Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

1 Warszawa, 21 lutego 2008 r. Przegląd budżetu UE a kierunki reformy polityki spójności Podsekretarz Stanu w Augustyn Kubik Podsekretarz Stanu w Ministerstwie.
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Wdrażanie zarządzania ryzykiem w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
Krzysztof Durnaś Szkoła Podstawowa nr 35 w Łodzi
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
MIASTA – PARTNERZY PROJEKTU Płock – Miasto (Partner) wiodący + lider bloku tematycznego Włocławek, Elbląg – Partner projektu – lider bloku tematycznego.
1 Warszawa, 17 stycznia 2008 r. Projekt Stanowiska Rządu ws. kierunków reformy polityki spójności UE Hanna Jahns Hanna Jahns Sekretarz Stanu w Ministerstwie.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
PRACA SOCJALNA W ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2
Szkolenia, Coaching, PR.
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Definicja kultury organizacyjnej
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
współdziałanie właściwe jest dopiero wtedy, kiedy cel jest wspólny, a to jest wtedy, kiedy po to, by to było celem dla jednego, musi ono być celem dla.
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
Ministerstwo Finansów
Małe dziecko w systemie edukacji
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Personal Management w bibliotece
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY. AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDIT WEWNĘTRZNY AUDYT WEWNĘTRZNY - KONTROLA WEWNĘTRZNA AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDYT ZEWNĘTRZNY.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Funkcja planowania.
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
Poland – Meetings Destination, 19 marca 2018 r., SGTiR, Warszawa
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Warsztat 2 Rola kultury organizacji w doskonaleniu funkcjonowania urzędu 26 lipca 2011

Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury organizacyjnej na efektywność zmian procesów” dr Tomasz Czapla Dyskusja

Usprawnienie procesów w MSZ Koncepcja informatyzacji resortu spraw zagranicznych w latach 2009 – 2011 Model procesowy obejmujący całość funkcjonowania MSZ i placówek zagranicznych 3 procesy główne 35 podprocesów I poziomu (tematyczne grupy procesów) Ok. 280 podprocesów II poziomu (mapy procesów) Przywództwo Jasny przekaz Kierownictwa – Patronat Ministra SZ i Dyrektora Generalnego SZ Rola Właścicieli i Liderów Procesów Zespół Dostępność – decyzyjność – motywacja Komunikacja Właściwe media Informowanie o postępach i planach Metodyka Hierarchia procesów „Proces optymalizacji procesów” Istotne aspekty projektu

Kultura organizacyjna, a modelowanie zmian Cel Po co? Dla kogo? Wizja i Cele Tożsamość Kto? Rola i Misja Dlaczego? Motywacja i Pozwolenie Wartości i przekonania Umiejętności Jak? Plany i Strategia Zachowania Co? Działanie i Taktyka Środowisko Gdzie? Kiedy? Kontekst i Ograniczenia

Zagadnienia do dyskusji Jak obecne wartości kultury organizacyjnej oraz poziom tożsamości urzędników wspierają zmiany procesów i działania urzędu w takich obszarach jak: kreatywność, nastawienie pro klienckie, wysoka jakość, skuteczność oraz wydajność ?

Wnioski z dyskusji Zmiany w organizacji wymagają oddolnych inicjatyw, a nie tylko poparcia kierownictwa (tak często są bardziej trwałe) Kluczowa dla zmian jest tożsamość pracowników, ich wartości, przekonania i sama chęć zmian Tożsamość buduje się małymi krokami i spójnymi komunikatami (np. zachowania nieformalne, ale też wspólnie wypracowana strategia i jasny przekaz kierownictwa) Równowaga pomiędzy szczeblem politycznym, a stabilnym szczeblem urzędniczym Zrozumienie prawdziwego DNA urzędnika – co wspierać, a co zmieniać?

Wnioski z dyskusji Zmiany jako proces ciągłego doskonalenia Kompleksowe mapowanie procesów bywa długotrwałe Proste pokazanie wartości dodanej z planowanych zmian jako czynnik zachęcający do zmian (automatyzacja, oczywiste ułatwienia) Lepiej jest opierać się na kilku kluczowych procesach, niż na wielu nieznaczących (dążenie do przejrzystej struktury i odpowiedzialności) Praca nad zmianami może i powinna odbywać się jednocześnie od dołu i od góry piramidy

Dziękujemy za uwagę