IS-U/CCS KOŻYŚCI Z WDROŻENIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
nowoczesny system zarządzania przedsiębiorstwem
Advertisements

z uwzględnieniem zastosowania jej dla usług pozaenergetycznych
EBPP - nowy trend na rynku
Świadczenie usługi dystrybucyjnej - biznes OSD

Wykorzystanie programu PerseusWM do zarządzania nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych Perseus Sp. z o. o. ul. Grzybowska Warszawa tel.
OFERTA DLA PRZEMYSŁOWEGO ODBIORCY ENERGII ELEKTRYCZNEJ CENTROZAP S.A. Biuro Energetyki Ul. Wańkowicza Katowice Tel. +48(32) Fax. +48(32)
Kielce na rynku od 2001 r.. Kolporter Info SA Kielce 2006 Zakres działalności: OPROGRAMOWANIE - produkcja, sprzedaż, instalacja i serwis INSIGNUM.
Przegląd systemu JOBPERFEKT w agencji reklamy
Cena: 59 zł brutto To prosty w obsłudze program komputerowy do generowania dokumentów sprzedaży za towary i usługi, przelewów bankowych i dokumentów kasowych.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
6. Strategie zarządzania
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Efektywność Energetyczna
FAKTORING JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA
Wdrożenie inteligentnych sieci Case study
Dedykowane systemy informatyczne dla przemysłu.
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
VII Konferencja Systemy Informatyczne w Energetyce SIwE ’08
System wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem - PROSPERITY (c) 2001 PowerLine Computers.
EasyDIT Rozwiązanie dla księgowania dostaw w drodze
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Departament Rozwoju Gospodarczego Kościerzyna,
MODUŁY SCHEMATY KSIĘGOWE KSIĘGA HANDLOWA EWIDENCJA DOKUMENTÓW
Automatyzacja procesu obsługi klienta podczas sytuacji kryzysowych Igor Bokun, prezes zarządu Warszawa,
Kierunki rozwoju informatyki w przedsiębiorstwach multienergetycznych
Szkolenia, Coaching, PR.
Co zrobić, gdy pojawią się kłopoty z płynnością
Comarch OPT!MA użytkowników, mikro, małe i średnie firmy
Ogólnokrajowa karta miejska
Faktoring Bezpieczeństwo i wygoda
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Epicor|Scala IT ma znaczenie Maciej Kowalik.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Nie tylko cena wrzesień 2005.
GRUPA PROFPROJEKT jest firmą informatyczną o profilu przyjaznym biznesowi. Specjalizujemy się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań IT dla firm, aplikacji.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Internetowego Biura Rachunkowego
Plan prezentacji SM Icom -o nas System Przewaga rynkowa Atuty
Warszawa, r. Nowa strategia rozwoju Grupy E NERGA na lata
„Wszystko jest zawsze uważane za niemożliwe zanim zadziała. Tym właśnie zajmują się przedsiębiorcy – robieniem tego, co ludzie powiedzieli im, że jest.
 OSD   Sprzedawca  Odbiorca  – trójkąt konfliktów czy współpracy Jan Rakowski Partner na Rynku Energii sp. z o. o.
Nasze rozwiązanie „ENOVA DLA ENERGETYKI” powstało na bazie nowoczesnego systemu zarządzania klasy ERP oraz dwuletniej współpracy z jednym.
ENOVA dla WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI System Zarządzania klasy ERP NOWOCZESNE, SPECJALSTYCZNE OPROGRAMOWANIE, WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I OBSŁUGĘ.
call center to nie tylko infolinia
System Informatyczny w firmie branży komunalnej
Oczekiwania klientów względem sprzedawcy gazu ziemnego
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Zarządzanie portfelem i ryzykiem Optymalizacja kosztów energii i zabezpieczanie ryzyk Ralf Höper, Senior Portfolio Manager Vattenfall Europe Power Management.
British Polish Chamber of Commerce Usługa wsparcia polskich producentów Usługa Eksportowa – BPCC Export Marta Smolarek Konsultant ds. eksportu Brytyjsko.
Zintegrowane systemy informatyczne
Zintegrowane systemy zarządzania Wprowadzenie do Business Intelligence dr Marian Krupa.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
Nowoczesne zarządzanie
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
eConnect Inteligentne centrum obsługi
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zapis prezentacji:

IS-U/CCS KOŻYŚCI Z WDROŻENIA Tomasz Wójcik Dyrektor ds. Sprzedaży Zakład Energetyczny Toruń SA

Plan Prezentacji 1 2 3 4 5 Wprowadzenie Przed wdrożeniem IS-U zmienia filozofię biznesu 4 IS-U nowe możliwości Czy IS-U to tylko system billingowy 5

Podstawowe dane liczbowe: Wprowadzenie 420 tys. klientów sprzedaż 3 mln MWh rocznie przychody ponad 900 mln zł 1438 pracowników Podstawowe dane liczbowe:

Wprowadzenie Trendy Wyzwania na rynku Wyzwania dla Energetyki Zdobyć nowych klientów Zwiększyć wartość klienta Utrzymać klienta Elastyczna konfiguracja produktów i usług Nowe produkty i usługi Redukcja kosztów produktów i usług Bezpieczeństwo przychodów Nowe usługi Brak lojalności klientów Nowe reguły ... Większa nieprzewidywalność Strategia Rozwoju IT Konkurencja Multimedia & Przesył danych Nowe technologie

Wprowadzenie ERP R/3 IS-U/CCS

Razem 14 baz danych klientów! Przed wdrożeniem 1 x system rozliczeń klientów kluczowych „Energos” – na bazie Informix 6 x system rozliczeń klientów detalicznych „ZBYT 386” – na bazie Progen 6 x system rozliczeń dla odbiorców w systemie przedpłatowym 1 x system rozliczeń transakcji nie związanych ze sprzedażą energii elektrycznej SAP R/3 moduł SD – na bazie Informix Razem 14 baz danych klientów!

Przed wdrożeniem

Koncepcja partnera handlowego

Przed wdrożeniem Ekonomia globalna Rynek masowy Konkurencja (R)EWOLUCJA Przedsiębiorstwo na rynku sprzedawcy na rynku klienta Orientacja na produkt Produkty standardowe Optymalizacja zapasów Automatyzacja procesów Integracja pionowa Orientacja na usługi Rozwiązania dla klienta Łańcuch logistyczny Adaptacja procesów Budowa sieci korporacyjnej Ekonomia globalna Dostęp do nowych rynków Rynek otwarty dla nowych podmiotów Rynek masowy Krótki cykl życia produktów Niska marża, duży wolumen Konkurencja Większa możliwość wyboru Konkurencja cenowa Technologia Wielość kanałów komunikacji Internet Sprzedaż mobilna

IS-U zmienia filozofię biznesu

IS-U zmienia filozofię biznesu Właściciel Dłużnik Użytkownik Potencjalny klient Partner handlowy Dostawca Pracownik Grupy Rodzaje partnerów handlowych Zdefiniowane role Różne dane podstawowe Klient korporacyjny

… … IS-U zmienia filozofię biznesu PARTNER HANDLOWY Osoby do kontaktu Umowa Energia Elektryczna PARTNER HANDLOWY Osoby do kontaktu Pozostała sprzedaż Konta umowy: Przyłączenia Cieplna … …

… … IS-U zmienia filozofię biznesu Sieć rozdzielcza PM Magazyn MM PARTNER HANDLOWY KONTO UMOWY 1 KONTO UMOWY 2 … … Umowa 1 Umowa 2 Umowa 3 Magazyn MM Lokal Obiekt przył. Instalacja Urządzenie Lokal. urz. Sieć rozdzielcza PM

IS-U to niezawodny motor billingowy IS-U zmienia filozofię biznesu IS-U to niezawodny motor billingowy Zlecenie odczytu Invoicing Fakturowanie Creation of Meter Reading Order Tworzenie zleceń Entry of Meter Reading Data Wprowadzenie wyników odczytu Billing Rozliczenie Dokument rozliczenia Zlecenie rozliczenia Prawidłowe wyniki Correction of Meter Reading Results Korekta Drukowanie Printout Wydruk dokumentów Nieprawidłowe wyniki odczytu

Pełna integracja z modułem FI Pełna integracja z modułem CO IS-U zmienia filozofię biznesu Pełna integracja z modułem FI Transfer danych pomiędzy IS-U a kontami księgi głównej Pełna integracja z modułem CO Integracja danych pomiędzy IS-U a kontami księgi głównej Sprzedaż wg typów taryf Odsetki Pozostała sprzedaż Integracja Zlecenia CO Tary, MPK Centrum zysku RE Zlecenie wewnętrzne Transakcje wg rodzajów dokumentów Faktury, noty, płatności, zwroty, pozostałe dokumenty Zbiorcze zapisy w ramach klucza uzgodnień na odpowiednich kont KG Transfer danych  Klucz

co 12 miesięcy z pięcioma fakturami zaliczkowymi IS-U zmienia filozofię biznesu Co 1 miesiąc bez rozliczeń zaliczkowych Odbiorcy Kluczowi co 2 miesiące bez rozliczeń zaliczkowych firmy, odbiorcy instytucjonalni co 4 miesiące z jedna fakturą zaliczkową po 2 miesiącach Gospodarstwa domowe - taryfa G co 12 miesięcy z pięcioma fakturami zaliczkowymi

IS-U zmienia filozofię biznesu zakupy usług rabaty odsetki Faktura wspólna energia towary rabaty za wiele usług oferta nowych usług rozliczanie stron trzecich integracja rozliczeń

IS-U zmienia filozofię biznesu Rozbudowane scenariusze rozliczeniowe HOLDING Firma 1 medium 1 Firma 2 medium 2 Firma 3 usługi odczytu Firma y Wywóz śmieci Billing wielu mediów częściowy Jedno medium Wiele Jedna firma firm IS-U/ CCS C1/prąd . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .zł C1/prąd/inne media . . . . . . . . . . zł C1/prąd/usługi dla klienta . . . . . zł C2/inne/ inne medium. . . . . . . . .zł C2/inne medium / usługi. . . . . . .zł C3/usługi - trzecia strona . . . . . .zł -------------------------------------------------- Razem: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zł Faktura J.Kowalski/<Adres> Usługi dostawy mediów : łączony standardowy

99% 90% przy wsparciu dokumentów dokumentów to faktury IS-U zmienia filozofię biznesu 99% komunikacji z klientami odbywa się przy wsparciu dokumentów 90% dokumentów to faktury

Wizualizacja dokumentu Kontrola integralności IS-U zmienia filozofię biznesu Energos Informa SAP IS-U SAP/Siden Biura Obsługi Klienta Zarządzanie danymi Wizualizacja dokumentu Kontrola integralności Archiwum Druk rozproszony w BOK Obsługa zwrotów

IS-U zmienia filozofię biznesu Monitowanie FIRMA KROK 1 Przypomnienie telefoniczne KROK 2 Wezwanie do zapłaty KROK 3 Generowanie zlecenia odłączenia KLIENT INDYWIDUALNY Przypomnienie pisemne WIARYGODNOŚĆ KLIENTA

IS-U nowe możliwości Mieszkanie 1 = Lokal Klatka schodowa Mieszkanie 3 Instalacja 1: Umowa 1: Licznik energii Mieszkanie 3 Energia elektr. Lokalizacja urządzenia: Klatka sch. Rachunek umów Umowa 2: Instalacja 2: Mieszkanie 2 Gaz Licznik gazu Partner Umowa 3: Lokalizacja urządzenia: Piwnica Instalacja 3: Piwnica Ciepło Licznik ciepła Przyłącze: Ciepło Przyłącze: Gaz Przyłącze: Energia elektryczna Sieć zasilająca R Ulica

Informacje wychodzące (ale wiele kanałów komunikacji) IS-U nowe możliwości Identyfikacja Informacja Proces Biznesowy Zapis kontaktu Płatności Skargi i reklamacje Aktywacja, zakończenie umowy Zmiany umów Informacje wychodzące Usługi instalacyjne Zgłoszenie usługi, awarii Jedno miejsce (ale wiele kanałów komunikacji)

IS-U nowe możliwości mySAP.com IS-U/CCS LEWsystem® Apator Stacje sprzedaży terminal terminal terminal Antena Nadawcza Satelita GSM Antena Satelitarna Slovakia Satellite dish LEWsystem® Apator IVR telefon Serwer Szyfrujący mySAP.com IS-U/CCS e-BOK

? Czy IS-U/CCS to tylko system billingowy ? Zlecenie odczytu Invoicing Fakturowanie Creation of Meter Reading Order Tworzenie zleceń Entry of Meter Reading Data Wprowadzenie wyników odczytu Billing Rozliczenie Dokument rozliczenia Zlecenie rozliczenia Prawidłowe wyniki Correction of Meter Reading Results Korekta Drukowanie Printout Wydruk dokumentów Nieprawidłowe wyniki odczytu

IS-U/CCS Czy IS-U/CCS to tylko system billingowy ? Obrót Wytwarzanie Przesył Dystrybucja IS-U/CCS Kontakt z klientem/Informacja/Obsługa Zarządzanie licznikami i urządzeniami Zużycie Działania marketing Podpis umowy Sprzedaż Fakturowanie Zarządzanie należnościami Billing Budowa oferty Usługi ... Monitorowanie jakości obsługi Wspomaganie działań: finanse, zarządzanie pracą System informacyjny/Raporty

Billing / Fakturowanie Zarządzanie maj. trwałym Czy IS-U/CCS to tylko system billingowy ? FI SD FI-AA MM GIS, CAD, SCADA PM/ SM CO Marketing& Sprzedaż Zarzązanie należnościami (FI-CA) Billing / Fakturowanie Usługi instalacyjne Wprowadzanie zużycia Systemy pomiaru PSINK LEWsystem® Rachunkowość księgowa Zarządzanie urządzeniami C U S T O M E R Eksploatacja & serwisem Zarządzanie maj. trwałym &Gosp.materiał. A V I Partner handlowy

Czy IS-U/CCS to tylko system billingowy ? Wizja systemu zintegrowanego: Narzędzie informatyczne umożliwiające wykorzystanie wszelkich źródeł informacji i wiedzy o klientach w ramach jednej bazy danych, które można wykorzystać do utworzenia indywidualnych profili klientów i opisu ich związków z firmą oraz tworzenia i określania procesów biznesowych w zakresie produktów i usług, skierowanych do klienta, a także budowania związków z klientem w aspekcie ich lojalności z firmą. Narzędzie informatyczne umożliwiające wykorzystanie wszelkich źródeł informacji i wiedzy o klientach w ramach jednej bazy danych, które można wykorzystać do utworzenia indywidualnych profili klientów i opisu ich związków z firmą oraz tworzenia i określania procesów biznesowych w zakresie produktów i usług, skierowanych do klienta, a także budowania związków z klientem w aspekcie ich lojalności z firmą. Źródło: Chartwell CRM Report (The Energy and Utility Information 2000) [za: Stefan Wieczorek, Akademia Ekonomiczna, Poznań]

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ