Krąg Korczakowski Ziemi Łódzkiej ZAPRASZA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Jarosław Komża KOMŻA KONSULTING
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Organizacja nauczania indywidualnego
Janusz Korczak w Bibliotece Pedagogicznej w Skierniewicach
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Wspomaganie szkół w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dziećmi migrującymi oraz uczniami mniejszości narodowych i etnicznych.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SERMO Stowarzyszenie Akademickich Ośrodków Nauczania Języków Obcych
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Opracował J. Stryjkowski
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przepisach prawa oświatowego
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Bursa Samorządu Województwa Łódzkiego w Łodzi. W kwietniu 2012 r. rada pedagogiczna Bursy Samorządu Województwa Łódzkiego w Łodzi zorganizowała spotkanie.
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
PEDAGOG SZKOLNY.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów  Przeprowadzenie rozmów z uczniami, których tematem były m.in. sytuacja edukacyjna, motywacja do.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Przeciwdziałanie powszechności DOPALACZY i innych środków psychotropowych, jako priorytet dla szkół i placówek w roku szkolnym 2015/2016.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Społecznych Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Krąg Korczakowski Ziemi Łódzkiej ZAPRASZA

Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka z siedzibą w Warszawie jest członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Korczakowskiego KKZŁ powstał 3 X 2003 r. W tym dniu bowiem odbyła się konferencja Inauguracyjna działalność kręgu na ziemi łodzkiej KKZŁ powstał 3 X 2003 r.W tym dniu bowiem odbyła się konferencja Inauguracyjna działalność kręgu na ziemi łodzkiej P[trykr;ljoiohk6op

Powstanie Kręgu 3 X 2003 r. odbyła się w Skierniewicach Konferencja Inaugurująca Działalność Kręgu Korczakowskiego Ziemi Łódzkiej

Krąg Korczakowski Ziemi Łódzkiej Polskiego Stowarzyszenia im Krąg Korczakowski Ziemi Łódzkiej Polskiego Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka zrzesza 15 placówek

Placówki Korczakowskie - Szkoła Podstawowa Specjalna nr 17 w Piotrkowie Trybunalskim - Ośrodek Szkolno – Wychowawczy nr 2 w Łodzi - Ośrodek Szkolno -Wychowawczy w Sieradzu - Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Skierniewicach

Placówki Korczakowskie - Szkoła Podstawowa nr 1 w Działoszynie - Szkoła Podstawowa w Drzewcach - Szkoła Podstawowa w Kowali k/ Radomia - Szkoła Podstawowa w Kleszczowie - Szkoła Podstawowa w Wieruszowie - Szkoła Podstawowa w Raczkowie - Szkoła Podstawowa w Okupnie Małym

Placówki Korczakowskie - Publiczne Przedszkole nr 2 w Radomsku - Świetlica im. Janusza Korczaka Fundacji „Dziecięcy Uśmiech” w Skierniewicach - Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Skierniewicach - Liceum Ogólnokształcące w Wieluniu

„ Nie wolno świata zostawić takim, jakim jest „ Nie wolno świata zostawić takim, jakim jest. Naprawianie świata trzeba zaczynać od naprawiania spraw dzieci”. Janusz Korczak Słowa J. Korczaka wyraźnie wskazują nam kierunek naszego działania, Cyt.

Cele działalności Kręgu: popularyzacja humanistycznych idei Janusza Korczaka, -prowadzenie i upowszechnianie wyników badań nad życiem i dorobkiem twórczym Janusza Korczaka,

Cele działalności Kręgu c.d. organizowanie i prowadzenie różnych form edukacyjnych dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, wszechstronne działania na rzecz dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionej, potrzebującej pomocy materialnej i pedagogicznej.

Formy realizacji celów: 1. Współpraca z organizacjami, działającymi na rzecz dzieci i młodzieży, broniącymi ich praw, m.in. z Rzecznikiem Praw Dziecka, UNICEF. 2. Współdziałanie z placówkami oświatowymi, opiekuńczo- wychowawczymi, medycznymi, kulturalnymi, harcerskimi i innymi związanymi z ideami Janusza Korczaka.

Formy realizacji celów c.d. 3. Inspirowanie i inicjowanie studiów nad dorobkiem pedagogicznym, literackim J. Korczaka oraz współdziałanie z ośrodkami naukowymi zainteresowanymi twórczym zastosowaniem spuścizny korczakowskiej. 4. Organizowanie i udział w seminariach, konferencjach i innych spotkaniach służących pogłębieniu wiedzy o dorobku Janusza Korczaka i jego zastosowaniu w wychowaniu młodego pokolenia.

Polskiego Stowarzyszenia realizowany przez Krąg Korczakowski Program pracy Polskiego Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka na rok 2006 realizowany przez Krąg Korczakowski

Hasła wyznaczające kierunek pracy Dziecięce marzenia kluczem do… 2. Szukamy w twórczości i dorobku Janusza Korczaka inspiracji do refleksji nad marzeniami.

„ Dzieci! Dumne miejcie zamiary, górne miejcie marzenia i dążcie do sławy. – Coś z tego zawsze się stanie.” Janusz Korczak

W marzeniach tkwi ogromna siła sprawcza nadająca sens życiu człowieka W marzeniach tkwi ogromna siła sprawcza nadająca sens życiu człowieka. Trzeba szukać dróg do ich spełnienia.

Krąg Korczakowski Ziemi Łódzkiej znalazł sposób - drogę do spełnienia marzeń dzieci i młodzieży. W szczególności tej uzdolnionej, która potrzebuje pomocy materialnej i pedagogicznej. Zorganizował pierwsze w województwie łódzkim Centrum Dzieci i Młodzieży Uzdolnionej [CDMU]

CENTRUM DZIECI I MŁODZIEŻY UZDOLNIONEJ

Centrum skupia wokół siebie Pracowników Naukowych Psychologów Pedagogów Nauczycieli Studentów Terapeutów Animatorów Oraz wiele innych osób, które swoją wiedzą i doświadczeniem pragną wesprzeć dzieci uzdolnione i twórcze oraz osoby z nimi pracujące, w tym również rodziców.

„Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka.” Jan Paweł II Słowa naszego Wielkiego Polaka są drogowskazem w podejmowaniu wszelkich działań przez współpracowników Centrum

Główny cel działania Centrum Wspieranie rozwoju uzdolnień i zainteresowań dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem tej grupy, która wychowuje się w trudnych warunkach materialnych i mieszka w małych ośrodkach.

ZADANIE I Współpraca z instytucjami zajmującymi się tematyką uzdolnień dzieci i młodzieży: Władzami samorządowymi, Kuratorium Oświaty, Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli, Szkołami i placówkami oświatowo – wychowawczymi i kulturalnymi, Poradniami psychologiczno – pedagogicznymi.

ZADANIE II Współpraca z koordynatorami szkolnych zespołów wspierania uzdolnień uczniów w zakresie: pomocy w opracowywaniu materiałów dydaktycznych dla nauczycieli; opracowania materiałów informacyjnych dla rodziców, dzieci i młodzieży (typu: ulotki, foldery), które zawierać będą informacje na temat form pomocy uczniom uzdolnionym i twórczym, a także metody wstępnej diagnozy dziecka pod kątem uzdolnień, dokonywanej przez rodziców lub opiekunów; inspirowania nauczycieli i pedagogów do poszukiwania nowych form pracy z uczniami zdolnymi;

c.d. Współpraca z koordynatorami szkolnych zespołów wspierania uzdolnień uczniów w zakresie: dzielenia się swoimi doświadczeniami z nauczycielami i pedagogami pracującymi z uczniem uzdolnionym; promowania osiągnięć dzieci i młodzieży publikowanie prac w czasopismach młodzieżowych, naukowych, biuletynach, organizowanie wystaw, spotkań z ludźmi nauki i sztuki); upowszechniania efektów pracy koordynatorów, nauczycieli i pedagogów.

Współpraca z kadrą pedagogiczną, uczniami i ich rodzicami: ZADANIE III Współpraca z kadrą pedagogiczną, uczniami i ich rodzicami: organizowanie spotkań z kadrą pedagogiczną i rodzicami w celu przybliżenia tematyki pracy z uczniem zdolnym; prowadzenie zajęć kształtujących wśród dzieci i młodzieży właściwe postawy wobec rywalizacji, sukcesu lub porażki; indywidualne konsultacje i porady dla koordynatorów, nauczycieli, dzieci i młodzieży oraz ich rodziców.

ZADANIE IV Stworzenie bazy danych zawierającej wykaz instytucji, fundacji i stowarzyszeń wspierających dzieci i młodzież uzdolnioną.

Krąg Korczakowski Ziemi Łódzkiej zaproponował podjęcie systemowych rozwiązań dotyczących pracy z dzieckiem i młodzieżą uzdolnioną. Aktywnie włączył się w tworzenie szkolnego systemu wspierania rozwoju uzdolnień uczniów. Działalność Centrum, a tym samym realizacja przedstawionych propozycji, możliwa jest jedynie dzięki oddaniu i pasji nauczycieli, którzy będą dbać o właściwy rozwój swoich wychowanków.

„Nie powinno zabraknąć dobrych ludzi, lubiących dzieci i dbających o ich sprawy, mających różne pasje i zainteresowania. Ważne, by umieli i chcieli płonąć, by umieli zapalić innych.” J. Lipszyc

„Nie ma bowiem wybitnych uczniów bez wybitnych nauczycieli” J. Lipszyc

Krąg Korczakowski Ziemi Łódzkiej CENTRUM DZIECI I MŁODZIEŻY UZDOLNIONEJ ul. Jagiellońska 29 96-100 Skierniewice pok. 410 (IV piętro) korczak.skierniewice@op.pl tel. 0 502 409 893 / 0 602 578 173

Zarząd Kręgu Korczakowskiego Ziemi Łódzkiej Teresa Szczepańska - przewodnicząca Wanda Terajewicz – wiceprzewodnicząca Katarzyna Szewczyk – sekretarz Ewa Baranczewska – członek Elżbieta Woźniak - członek

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY DZIĘKUJĘ Teresa Szczepańska Przewodnicząca Kręgu Korczakowskiego