Powiedz mi co jesz, a powiem ci kim jesteś!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
B. Analiza jakościowa posiłków
Advertisements

Powiedz mi co jesz, a powiem Ci kim jesteś
DIETOPROFILAKTYKA OTYŁOŚCI Centrum Rozwoju i Terapii HARMONIA Poradnia Dietetyczna BeneTe.
Dlaczego śniadania są takie ważne?
Grupa III – Dziennik pokładowy
Opracowała: Katarzyna Skałubińska Klasa III b
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
Człowiek żyje nie po to aby jeść, tylko je po to aby żyć!
Prezentacja dla uczniów gimnazjum
Zdrowe odżywianie.
O zdrowym odżywianiu i piramidzie żywienia
Światowy dzień żywności
„KALORIE W JEDZENIU” Adrianna Machelska Roksana Zwolińska
Żywienie w sporcie.
Zdrowa dieta Europejczyka
CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA ZDROWIE CZŁOWIEKA
Zadania związane z obliczaniem procentów
Piramida. Piramida Śniadanie Mistrzów Najważniejszy posiłek w ciągu dnia Dostarcza energii do rozruszania ciała i umysłu Brak śniadania powoduje magazynowanie.
Bez śniadania nie ma nauczania
Żyj zdrowo, jedz kolorowo!
Jak odżywiać się żeby być zdrowym?
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
ZDROWE ODŻYWIANIE.
Ekologia – Hit czy kit ?. Dnia o godz w naszej szkole (sala nr 47) odbędzie się debata pt.,,Ekologia hit czy kit. Chcemy porozmawiać
Apetyt na zdrowie Multimedialna książka kulinarna
Wiem co jem.
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
Projekt edukacyjny „ Żyj zdrowo”.
ABC – zdrowego odżywiania
Zasady żywienia dzieci i młodzieży
ZASADY ZDROWEGO ODŻYWIANIA
Projekt edukacyjny „Zdrowe żywienie”
Zasady prawidłowego odżywiania Miłego ogladania.
Źródłem energii oraz składników odżywczych dla ustroju człowieka jest żywność. To, co spożywamy ma znaczenie dla naszego zdrowia i życia: to wiedzą.
ZDRZZDZZ ZZ ZDROWE ODŻYWIANIE.
Zespół Szkół w Bakałarzewie
WYNIKI ANKIET I TESTÓW WYNIKI ANKIET I TESTÓW KLAUDIA KRZYŻAŃSKA, KL.IIIF GIMNAZJUM NR14 BYTOM.
Sprawdź, czy odżywiasz się prawidłowo?
Żyj zdrowo!.
Trzymaj formę, a zachowasz zdrowie !!!
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
ZDROWE ODŻYWIANIE.
Jem zdrowo.
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
Co to znaczy zdrowo się odżywiać?
Zasady Zdrowego żywienia.
Akcja prozdrowotna ,,Śniadanie daje moc”.
Jadłospis Tygodnia Wykonane przez: Rakso9.
Wyniki ankiety dotyczącej zdrowego odżywiania się uczniów gimnazjum w Poroninie. Poronin, kwiecień 2014.
ŻYWIENIE.
To i owo, jak odżywiać się zdrowo
RACJONALNE ŻYWIENIE NASTOLATKÓW
WYNIKI ANKIETY ZDROWE ODŻYWIANIE. W ankiecie wzięło udział 97 uczniów klas IV-VI SP NR 3 WE WŁODAWIE (38% uczniów szkoły kl. IV-VI)
Czy wiesz, co jesz?. Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne naszego organizmu:
Co rozumiemy przez zdrowy tryb życia i odżywiania się?
Skąd pomysł na projekt? Obserwując sposób odżywiania się naszej młodzieży stwierdziłam, że tematowi racjonalnego odżywiania należy poświęcić więcej uwagi.
Dobór i kaloryczność produktów. 1 porcja produktów zbożowych to: - 1 kromka chleba - 1 mała bułka - ½ dużej bułki (np. Grahamka) - ½ szklanki ugotowanego.
H. Zdrowo si ę od ż ywiam gdy… Stosuję prawidłowy jadłospis na co dzień. Jem lekkie i pożywne posiłki, według piramidy prawidłowego odżywiania. Nie spożywam.
Zdrowe Żywienie Człowieka
Stosowanie wymienników węglowodanowych w leczeniu cukrzycy.
PIRAMIDA ZDROWEGO ODŻYWIANIA.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
Piramida żywieniowa przedstawia prawidłowy sposób odżywiania. Na samym dole piramidy są produkty, których należy spożywać najwięcej, a na górze –najmniej.
18/09/2016 Zdrowe odżywianie. 2 Coś o zdrowym odżywianiu Zdrowe odżywianie - sposób odżywiania, polegający na przyjmowaniu substancji korzystnych dla.
Klaudia: - lat 28, - waga 51 kg, - wzrost 168 cm, - jest alergikiem, - nie toleruje białek zwierzęcych w związku z tym jest wegetarianką, - instruktorka.
Zmień złe nawyki na lepsze zamienniki.
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
ABC – zdrowego odżywiania
Dlaczego śniadania są takie ważne?
Dlaczego śniadania są takie ważne?
Zapis prezentacji:

Powiedz mi co jesz, a powiem ci kim jesteś! II grupa projektu z matematyki

Skład grupy Dawid Klimek Jakub Lipke Piotr Wcisłek Mateusz Waliszewski Jakub Machlański Miłosz Smulski

Nasze pytanie problemowe Co zmienić w odżywianiu się nastolatków? Wskazówki dobrego odżywiania.

Metody pracy Zadania dotyczące obliczania wydawanych pieniędzy przez uczniów naszej szkoły na produkty ze sklepiku szkolnego. Ankiety dotyczące spożywanych produktów przez nastolatków.

Co zamierzamy zrobić Przeprowadzimy również wywiady z pielęgniarką szkolną na temat problemów żywieniowych wśród nastolatków, przedstawimy wskaźniki BMI dla młodzieży w naszym wieku, wskażemy co jeść aby nasz organizm uzyskał potrzebną ilość kalorii i nie było to niebezpieczne dla naszego zdrowia.

Czy wiesz co jesz, ile to kalorii? Lekcja poświęcona zadaniom jakie wspólnie wykonaliśmy bardzo zaciekawiła naszych kolegów i koleżanki z klasy. A oto i zadania:

Zad.1 Uczeń zjada 1 pączka dziennie. Pączek ten ma 300 kalorii. W trakcie 1 godziny intensywnych ćwiczeń można spalić 500 kalorii. Jak długo musi ćwiczyć uczeń, aby spalić kalorie, jeśli będzie jadł pączki przez: 7 dni w tygodniu cały miesiąc luty (28 dni) cały miesiąc marzec (31 dni) Zad.2 1,5 litra soku owocowego zawiera: 328ml jabłek, 262ml brzoskwiń, 180ml gruszek, 145ml śliwek, 175ml bananów i 500ml mango. Ustal skład procentowy poszczególnych składników soku. Zad.3 150g chipsów zawiera 35g tłuszczu. Ile gram tłuszczu jest w 500g chipsów? Podaj zawartość procentową tłuszczu w chipsach.. Wynik podaj z dokładnością do 0.01.

Zad.4 Właściciel sklepu kupił w hurtowni: a) 15kg jabłek b) 10kg pomarańczy c) 6kg chipsów d) 5 kg cukierków e) 10l coca coli f) 4kg marchwi Jaki procent zakupów to zdrowa żywność? Zad.5 Obliczamy wartość współczynnika masy ciała (BMI) BMI = masa ciała (kg) / wzrost2 BMI Masa ciała poniżej 18,5 niedowaga 18,5 – 24,9 norma 25,0 – 29,9 nadwaga 30,0 – 34,9 otyłość I stopnia 35,0 – 39,9 otyłość II stopnia 40,0 i powyżej otyłość III stopnia

Zad. 6 Sebastian zjadł 1 paczkę (500g) chipsów, z czego 8% to tłuszcze Zad.6 Sebastian zjadł 1 paczkę (500g) chipsów, z czego 8% to tłuszcze. Organizm Sebastiana spali 60% tego tłuszczu. Ile gram tłuszczu odłoży organizm Sebastiana? 500g x 8% = 40g 40g x 60% = 24g 40g – 24g = 16g Odp : Organizm Sebastiana odłoży 16g tłuszczu. Zad.7 Woda 250ml kosztuje 1,50zł. W weekend była promocja, jeśli kupisz 3 wody 2 dostajesz gratis. Ile pieniędzy musi wydać Maciek, jeżeli dzienne zapotrzebowanie wynosi 2,5l? 10 – 4 = 6 Odp : Maciek musi wydać 9zł 2,5l = 10 butelek 6 x 1,5zł = 9zł 10 – 4 = 6 Odp : Maciek musi wydać 9zł

2. 3,5% masy mleka to masa tłuszczu. Zad.8 Spośród poniższych danych wybierz potrzebne informacje do udzielenia odpowiedzi na pytanie: ile kilogramów mleka potrzeba na zrobienie jednej kostki masła? Wynik zaokrąglij do 0,1kg. 1. Masło to tłuszcz jadalny w postaci stałej, który otrzymuje się z mleka. 2. 3,5% masy mleka to masa tłuszczu. 3. Jedna kostka masła ma masę 0,25kg. 4. Masło składa się z ok. 82% tłuszczu i 16% wody. 5. Naturalnym kolorem masła jest kolor kremowy. Kostka – 0.25kg 0.25 x 82% = 0.205kg Odp : Potrzeba 5,9kg 82% - tłuszcz 3.5% - 0.205 3.5x = 20.5 16% - woda 100% - x x = 5,9kg Odp : Potrzeba 5,9kg

Prawidłowy jadłospis nastolatka:   1.Śniadanie : 2. Drugie śniadanie: A) Wersja z płatkami kukurydzianymi i mlekiem 1 bułka kajzerka   1 plasterek szynki 80g płatków kukurydzianych 1 liść sałaty 250ml mleka 1 jabłko 3, 4 kromki chleba z twarożkiem 250ml herbaty z cukrem B) Wersja „na szybko” 1 łyżeczka dżemu 3 kromki chleba z chudym serem białym 250ml mleka

3. Obiad : Wersja ze schabowym z piersi kurczaka : Pierwsze danie:   Wersja ze schabowym z piersi kurczaka : Pierwsze danie: Zupa pomidorowa Drugie danie: 1 schabowy z piersi kurczaka kilka ziemniaków 150g buraczków lub surówki z kapusty pekińskiej 200ml soku pomarańczowego Wersja z filetem: Pierwsze danie : Rosół z makaronem 1 smażony filet z dorsza ( ok. 100g ) 150g gotowanych ziemniaków 150g surówki z marchwi 200ml soku z marchwi   

jadłospis nastolatka- ciąg dalszy 4. Podwieczorek :   150g sałatki owocowej lub ryżu z jabłkami 5. Kolacja : 2 kromki chleba 2 plasterki polędwicy i sera żółtego kilka plasterków pomidora 250ml herbaty z cukrem

Wnioski : Zyskaliśmy bardzo przydatną wiedzę związaną z poprawnym odżywianiem oraz dowiedzieliśmy się jak bardzo mogą nam zaszkodzić nasze codzienne przyzwyczajenia (np. pączek z zad.1). Ponadto obliczyliśmy nasze wskaźniki BMI by ustalić czy mamy poprawną masę ciała. Wszystkim rówieśnikom proponujemy przygotowany przez nas jadłospis. Warto wiedzieć co jemy i jak jemy, aby nasz organizm funkcjonował prawidłowo.