegółowe zasady działalności miniprzedsiębiorstwa zapisano w Regulaminie młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa. Regulamin miniprzedsiębiorstwa określa: cele działania, zasady działania, strukturę organizacyjną, źródła finansowania działalności, podstawowe obowiązki wspólników.

Szukamy pomysłu na biznes Obszary działań miniprzedsiębiorstwa Szukamy pomysłu na biznes Układamy plan działania Kto? Co? Jak? Czym zaskoczyć klientów? Efekty finansowe Sami o sobie

Dyrektor ds. marketingu Struktura organizacyjna miniprzedsiębiorstwa Dyrektor naczelny Dyrektor ds. finansów Wspólnicy Dyrektor ds. marketingu

Co proponujemy nauczycielom? Innowacyjny Program nauczania z odniesieniem do podstawy programowej, co bardzo ułatwia monitorowanie realizacji podstawy programowej Przepisy na lekcje z omówieniem tematów i krótkim opisem materiałów do zajęć

Co proponujemy nauczycielom? Zadania edukacyjne – gotowe scenariusze z opracowanymi kartami pracy dla uczniów Filmy i prezentacje dydaktyczne Miniprzedsiębiorstwo krok po kroku – opis zadań nauczyciela w poszczególnych obszarach działania miniprzedsiębiorstwa

Co proponujemy uczniom? Poradnik – jak założyć i prowadzić młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Miniprzedsiębiorstwo krok po kroku – opis zadań ucznia w poszczególnych obszarach działań miniprzedsiębiorstwa

Co proponujemy uczniom? Generator biznesplanu – wygodne narzędzie do opracowania biznesplanu miniprzedsiębiorstwa Program FINANSE – komputerowy program do dokumentowania działalności finansowej miniprzedsiębiorstwa Test kompetencji menedżerskich i przedsiębiorczych: Przedsiębiorca czy pracownik?

Jak przystąpić do programu Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo? Wystarczy wypełnić i wysłać do Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości Formularz zgłoszenia dostępny na platformie internetowej programu. Czy brałeś już udział w programach Fundacji? Nauczyciele realizujący inne programy Fundacji mogą zalogować się, korzystając ze swojego maila i hasła. Jeśli pierwszy raz uczestniczysz w naszych programach, wypełnij ZALOGUJ SIĘ FORMULARZ ZGŁOSZENIA

Dlaczego warto wziąć udział w programie? Uczeń: przeżyje przygodę edukacyjną, która wyzwoli jego aktywność i zwiększy pewność siebie; zdobędzie umiejętność organizacji pracy w zespole oraz prezentowania wyników swojej pracy; wykształci podstawowe kompetencje w obszarze prowadzenia działalności gospodarczej; będzie w stanie ocenić swoje predyspozycje dotyczące samozatrudnienia i prowadzenia działalności gospodarczej.

Dlaczego warto wziąć udział w programie? Nauczyciel: otrzyma nowoczesne, innowacyjne narzędzia pracy z uczniami do przedmiotu ekonomia w praktyce, realizacji treści PDG oraz zajęć pozalekcyjnych; zaproponuje uczniom atrakcyjną formę pracy – naukę przez działanie; stworzy uczniom okazję do współpracy, współzawodnictwa i oceny własnych umiejętności; zwiększy wiedzę i ukształtuje umiejętności dotyczące prowadzenia miniprzedsiębiorstw oraz motywację do ich inicjowania.

Dlaczego warto wziąć udział w programie? Szkoła: zdobędzie ciekawą propozycję edukacyjną wspierającą rozwój kluczowych kompetencji uczniów; będzie kształtować postawy przedsiębiorcze młodzieży w najbardziej efektywny sposób; w wyniku współpracy ze środowiskiem biznesu, zweryfikuje skuteczność edukacji ekonomicznej; wzmocni swój wizerunek dobrej i nowoczesnej szkoły.

Dlaczego warto wziąć udział w programie? Realizacja programu nie wymaga zakupu podręczników! Wszystkie materiały dla nauczycieli i uczniów znajdują się na stronie internetowej programu i dostęp do nich jest bezpłatny. Udział w programie daje możliwość uczestnictwa w Ogólnopolskim Konkursie na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo „PRODUKCIK”, który jest znakomitą okazją do porównania swoich osiągnięć z osiągnięciami koleżanek i kolegów z innych szkół.

www.junior.org.pl Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości Junior Achievement Foundation 02-504 Warszawa, ul. Kielecka 1/1 tel. (22) 845 08 76, fax (22) 899 29 86 junior@junior.org.pl www.junior.org.pl