Inicjatywa elektronicznego biznesu w przedsiębiorstwach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
Advertisements

EBPP - nowy trend na rynku
Świadczenie usługi dystrybucyjnej - biznes OSD
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
Gospodarka morska jako sektor innowacyjny Gdańsk, 6 listopada 2009 r.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Transakcje kompensacyjne
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Europejskie i Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania spotkanie inauguracyjne Tadeusz Rudnicki ILiM – GS1.
III Forum Gospodarcze Województwa Kujawsko-Pomorskiego Toruń, 28 maja 2003r.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
PLATFORMA EDI - COMARCH ECOD
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Misja Misja: „Rozwijamy, promujemy i wdrażamy w gospodarce
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Projekt pn. Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego.
Projekt nr Z/2.32/I/1.5/365/05/U/6/09 pn.: E - urząd – przyjazna administracja w Urzędzie Miejskim w Stargardzie Szczecińskim współfinansowany p przez.
Tworzenie sieci dostaw Katedra Logistyki i Transportu
Europejska Sieć Centrów Kompetencji w Logistyce
„Teraz nie pora myśleć czego Ci brak.
WORKFLOW KLUCZEM DO MINIMALIZACJI KOSZTÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI
Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka Projekt.
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Centrum Inwestora i Eksportera
Ogólnokrajowa karta miejska
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Pod kierownictwem dr hab. inż. Piotra Zaskórskiego prof. WWSI
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. System Przeciwdziałania.
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
Podpis elektroniczny Przesyłanie i składowanie faktur elektronicznych
Identyfikowalność w łańcuchu dostaw branży spożywczej jako element wspierający zrównoważony rozwój firm i ich produktów Grzegorz Sokołowski Nowe trendy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja: e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość? Rafał Sowiński,
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Jacek JETTMAR Główny Konsultant
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
ENOVA dla WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI System Zarządzania klasy ERP NOWOCZESNE, SPECJALSTYCZNE OPROGRAMOWANIE, WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I OBSŁUGĘ.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
System Informatyczny w firmie branży komunalnej
Metody komunikacji dawniej i dziś
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Znaczenie komunikacji w łańcuchach dostaw
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
DEBATA TRANSPORTOWA CYFRYZACJA LĄDOWYCH TERMINALI KONTENEROWYCH
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Logistyka międzynarodowa
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

Inicjatywa elektronicznego biznesu w przedsiębiorstwach

Wstęp – informacje o prezentacji Niniejsza prezentacja skierowana jest do przedstawicieli: mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, którzy zainteresowani są uzyskaniem wsparcia i ułatwieniem migracji w obszar biznesu elektronicznego. Wraz z rozwojem gospodarczym i technologicznym przedsiębiorstwa sięgają po coraz to nowsze technologie komunikacji i wymiany danych, aby sobie zapewnić przewagę konkurencyjną i efektywność gospodarczą. Coraz ważniejszym obszarem działalności przedsiębiorstw staje się elektroniczna wymiana danych biznesowych.

Kanały komunikacyjne przedsiębiorstw Kontrahenci wymieniają dokumenty prawie we wszystkich procesach biznesowych Dokumenty są różnej postaci a ich wymiana następuje z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacyjnych Telefon E-mail Poczta Elektroniczna wymiana danych Faks

Następuje realizacja procesów biznesowych wraz z wymianą dokumentów Przedsiębiorstwo w swoim otoczeniu spotyka się z wieloma podmiotami gospodarczymi – np. z dostawcami Producent - dostawca Przedsiębiorstwo Procesy biznesowe zostają utrwalone i przyjmują postać standardowych scenariuszy

W handlu międzynarodowym ze względu na występowanie większej ilości podmiotów gospodarczych przepływy informacyjne są bardzo skomplikowane Urząd Celny, Urząd Standaryzacyjny, Urząd Morski, jednostki kontroli: weterynaryjnej, sanitarnej, kapitanaty portów morskich, izby gospodarcze i przemysłowo-handlowe, inne Kupujący Sprzedający Banki i instytucje finansowe Banki i instytucje finansowe Eksporter Importer Firmy ubezpieczeniowe Firmy ubezpieczeniowe Procesy spedycyjno – logistyczno - transportowe Procesy spedycyjno – logistyczno transportowe Spedytorzy, przewoźnicy, operatorzy logistyczni, centra celno-logistyczne, terminale przeładunkowe, właściciele i dysponenci floty transportowej, agenci i maklerzy frachtujący przewozy i klarujący ładunek, …

Brak porozumienia w łańcuchu dostaw Jeżeli dokumenty przesyłane są tradycyjnie (pocztą lub faxem) powstają koszty: - powodowane przez błędy przy przepisywaniu danych - obrotu dokumentów papierowych - zasobów ludzkich Dostawca 1 Przedsiębiorstwo Odbiorca 1 Odbiorca 2 Odbiorca 3 Dostawca 2

Brak porozumienia w łańcuchu dostaw Jeżeli dokumenty przesyłane są elektronicznie, często występują: trudności operacyjne przenoszalności danych, zagrożenia braku możliwości integracji danych, brak możliwości rozszerzania lub zmian w postaci dokumentów, gdyż są one na stałe związane z aplikacjami błędy niedopasowania formatu danych wystawcy faktury do formatu danych odbiorcy faktury Tym niekorzystnym sytuacjom można przeciwdziałać wprowadzając wzory dokumentów elektronicznych

Korzyści zastosowania wspólnych wzorów dokumentów ? Partnerzy w łańcuchu dostaw stosują wzory publikowane, aktualizowane oraz możliwe do opracowania na życzenie danej grupy czy branży Zastosowane jest jednolite podejście w całym łańcuchu dostaw – obowiązuje jeden wzór dokumentu Wyeliminowane jest w znacznym stopniu ryzyko błędu Istnieje możliwość integracji partnerów całego łańcucha Dane przesyłane elektronicznie są w pełni przenaszalne Rozwiązanie można wprowadzać etapami - implementując potrzebne moduły

Korzyści zastosowania wspólnych wzorów dokumentów Znacznie łatwiejsza jest integracja systemów IT uczestników łańcucha Zapewniona jest integracja i spójność w całym łańcuchu dostaw Dokumenty elektroniczne budowane są na podstawie tego samego wzorca wzorzec dokument Przedsiębiorstwo Odbiorca 1 Odbiorca 2 Odbiorca 3 Dostawca 1 Dostawca 2 Następuje redukcja kosztów: - błędów powstających podczas przepisywania danych - obiegu dokumentów papierowych - zasobów ludzkich

Mała firma i nowoczesny elektroniczny biznes Czy dadzą się połączyć?

Współpraca i komunikacja elektroniczna Przedsiębiorstwo może wdrażać elektroniczną wymianę dokumentów biznesowych etapami, których cele będą precyzyjnie określone, a możliwość realizacji potwierdzona umotywowanymi decyzjami

Aby porozumiewać się drogą elektroniczną należy: I N T E R N E T Uzyskać dostęp do sieci Internet Wybrać partnerów do wdrożenia EDI Określić procesy obsługiwane elektronicznie Wybrać dokumenty elektroniczne Dostosować dokumenty do swoich potrzeb Uruchomić wymianę komunikatów Standard ebXML umożliwia automatyzację współpracy biznesowej

Standard ebXML - automatyzacja współpracy biznesowej Zamiast drogi tradycyjnej, standard ebXML definiuje sposób prowadzenia biznesu w sposób elektroniczny z możliwością automatyzacji komunikacji ebXML to elektroniczy biznes przy użyciu języka XML

Elektroniczny profil przedsiębiorstwa Potrzeba przedsiębiorstwa: Określenie i przedstawienie swojego sposobu działania w biznesie elektronicznym Rozwiązanie: Zapisanie warunków działania, procesów i wzorów dokumentów zgodnie ze standardem ebXML Elektroniczny opis procedur i wzorów dokumentów Tradycyjny opis procedur i wzorów dokumentów Repozytorium ebXML jest narzędziem pozwalającym na przechowywanie takich informacji

Wykorzystanie Repozytorium ebXML w praktyce Przedsiębiorstwo X Przedsiębiorstwo Y Zarejestrowanie przedsiębiorstwa w Repozytorium Rozbudowa systemu informatycznego Repozytorium ebXML Elektroniczna współpraca biznesowa Uzgodnienie warunków współpracy Profile Pobranie charakterystyk działania przedsiębiorstwa X Procesy Oprogramowanie ebXML Dokumenty

Kierunki rozwoju powiązań komunikacyjnych Nowoczesne rozwiązania systemów IT oparte są na globalnych standardach Zastosowanie standardów identyfikacji podmiotu i przedmiotu wymiany towarowej (standardy GS1) Uruchomienie zaawansowanej komunikacji EDI (standardy ebXML) Implementacja powyższych standardów zapewnia prawie 100% redukcji błędów

Przykład – rozwiązanie dla gospodarki Wykorzystanie standardu ebXML w procesie fakturowania i elektronicznego rozliczania faktur Miejsce: Hong Kong Obszar działania: dostawy materiałów biurowych Podmioty: MTR Corporation główny operator metra w Hong Kongu; Saggio (Asia Pacific) sprzedawca materiałów biurowych w regionie azjatyckim Wykorzystano interfejs elektronicznej wymiany komunikatów w zintegrowanym systemie faktur elektronicznych pomiędzy kontrahentami, aby zautomatyzować wymianę dokumentów i przechowywać dane zaopatrzeniowe dla analiz biznesowych.

Przykład – rozwiązanie dla gospodarki Efekty Regularne wykorzystanie systemu Możliwość dostosowania okresu generowania dokumentów (codziennie, miesięcznie) Ponad 300 zadowolonych użytkowników systemu w MTR Corporation Korzyści Efektywniejsza współpraca kontrahentów Redukcja kosztów związanych z obiegiem dokumentów papierowych Dostęp do danych zaopatrzeniowych i rozliczeniowych – analizy biznesowe Elektroniczne przetwarzanie rozliczania faktur i wyciągów wzrost produktywność zmniejszenie ilości błędów

Przykład – rozwiązanie dla administracji Rząd Fiński przeprowadził projekt, który zaowocował utworzeniem narzędzia umożliwiającego tworzenie elektronicznych formularzy dla rządu w oparciu o istniejące formularze papierowe Wykorzystano: standard ebXML do definiowania komponentów formularzy repozytorium ebXML, które przechowuje informacje o tych komponentach We wrześniu 2003 roku rozpoczęto pilotowe wdrożenia w systemie informacyjnym administracji fińskiej Wykorzystując technologię stron internetowych zbudowane zostały narzędzia pozwalające na wypełnianie przygotowanych i budowanie nowych formularzy dla administracji rządowej

Wspólnie osiągniemy sukcesy! Zapraszamy do współpracy przy rozwoju polskiego środowiska elektronicznej gospodarki Wspólnie osiągniemy sukcesy!

Kontakt Nasi eksperci pomogą Państwu we wdrożeniu elektronicznej wymiany dokumentów ! Instytut Logistyki i Magazynowania, ul. E. Estkowskiego 6, 61-755 Poznań tel. 061 850 48 90 fax. 061 852 63 76 office@ilim.poznan.pl Centrum Elektronicznej Gospodarki Tomasz Kawecki tel. 061 850 49 69 Tomasz.Kawecki@ilim.poznan.pl Janusz Langer tel. 061 850 49 42 Janusz.Langer@ilim.poznan.pl