Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka w życiu codziennym
Advertisements

Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
GRZEGORZ PIASECKI Wychowawca 6a.
Program Bezpieczeństwo w sieci
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Zwalczanie przestępczości
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
,,W przyjaźni z przyrodą”
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Realizuje projekt: w ramach programu Równać Szanse.
Gatunki dziennikarskie
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
I PRACOWANIA LALKARSKA
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Rodzina…. Rodzina jest w ż yciu oparciem, czym ś co chroni, co daje sił ę …
Dobroć jest silniejsza niż przemoc.
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Forum „Równać Szanse”, 27 maja 2010
NATURALNA SOCJOLOGIA Czyli jak pytać, badać, wyciągać wnioski by nam się to naprawdę przydało? Projekt Społeczny 2012, Uniwersytet Warszawski.
Fotografia naszym życiem
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Alina Karczewska WRZOS
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Wybory to podstawowy mechanizm demokracji, dzi ę ki któremu decydujemy o naszej przyszło ś ci. Poprzez oddanie głosu na jednego z kandydatów, którego popieramy.
Pobudzenia seksualnego Zakochania Złości i gniewu
Rola diagnozy lokalnej w realizacji projektów młodzieżowych Agata Urbanik Instytut Studiów Społecznych UW I Ogólnopolskie Forum Równać Szanse, 29 października.
Diagnoza lokalna - zrób to sam
„Dziecko 6-letnie w szkole”
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
„Edukacja a rynek pracy – źródła informacji”
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
„ Wokół Świąt Bożego Narodzenia” Projekt edukacyjny w grupie 3- latki „KOTKI” Opracowała: Ewa Karcz.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Co chcieliśmy osiągnąć?
Od czego zależy jakość funkcjonowania naszych społeczności lokalnych?
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
MODU Ł II- KUPUJESZ? Dlaczego chcesz kupi ć ? (25) – Czy jeste ś gotowy na zakup? Sk ą d wiesz na co Ci ę sta ć ? Kryteria wyboru- matryca.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
„ Ś NIADANIE DAJE MOC” REPORTA Ż Z DZIA Ł A Ń KLASY Ic SZKO Ł Y PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRAZYJNEJ W ZESPOLE SZKÓ Ł INTEGRACYJNYCH NR 1 WE W Ł OC Ł AWKU.
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
„Kto jest przyjacielem lasu?”
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
CROSS-PROMOCJA Batonik MilkyWay+Guma Orbit dla Dzieci
Materiał do dyskusji: Diagnoza prowadzona przez lokalne instytucje – przykład domów kultury na Mazowszu. Jakie stosują metody, jakie widać dobre praktyki.
WOLONTARIAT.
Kto jest przyjacielem lasu Aleksandra Koczut Kim s ą przyjaciele lasu? Przyjaciele lasu to przede wszystkim osoby, dbaj ą ce o jego czysto ść i chroni.
dla każdego- przyłącz się, kolego!
SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY Bartek & Bartek. SDIM – Co to jest????  Sejm Dzieci i Młodzieży zbiera się od 1994 roku, co roku 1 czerwca. Posiedzenie odbywa.
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
Zmieniamy naszą okolicę!. XXI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Konkurs organizowany przez: Kancelarię Sejmu w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej,
Prezentacja 1.
Doświadczenia projektowe wynikające z konsultacji społecznych Założeń do Strategii Oświatowej Miasta Wrocławia dr Piotr Mikiewicz.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
PORUSZANIE SIĘ I USTAWIANIE SĘDZIEGO W RÓŻNYCH SYTUACJACH BOISKOWYCH
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Szkoła Promująca Zdrowie
Co chcieliśmy osiągnąć?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym Dobra diagnoza – jak to zrobić? Prowadzenie: Bogumiła Dragan-Szkodzińska certyfikowany trener STOP-PRB

Dobra diagnoza pozwala, dopasować działania do realnych potrzeb, maksymalnie wykorzystać lokalne zasoby i w porę zidentyfikować zagrożenia

OBSZARY BADAŃ Co wiemy? Czego nie wiemy? KONTEKST LOKALNY Czyli… co nas wyróżnia jako miejscowość? Jakie są nasze zasoby i ograniczenia? MŁODZI W MIEJSCOWOŚCI Czyli… kim są młodzi i ilu ich jest? RELACJE Czyli… co łączy, a co dzieli mieszkańców naszej gminy? PRZESTRZEŃ Czyli… jakie są miejsca dla młodych? MŁODZIEŻ A INSTYTUCJE Czyli… co instytucje mają do zaproponowania młodzieży? OFERTA EDUKACYJANA Czyli… co młodzieży daje szkoła? ZAINTERESOWANIA I CZAS WOLNY Czyli… co robią, kiedy nic nie muszą?

MAPA SPOŁECZNOŚCI zasady jak czytać i wypełniać mapę Spójrz na okolicę z perspektywy młodych – to ich oczami staraj się obejrzeć miejsca i instytucje. Gdzie można ich spotkać, jakie grupy tam napotkacie? Poszukaj dobrych informatorów ( np. pani woźna w szkole), osób które mają z młodymi dobry kontakt, dobrze ich zna, może mieć nieoczywiste spostrzeżenia. Zaznacz klasycznych przedstawicieli danej instytucji – najlepiej, gdy rozmawiając z nimi, znasz perspektywę innych osób ( nie będzie im łatwo narzucić swojego punktu widzenia)

NARZĘDZIA BADAWCZE METODY SOCJOLOGICZE CODZIENNA PRACA wywiad indywidualny fokus lub wywiad grupowy spacer badawczy triangulacja metod badawczych innowacyjne metody badawcze (mapowanie, partycypacja) obserwacja uczestnicząca raport rozmowa rozmowa grupowa spacer z aparatem dobranie zróżnicowanych sposobów na zdobycie wiedzy pytanie na sznurku, akcje animacyjne obserwacja podsumowanie, wnioski, które można pokazać innym

WNIOSKOWANIE PORZĄDKOWANIE ODPOWIEDZI „DLACZEGO” ODTWARZANIE MECHANIZMU PRAWIDŁOWOŚCI WNIOSKOWANIE POWIĄZANIA RELACJE ODTWARZANIE KOLEJNOŚCI

1 3 2 ZBIERANIE ODPOWIEDZI NA SZCZEGÓŁOWE PYTANIA TWORZENIE GENERASLNEGO OBRAZU (JEŚLI SIĘ WYŁONI) 2 SZUKANIE POWTÓRZEŃ, RÓŻNIC, PRAWIDŁOWOŚCI

DZIĘKUJĘ za uwagę