Www.wup-krakow.pl Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wszystko co chcielibyście wiedzieć o pracodawcach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 im. S. Dariusa i S. Girenasa
Advertisements

Zasadnicza Szkoła Zawodowa
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
1 1.
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Kształcenie zawodowe a kadra pedagogiczna
Kompetencje zawodowe uczniów w kontekście oczekiwań rynku pracy Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu listopad 2007.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE WOBEC OCZEKIWAŃ LOKALNEGO RYNKU PRACY – KLUCZBORK POWIATOWY URZĄD PRACY UL. SIENKIEWICZA 22, 46 – 200 KLUCZBORK
OBSERWATOR RYNKU PRACY REGIONU JELENIOGÓRSKO – LEGNICKIEGO
Północna Izba Gospodarcza Jak przedsiębiorcy postrzegają absolwentów szczecińskich uczelni wyższych? Badanie telefoniczne przeprowadzone.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum im. W. Witosa w Pławie
Perspektywy rynku pracy w Polsce po wstąpieniu do Unii Europejskiej w 2004 roku.
1. 2 Położenie szkoły 3 W skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych wchodzą cztery typy szkół kształcące młodzież i dorosłych na różnym poziomie:
POWIATOWY URZĄD PRACY W WĄGROWCU
1 Sytuacja na małopolskim rynku pracy w kontekście dostosowania kompetencji mieszkańców do potrzeb pracodawców Kierunki rozwoju kształcenia i wychowania.
REKRUTACJA na rok szkolny 2013/2014 TECHNIKUM MECHANICZNO - BUDOWLANE ul. Brzeźnicka Radomsko tel
Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej
lecz dla życia się uczymy”
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2
RYNEK PRACY I JEGO OCZEKIWANIA A SZKOLNICTWO ZAWODOWE mgr Mariusz Wacławek Dyrektor PCE w Chrzanowie.
STRUKTURA ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W CZAPLINKU
SZANSE I ZAGROŻENIA DLA ABSOLWENTÓW SZKÓŁ NASZEGO REGIONU
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Zespół Szkół w Zabrodziu
Zadanie 1 Zarządzanie projektem - wzrost wiedzy na temat EFS i projektu wśród mieszkańców powiatu lęborskiego Zadanie 2 Program formalnego potwierdzania.
Rekrutacja – 2010 Zespół Szkół Nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 NAJLEPSZY WYBÓR ! Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy.
KSZTAŁCENIE W ZAWODACH
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
Bezrobocie Suwałki 24 luty 2014 rok.
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU Oferta edukacyjna.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2014/2015
Szkoła zawodowa Rzeszów Szkoły Zawodowe w Rzeszowie ZS Agroprzedsiębiorczości ZS Kształcenia Ustawicznego ZS Ekonomicznych ZS Elektronicznych ZS.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Przedsiębiorcza Małopolska – charakterystyka.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego "Efektywność dotacji na założenie działalności.
Zespół Szkół im. Konstytucji 3 Maja w Iławie
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY Ul. Kazimierza Wielkiego 23A Stopnica
Gostynińskie Centrum Edukacyjne
REJESTR AGENCJI ZATRUDNIENIA ANALIZA PORÓWNAWCZA ROCZNYCH RAPORTÓW Z DZIAŁALNOŚCI AGENCJI ZATRUDNIENIA Z WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO ZA LATA 2005 i 2006 OPRAC.
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Dołącz do nas!!!. Profil akademicki Współpraca z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie Dołącz do nas!!!
Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego Radom Radom tel tel.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W RZESZOWIE oferta edukacyjna szkół Rzeszów 2016.
KLASA WIELOZAWODOWA. Wybierz zawód i kształć się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami!
Typy szkół ponadgimnazjalnych trzyletnie liceum ogólnokształcące trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 15 W ŁODZI ŁÓDŹ ul. Kopcińskiego 5/11 tel: ; zsp15.ldi.pl
Edukacja a zmieniająca się koniunktura na współczesnym rynku pracy Jak zapewnić efektywność programów stypendialnych? Paweł Pawłowski Wojewódzki Urząd.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W RZESZOWIE oferta edukacyjna szkół
Diagnozowanie zapotrzebowania uczniów klas trzecich gimnazjum na informacje edukacyjne i zawodowe wyniki badania ankietowego Międzyszkolny Ośrodek Wspierania.
Losy absolwentów 2016 (dane udostępnione szkole przez Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji WUP w Krakowie)
Młodzież na rynku pracy - stan i struktura bezrobocia -
dobry start w przyszłość
Powiatowy Zespół Szkół Nr Kościerzyna ul. Kartuska 48
Nauka zawodu.
BRANŻOWA SZKOŁA PIERWSZEGO STOPNIA
Powiat Buski.
Klasyfikacja zawodów i specjalności
Twój Zawód Twoja Przyszłość ?
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wszystko co chcielibyście wiedzieć o pracodawcach i absolwentach szkół zawodowych, ale boicie się zapytać - doświadczenia WUP Kraków w badaniu rynku pracy Warszawa, 11 października 2012 r.

Badania Obserwatorium Badanie pracodawców Zapotrzebowanie na pracowników Badanie absolwentów Losy zawodowe absolwentów Barometr Zawodów Ocena szans zatrudnienia

Struktura prezentacji - wątki Zapotrzebowanie na pracowników wg zawodów: Pracodawcy (KZiS 2010: grupy wielkie K1, grupy elementarne K4) Barometr zawodów (klasyfikacja zawodów na bazie KZiS 2010) Absolwenci (KZSZ 2007 KZiS 2010: zawody i specjalności K6) Zapotrzebowanie na kompetencje: Pracodawcy (grupa 12 kompetencji – oczekiwane oraz brakujące) Barometr zawodów (w przypadku wybranych zawodów wskazane braki kompetencji) Absolwenci (podstawa programowa – poziom przygotowanie przez szkołę oraz przydatność do pracy)

Poszukiwani pracownicy wg wielkich grup 17% zbadanych pracodawców w ostatnim roku poszukiwało pracowników

Poszukiwani pracownicy wg grup elementarnych murarze, monterzy instalacji i urządzeń sanitarnych, cieśle, dekarze, zbrojarze, malarze i tynkarze … spawacze, ślusarze, blacharze, mechanicy pojazdów samochodowych, mechanicy maszyn, monterzy konstrukcji stalowych … kierowcy samochodów ciężarowych i dostawczych … stolarze, krawcy, szwaczki, piekarze i cukiernicy kucharze, kelnerzy, barmani, fryzjerzy, kosmetyczki operatorzy koparek i koparko- ładowarek

Poszukiwani pracownicy – perspektywa PSZ

Absolwenci po roku od ukończenia szkoły… 48%

Wynagrodzenia (średnia; netto na rękę)

Oczekiwania wobec przyjmowanych pracowników

Zakres doszkolenia przy podejmowaniu pracy

Brakujące kompetencje u kandydatów do pracy odpowiedzialność dyscyplina pracy uczciwość wiarygodność staranność (skrupulatność) chęć do pracy (+pracowitość) kompetencje związane z zarządzaniem czasem kultura osobista (uprzejmość, dbanie o wizerunek własny i firmy) samodzielność kreatywność

Oczekiwania pracodawców dot. kompetencji

Kompetencje oczekiwane od pracowników

Brakujące kompetencje – perspektywa PSZ

Czego zabrakło w szkole zawodowej? branżabraki turystyczno - gastronomiczna wyższego poziomu nauczania języka obcego budowlana lepszej organizacji praktyk matematyki informatyczno - elektroniczna praktycznych umiejętności/ przygotowania do życiowych sytuacji zaangażowania nauczycieli czasu na zrealizowanie całego materiału lepszych zajęć z programowania rolno - przetwórcza zaangażowania nauczycieli umiejętności przekazywania informacji przez nauczycieli szkoła niczego nie nauczyła/ zabrakło wszystkiego j. angielskiego zawodowego dodatkowych kursów zawodowych machaniczno - mechatroniczna za mało nauki zawodu kontaktu z nowoczesnymi technologiami/ obsługi maszyn społeczno - medyczna nauki języka angielskiego czasu na zrealizowanie całego materiału j. angielskiego zawodowego kursu pierwszej pomocy nowoczesnych i różnych metod masażu informacji o nowoczesnych lekach/ działaniu leków usługowa wyższego poziomu nauczania języka obcego administracyjno - biurowa za mało praktycznych zadań/przykładów zagadnień dot. zakładania i prowadzenia firmy powiązania teorii z praktyką

Kompetencje kluczowe i ogólnozawodowe – t. budownictwa

Kompetencje zawodowe – t. budownictwa

Kompetencje kluczowe i ogólnozawodowe – murarz

Kompetencje zawodowe – murarz

Projekt Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji plac Na Stawach Kraków tel./faks Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dziękuję za uwagę Marcin Węgrzyn