W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Plany transportowe w świetle doświadczeń wybranych krajów UE
Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Mielcu
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Perspektywy i kierunki integracji transportu publicznego w Polsce
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
Transport publiczny w aglomeracji warszawskiej – scenariusze rozwoju
Miejska Komunikacja Samochodowa Sp. z o.o. w Mielcu
Determinanty cen Odległość przewozu Cechy ogólne klienta
POROZUMIENIE ADMINISTRACYJNE
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
Komunikacja i Turystyka
KONFERENCJA ROZKŁADOWA
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Klub Seniora jako zadanie realizowane przez samorząd Osiedla (uwarunkowania formalne) Wrocław, r.
Doświadczenia Opola w budowie efektywnego i konkurencyjnego transportu miejskiego Miejski Zakład Komunikacyjny Spółka z o.o. w Opolu.
Dla Związku Komunikacyjnego Komunikacja Międzygminna w Chrzanowie Katowice, sierpień 2011 r.
radca prawny Jędrzej Klatka
Problemy drogowego regionalnego transportu publicznego materiał na posiedzenie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki.
Nowe ceny biletów. Nowy system ulg. Nowe zasady przewozowe. Komunikacja miejska w Stalowej Woli od r. KLIKAJ NA SLAJDY, ABY PRZEJŚĆ DO NASTĘPNEGO.
BILETY OKRESOWE Z RABATEM 10 %. Od 1. kwietnia 2012 r. został wprowadzony system promocyjnej sprzedaży biletów okresowych komunikacji miejskiej w Stalowej.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Główne założenia ustawy o publicznym transporcie zbiorowym Kielce, 1 lipca 2014 r., Świętokrzyski Urząd Wojewódzki.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Ustrój samorządu terytorialnego
ORGANIZACJA KOMUNIKACJI W DNIU MECZU FINAŁOWEGO LIGII EUROPEJSKIEJ.
Marcin Gromadzki Public Transport Consulting
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
Gdańsk Gdynia INVESTGDA INVESTMENT MODELE ZARZĄDZANIA PORTAMI MORSKIMI W POLSCE I EUROPIE Szczecin Świnoujście Dobre praktyki w zakresie udziału samorządów.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
USTRÓJ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO zajęcia 2
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
ZASADY NAJMU I UDOSTĘPNIANIA MIEJSKICH ZASOBÓW LOKALOWYCH.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
IV Konferencja Koleje Samorządowe Szanse i zagrożenia Łódź r ROLA WSPÓŁPRACY KOLEI SAMORZĄDOWYCH W ODPOWIEDZI NA ZAGROŻENIA PŁYNĄCE Z RYNKU.
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin.
1 Funkcjonowanie komunikacji aglomeracyjnej na terenie Gminy Zabierzów.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Partner współpracujący Partner współpracujący
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
Statutowe i porządkowe akty prawa miejscowego
Łukasz Ziarko Zmiany w procedurze zlecania usług kolejowego transportu pasażerskiego w świetle nowelizacji rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Łódź, 26.
Prognoza wysokości stawek Spółki Tramwaje Śląskie S. A
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Prawo transportowe 3 Zgłoszenie przewozu.
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
WSPÓLNY BILET „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. milionów pasażerów
Transport drogowy na Mazowszu
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Zakopane 25 października 2018
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ INTEGRACJA TRANSPORTU PUBLICZNEGO W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R.

GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R. POROZUMIENIA MIĘDZYGMINNE – wspólna realizacja komunikacji miejskiej na obszarze Miasta Krakowa i gmin sąsiednich przedsięwzięcie wdrożone 1 stycznia 2008 r. GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R.

GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R. JAK BYŁO WCZEŚNIEJ 45 linii tzw. podmiejskich, wybiegających poza granice administracyjne Krakowa do 13 gmin obszaru aglomeracji krakowskiej objętych zostało umową przewozową Gminy Miejskiej Kraków zawartą z MPK SA z 2006 r, w tym: 6 linii - zamówienie obejmowało całe trasy (odc. miejskie i zamiejskie), 39 linii - zamówienie obejmowało wyłącznie odcinki miejskie, odcinki zamiejskie objęte były zakresem umów cywilno-prawnych, które gminy te zawarły z MPK S.A. GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R.

GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R. ISTOTNE PROBLEMY   Brak formy prawnej współdziałania między jednostkami samorządu terytorialnego - linie o zasięgu wykraczającym poza granice Krakowa (miasta na prawach powiatu) nie posiadają statusu linii komunikacji miejskiej. Niejednolite uprawnienia do przejazdów bezpłatnych i ulgowych stosowane na liniach strefowych - ceny biletów oraz uprawnienia ustalały Rady poszczególnych gmin. GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R.

GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R. ISTOTNE PROBLEMY Pasażerowie, którzy wykonywali podróże autobusami linii strefowych w granicach Krakowa mogli korzystać z pełnej oferty biletów z nadrukiem Komunikacja miejska w Krakowie oraz uprawnień ustalonych przez Radę Miasta Krakowa. Uzyskane z tego tytułu wpływy zasilały przychody Gminy Miejskiej Kraków. Pasażerowie przekraczający autobusami linii strefowych granice Miasta Krakowa mieli obowiązek korzystania z biletów z nadrukiem MPK S.A. (odróżniających się jedynie kolorem). Przychody z tytułu sprzedaży tych biletów uzyskiwało MPKS.A. GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R.

GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R. OCENA system zdezintegrowany, niespójny i nieczytelny dla pasażera zastrzeżenia dot. zgodności z obowiązującym prawem KONIECZNOŚĆ PRZEPROWADZENIA ZASADNICZEJ MODYFIKACJI SYSTEMU GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R.

GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R. PODJĘTE DZIAŁANIA FORMALNO-PRAWNE I ORGANIZACYJNE DLA INTEGRACJI SYSTEMU OBSŁUGI AGLOMERACJI KOMUNIKACJĄ AUTOBUSOWĄ GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R.

GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R. WYBÓR FORMY PRAWNEJ WSPÓŁDZIAŁANIA: porozumienia Gminy Miejskiej Kraków z gminami aglomeracji krakowskiej w sprawie wspólnej realizacji zadań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego CEL POROZUMIEŃ: wspólne zaspokajanie potrzeb transportowych w  zakresie zbiorowych przewozów pasażerskich ujednolicenie warunków funkcjonowania komunikacji autobusowej GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R.

GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R. NEGOCJOWANIE WARUNKÓW POROZUMIENIA MIĘDZYGMINNEGO Z MIASTAMI I GMINAMI AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ Najtrudniejsze - uzyskanie porozumienia w sprawach dotyczących finansowania zadań powierzanych przez gminy. Przyjęcie jednolitych warunków dla wspólnego przedsięwzięcia. USTALONO - Gminy przekazują do budżetu Krakowa dotacje wyliczane wg. określonego algorytmu. GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R.

UCHWAŁY RAD MIAST I GMIN O PRZYSTĄPIENIU DO POROZUMIEŃ MIĘDZYGMINNYCH: Uchwała Rady Miasta Krakowa nr XXVII/354/07 w sprawie realizacji przez Gminę Miejską Kraków zintegrowanego aglomeracyjnego transportu zbiorowego, w której zadeklarowano wolę zawarcia z wymienionymi w uchwale gminami porozumień międzygminnych w sprawie przejęcia przez Gminę Miejską Kraków wykonywania zadań publicznych w ramach lokalnego transportu zbiorowego w zakresie organizacji przewozów, regulacji taryfowych oraz stanowienia przepisów porządkowych. Upoważnienie Prezydenta Miasta Krakowa do zawarcia porozumień z wymienionymi gminami. Uchwały Rad gmin przystępujących do porozumień - deklaracje woli powierzenia Gminie Miejskiej Kraków zadań publicznych w zakresie lokalnego transportu zbiorowego i upoważnienie dla burmistrzów/wójtów do podpisania porozumień.

POROZUMIENIA - przystąpiło do nich 13 samorządów POROZUMIENIA - przystąpiło do nich 13 samorządów. Pierwszym rokiem obowiązywania porozumień był rok 2008. OBSZARY WSPÓŁDZIAŁANIA: objęcie obszaru gmin podkrakowskich przystępujących do porozumień działaniami organizatorsko-zarządczymi przez Gminę Miejską Kraków, łączenie oferty przewozowej linii autobusowych obejmujących zasięgiem tereny Miasta Krakowa z terenami gmin objętych integracją, funkcjonowanie wspólnego, jednolitego systemu taryfowego określanego przez Radę Miasta Krakowa, tj. oferty biletowej, cen biletów i uprawnień do przejazdów ulgowych, funkcjonowanie zintegrowanego systemu informacji pasażerskiej, łączenie finansowania usług przewozowych (budżet Miasta Krakowa, dotacje gmin),

GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R. UCHWAŁA TARYFOWA Uchwała nr XXX/375/07 Rady Miasta Krakowa w sprawie ustalenia cen i opłat za usługi przewozowe, uprawnień do przejazdów ulgowych oraz przepisów taryfowych w komunikacji miejskiej w Krakowie realizowana na obszarze Gminy Miejskiej Kraków oraz miast i gmin, które przystąpiły do porozumień międzygminnych w zakresie lokalnego transportu zbiorowego (z późn.zm.) Wg ustaleń ww. uchwały w obszarze objętym zintegrowanymi usługami przewozowymi świadczonymi środkami komunikacji miejskiej w Krakowie obowiązują: dwie strefy biletowe: miejska i podmiejska; granicę stref stanowi granica administracyjna Gminy Miejskiej Kraków określone ceny urzędowe za usługi przewozu osób uprawnienia do przejazdów bezpłatnych i ulgowych przepisy taryfowe. GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R.

Opracowano nowe wzory biletów papierowych z wyróżnioną kolorystyką dla przewozów aglomeracyjnych (dwie strefy).

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie Funkcję organizatora komunikacji w obszarze objętym porozumieniami pełni Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R.

Do zadań organizatora komunikacji aglomeracyjnej należy: realizacja wniosków gmin dotyczących obsługi komunikacyjnej, badania potoków pasażerskich w celu pełnego rozpoznania rynku, wyznaczanie przebiegów tras i linii oraz lokalizacji przystanków, ustalanie parametrów rozkładów jazdy w sposób gwarantujący dostosowanie oferty przewozowej do wymagań zgłaszanych przez pasażerów i gminy, zawieranie umów z przewoźnikami na realizację usług przewozowych, kontrola realizacji usług przewozowych, kształtowanie taryfy komunikacji miejskiej, finansowanie realizacji przewozów ze środków pochodzących z budżetu Miasta Krakowa oraz dotacji, prowadzenie sprzedaży i kontroli biletów, promocja komunikacji miejskiej.

GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R. Linie aglomeracyjne dotychczas obsługiwane przez MPK SA w pełnym zakresie włączono do obowiązującej umowy przewozowej na wynegocjowanych warunkach. W dalszym okresie współpracy z gminami do świadczenia usług przewozowych na nowo organizowanych liniach aglomeracyjnych wyłaniani są operatorzy w trybie konkurencyjnym. GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R.

Zasięg obsługi aglomeracji krakowskiej systemem komunikacji miejskiej Liczba mieszkańców: Gminy 227 tys., Kraków 756 tys. Powierzchnia: Gminy 900 km2 Kraków 327 km2 Linie aglomeracyjne: 54 zwykłe 1 nocna Wozokilometry: Gminy 7,5 mln wzkm Kraków 5 mln wzkm GWD PODSUMOWANIE– SPOTKANIE WARSZAWA , 7 WRZEŚNIA 2009 R.

Dziękuję za uwagę INTEGRACJA TRANSPORTU PUBLICZNEGO W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ Dziękuję za uwagę Izabella Bruchal Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu (e-mail: ibruchaiz@zikit.krakow.pl) GWD TRANSPORT MIEJSKI – SPOTKANIE NR 5 W KRAKOWIE, MAJ 2009 R.

ZINTEGROWANY BILET PKP – KOMUNIKACJA MIEJSKA W KRAKOWIE GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R.

GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R.

GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R.

GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R. 1 maja 2009 r. rozszerzono zasięg oferty Zintegrowanego Biletu PKP – Komunikacja Miejska. Dotychczas oferta specjalna pn. Zintegrowany Bilet skierowana była wyłącznie do pasażerów korzystających z biletów okresowych na przejazdy pociągami osobowymi na trasie Kraków Główny - Krzeszowice oraz środkami komunikacji miejskiej (tramwajami, autobusami) w obrębie miejskiej strefy biletowej. GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R.

GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R. Podmiotami współpracującymi w tym wspólnym przedsięwzięciu są: PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o. Małopolskie Zakłady Przewozów Regionalnych, Gmina Miejska Kraków, w imieniu której działa Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R.

GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R. ZINTEGROWANY BILET BILET PKP PR ZNACZEK ZINTEGROWANY BILET to okresowy bilet imienny złożony z odcinkowego biletu PKP PR z naklejonym znaczkiem uprawniającym do korzystania z usług przewozowych Komunikacji Miejskiej w Krakowie. GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R.

GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R. ZINTEGROWANY BILET uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów we wszystkie dni tygodnia GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R.

GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R. 1) na trasach kolejowych: - Kraków Główny – Krzeszowice, - Kraków Główny – Wieliczka Rynek, - Kraków Główny – Skawina, - Kraków Główny – Słomniki, - Kraków Główny – Bochnia w klasie 2 pociągów osobowych uruchamianych przez PKP PR, drogą wskazaną na bilecie, między wszystkimi stacjami (przystankami) kolejowymi odcinka, na który został wydany, 2) w miejskiej strefie biletowej na trasach jednej, dwóch lub wszystkich linii Komunikacji miejskiej w Krakowie (według wyboru pasażera). GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R.

GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R. ZINTEGROWANY BILET może nabyć każda osoba posiadająca: legitymację do imiennego biletu okresowego komunikacji miejskiej w Krakowie, dokument tożsamości ze zdjęciem (wymagany do biletu PKP PR), ważny dokument poświadczający uprawnienie do przejazdów ulgowych w przypadku korzystania z takiego uprawnienia. Pasażer może nabyć bilet odcinkowy imienny PKP PR normalny lub z ulgą: ustawową lub handlową. GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R.

CENY ZINTEGROWANYCH BILETÓW Ceny zintegrowanych biletów uwzględniają 10% upust od obowiązujących dotychczas cen biletów okresowych w miejskiej strefie biletowej komunikacji miejskiej w Krakowie oraz cen biletów PKP PR na wytypowanych trasach. Ceny zintegrowanego biletu zostały przyjęte odpowiednio uchwałami: Rady Miasta Krakowa w sprawie ustalenia cen i opłat za usługi przewozowe, uprawnień do przejazdów ulgowych oraz przepisów taryfowych w komunikacji miejskiej w Krakowie realizowanej na obszarze Gminy Miejskiej Kraków oraz Miast i Gmin, które przystąpiły do porozumień międzygminnych w zakresie lokalnego transportu zbiorowego Zarządu PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o. GWD TRANSPORT MIEJSKI– SPOTKANIE NR 5 W KRAKÓWIE, MAJ 2009 R.

Dziękuję za uwagę INTEGRACJA TRANSPORTU PUBLICZNEGO W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ Dziękuję za uwagę Izabella Bruchal Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu (e-mail: ibruchaiz@zikit.krakow.pl) GWD TRANSPORT MIEJSKI – SPOTKANIE NR 5 W KRAKOWIE, MAJ 2009 R.