EGZAMIN GIMNAZJALNY 2012 materiały szkoleniowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego
Advertisements

ORGANIZACJA I PRZEBIEG EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN MATURALNY W 2013 ROKU. HARMONOGRAM CZĘŚCI PISEMNEJ EGZAMINU.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
WYBRANE PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
. Wnioski z przebiegu Wnioski z przebiegu próbnego egzaminu maturalnego przeprowadzonego w grudniu 2004 roku.
Informacje dla uczniów
Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2013/2014.
PROCEDURY PROCEDURY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2009/2010.
8 KWIETNIA 2010 GODZINA 9.00 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY.
Egzamin gimnazjalny 2012 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Sprawdzian w szóstej klasie
Egzamin Gimnazjalny 2014 organizacja.
EGZAMIN GIMNAZJALNY ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE WYZNACZONYM PRZEZ OKE: r. – środa CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA r. – czwartek CZĘŚĆ MATEMATYCZNO -PRZYRODNICZA.
EGZAMIN GIMNAZJALNY w 2014 r.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2013/14
Uczniowie klasy szóstej w dniu sprawdzianu przychodzą ubrani w strój galowy Jeśli uczeń przyniesie ze sobą telefon komórkowy zostawia go w opisanej kopercie.
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Egzamin Gimnazjalny 2014.
Informacje dla uczniów i słuchaczy w gimnazjach
PROCEDURY ORGANIZOWANIA I PRZEPROWADZANIA SPRAWDZIANU W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ Informacja dla Rodziców rok szkolny 2014/2015.
2014/2015 Informacje dla uczniów. Część humanistyczna – 21 kwietnia 2015 r. (wtorek) z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie – godz. 9:00 (60/80min-czas.
Organizacja i przeprowadzanie
Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2014/15 Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256,
Egzamin gimnazjalny Uczeń (słuchacz) zgłasza się na każdą część egzaminu w miejscu i czasie wyznaczonym przez przewodniczącego szkolnego zespołu.
21,22,23 KWIETNIA 2015 r. EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2015.
Najwa ż niejsze informacje oprac. Emilia Buczak na podstawie materiałów CKE oraz wewnątrzszkolnego regulaminu maturalnego.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja i przeprowadzanie sprawdzianu w sesji egzaminacyjnej 2015.
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Arkusze egzaminacyjne rozdaje się o godzinie rozpoczęcia egzaminu z danego zakresu/poziomu. Po czynnościach organizacyjnych.
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Na salę nie wolno wnieść: telefonów komórkowych, MP3, MP4, itp. kalkulatorów korektorów lub wymazywaczy jedzenia.
Organizacja i przeprowadzanie
Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego 2014/2015 Gimnazjum nr 121 im. Wojciecha Zawadzkiego ul. Płużnicka 4 Warszawa.
ROK SZKOLNY 2014/ KWIETNIA 2015 ROKU. * osobny stolik dla każdego ucznia (stoliki ustawione w jednym kierunku, w odległości zapewniającej samodzielność.
Egzamin gimnazjalny kwietnia – część humanistyczna
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY INFORMACJE DLA UCZNIÓW I RODZICÓW.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku, tel. (058) , DataCzęść egzaminu Godzina rozpoczęcia.
Egzamin Gimnazjalny ‘2016. WAŻNE TERMINY – EGZ. GIMNAZJALNY – egzaminy g. 9:00 i 11:00 1, 2, 3.06 – termin dodatkowy – informacje o wynikach.
Procedury egzaminu gimnazjalnego 2015/2016 Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 72 im. A. B. Dobrowolskiego w Warszawie.
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Egzamin Gimnazjalny 2017.
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
Egzamin gimnazjalny 2017.
Egzamin gimnazjalny 2017.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Informacje dla rodziców
egzaminu gimnazjalnego 2017 / 2018
* Egzamin gimnazjalny 2018 Szkolenie rodziców dotyczące warunków przebiegu egzaminu gimnazjalnego *
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
NIEZBĘDNIK TRZECIOKLASISTY EGZAMIN
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2018 (środa) Część humanistyczna
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2018r..
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
INFORMACJA O EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY DLA RODZICÓW Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego.
obowiązujące w roku szkolnym 2018/2019
Egzamin ósmoklasisty.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Procedury przebiegu i organizacji egzaminu gimnazjalnego
Zapis prezentacji:

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2012 materiały szkoleniowe Gimnazjum nr 3 w Zgierzu © Ryszard Gołębiowski na podstawie „Procedur organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasie trzeciej gimnazjum”

23.04.2012 r. PONIEDZIAŁEK godz. 12:00- wywieszenie przy pokoju nauczycielskim list zdających (dyrekcja). od godz. 13:35- SALA GIMNASTYCZNA, pozostali od godz. 14:25- przewodniczący zespołów nadzorujących w pierwszym dniu odbierają w sekretariacie: skład komisji, kody na ławki, listy zdających do wywieszenia przy salach egzaminacyjnych, napoje, zegar, (do sali gimnastycznej: zegary, tablicę, nagłośnienie), wykaz miejsc skąd wziąć ławki i krzesła. od godz. 13:40- SALA GIMNASTYCZNA, pozostali od godz. 14:30 - zespoły nadzorujące w pierwszym dniu przygotowują sale egzaminacyjne. od godz. 15:00- odbiór sal egzaminacyjnych- Przewodniczący Szkolnego Zespołu Nadzorującego.

Przebieg i organizacja egzaminu

Zbiórka Zespołów Nadzorujących- godz Zbiórka Zespołów Nadzorujących- godz. 8:00, pokój nauczycielski, w którym pozostają do dyspozycji. Nauczyciele oddelegowani stawiają się w Gimnazjum nr 2 na godz. 8:00 (chyba, że szkoła ustali inną godzinę). Nauczyciele dyżurujący rozpoczynają dyżur w wyznaczonych miejscach o godz. 8:00 i dyżurują do zwolnienia przez Przewodniczącego Szkolnego Zespołu Nadzorującego. Odprawa, sprawdzenie obecności członków zespołów nadzorujących: godz. 8:15, pokój nauczycielski. Nauczyciele dyżurujący przy wejściu głównym o godz. 8:15 rozpoczynają wpuszczanie uczniów na podstawie legitymacji szkolnej.

Od godz. 8:40 do 8:55- odbiór materiałów do zakresu pierwszego (członkowie zespołu oczekują w salach egzaminacyjnych)- Gabinet Dyrektora Szkoły- PZN, członek (z zewnątrz), dwóch przedstawicieli zdających. wg kolejności sala: 100, 90, 101, 314, 214. Od godz. 10:20 do 10:40- odbiór materiałów do zakresu drugiego. Wpuszczanie zdających wg listy, rozdanie pasków z kodami uczniów, odbiór wyłączonych urządzeń telekomunikacyjnych do depozytu.

Po wejściu do sali- przypomnienie zdającym informacji dotyczących przebiegu egzaminu: na ławce może znajdować się tylko: długopis, legitymacja, napój, podczas pracy z zestawem egzaminacyjnym zdający nie mogą opuszczać sali egzaminacyjnej. nie opuszczają wyznaczonego w sali miejsca, w żadnej formie nie porozumiewają się z innymi zdającymi, nie wypowiadają uwag i komentarzy, nie zadają żadnych pytań dotyczących zadań egzaminacyjnych,3 zapoznają się z instrukcją na pierwszej stronie zestawu, używają tylko piór/długopisów z czarnym atramentem, odpowiedź polega na zamalowaniu całej kratki,

Przewodniczący razem z pozostałymi członkami zespołu rozdaje uczniom zestawy egzaminacyjne oraz naklejki z kodem kreskowym i poleca zdającym: sprawdzenie kompletności zestawu egzaminacyjnego, zapisanie ich trzyznakowych kodów i numerów PESEL oraz umieszczenie naklejek z kodem w wyznaczonych miejscach na arkuszu i karcie odpowiedzi (nie dotyczy uczniów korzystających z zestawów dostosowanych). Przewodniczący razem z pozostałymi członkami zespołu sprawdza poprawność wykonania czynności.

Przewodniczący informuje uczniów: jeśli zdający ukończył pracę przed czasem, zgłasza to zespołowi nadzorującemu przez podniesienie ręki. Zamyka arkusz i odkłada go na brzeg stolika. Przewodniczący zespołu nadzorującego lub członek zespołu nadzorującego wyznaczony przez przewodniczącego tego zespołu, w obecności zdającego, sprawdza kompletność materiałów. przypomina zdającym o konieczności zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi (nie dotyczy dostosowań). Zapisanie na tablicy czasu rozpoczęcia i zakończenia zakresu egzaminu. Od tego momentu liczymy czas zakresu. W części języka obcego uruchamiamy płytę CD.

Część humanistyczna- 24 kwietnia 2012 r. (wtorek) – z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie rozpocznie się o godzinie 9.00 i będzie trwał 60 minut (od godz. 9:00 do godz. 10:00) dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas może zostać przedłużony nie więcej niż o 20 minut (od godz. 9:00 do godz. 10:20, sale: 214, 314) W przerwie między zakresami uczniowie przebywają: sala 102 III F, 104 III A, 111 III C , 112 III D, 151 III B, 152 III E

Część humanistyczna- 24 kwietnia 2012 r. (wtorek) – z zakresu języka polskiego egzamin rozpocznie się o godzinie 10.45 i będzie trwał 90 minut (od godz. 10:45 do godz. 12:15) dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas może zostać przedłużony nie więcej niż o 45 minut (od godz. 10:45 do godz. 13:00, sale: 214, 314) Po egzaminie uczniowie wychodzą ze szkoły.

Część matematyczno-przyrodnicza 25 kwietnia 2012 r. (środa) – z zakresu przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia) egzamin rozpocznie się o godzinie 9.00 i będzie trwał 60 minut (od godz. 9:00 do godz. 10:00) dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas może zostać przedłużony nie więcej niż o 20 minut (od godz. 9:00 do godz. 10:20, sale: 214, 314) W przerwie między zakresami uczniowie przebywają: sala 102 III F, 104 III A, 111 III C , 112 III D, 151 III B, 152 III E

Część matematyczno-przyrodnicza 25 kwietnia 2012 r. (środa) – z zakresu matematyki egzamin rozpocznie się o godzinie10.45 i będzie trwał 90 minut (od godz. 10:45 do godz. 12:15) dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas może zostać przedłużony nie więcej niż o 45 minut (od godz. 10:45 do godz. 13:00, sale: 214, 314) Po egzaminie uczniowie wychodzą ze szkoły.

(od godz. 9:00 do godz. 10:20, sale: 214, 214a, 314, 314a) Część z języka obcego nowożytnego odbędzie się 26 kwietnia 2012 r. (czwartek) – na poziomie podstawowym egzamin rozpocznie się o godzinie 9.00 i będzie trwał 60 minut (od godz. 9:00 do godz. 10:00) dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas może zostać przedłużony nie więcej niż o 20 minut (od godz. 9:00 do godz. 10:20, sale: 214, 214a, 314, 314a) W przerwie między poziomami uczniowie przebywają na sali gimnastycznej pod opieką .

(od godz. 10:45 do godz. 12:15, sale: 214, 214a, 314, 314a) Część z języka obcego nowożytnego odbędzie się 26 kwietnia 2012 r. (czwartek) – na poziomie rozszerzonym egzamin rozpocznie się o godzinie 10.45 i będzie trwał 60 minut (od godz. 10:45 do godz. 11:45) dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas może zostać przedłużony nie więcej niż o 30 minut (od godz. 10:45 do godz. 12:15, sale: 214, 214a, 314, 314a) Po egzaminie uczniowie wychodzą ze szkoły.

Czynności po zakończeniu czasu egzaminu zakresu

PASKI Z KODAMI UCZNIOWIE: Dziesięć minut przed końcem czasu przewodniczący informuje ile czasu pozostało oraz o konieczności przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi. Po upływie czasu zdający zamykają zestaw egzaminacyjny, umieszczają go na brzegu ławki i czekają aż zespół nadzorujący odbierze je i odnotuje ten fakt w protokole odbioru prac (dla odpowiedniego zakresu). LUB PASKI Z KODAMI UCZNIOWIE: na każdy zakres i poziom uczeń otrzyma nowy pasek z numerem PESEL, swoim kodem i dwoma naklejkami.

Porządkowanie i pakowanie Porządkowanie i pakowanie odbywa się w obecności dwóch zdających. Po odebraniu wszystkich arkuszy wszyscy członkowie zespołu nadzorującego składają podpisy na ostatniej stronie list zdających egzamin w danej sali. Po zakończeniu każdego zakresu z danej części egzaminu gimnazjalnego zespół nadzorujący układa odebrane od zdających arkusze w kolejności zgodnej z listą, a następnie rozdzielają je (bez naruszania ich kolejności) na następujące grupy (o ile występują): 1. Arkusze zdających, którym egzamin unieważniono, 2. Arkusze zdających niesłyszących - 7, 3. Arkusze zdających z upośledzeniem w stopniu lekkim – 8, 4. Arkusze zdających pozostałych (standardowe 1 oraz dla niedowidzących 4 i 5, w tym pisane na komputerze).

Porządkowanie i pakowanie Tak podzielone arkusze należy zapakować odrębnie w otrzymane wcześniej „bezpieczne koperty”, które w obecności przedstawicieli zdających i wszystkich członków zespołu nadzorującego należy zakleić i opisać markerem wodoodpornym w wyznaczonym miejscu, podając: a) Identyfikator szkoły, b) Pełny symbol zapakowanych arkuszy (w wyznaczonych na kopercie polach), c) Numer (nazwa) sali – w przypadku bardzo dużej sali numer (nazwę) przełamujemy kolejnym nr koperty – np. 124/1, 124/2 itd. d) Ilość zapakowanych arkuszy. Koperty z arkuszami muszą być obowiązkowo zaklejone na sali egzaminacyjnej w obecności przedstawicieli zdających. Tak zapakowane i opisane koperty z arkuszami należy przekazać po zakończeniu każdego zakresu danej części egzaminu przewodniczącemu szkolnego zespołu egzaminacyjnego wraz z pozostałymi dokumentami oraz niewykorzystanymi arkuszami i kopertami.

Organizacja egzaminu Po zakończeniu egzaminu zespoły nadzorujące przebywają w pokoju nauczycielskim do momentu ich zwolnienia. Obserwator, Przewodniczący SZN, Zastępca SZN ma prawo wejść do każdej sali w dowolnym czasie i pozostać tam według uznania. Około godz. 9:00 (po wpuszczeniu uczniów do sal) Zastępca Szkolnego Zespołu Egzaminacyjnego sprawdzi ilości zdających w każdej sali.

Organizacja egzaminu Sytuacje szczególne: przewodniczący zespołu powiadamia Dyrektora, który podejmuje decyzje. W środę 25.04.2012 po zakończonym egzaminie komisje porządkują i przygotowują sale do części językowej.

Oznaczenia Symbol zakresu egzaminu: H- historia, wos P- język polski P- przyroda M- matematyka P- język- poziom podstawowy R- język- poziom rozszerzony rok i nr sesji Symbol rodzaju arkusza: 1 – uczeń bez dysfunkcji, uczeń z dysleksją rozwojową 4 – uczeń słabowidzący 7 – uczeń niesłyszący/uczeń słabo słyszący 8 – uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim Symbol części egzaminu: H- część humanistyczna M- część matematyczno-przyrodnicza A- język angielski N- język niemiecki

Oznaczenia- przykłady H H 1 Część humanistyczna; zakres: historia, wos; arkusz standardowy H P 1 Część humanistyczna; zakres: język polski; arkusz dyslektyka

Oznaczenia- przykłady M P 4 Część matematyczno-przyrodnicza; zakres: przedmioty przyrodnicze; arkusz dla ucznia słabowidzącego (mamy dwie osoby w sali M M 8 Część matematyczno-przyrodnicza; zakres: matematyka; arkusz dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim (mamy dwoje w sali

Oznaczenia- przykłady 1 Część humanistyczna; zakres: historia, wos; arkusz standardowy N R 1 Część humanistyczna; zakres: język polski; arkusz dyslektyka