ECDL Polska - Model 2009 szkolenia dla egzaminatorów Mielec, 28-09-2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Założenia i metodologia walidacji kompetencji.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
PROJEKT WSPÓŁPRACY ARiMR I IW W ZAKRESIE PRZEPROWADZANIA KONTROLI WYMOGÓW WZAJEMNEJ ZGODNOŚCI Sporządzono na podstawie Zarządzenia Nr…. MINISTRA ROLNICTWA.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Egzaminy zawodowe w roku szkolnym 2013/2014
Standaryzacja ośrodków Sieci SPLOT Informacja dla zespołów Ośrodków.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
1 Prawo energetyczne Założenia zmian do systemu kwalifikacji osób oraz ich spójność z przepisami UE i systemami kwalifikacji w krajach UE Ministerstwo.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Ogólnokrajowa karta miejska
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Rowy, 3 października 2009 ZASADY UDZIELANIA PORĘCZEŃ W ŚWIETLE REKOMENDACJI ZWIĄZKU BANKÓW POLSKICH.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat gostyniński otrzymał.
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Zintegrowane systemy informatyczne
Realizacja projektów subregionalnych Spotkanie Tarnowskiej Organizacji Turystycznej Brzesko, dnia
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty pozakonkursowe w ramach Poddziałania Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Umowa o przyznaniu pomocy
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Zmiany w prawie oświatowym
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Równościowe zarządzanie projektem
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

ECDL Polska - Model 2009 szkolenia dla egzaminatorów Mielec,

Misja Nadrzędnym celem certyfikacji ECDL w Polsce jest wspomaganie rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Jest ona realizowana poprzez stałe podnoszenie świadomości, wiedzy i umiejętności społeczeństwa polskiego w zakresie wykorzystania technologii informacyjnej w życiu codziennym, zarówno osobistym jak i zawodowym. Certyfikacja jest zarówno czynnikiem motywującym ten rozwój jak i weryfikującym jego stan.

Przesłanki wprowadzanych zmian Dotychczasowy model funkcjonowania ECDL w Polsce spełnił pokładane w nim nadzieje. Dzięki uruchomieniu inicjatywy tysięcy nauczycieli upowszechnił wiedzę o ECDL w całej Polsce. W ciągu dziesięciu lat harmonijnego rozwoju umożliwił przeprowadzenie blisko pół miliona egzaminów i wydanie certyfikatów dla ponad 40 tys. osób.

W chwili obecnej jednak napotkał szereg ograniczeń i barier rozwojowych, które muszą być usunięte aby możliwe było dalsze wywiązywanie się PTI z misji rozwoju ECDL w Polsce. Przesłanki wprowadzanych zmian

Dotychczasowy model nie spełnia wymagań jakościowych jakie w chwili obecnej będą bardziej niż do tej pory wymagane przez Fundację ECDL. Przesłanki wprowadzanych zmian

Obecny model przy tym wymiarze ilościowym certyfikacji, jest także nieefektywny od strony logistycznej, jego obsługa wymaga ogromnego nakładu pracy. Przesłanki wprowadzanych zmian

Cele wprowadzanych zmian Wysoka jakość. Utrzymanie wysokiej jakości certyfikacyjnego poprzez wprowadzenie mierzalnego systemu jakości, który będzie usprawniał zarówno zapewnienie jakości działań bieżących jak i skuteczne prowadzenie działań kontrolnych w zakresie standardów jakości wymaganych przez Fundację ECDL. System jakości obejmie zasady certyfikacji Centrów i Laboratoriów, procedury egzaminowania oraz mechanizmy kontroli.

Realizacja misji - Rozwój ilościowy. Upowszechnienie certyfikatu ECDL w społeczeństwie polskim poprzez intensyfikację działań marketingowych, upowszechnienie wiedzy na temat EDCL, certyfikacji oraz korzyści z niej wynikających. Dotarcie do nowych środowisk z jednoczesnym zachowaniem dbałości o efekty dotychczasowych działań środowiskach, w których ECDL był najbardziej powszechny. Cele wprowadzanych zmian

Dbałość o zasoby terenowe. Wprowadzanie zmian w taki sposób, aby nie zmniejszyć aktywności środowisk w których dzięki dotychczasowemu zaangażowaniu tysięcy nauczycieli ECDL znalazł swoje miejsce. Umożliwienie dalszego rozwoju ECDL w małych ośrodkach, w szkołach, wśród młodzieży szkolnej i akademickiej. Powołanie Centrum Certyfikacji, które pełni rolę Centrum Egzaminacyjnego ECDL Cele wprowadzanych zmian

Organizacja. Usunięcie biurokratycznych i logistycznych barier rozwoju, poprzez uproszczenie i usprawnienie procesów oraz zastosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Stworzenie sprawnej, elastycznej, odpowiadającej wymaganiom otoczenia organizacji, która będzie zdolna do dostosowywania się do zmieniających warunków. Wprowadzenie organizacji o cechach skalowalnych, które wraz ze zwiększeniem liczby wydawanych certyfikatów nie będzie prowadzić do wzrostu nakładów pracy. ECDL Cele wprowadzanych zmian

Stabilność finansowa. Wprowadzenie zmian w taki sposób, aby zmiany organizacyjne w relacjach z partnerami oraz zmiany sposobu dotarcia do różnych segmentów rynku miały cechy stabilności finansowej, aby wprowadzane zmiany nie spowodowały zaburzeń w finansach certyfikacji, a w szczególności, aby zminimalizować ryzyko płynności finansowej ECDL Polska. Cele wprowadzanych zmian

Ceny wszystkich elementów certyfikacji, a więc kart EKUK, egzaminów oraz certyfikatów są ustalane przez PTI i są jednolite w całej Polsce i nie mogą być zmieniane przez partnerów. Model organizacyjny – zasady ogólne

Proces certyfikacji ECDL na poziomie krajowym jest zarządzany Polskie Biuro ECDL, kierowane przez Ogólnopolskiego Koordynatora ECDL. MarcinGarwacki Model organizacyjny – zasady ogólne

Proces certyfikacji w każdym obszarze terytorialnym jest nadzorowany przez wyznaczonego do tego celu przez PTI Koordynatora Regionalnego ECDL. Zdzisław Nowakowski Koordynator Regionalny Model organizacyjny – zasady ogólne

Osoby zarządzające procesami ECDL na wyznaczonym obszarze RP, odpowiadającym zazwyczaj jednemu województwu. Do zadań Koordynatorów Regionalnych należy: koordynowanie procesu certyfikacji w jednostkach terenowych PTI na wyznaczonych obszarach terytorialnych – Regionach, osobista współpraca z egzaminatorami w Regionie, organizacja audytów w Regionie. aktywna praca marketingowa i promocyjna w instytucjach terenowych mających wpływ na ECDL w Regionie (Urzędy i Samorządy), współpraca z BP ECDL oraz OK ECDL w zakresie projektów ogólnopolskich realizowanych w Regionie, wspomaganie Centrów w pozyskiwaniu unijnych programów regionalnych, współpraca z ośrodkami aplikującymi do uzyskania statusu Centrum Egzaminacyjnego ECDL oraz Laboratorium ECDL, współpraca z CE działającymi w Regionie w zakresie promocji, marketingu i wsparcia działań popularyzatorskich ECDL, Model organizacyjny – zasady ogólne

Dbałość o jakość oraz marketing w obszarze danego produktu jest zadaniem wyznaczonego przez PTI Koordynatora Produktu, działającego w odpowiednim obszarze certyfikacji. Model organizacyjny – zasady ogólne

Koordynatorzy Produktu Osoby zarządzające jakością procesu dla danego produktu ECDL. Do zadań Koordynatorów Produktu należy: Szkolenie egzaminatorów danego produktu – przygotowanie i opracowanie materiałów szkoleniowych. Organizacja i przeprowadzanie warsztatów podnoszących kwalifikacje egzaminatorów w zakresie nowych wersji oprogramowania lub wprowadzanych zmian w sylabusach danego produktu Bieżąca opieka merytoryczna nad egzaminatorami - dbałość o poziom właściwej wiedzy z tego zakresu Nadzór nad poprawnym działaniem testów w kolejnych wersjach Opiniowanie podręczników przygotowujących do egzaminów z danego produktu Promowanie danego produktu ECDL w Polsce wśród instytucji branżowych oraz w środowiskach akademickich. Udział w konferencjach, wsparcie w rejonach, pomoc w opracowaniach przy programach unijnych. Współpraca i pomoc w zakresie przygotowania materiałów marketingowych. Merytoryczna opieka nad laboratoriami ECDL danego produktu, pomoc w certyfikacji i weryfikacji tych miejsc. Weryfikacja poprawności przeprowadzania egzaminów.

Egzaminy są przeprowadzane wyłącznie przez autoryzowanych przez PTI i przeszkolonych Egzaminatorów ECDL. Wszyscy Egzaminatorzy są zatrudnieni i rozliczani z tytułu egzaminowania i sprawdzania prac przez Centra Egzaminacyjne. Model organizacyjny – zasady ogólne

Egzaminatorzy ECDL Szkolenia egzaminatorów organizowane są przez jednostki terenowe PTI (Oddziały i Koła) we współpracy z PB ECDL. Egzaminator uzyskuje certyfikat oddzielnie na każdy rodzaj certyfikacji ECDL. PTI z każdym egzaminatorem, podpisuje umowę, która określa wzajemne prawa i zobowiązania stron.

W umowach znajdują się następujące klauzule: zobowiązanie Egzaminatora do przestrzegania procedur egzaminowania, wyrażenie zgody na odpowiedzialność finansową w przypadku rażącego naruszenia obowiązków, wykluczenie możliwości dochodzenia roszczeń finansowych wobec PTI, z tytułu prowadzonych egzaminów. Egzaminatorzy ECDL

Model organizacyjny – zasady ogólne Wszystkie certyfikaty ECDL są realizowane w ramach jednego procesu, w oparciu o jednolite zasady i struktury organizacyjne.

Egzaminy ECDL odbywają się wyłącznie w certyfikowanych Laboratoriach ECDL. Model organizacyjny – zasady ogólne

Laboratorium nie jest jednostką samodzielną, może przeprowadzać egzaminy wyłącznie we współpracy z Centrum Egzaminacyjnym ECDL. Laboratorium Laboratorium Laboratorium CENTRUM Model organizacyjny – zasady ogólne

Szkoła – Certyfikacja Laboratorium EDU – miejsce, gdzie do tej pory odbywały się egzaminy ECDL, które nie miało wymaganej przez Fundację ECDL autoryzacji. Aby egzaminy mogły się w dalszym ciągu odbywać w takim miejscu, niezbędne jest uzyskanie autoryzacji Polskiego Biura ECDL. W ramach tego modelu PB ECDL zaproponuje wszystkim szkołom w jakich odbywały się do tej pory egzaminy przystąpienie do certyfikacji laboratoriów o statusie Laboratorium Edukacyjne (LAB EDU). Będą mogły odbywać się tam egzaminy wyłącznie dla uczniów i studentów czyli osób, którym przysługuje zniżka. Lab EDU będzie zwolnione z opłaty rocznej za certyfikację i będzie mogło podjąć współpracę z dowolnym CE.

Zgłoszenia do certyfikacji dokonuje szkoła i egzaminator współpracujący ze szkołą, albo za pośrednictwem wybranego CE lub bezpośrednio do PB ECDL. Zgłoszenia do certyfikacji dokonuje szkoła i egzaminator współpracujący ze szkołą, albo za pośrednictwem wybranego CE lub bezpośrednio do PB ECDL. złożenie oświadczenia o współpracy z CE, złożenie oświadczenia o współpracy z CE, PB ECDL weryfikuje zgłoszenie i na podstawie ankiety i jeżeli szkoła spełnia standardy jakości, emituje Certyfikat PB ECDL weryfikuje zgłoszenie i na podstawie ankiety i jeżeli szkoła spełnia standardy jakości, emituje Certyfikat i przekazuje go szkole wraz z kodami do certyfikacji stanowisk. (dopiero od listopada) i przekazuje go szkole wraz z kodami do certyfikacji stanowisk. (dopiero od listopada) Lab EDU podpisuje umowę o współpracę z wybranym CE. Lab EDU podpisuje umowę o współpracę z wybranym CE. Egzaminator w Laboratorium EDU jest zobowiązany do jednorazowej instalacji oprogramowania elektronicznego systemu egzaminowania. Egzaminator w Laboratorium EDU jest zobowiązany do jednorazowej instalacji oprogramowania elektronicznego systemu egzaminowania. Certyfikacja Laboratoriów EDU

Certyfikacja LAB EDU jest darmowa, niemniej jednak w zakresie dochowania standardów jakości, wiąże się z obowiązkami takimi samymi, jakie spoczywają na laboratoriach komercyjnych. Certyfikacja Laboratoriów EDU

Egzaminator – Autoryzowany Egzaminator ECDL, który w tej szkole do tej pory prowadził egzaminy ECDL. Zazwyczaj jest to nauczyciel informatyki. Oczekujemy, że będzie on pełnił funkcję animatora uzyskania certyfikatu Autoryzowane laboratorium Edukacyjne ECDL (LAB EDU).

W ciągu roku od daty autoryzacji LAB EDU będzie audytowane. Niezależnie od tego, może być audytowane zgodnie z planem audytów. LAB EDU ma obowiązek poddać się tej procedurze. Certyfikacja Laboratoriów EDU

Certyfikat jest ważny przez rok. Jeśli w tym czasie nastąpi wykupienie przynajmniej 10 egzaminów autoryzacja jest przedłużana na rok następny. Certyfikacja Laboratoriów EDU

LAB EDU w każdej chwili może przejść na normalną ścieżkę komercyjną i certyfikować się na Laboratorium ECDL lub Centrum Egzaminacyjne. Certyfikacja Laboratoriów EDU

Laboratoria ECDL Koszt certyfikacji laboratorium to 300 zł pierwsza opłata certyfikacyjna i równocześnie opłata roczna Kolejny rok – przedłuznie certyfikacji – 200 zł. Centrum Certyfikacji Laborator ium

Do zadań laboratorium należy: przeprowadzanie egzaminów dla CE z którym współpracuje, współpraca z Centrum Egzaminacyjnym ECDL, dbałość o utrzymanie standardów jakości sali egzaminacyjnej, udostępnianie pomieszczeń dla potrzeb prowadzonego przez PB ECDL audytu. Laboratoria ECDL

Panel egzaminacyjny - System elektroniczny obiegu dokumentów - będzie usprawnieniem całego procesu certyfikacji. Po dokonaniu płatności Kandydat otrzymuje elektroniczny Voucher z kodem uruchamiającym opłacony etap certyfikacji. Realizacja etapów może odbywać się w dowolnym CE w Polsce po okazaniu Voucheru. Model organizacyjny – zasady ogólne

Voucher – jest elektronicznym potwierdzeniem wpłaty za wybrane elementy certyfikacji. Kod podany na Voucherze uruchamia w systemie właściwy etap. Można zrealizować go w dowolnym CE w Polsce. Model organizacyjny – zasady ogólne

Faktury z odroczoną płatnością - CE może wystąpić o wykupienie Voucherów i przyznanie faktury z odroczoną płatnością w przypadku realizacji Projektów Unijnych (zgodnie z przewidywanymi transzami) lub otrzymać Vouchery na potrzeby działania CE w ramach prowizji za poprzedni okres rozliczeniowy. Model organizacyjny – zasady ogólne

Model biznesowy jest wzbogacony o drugą ścieżkę, umożliwiającą rozwijanie idei ECDL w tradycyjnej dla obecności PTI sferze edukacji poprzez powołanie Centrum Certyfikacji przy PTI pełniącego też rolę Centrum Egzaminacyjnego ECDL i umożliwienie z nim współpracy szkołom, uczelniom, a także autoryzowanym egzaminatorom. Model organizacyjny – zasady ogólne

Polskie Biuro ECDL (PB ECDL) Jednostka wydzielona z Biura Zarządu Głównego PTI, której celem jest obsługa funkcjonowania ECDL w Polsce. Do jej zadań należy: Współpraca z Fundacją ECDL, Zapewnienie jakości procesu certyfikacji, Marketing i PR na poziomie krajowym, w tym współpraca z administracja państwową na poziomie centralnym, MEN, instytucjami zarządzającymi środkami unijnymi, systemem edukacji i środowiskiem naukowym, itd.), Rozliczenia finansowe z podlegającymi jednostkami: CE, LAB ECDL, LAB EDU, KR, KP

Zarządzanie procesem certyfikacji w skali krajowej (ustalanie reguł i procedur szczegółowych funkcjonowania modelu ECDL oraz jego wdrażanie, powoływanie i certyfikowanie CE, powoływanie i certyfikowanie Laboratoriów ECDL, powoływanie i szkolenie egzaminatorów, powoływanie i szkolenie KR ECDL, współpraca z powołanym jednostkami), Polskie Biuro ECDL (PB ECDL)

Zapewnienie organizacji wydawania kart EKUK i certyfikatów, Wprowadzanie nowych produktów Fundacji ECDL. Polskie Biuro ECDL (PB ECDL)

Centrum Certyfikacji przy PTI Celem funkcjonowania Centrum jest: stymulowanie rozwoju sieci Centrów Egzaminacyjnych ECDL i Laboratoriów ECDL

wspieranie i rozwój działalności certyfikacyjnej dla ścieżki edukacyjnej w przypadku czasowego braku wsparcia na danym obszarze terytorialnym ze strony Centrum Egzaminacyjnego ECDL Centrum Certyfikacji przy PTI

wspieranie i rozwój działalności certyfikacyjnej poza ścieżką edukacyjną w przypadku czasowego braku wsparcia na danym obszarze terytorialnym ze strony Centrum Egzaminacyjnego ECDL wspieranie i rozwój działalności certyfikacyjnej poza ścieżką edukacyjną w przypadku czasowego braku wsparcia na danym obszarze terytorialnym ze strony Centrum Egzaminacyjnego ECDL wsparcie rozwoju nowych produktów ECDL wsparcie rozwoju nowych produktów ECDL wspieranie rozwoju produktów ECDL mało znanych na rynku wspieranie rozwoju produktów ECDL mało znanych na rynku Centrum Certyfikacji przy PTI

Informowanie i współpraca z Centrami Egzaminacyjnymi ECDL oraz Laboratoriami ECDL. Centrum Certyfikacji Centrum Egzaminacy jne Laborator ium Centrum Certyfikacji przy PTI

Tworzenie odpowiednio gęstej struktury ECDL (Centra Egzaminacyjne, Laboratoria ECDL, egzaminatorzy) w terenie w celu stworzenia dogodnej możliwości certyfikacji dla wszystkich obywateli Polski. Centrum Certyfikacji przy PTI

Wchłonięcie struktury ECDL w terenie, która nie została zagospodarowana przez Centra Egzaminacyjne do czasu odpowiedniej aktywności i jej przejęcia przez Centra Egzaminacyjne. Pełnienie w związku z przejętą strukturą terenową ECDL roli Centrum Egzaminacyjnego do czasu jej zagospodarowania przez inne Centra Egzaminacyjne. Zasady funkcjonowania i zadania Centrum w tym zakresie są takie same jak innych Centrów Egzaminacyjnych funkcjonujących na rynku. Centrum Certyfikacji Laborator ium Centrum Certyfikacji przy PTI

Model biznesowy opiera się o umowę partnerską z Centrami Egzaminacyjnymi Opłata roczna wynosi za pierwszy rok 1600 zł, za każdy następny 1000 zł Centra Egzaminacyjne (CE)

Centra, są jednostkami administracyjnymi, które zarządzają miejscami egzaminowania (Laboratoriami), współpracą z egzaminatorami oraz marketingiem i sprzedażą. Wszystkie rozliczenia odbywają się przez PTI. Kandydaci wpłacają pieniądze bezpośrednio do PTI, a po wykonaniu zlecenia następuje rozliczenie wykonanej przez CE usługi. Centra Egzaminacyjne rozliczają się z PTI raz w miesiącu jedną zbiorczą fakturą z tytułu wykonanych dla PTI usług certyfikacyjnych.

W szczególnych przypadkach CE może przysługiwać się prowizja, której wysokość i sposób wypłacenia reguluje każdorazowo w umowa o współpracy z PTI. Rozliczenia z egzaminatorami są wykonywane samodzielnie przez CE. Centra mogą pobierać z upoważnienia PTI opłaty za certyfikację od podmiotów lub osób fizycznych, z którymi podpiszą umowę, jednak cała należności za poszczególne etapy certyfikacji musi zostać wniesiona do PTI przed uruchomieniem procedury certyfikacji. CE mogą wystawiać faktury z tytułu pobranych opłat za certyfikację od podmiotów lub osób fizycznych, z którymi podpiszą umowę. Centra Egzaminacyjne (CE)

Do zadań Centrów Egzaminacyjnych należą: Zarządzanie zarejestrowanymi w danym CE Laboratoriami, w tym organizacja egzaminów, zatrudnienie i przeszkolenie osób odpowiedzialnych za współpracę i rozliczenia z BP ECDL, zarządzanie dokumentacją egzaminów ECDL, zatrudnianie autoryzowanych egzaminatorów ECDL, prowadzenie rozliczeń z egzaminatorami i PB ECDL, raportowanie do BP ECDL, prowadzenie marketingu i działań handlowych, pozyskiwanie nowych Kandydatów, dbałość o utrzymanie standardów jakości sali egzaminacyjnej, odpowiedzialność za podejmowanie decyzji o zawieszeniu pracy laboratorium w przypadku uchybień Centra Egzaminacyjne (CE)

ORGANIZACJA EGZAMINÓW PO

Zasady egzaminowania Zgodnie z wymaganiami Fundacji zapisanymi w Quality Asurance Standard, podstawowy model biznesowy polega na współpracy z Centrami Egzaminacyjnymi na zasadzie umowy partnerskiej. PTI zawrze z każdym Centrum jedną umowa, która będzie regulować wszystkie elementy współpracy, zarówno dotyczące Kandydatów rekrutowanych samodzielnie przez Centrum jak i Kandydatów kierowanych przez PTI poprzez realizację zleceń.

Zasada ogólna Egzaminy są organizowane i prowadzone przez Centra Egzaminacyjne w Autoryzowanych Laboratoriach ECDL, według procedur jakościowych wymaganych i kontrolowanych przez PTI. PTI ma wyłączne prawo do emisji kart EKUK oraz Certyfikatów, które są dostarczane do Centrów i za ich pośrednictwem przekazywane Kandydatom. Wszelkie opłaty są wnoszone przez Kandydatów lub przez Instytucje je reprezentujące, do PTI.

Zasada egzaminowania Realizacja modelu opartego o umowę Partnerską przebiega w następujący sposób: 1.Kandydat lub Instytucja reprezentująca wpłaca do PTI opłaty za poszczególne elementy certyfikacji 2.PTI wystawia Voucher stanowiący potwierdzenie wpłaty, będący jednocześnie dokumentem na podstawie którego Centrum Egzaminacyjnego realizuje zlecenie PTI. 3.Kandydat wybiera z listy Centrów Egzaminacyjnych miejsce realizacji zlecenia. 4.Kandydat ustala w CE termin egzaminu. 5.Zdaje egzamin przed autoryzowanym Egzaminatorem w autoryzowanym Laboratorium 6.CE przechowuje pliki egzaminacyjne. 7.CE rozlicza Egzaminatora. 8.CE rozlicza Laboratorium. 9.CE na podstawie raportu do PB ECDL wystawia do PTI fakturę za wykonane usługi w procesie certyfikacji.

Prowizje dla CE Centra, które będą miały pozyskanych swoich kandydatów będą otrzymywać prowizję od ilości Kandydatów określoną w cenniku Certyfikacji PTI zatwierdzanym przez ZG. Prowizje te są określone dla każdego Centrum w umowach partnerskich z PTI.

Cennik egzaminów

1.Wszystkie podmioty – osoby fizyczne i osoby prawne, które rozpoczęły proces certyfikacji, wykupując co najmniej tzw. EKUK przed 1 września 2009 mają prawo - do 31 grudnia do realizacji procesu egzaminowania wg stawek ustalonych w okresie wcześniejszym, pod warunkiem uiszczenia wpłaty za całość procesu certyfikacji. 2.Same egzaminy mogą być przeprowadzane także po 31 grudnia. 3.Wszelkie zgłoszenia do udziału w programie certyfikacji ECDL po 31 sierpnia będą rozliczane wg nowych stawek zatwierdzonych przez ZG PTI. 31. grudnia 2009 Okres przejściowy do 31. grudnia 2009

1.Partnerzy PTI organizujący egzaminy w ramach projektów realizowanych ze środków UE (lub innych dotacji), którzy podczas planowania budżetu projektu na rok 2010 i kolejne lata zastosowali stawki obowiązujące przed 1 września 2009 będą negocjować z OK ECDL możliwość zastosowania stawek z nowego cennika. 2.Od 1 października 2009 wszystkie egzaminy ECDL muszą odbywać się w autoryzowanych Laboratoriach ECDL. 3.Dla egzaminów ECDL Core i ECDL Start obowiązuje od 1 października 2009 wyłącznie sylabus grudnia 2009 Okres przejściowy do 31. grudnia 2009

Do czasu zbudowania funkcjonalności Panelu egzaminacyjnego czyli w okresie przejściowym Voucher będzie realizowany następująco: CE pobiera dowód wpłaty za element certyfikacji od kandydata (do tej pory robił to egzaminator) Dołącza do protokołów taki dowód wpłaty wraz z pełnym rozliczeniem osoby (protokół, karty rejestracji itd.) wystawia fakturę do PTI za zlecenie zgodnie z cennikiem rozlicza egzaminatora VoucherVoucherVoucherVoucher 31. grudnia 2009 Okres przejściowy do 31. grudnia 2009

W przypadku zachowania cen dotychczasowych obowiązują również rozliczenia z CE a tym samym Egzaminatorami sprzed nowego Cennika 31. grudnia 2009 Okres przejściowy do 31. grudnia 2009

Schemat organizacyjny ECDL Polska 2009

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne

Przepływy Finansowe

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Wszystkie wpłaty trafiają do Polskiego Towarzystwa Informatycznego

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI

Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Edukacyjne PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL Centra Egzaminacyjne mogą zbierać wpłaty, lecz muszą je wpłacić do PTI przed uzyskaniem dostępu do testów egzaminacyjnych

Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Edukacyjne PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL

PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL Centra Egzaminacyjne wystawiają co miesiąc faktury za przeprowadzone egzaminy do PB ECDL

PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL

Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Polskie Biuro ECDL realizuje faktury Centrów egzaminacyjnych po wykonaniu egzaminów i wydaniu certyfikatów

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Egzaminatorzy wystawiają rachunki Centrom Egzaminacyjnym lub kwitują odbiór wynagrodzenia w ramach umów o pracę

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Centra Egzaminacyjne regulują we własnym zakresie zobowiązania dla Egzaminatorów w ramach własnych umów

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne

Realizacja procedur egzaminacyjnych

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Kandydaci poprzez System elektroniczny zapisują się do programu oraz dokonują płatności na rzecz PB PTI

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Po dokonaniu płatności Kandydat otrzymuje elektroniczny Voucher z kodem uruchamiającym opłacony etap certyfikacji.

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Kandydaci za pomocą Systemu Egzaminacyjnego za pośrednictwem Centrum Egzaminacyjnych ustalają terminy egzaminów w laboratorium i z konkretnym Egzaminatorem.

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Kandydaci za pomocą Systemu Egzaminacyjnego za pośrednictwem Centrum Egzaminacyjnych ustalają terminy egzaminów w laboratorium i z konkretnym Egzaminatorem.

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne System elektroniczny poprzez panel egzaminacyjny na określony czas przydziela testy egzaminacyjne do konkretnego komputera w konkretnym laboratorium

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Egzaminator przeprowadza Egzamin i skończeniu pliki egzaminacyjne umieszcza na serwerze egzaminacyjnym

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Egzaminator w terminie 5 dni roboczych musi poprawić egzamin pobierając je z serwera egzaminacyjnego

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Po przekroczeniu terminu 5 dni dostęp Egzaminatora zostaje przerwany a w ciągu dwóch dni dostęp uzyskuje Centrum Egzaminacyjne, które musi spowodować poprawę egzaminu wyznaczając innego Egzaminatora lub motywując obecnego

Koordynatorzy Regionalni i Koordynatorzy produktu ECDL PTI OK ECDL Polskie Biuro ECDL PTI Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Autoryzowani Egzaminatorzy ECDL Centrum Certyfikacji PTI Centrum Egzaminacyjne 1 Centrum Egzaminacyjne 2 Centrum Egzaminacyjne N Centrum Egzaminacyjne … Kandydaci Kandydaci Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Laboratoriu m Laboratoriu m Edukacyjne Po przekroczeniu terminu 7 dni dostęp Centrum zostaje przerwany a poprawę egzaminu przejmuje Centrum Certyfikacji PTI. Oczywiście Egzaminator i Centrum nie są uwzględniane w rozliczeniu niepoprawionego w terminie egzaminu

Dziękuję za uwagę! Podziękowania dla dr Janusza Trawki za udostępnienie materiałów na dzisiejsze spotkanie