Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

obowiązujące w roku szkolnym 2018/2019

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "obowiązujące w roku szkolnym 2018/2019"— Zapis prezentacji:

1 obowiązujące w roku szkolnym 2018/2019
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasie trzeciej gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2018/2019

2 Egzamin gimnazjalny składa się z trzech części: humanistycznej, matematyczno - przyrodniczej części dotyczącej języka obcego nowożytnego. Część humanistyczna odbędzie się 10 kwietnia 2019 r. (środa): – z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie egzamin rozpocznie się o godzinie 9.00 i będzie trwał 60 minut dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas trwania przedłużony o 20 minut – z zakresu języka polskiego egzamin rozpocznie się o godzinie i będzie trwał 90 minut dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas trwania przedłużony o 45 minut Część matematyczno-przyrodnicza odbędzie się 11 kwietnia 2019 r. (czwartek): – z zakresu przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia) dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas trwania przedłużony o 20 minut – z zakresu matematyki dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas trwania przedłużony o 45 minut Część z języka obcego nowożytnego odbędzie się 12 kwietnia 2019 r. (piątek): – na poziomie podstawowym – na poziomie rozszerzonym egzamin rozpocznie się o godzinie i będzie trwał 60 minut dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas trwania przedłużony o 30 minut TERMINY DODATKOWE:

3 2. Wydłużenie czasu pracy z arkuszem.
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego 1. Zaznaczanie odpowiedzi do zadań zamkniętych w zestawie zadań, bez przenoszenia na kartę odpowiedzi. 2. Wydłużenie czasu pracy z arkuszem. 3. Zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania zadań otwartych z języka polskiego, języka obcego, matematyki, uwzględniając specyficzne trudności w uczeniu.

4 ARKUSZ EGZAMINACYJNY ZAKRES / POZOM EGZAMINU
ARKUSZ EGZAMINACYJNY ZAWIERA*: ZESZYT ZADAŃ KARTĘ ROZWIĄZAŃ ZADAŃ OTWARTYCH KARTĘ ODPOWIE DZI historia i wiedza o społeczeństwie język polski przedmioty przyrodnicze matematyka język obcy – poziom podstawowy język obcy – poziom rozszerzony

5 Arkusz egzaminacyjny do egzaminu z zakresu: (1) historii i wiedzy o społeczeństwie, (2) przedmiotów przyrodniczych, (3) języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym – schemat

6 Arkusz egzaminacyjny do egzaminu z zakresu: (1) języka polskiego, (2) matematyki oraz (3) języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym – schemat Karta rozwiązań zadań otwartych (do wyrwania przez ucznia) Karta odpowiedzi do zadań zamkniętych

7 Zadania przewodniczącego i członków zespołu nadzorującego egzamin
* Przewodniczący zespołu nadzorującego kieruje pracą pozostałych członków zespołu i odpowiada za sprawny oraz zgodny z rozporządzeniem przebieg egzaminu w danej sali, a w szczególności: - odpowiada za właściwe przygotowanie sali oraz urządzeń niezbędnych do przeprowadzenia egzaminu; odbiera od przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego informacje o uczniach uprawnionych do dostosowania warunków i form egzaminu piszących egzamin w danej sali przypomina zdającym o: * zakazie wnoszenie urządzeń telekomunikacyjnych; * konieczności przenoszenia odpowiedzi na kartę odpowiedzi (dodatkowe 5 min.); * używaniu jedynie czarnego tuszu i linijki (egzamin z matematyki); * rozwiązywania zadań tylko w granicach marginesów (rozwiązania w brudnopisie nie będą sprawdzane). * zasadach oddawania arkuszy egzaminacyjnych po zakończeniu pracy zdający mogą wnieść do sali egzaminacyjnej małą butelkę wody. Podczas pracy z arkuszem egzaminacyjnym butelka powinna stać na podłodze przy nodze stolika.

8 Przewodniczący nie opuszcza sali egzaminacyjnej w czasie trwania egzaminu (w sytuacjach szczególnych, gdy musi opuścić salę – swoje obowiązki powierza członkowi zespołu nadzorującego); - dopilnowuje, aby przedstawiciele zdających byli obecni w sali aż do momentu zamknięcia kopert z materiałami egzaminacyjnymi; - dopilnowuje, aby lista uczniów i protokół przeprowadzenia egzaminu w danej sali zostały dokładnie wypełnione i podpisane przez wszystkich członków zespołu nadzorującego i obserwatorów; - bierze udział (razem z przewodniczącym szkolnego zespołu egzaminacyjnego) w sporządzaniu zbiorczego protokołu przebiegu części egzaminu oraz pakowaniu materiałów egzaminacyjnych i ich opisywaniu zgodnie z instrukcją OKE.

9 w arkuszu z języka polskiego w arkuszu z matematyki
Przewodniczący zespołu nadzorującego razem z pozostałymi członkami zespołu rozdaje uczniom arkusze egzaminacyjne oraz naklejki przygotowane przez OKE, zawierające m.in. numer PESEL zdającego, i poleca zdającym odpowiednio w arkuszu z historii i wiedzy o społeczeństwie w arkuszu z przedmiotów przyrodniczych w arkuszu z języka obcego (poziom podstawowy) w arkuszu z języka polskiego w arkuszu z matematyki w arkuszu z języka obcego (poziom rozszerzony) b. sprawdzenie kompletności arkusza egzaminacyjnego, tj. czy arkusz egzaminacyjny zawiera (a) zeszyt zadań egzaminacyjnych, (b) kartę rozwiązań zadań egzaminacyjnych oraz (c) kartę odpowiedzi b. sprawdzenie kompletności arkusza egzaminacyjnego, tj. czy arkusz egzaminacyjny zawiera (a) zeszyt zadań egzaminacyjnych oraz (b) kartę odpowiedzi c. wyrwanie karty rozwiązań zadań egzaminacyjnych wraz z kartą odpowiedzi ze środka arkusza egzaminacyjnego (nie należy odrywać karty odpowiedzi od karty rozwiązań zadań) c. sprawdzenie, czy zeszyt zadań egzaminacyjnych zawiera wszystkie kolejno ponumerowane strony d. sprawdzenie, czy zeszyt zadań egzaminacyjnych oraz karta rozwiązań zadań egzaminacyjnych zawierają wszystkie kolejno ponumerowane strony d. sprawdzenie poprawności numeru PESEL na naklejkach przygotowanych przez OKE. e. sprawdzenie poprawności numeru PESEL na naklejkach przygotowanych przez OKE.

10 Członkowie zespołu nadzorującego:
nie udzielają zdającym żadnych wyjaśnień dotyczących zadań egzaminacyjnych ani ich nie komentują; dopilnowują, aby uczniowie wnieśli na salę tylko dozwolone przybory - zapisują w widocznym miejscu czas rozpoczęcia i zakończenia pracy z zestawem egzaminacyjnym, a w przypadku egzaminu z języka obcego nowożytnego uruchamiają odtwarzacz płyt CD; - odpowiadają za to, by zdający pracowali samodzielnie i nie zakłócali pracy innym uczniom oraz nie używali korektorów, kalkulatorów oraz innych przyborów niedozwolonych na egzaminie; - rozdają uczniom zestawy egzaminacyjne oraz naklejki z kodem kreskowym i polecają zdającym; członkowie zespołu sprawdzają poprawność wykonania czynności kodowania i oddzielania karty rozwiązań zadań otwartych (B) od zeszytu zadań (A); - przyjmują od zdającego zgłoszenie wcześniejszego zakończenia pracy i sami odbierają zestawy egzaminacyjne.

11 Do OKE wysyłane są wszystkie materiały egzaminacyjne.
Uwaga! Do OKE wysyłane są wszystkie materiały egzaminacyjne. POSTĘPOWANIE ZESPOŁÓW NADZORUJĄCYCH Z MATERIAŁAMI EGZAMINACYJNYMI PO ZAKOŃCZENIU EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z ZAKRESU: (1) HISTORII I WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE, (2) PRZEDMIOTÓW PRZYRODNICZYCH ORAZ (3) JĘZYKA OBCEGO NA POZIOMIE PODSTAWOWYM * w przypadku zdających, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie – odrywają kartę odpowiedzi od zeszytu zadań egzaminacyjnych; zarówno karty odpowiedzi, jak i zeszyty zadań przekazywane są do OKE * w przypadku pozostałych zdających, w tym uczniów z dysleksją oraz tych którzy zgłosili, że nie zdążyli przenieść wszystkich/części odpowiedzi na kartę – cały arkusz egzaminacyjny każdego zdającego, tj. zeszyt zadań egzaminacyjnych wraz z nieoderwaną od zeszytu kartą odpowiedzi. Na kopercie wpisuje się adnotację zgodnie z instrukcją okręgowej komisji egzaminacyjnej. Zaistniały fakt odnotowuje się w protokołach przebiegu egzaminu (w danej sali oraz zbiorczym).

12 POSTĘPOWANIE Z MATERIAŁAMI EGZAMINACYJNYMI PO ZAKOŃCZENIU EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z ZAKRESU: (1) JĘZYKA POLSKIEGO, (2) MATEMATYKI ORAZ (3) JĘZYKA OBCEGO NA POZIOMIE ROZSZERZONYM * w przypadku zdających, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie – dzielą arkusze na (A) zeszyty zadań egzaminacyjnych oraz (B) karty rozwiązań zadań egzaminacyjnych wraz z kartami odpowiedzi – nie odrywając karty odpowiedzi od karty rozwiązań zadań egzaminacyjnych (do OKE przekazywane są zarówno karty rozwiązań zadań wraz z nieoderwanymi kartami odpowiedzi, jak i zeszyty zadań egzaminacyjnych)  w przypadku zdających, którzy zgłosili, że nie zdążyli przenieść wszystkich/części odpowiedzi na kartę – cały arkusz egzaminacyjny każdego zdającego, tj. zeszyt zadań egzaminacyjnych wraz z włożoną do środka kartą rozwiązań zadań egzaminacyjnych z nieoderwaną kartą odpowiedzi  w przypadku zdających rozwiązujących zadania w arkuszach w dostosowanej formie – cały arkusz egzaminacyjny z nieoderwaną kartą odpowiedzi

13 Część/Zakres (Poziom)
Arkusz Co jest wysyłane w kopertach zwrotnych do OKE? Arkusze zawierające wyłącznie zadania zamknięte, tj Część 1. historia i WOS Część 2. przedmioty przyrodnicze Część 3. język obcy nowożytny na poziomie podstawowym arkusze standardowe zdających, którzy przenoszą odpowiedzi na kartę odpowiedzi zeszyt zadań egzaminacyjnych oraz karta odpowiedzi (oderwana od zeszytu) arkusze standardowe zdających, którzy nie przenoszą odpowiedzi na kartę odpowiedzi (np. uczniowie z opinią o dysleksji) zeszyt zadań egzaminacyjnych wraz z kartą odpowiedzi (nieoderwaną od zeszytu) arkusze w formie dostosowanej do potrzeb zdających z niepełnosprawnością

14 Część/Zakres (Poziom)
Arkusz Co jest wysyłane w kopertach zwrotnych do OKE? Arkusze zawierające zadania otwarte oraz zadania zamknięte, tj. Część 1. / język polski Część 2. / matematyka Część 3. / język obcy nowożytny na poziomie rozszerzonym arkusze standardowe zdających, którzy przenoszą odpowiedzi na kartę odpowiedzi (1) zeszyt zadań egzaminacyjnych oraz (2) karta rozwiązań zadań egzaminacyjnych wraz z kartą odpowiedzi (nieoderwana od karty rozwiązań) arkusze standardowe zdających, którzy nie przenoszą odpowiedzi na kartę odpowiedzi (np. uczniowie z opinią o dysleksji) arkusze w formie dostosowanej do potrzeb zdających z niepełnosprawnością zeszyt zadań egzaminacyjnych wraz z kartą odpowiedzi (nieoderwaną od zeszytu)

15 Postępowanie w przypadku stwierdzenia braku stron lub innych usterek w zestawach egzaminacyjnych
- Przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego odnotowuje ten fakt w protokole przebiegu egzaminu i podejmuje decyzję o wykorzystaniu zestawów rezerwowych. Jeżeli liczba zestawów rezerwowych jest niewystarczająca do przeprowadzenia części egzaminu, przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego powiadamia dyrektora właściwej okręgowej komisji egzaminacyjnej, który podejmuje decyzję co do dalszego przebiegu odpowiedniej części egzaminu. Zdający czekają na decyzję, nie opuszczając sali egzaminacyjnej. Nie wykonuje się kserokopii zestawów egzaminacyjnych. - Decyzję dotyczącą dalszego przebiegu egzaminu lub odpowiedniej części egzaminu podejmuje dyrektor właściwej okręgowej komisji egzaminacyjnej.

16 Postępowanie w przypadku wystąpienia usterki płyty CD podczas części egzaminu z języka obcego nowożytnego - W przypadku wystąpienia usterki płyty CD (płyta nie odtwarza się lub zacina się) przewodniczący zespołu nadzorującego, w porozumieniu z przewodniczącym szkolnego zespołu egzaminacyjnego, przerywa pracę z arkuszem, poleca zdającym zamknięcie arkuszy, oraz podejmuje decyzję o wykorzystaniu płyty rezerwowej. - Jeżeli usterka płyty CD wystąpiła od momentu włączenia płyty do rozpoczęcia nagrania do zadania 1., po wymienieniu płyty CD przewodniczący zespołu nadzorującego zapisuje na tablicy (planszy), w widocznym miejscu, nowy czas rozpoczęcia i zakończenia pracy z arkuszem - Jeżeli usterka płyty CD wystąpiła po rozpoczęciu nagrania do zadania 1., przewodniczący zespołu nadzorującego zapisuje na tablicy (planszy), w widocznym miejscu, czas rozpoczęcia i zakończenia przerwy związanej z wymianą płyty CD po wymienieniu płyty CD przewija nagranie () do zadania, podczas którego wystąpiła usterka płyty CD zapisuje na tablicy nowy czas zakończenia pracy z arkuszem, wydłużając go odpowiednio o czas przerwy związanej z wymianą płyty CD. - Konieczność wymiany płyty CD należy każdorazowo odnotować w protokole przebiegu egzaminu

17 Przerwanie pracy z zestawem egzaminacyjnym i unieważnienie części egzaminu
Zdającemu można przerwać pracę z zestawem i unieważnić odpowiednią część egzaminu w przypadku: stwierdzenia niesamodzielnego rozwiązywania zadań przez ucznia wniesienia przez ucznia do sali egzaminacyjnej urządzenia telekomunikacyjnego albo korzystania przez ucznia w sali egzaminacyjnej z urządzenia telekomunikacyjnego zakłócania przez ucznia prawidłowego przebiegu pracy z zestawem egzaminacyjnym w sposób utrudniający pracę pozostałym uczniom wystąpienia szczególnych sytuacji losowych lub zdrowotnych, np. zasłabnięcia ucznia .

18 W sytuacjach tych postępuje się w sposób następujący:
przewodniczący zespołu nadzorującego powiadamia przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego o zaistnieniu okoliczności będących podstawą do przerwania zdającemu pracy z zestawem egzaminacyjnym przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego podejmuje decyzję o przerwaniu pracy z zestawem egzaminacyjnym tego zdającego i unieważnia jego pracę oraz nakazuje zdającemu opuszczenie sali egzaminacyjnej przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego dołącza decyzję o przerwaniu pracy z zestawem egzaminacyjnym i unieważniony zestaw egzaminacyjny zdającego, któremu przerwano pracę, do protokołu zbiorczego przebiegu egzaminu, a kopię decyzji pozostawia w dokumentacji szkoły

19 Wyniki egzaminu Prace egzaminacyjne sprawdzają wykwalifikowani egzaminatorzy według jednolitych kryteriów. Po sprawdzeniu prac ustala się wyniki egzaminacyjne w następujących sześciu zakresach: • język polski • historia i wiedza o społeczeństwie • matematyka • przedmioty przyrodnicze • język obcy nowożytny na poziomie podstawowym • język obcy nowożytny na poziomie rozszerzonym. Każdy zdający otrzyma zaświadczenie o szczegółowych wynikach swojego egzaminu. Dla każdego z powyższych zakresów będą podane dwie liczby: wynik procentowy oraz wynik centylowy.

20 Wynik procentowy to odsetek punktów (zaokrąglony do liczby całkowitej), które zdający zdobył za zadania mierzące wiadomości i umiejętności z danego zakresu. Wynik centylowy to odsetek liczby gimnazjalistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z danego zakresu wynik taki sam lub niższy niż zdający. Na przykład zdający, którego wynik centylowy w zakresie matematyki wynosi 85, dowie się, że 85% wszystkich gimnazjalistów uzyskało za zadania matematyczne wynik taki sam jak on lub niższy, a 15% gimnazjalistów uzyskało wynik wyższy. Wyniki egzaminacyjne są ostateczne i nie mogą być podważone na drodze sądowej. Wyniki egzaminu będą ogłoszone


Pobierz ppt "obowiązujące w roku szkolnym 2018/2019"

Podobne prezentacje


Reklamy Google