Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKrystyna Łoboda Został zmieniony 10 lat temu
1
Przegląd systemu JOBPERFEKT w agencji reklamy
JOBPERFEKT to unikalne narzędzie, pozwalające optymalizować zarządzanie projektem dla reklamodawcy na każdym z jego etapów – JOBPERFEKT umożliwia precyzyjne zaplanowanie wszytkich działań kosztowych oraz pełną kontrolę nad nimi w trakcie realizacji. PC-NET Systemy Komputerowe - POZNAŃ
2
szybkość i sprawność pracy w agencji reklamowej wymaga wykorzystywania sprawdzonych wzorców, JOBPERFEKT zdaje sprawę z całokształtu zlecenia, nadążania wpłat za realizacją, porównuje dokonania z planem, wpisuje się w ogólną strategię firmy, pozwala unikać sytuacji, gdy artystyczna wizja przyćmiewa finanse, albo na odwrót..., AR stosuje JOBPERFEKTa do budżetowania kosztów i jako nowatorskie rozwiązanie w zakresie kompleksowej i obiektywnej oceny zwrotu z poniesionej inwestycji, co pozwala w pełni ocenić efektywność naszych działań.
3
Tematy pokazu Przegląd zintegrowanego systemu zarządzania w obszarze finansów (FIBU) w AR Wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania w obszarze krótkoterminowego rachunku kosztów i wyników (controllingu, MIS) w AR
4
Temat pokazu – procesy finansowe
Księga Główna - umożliwia rejestrację wszystkich zdarzeń gospodarczych zgodnie z zasadami rachunkowości finansowej. Księgowania w Księdze Głównej są ściśle powiązane/zintegrowane z modułami JOBPERFEKTa. Rozrachunki z reklamodawcami/klientami - umożliwiają właściwą obsługę należności od klientów. Poczynając od momentu wystawienia faktury dla klienta, poprzez analizę należności od klientów, po wprowadzenie płatności do systemu. Rozrachunki z dostawcami - umożliwiają właściwą obsługę zobowiązań wobec dostawców. Poczynając od momentu wprowadzenia faktury od dostawcy, poprzez analizę zobowiązań wobec dostawców, po dokonanie płatności za dostarczony towar/usługę. Z księgi głównej nie prowadzimy sprawozdawczości zewnętrznej. Eksportujemy dane do zewnętrznych programów rachunkowości finansowej.
5
Temat – procesy controllingu
Rachunek rodzajów kosztów i przychodów pozwala na rejestrację w systemie kosztów wg wymagań wariantu kalkulacyjnego Rachunku Zysków i Strat. Rachunek miejsc powstawania kosztów – pozwala na przypisywanie kosztów do podobszarów firmy w której koszty te powstały. Rozliczenie kosztów miedzy tymi podobszarami (MPK) może następować za pomocą kwot lub ilości (rozliczenie kosztów za pomocą rodzajów działań). Każde księgowanie w Księdze Głównej o charakterze kosztu lub przychodu jest odzwierciedlane w Controllingu i przypisywane jest do MPK. Istnieje również możliwość planowania kosztów dla każdego z takich podobszarów. Controlling kosztu projektu – umożliwia ustalenie i analizę kosztów produktów wytwarzanych przez firmę Podobszary firmy: Grupa produktów, Obszar sprzedaży, Centrum odpowiedzialności, Centrum zysku. W JobPerfekt możliwość planowania jest realizowana poprzez KSR (kosztorys). W przeszłości dodatkowo przez „kosztorys wewnętrzny”.
6
Ogólne informacje o firmie
Plan kont Wariant roku obrotowego Spółka (Agencja) Regon (ang. Company code) NIP Parametry globalne jednostki gospodarczej Branża firmy (ang. Business area)
7
Realizacja Automatyczna dekretacja kosztów (ang. Account determination) Automatyczna dekretacja przychodów Określenie kursów przeliczeniowych (ang. Exchange rates) Konfiguracja płatności (ang. Payment configuration)
8
Realizacja – moduł controllingu (MIS)
Obszar rachunku kosztów (ang. Controlling area) Rodzaje kosztów (ang. Cost Elements) Rentowność Marża pokrycia Hierarchia standardowa miejsc powstawania kosztów?? Określamy jaki zakres informacji ma podlegać analizie przy pomocy np. rentowności. Marża pokrycia I = przychody za sprzedaży netto – suma kosztów zmiennych Marża pokrycia II dla poszczególnych grup produktów = marża pokrycia II – suma szczególnych kosztów stałych
9
Realizacja – moduł controllingu (Management Information System)
Definicja hierarchii standardowej centrów zysku Rodzaje działań (ang. Activity Type) Wskaźniki statystyczne (ang. statistical key figures) Cykl rozdziału (ang. distribution cycle)
10
Obsługa procesów finansowych przez JOBPERFEKT
Obsługa faktury od dostawcy Obsługa faktury dla klienta Analiza sprawozdań finansowych oraz obrotów
11
Obsługa faktury od dostawcy – wprowadzenie faktury
12
Obsługa faktury od dostawcy
13
Obsługa faktury od dostawcy – analiza zobowiązań
14
Obsługa faktury od dostawcy –płatności
15
Obsługa faktur od dostawców – propozycje płatności
16
Obsługa faktur od dostawców – archiwum faktur
17
Obsługa faktur od dostawców – obrót
18
Obsługa faktury dla klienta - wprowadzenie faktury JobStatus
19
Obsługa faktury dla klienta - wprowadzenie faktury
20
Obsługa faktury dla klienta - wprowadzenie faktury
21
Obsługa faktury dla klienta - wprowadzenie faktury
22
Obsługa faktury dla klienta – analiza należności
23
Obsługa faktury dla klienta – wprowadzenie płatności
24
Obsługa faktury dla klienta – archiwum faktur
25
Obsługa faktury dla klienta – obrót
26
Miejsca Powstawania Kosztów - MPK
Rodzaje kosztów dla miejsc powstawania kosztów Przeksięgowanie kosztów miedzy Miejscami powstawania kosztów Rozliczenie kosztów między MPK’ami za pomocą Rodzajów działań Warianty kosztów produktu MPK = projekt Projekty mogą być produktywne lub nieproduktywne
27
Przeksięgowanie kosztów miedzy Miejscami powstawania kosztów
28
Rodzaje kosztów dla miejsc powstawania kosztów
29
Rozliczenie kosztów między MPK’ami za pomocą Rodzajów działań
30
Rozliczenie kosztów między MPK’ami za pomocą Rodzajów działań
31
Rozliczenie kosztów między MPK’ami – MPK nadawcze / MPK odbiorcze
Przenosimy koszty pomiędzy MPK’ami wykorzystując moduł Przeksięgowanie. Poza księgowością nie jest ważna historia przenoszenia kosztów pomiędzy poszczególnymi MPK.
32
Kalkulacja kosztów produktu
33
Kalkulacja kosztów produktu
34
Kalkulacja kosztów produktu
35
Rentowność Agencji Reklamowej
36
Rentowność Agencji Reklamowej
37
Koszty pracownicze
38
Analiza czasu pracy
39
Analiza czasu pracy
40
Projekty nierozliczone
41
Projekty nierozliczone
42
Obrót wg usług
43
Rachunek marż pokrycia w agencji reklamy
Przychody ze sprzedaży (ilość * cena) Upusty i rabaty = skorygowane przychody Koszty nabycia towarów Koszty transportu i magazynu = marża pokrycia I Koszty obsługi klienta = marża pokrycia II Koszty sprzedaży (straty na towarach, opakowanie, reklama) Koszty utrzymania sklepów Koszty czynszów i amortyzacji Koszty energii = marża pokrycia III Koszty dystrybucji Koszty administracji i zarządu = wynik na sprzedaży
44
Podsumowanie
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.