Młodzi Aktywiści Prezydencji - Bachowice

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Demokracja w szkole.
Oszczędzanie -szkolny happening kliknij.
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Jak moje miasto jeździ z głową?. Nasze Gimnazjum wzięło udział w nowym projekcie edukacyjnym banku BGŻ pt. Jeżdżę z Głową. W inicjatywie udział wzięły.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Fotografia naszym życiem
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Sprawozdanie z realizacji działań podjętych w ramach programu
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
Starożytni Matematycy
Sejm Dzieci i Młodzieży
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Na Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów Młodzieżowych w Warszawie -7 czerwca 2010 r Warszawa Zamek Królewski –Arkady Kubickiego.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata pracowników szkoły
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
“Szkoła w procentach”.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Czym jest MOZK? Międzyszkolny Ochotniczy Zespół Korepetytorów to organizacja zrzeszająca dobrych uczniów, którzy za pośrednictwem Internetu oraz spotkań.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi Aktywiści Prezydencji Prezydencja Polski w Unii Europejskiej Gimnazjum nr 6 im. Wł. Szafera w Płocku Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Polska Prezydencja w Oleśnicy! Czyli co Oleśniczanie wiedzą na temat polskiej Prezydencji w Radzie UE?
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Wińsku
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
ZDROWIE- Twój przyjaciel ! Temat projektu:. Oto zespół realizujący projekt – KOŁO BIOLOGICZNE 3 osoby były nie obecne podczas wykonywania zdjęcia, ale.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Zapis prezentacji:

Młodzi Aktywiści Prezydencji - Bachowice

O nas Wyimaginowana nazwa, jak i ciekawe, ambitne, pełne humoru plany i pomysły – to niektóre z cech odróżniających naszą grupę “Wyprzedzając Przeszłość Team” od pozostałych. Jesteśmy uczniami 3 klasy Gimnazjum w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Bachowicach (woj. małopolskie, pow. wadowicki). Nasz zespół składa się z zróżnicowanych w zainteresowaniach, posiadających własne dojrzałe aspiracje na życie, pełnych werwy i błyskotliwych osób. Opiekę nad nami dzierży pani mrg Janina Jezierska-Bobak. Skład Grupy: Weronika Jasińska Magdalena Dębska Agnieszka Dębska Agata Wiecheć Marcelina Bartel Ilona Świergosz 7. Michał Bąk 8. Damian Gołba 9. Damian Ogrodnik 10. Mateusz Brania

Co udało się nam osiągnąć? Przygotowanie i analiza ankiet: dla szkoły podstawowej dla gimnazjum i dorosłych Zajęcia edukacyjne dla przedszkola Gazetki edukacyjno-informacyjne Uzyskanie sponsorów Happening – 16 maj: zrób z nami flagę przebieranka klasowa przemarsz ulicami Bachowic konkursy dla gimnazjum dyskoteka happeningowa Udział w Ogólnopolskim Przeglądzie Projektów Młodzieżowych

Ankiety W badaniu ankietowym wzięło udział: 70 uczniów szkoły podstawowej, 90 uczniów gimnazjum, 140 dorosłych mieszkańców Bachowic. Na umieszczonych wykresach można zauważyć, że dorośli udzielali więcej poprawnych odpowiedzi niż uczniowie. Być może jest to wynik większego zainteresowania polityką tej grupy wiekowej, wynikający z zainteresowania, a także zaangażowania w życie polityczne kraju . Porównując wykresy szkoły podstawowej i gimnazjum zauważamy, że większą wiedzę wykazują uczniowie ze szkoły podstawowej. Co jest tego powodem? Przede wszystkim fakt, że ankiety dla młodszych uczniów były dostosowane do ich poziomu wiedzy.

Ankiety Pomimo wysokiego stopnia trudności ankiety dla gimnazjum, klasa III b poradziła sobie znakomicie. Lecz trzeba tutaj dodać , że 10 uczniów tej klasy bierze udział w projekcie „ Młodzi Aktywiści Prezydencji” , który ma na celu uświadomienie ludziom czym jest : Unia Europejska, Prezydencja w Unii Europejskiej i jakie są priorytety naszej Prezydencji. Działania podjęte w projekcie miały wpływ na poziom wiedzy MAP-owców.

Ankiety Zarówno gimnazjalistom jak i dorosłym , najwięcej problemu sprawiło pytanie: „Ile osób z polskiej administracji jest zaangażowanych w przygotowania do Prezydencji?”. Rzeczywiście było to najtrudniejsze z pytań zawartych w ankiecie. Lecz znaleźli się i tacy którzy potrafili poprawnie odpowiedzieć na to pytanie. Uczniom szkoły podstawowej trudność sprawiło pytanie o datę rozpoczęcia prezydencji Polski w UE. Pytanie , które szkole podstawowej nie stworzyło żadnych problemów, brzmiało następująco: „ile gwiazdek widnieje na fladze Unii Europejskiej”.

Zajęcia edukacyjne w przedszkolu Długo zastanawiałyśmy się jak przeprowadzić te zajęcia, w końcu to małe dzieci, które nie wszystko jeszcze rozumieją. Skorzystałyśmy z scenariusza znalezionego w internecie, który pomógł nam w prosty sposób przedstawić ważne informacje związane z tym tematem. Przed zajęciami zastanawiałyśmy się jak zostaniemy przyjęci, czy dzieci będą zainteresowane tym tematem. Jednak już od samego początku udało nam się złapać dobry kontakt z grupą, a współpraca z nimi była przyjemnością. Najtrudniejszą rzeczą było zaangażowanie wszystkich dzieci. Większość już od razu zaczęły czynnie uczestniczyć w zajęciach, natomiast kilka osób po prostu się wstydziło. Panie z przedszkola mówiły nam, że tak jest zawsze i nie musimy się tym przejmować. My jednak nie dałyśmy z wygraną i każde dziecko przynajmniej raz przykleiło coś na naszej tablicy.

Zajęcia edukacyjne w przedszkolu ZDJĘCIA

Zajęcia edukacyjne w przedszkolu ZDJĘCIA

Gazetki edukacyjno-informacyjne Stworzyliśmy także gazetkę o naszej działalności, umieściliśmy na niej nazwiska członków grupy, opiekuna, działania przez nas prowadzone, a także sponsorów. Oto kilka zdjęć:

ZDJĘCIA

ZDJĘCIA

Sponsorzy De Heus Sp. z o.o. Oddział Spytkowice Spytkowice ul. Wadowicka 102 http://www.deheus.pl/ Producent okien i drzwi PVC PULS s.j Bachowice ul. ks. Gołby 82 www.okno-puls.pl Gmina Spytkowice Spytkowice ul. Zamkowa 12 www.spykowice.net.pl Rada Rodziców przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Bachowicach

Happening Dzień 16 maja był pełen atrakcji dla naszych rówieśników. Zorganizowaliśmy m.in.: „Przebierankę Klasową” – polegała ona na stylizacji charakterystycznej dla wcześniej wylosowanych państw przez klasy szkoły podstawowej i gimnazjum. „Zrób z nami flagę” – zachęcaliśmy osoby odwiedzające szkołę, jak i samych uczniów do tworzenia flag państw Unii Europejskiej. „Przemarsz ulicami Bachowic” – wszyscy uczniowie wraz z nauczycielami przeszli jedną z głównych ulic naszej wioski. Prowadząc pochód śpiewaliśmy hymn Unii Europejskiej. „Konkursy dla gimnazjum” – klasy gimnazjum konkurowały ze sobą w konkursie sprawdzającym wiedzę na temat Unii Europejskiej. „Dyskoteka happeningowa” - po wytrwałej rywalizacji nadszedł czas na główną atrakcję dnia. Uczniowie dobrze się bawili, a my byliśmy usatysfakcjonowani dużą frekwencją.

Przebieranka klasowa ZDJĘCIA

Zrób z nami flagę ZDJĘCIA

Przemarsz ZDJĘCIA

Turniej międzyklasowy ZDJĘCIA

Dyskoteka ZDJĘCIA

Jak nam się wspólnie pracowało Nasza współpraca wypadła owocnie. Zawsze uzupełnialiśmy się wzajemnie i wymienialiśmy swoje poglądy na różne tematy. Podczas naszych spotkań toczyły się burzliwe dyskusje na temat dalszej realizacji projektu. Każdy z nas mógł podzielić się swoją opinią, która po czasie została odrzucona, bądź zrealizowana. Nasze spory zawsze rozstrzygała cudowna mentorka- pani Janina, która chętnie służyła pomocą nawet w najdrobniejszym konflikcie oraz udzielała nam właściwych wskazówek. Dzięki trzymiesięcznej współpracy cała ekipa nawiązała ze sobą przyjazne stosunki. Coraz częściej uczestnicy projektu spotykają się ze sobą, rozmawiają na różne tematy, a także chętnie uczestniczą w wspólnych imprezach.

Co było trudne w naszej pracy Jednym z najtrudniejszych zadań które mieliśmy wykonać było zrealizowanie zajęć w przedszkolu. Długo zastanawiałyśmy się jak przeprowadzić te zajęcia, w końcu to małe dzieci, które nie wszystko jeszcze rozumieją. Skorzystaliśmy z scenariusza znalezionego w internecie, który pomógł nam w prosty sposób przedstawić ważne informacje związane z tematem Unii Europejskiej. Przed zajęciami zastanawialiśmy się jak zostaniemy przyjęci, czy dzieci będą zainteresowane tym tematem. Jednak już od samego początku udało nam się złapać dobry kontakt z grupą, a współpraca z nimi była przyjemnością. Najtrudniejszą rzeczą było zaangażowanie wszystkich dzieci. Większość już od razu zaczęła czynnie uczestniczyć w zajęciach, natomiast kilka osób po prostu się wstydziło. Panie z przedszkola mówiły nam, że tak jest zawsze i nie musimy się tym przejmować. My jednak nie dałyśmy za wygraną i każde dziecko przynajmniej raz przykleiło coś na naszej tablicy. Pomimo wiele trudności uważamy, że pomysł jak najbardziej się sprawdził.

Czego się nauczyliśmy W czasie realizacji naszego projektu sięgnęliśmy do nowych źródeł wiedzy i nauczyliśmy się jak efektownie współpracować. Wspólnie spędzony czas zbliżył nas do siebie i ułatwił nam pracę. Poprzez projekt nauczyliśmy się: pisania dłuższych , jak i krótkich form wypowiedzi m.in. zaproszeń, listów oficjalnych, notatek prasowych, a także ogłoszeń, organizować imprezy dla większej grupy osób, takich jak happening, dyskoteki i festyny, przekazywać informacje drogą internetową, prowadzić, aktualizować i stylizować blog, wykonywać informacyjno-edukacyjne gazetki ścienne, prezentować i promować projekt na OPPM nawiązywać nowe kontakty poszerzyliśmy wiedzę o Unii Europejskiej

Co zrobilibyśmy inaczej, …gdybyśmy zaczynali od nowa? Nie jesteśmy do końca zadowoleni z jednego głównego powodu , a mianowicie: jesteśmy małą wsią i nie mamy tylu możliwości, co młodzież w większych miastach. Mieliśmy spory kłopot z rozpowszechnieniem naszych działań wśród mieszkańców Bachowic. Gdybyśmy zaczynali od nowa postaralibyśmy się rozszerzyć nasze działania na teren całego powiatu. Drugim, mniej znaczącym powodem do niezadowolenia są spore braki wiedzy w temacie Unii Europejskiej. Duża część mieszkańców nie potrafi odpowiedzieć na podstawowe pytania. Na podstawie wykresów możemy stwierdzić, że takowe braki występują głównie wśród uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum. Aby to zmienić powinniśmy organizować więcej akcji promujących Unię Europejską i zachęcić młodzież do udziału w kółku europejskim.

Dziękujemy! Na koniec naszej prezentacji chcielibyśmy serdecznie podziękować osobą, które pomagały nam w tworzeniu tego projektu, a w szczególności trzymającej nas mocną ręką pani Janinie Jezierskiej-Bobak, animatorce pani Ani Stokowskiej, pani Sylwii Żmijewskiej-Kwierg, wójtowi panu Mariuszowi Krystian, dyrektor szkoły pani Małgorzacie Balonek naszym sponsorom, oraz wszystkim tym, którzy byli zainteresowani i pozytywnie oceniali nasz projekt.