Edukacyjna Wartość Dodana- EWD

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
Advertisements

"Od szkoły potrzebującej pomocy do szkoły wspierającej"
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Lp. TYPY SZKÓŁ LICZBA UCZNIÓW LICZBA ODDZIAŁÓW 1 SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA V LO 2699 OGÓŁEM 4951 uczniów 209 oddziałów LICZBA DZIECI.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
LOGO ZESPÓŁ SZKÓŁ W LATOSZYNIE Realizacja zadań oświatowych szkoły w roku szkolnym 2010/2011.
WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH2010 Narada z dyrektorami szkół i placówek r.
Nabór do szkół ponadgimnazjalnych Tarnowa Analiza naboru Rok szkolny 2008/2009 Wyniki naboru w poszczególnych szkołach.
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2007 r. TECHNIKUM W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W MOŃKACH.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
Edukacyjna Wartość Dodana
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
UWARUNKOWANIA SPOŁECZNE. zasób wiedzy i umiejętności, zdobytych w procesie kształcenia i praktyki zawodowej, a także zdrowia i energii witalnej. Stanowi.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Analiza porównawcza ZESPOŁÓW SZKÓŁ W POWIECIE EŁCKIM.
Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE)
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Analiza osiągnięć III LO w Krakowie na tle innych liceów krakowskich.
Ogólnopolski Ranking Liceów Ogólnokształcących 2013 PERSPEKTYWY
Ogólnopolski Ranking Liceów Ogólnokształcących 2013 PERSPEKTYWY XII Liceum Ogólnokształcące w Łodzi.
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Pustkowie.
Porównanie średniej arytmetycznej części humanistycznej 2011.
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
WYNIKI OGÓLNOPOLSKIEGO BADANIA UMIEJĘTNOŚCI TRZECIOKLASISTY, SPRAWDZIANU, EGZAMINU GIMNAZJALNEGO I MATURALNEGO W 2013 ROKU UCZNIÓW SZKÓŁ PROWADZONYCH.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
Od 2006 roku zespół EWD udostępnia szkołom tzw. kalkulator EWD oraz materiały szkoleniowe pozwalające placówkom prowadzić analizy EWD w ramach ewaluacji.
Edukacyjna Wartość Dodana czyli EWD
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Wyniki Zespołu Szkół w Besku w egzaminach zewnętrznych
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Efekty kształcenia w świetle wyników egzaminów zewnętrznych.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Zwoleniu
1 1 Tendencje w rozwoju pomorskiej edukacji na podstawie wybranych wyników egzaminów zewnętrznych II FORUM POMORSKIEJ EDUKACJI Gdańsk, 18 listopada 2013.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Edukacyjna wartość dodana i Edukacyjna wartość dodana i Obszar humanistyczny: język polski, historia i wiedza o.
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W GIMNAZJUM NR 5 W PRZEMYŚLU NA PRZESTRZENI LAT Kolejne slajdy prezentują porównanie wyników egzaminu gimnazjalnego osiągniętych.
EWD Gimnazjum w Wieliczce Ilona Dziuba Ilona Dziuba grudzień 2012r.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2010/2011.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
EWD III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu I II III IV V.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
STANISŁAW WYSPIAŃSKI ( ) polski dramaturg, poeta, malarz, grafik i architekt. Patronem XII LO jest Stanisław Wyspiański, wybitny twórca epoki.
Szkoła sukcesu ! 1.Zdawalność egzaminu maturalnego w 100% ! 2.Należymy do szkół znajdujących się na wysokich miejscach w rankingach ! 3.EWD od lat w.
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
EWD 2016 Język polski.
Historia i wiedza o społeczeństwie
I Liceum Ogólnokształcące im. M
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
I Liceum Ogólnokształcące im. M
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Edukacyjna Wartość Dodana- EWD Gimnazjum im. Ks. St. Konarskiego Klasyczne Liceum Ogólnokształcące 2011 r.

Czym jest EWD? Metoda EWD pozwala (w znacznym stopniu) "oczyścić" surowy wynik egzaminacyjny z wpływu czynników indywidualnych i środowiskowych, na które szkoła nie ma skutecznego wpływu. Metoda EWD to zestaw technik statystycznych pozwalających oszacować wkład szkoły w końcowe wyniki egzaminacyjne. Wkład ten nazywamy edukacyjną wartością dodaną. EWD jest egzaminacyjnym wskaźnikiem efektywności nauczania w danej szkole.

Czym nie jest metoda EWD? Metoda EWD nie jest celem, a jedynie środkiem, w polskiej praktyce oświatowej widać skłonność do zacierania różnic między celami i środkami służącymi do ich osiągania. Metoda EWD nie dostarcza miary jakości edukacji. Edukacja to więcej niż nauczanie, jakość to więcej niż efektywność. Jakość nauczania można opisać przez formułę: jakość nauczania = wartość celów * efektywność w ich osiąganiu

Dlaczego nie wyniki egzaminów końcowych? Wyniki egzaminacyjne uczniów zależą od wielu czynników: zdolności i motywacji uczniów, zasobów rodzinnych oraz efektywności nauczania. Na niektóre z nich szkoła ma niewielki wpływ. Jeżeli tak, to nieprzetworzone wyniki testów mogą być w wielu wypadkach fałszywymi sygnałami efektywności nauczania.

Do czego może służyć metoda EWD? Można wskazać trzy podstawowe zastosowania metody EWD: Doskonalenie nauczania – jako instrument ewaluacji wewnątrzszkolnej Rozliczanie i wspieranie rozwoju szkół – jako metoda stosowana w ewaluacji zewnętrznej Dostarczanie informacji dla rodziców/uczniów przydatnych przy wyborze szkoły

Dane niezbędne do obliczenia EWD Jak oblicza się EWD? Dane niezbędne do obliczenia EWD • Wynik ucznia na sprawdzianie lub egzaminie • Płeć • Czy na sprawdzianie uczeń korzystał z dostosowań dla dyslektyków? • Wynik ucznia na egzaminie gimnazjalnym GH i GMP lub na maturze Czy na egzaminie uczeń korzystał z dostosowań dla dyslektyków? • Tabele przeliczeniowe na dany rok przygotowane przez CKE

Jak odczytywać elipsy? Opis położenia szkoły (elipsy) w układzie współrzędnych (wynik egzaminu, EWD) może ułatwić wyróżnienie kilku punktów odniesienia. Szkoły neutralne. Szkoły, w których notujemy zarówno średni w skali kraju poziom wyników egzaminacyjnych, jak i przeciętną efektywność. Szkoły sukcesu. Szkoły o wysokich wynikach egzaminacyjnych i wysokiej efektywności nauczania Szkoły wspierające. Szkoły o niskich wynikach egzaminacyjnych, ale wysokiej efektywności. Szkoły wymagające pomocy. Szkoły o niskich wynikach egzaminacyjnych i niskiej efektywności nauczania. Szkoły niewykorzystanych możliwości. Szkoły o wysokich wynikach egzaminacyjnych oraz niskiej efektywności nauczania.

EWD gimnazjalne - wskaźniki trzyletnie 2009 - 2011 EWD dla Gimnazjum Kolor szary ciemniejszy oznacza EWD 50% szkół w województwie Kolor szary jaśniejszy oznacza EWD 90% szkół w województwie Kolor niebieski lub zielony oznacza pozycję Gimnazjum im. Ks. St. Konarskiego

EWD – Egzamin Humanistyczny

EWD – Egzamin Matematyczn0- Przyrodniczy

EWD gimnazjalne - wskaźniki trzyletnie w latach 2006-2011 Gimnazjum im. Ks. Stanisława Konarskiego w Skierniewicach Część Humanistyczna Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2009-2011. Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2008-2010. Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2007-2009. Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2006-2008.

EWD gimnazjalne - wskaźniki trzyletnie w latach 2006-2011 Gimnazjum im. Ks. Stanisława Konarskiego w Skierniewicach Część Matematyczno - Przyrodnicza Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2009-2011. Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2008-2010. Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2007-2009. Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2006-2008.

EWD gimnazjalne - 2009 - 2011 Porównanie szkół ze Skierniewic Gimnazjum im. ks. Stanisława Konarskiego w Skierniewicach Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Zespole Sportowych Szkół Ogólnokształcących w Skierniewicach Gimnazjum nr 3 im. Ignacego Krasickiego w Skierniewicach Gimnazjum Integracyjne w Zespole Szkół Integracyjnych w Skierniewicach

Część Humanistyczna

Część Matematyczn0 - Przyrodnicza

Gimnazja z najwyższymi wynikami egzaminacyjnymi w województwie łódzkim – część humanistyczna Gimnazjum ks. St. Konarskiego

Gimnazja z najwyższymi wynikami egzaminacyjnymi w woj Gimnazja z najwyższymi wynikami egzaminacyjnymi w woj. łódzkim – część matematyczno - przyrodnicza Gimnazjum im. Ks. St. Konarskiego

EWD maturalne - wskaźniki dwuletnie 2010 - 2011 EWD dla LICEUM Kolor szary ciemniejszy oznacza EWD 50% szkół w województwie Kolor szary jaśniejszy oznacza EWD 90% szkół w województwie Kolor niebieski, zielony lub różowy oznacza pozycję Klasycznego Liceum Ogólnokształcącego im. Ks. St. Konarskiego

przedmioty humanistyczne Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2010-2011. Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 106. Liczba osób zdających poszczególne przedmioty w połączonej bazie wyników: przedmiot łącznie poziom rozszerzony j. polski 106 18 historia 17 15 WOS 23 23

PRZEDMIOTY MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2010-2011. Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 106. Liczba osób zdających poszczególne przedmioty w połączonej bazie wyników: przedmiot łącznie poziom rozszerzony matematyka 106 37 biologia 33 31 chemia 37 36 fizyka 27 23 geografia 22 22

Matematyka Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2010-2011. Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 106. Liczba osób zdających poszczególne przedmioty w połączonej bazie wyników: przedmiot łącznie poziom rozszerzony matematyka 106 37

Porównanie wybranych szkół – Przedmioty humanistyczne Pijarskie Liceum Ogólnokształcące Królowej Pokoju w Łowiczu Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Wincentego Rzymowskiego w Skierniewicach Klasyczne Liceum Ogólnokształcące im. Ks. St. Konarskiego w Zespole Szkół im. Ks. St. Konarskiego w Skierniewicach Liceum Ogólnokształcące im. B. Prusa w Skierniewicach

Przedmioty humanistyczne

PRZEDMIOTY MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE

Matematyka

Najlepsze licea woj. łódzkiego wg miesięcznika PERSPEKTYWY i ich wynik EWD – egz. humanistyczny Klasyczne Liceum Ogólnokształcące

Najlepsze licea woj. łódzkiego wg miesięcznika PERSPEKTYWY i ich wskaźnik EWD – egz. mat.- przyrodniczy Klasyczne Liceum Ogólnokształcące

Najlepsze licea woj. łódzkiego wg miesięcznika PERSPEKTYWY i ich wskaźnik EWD – egz. matematyczny Klasyczne Liceum Ogólnokształcące

Ogólnopolski Ranking Szkół Miesięcznika „Perspektywy” 2012

Metodologia rankingu

Ranking liceów – województwo łódzkie Lp Nazwa szkoły Miasto Pkt R. O. 1 I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika Łódź 72,24 7 2 Publiczne LO Politechniki Łódzkiej 59,61 32 3 XII LO im. Stanisława Wyspiańskiego 55,74 51 4 III Liceum Ogólnokształcące im. T. Kościuszki 55,57 55 5 XXXI Liceum Ogólnokształcące im L. Zamenhofa 55,21 61 6 XXI Liceum Ogólnokształcące im. B. Prusa 53,96 75 XIII LO im. Marii Piotrowiczowej 52,79 87 8 Klasyczne LO im. ks. St. Konarskiego Skierniewice 51,37 101 9 I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego Piotrków Tryb. 51,10 107 10 I LO im. Władysława Broniewskiego Bełchatów 50,70 113 21 I Liceum Ogólnokształcące im. J. Chełmońskiego Łowicz 45,30 245 28 Liceum Ogólnokształcące im. B. Prusa Skierniewice 42,18 344 30 Liceum Ogólnokształcące im. M. Skłodowskiej-Curie Rawa Maz. 41,94 359 41 Pijarskie Liceum Ogólnokształcące Królowej Pokoju Łowicz 39,07 500+

Ranking ogólnopolski NAZWA SZKOŁY 2011 30% 35% 5%  2011 30% 35% 5% 1 Liceum Akademickie UMK Toruń 1 100,0 97,07 85,41 2 LO nr XIV im. Polonii Belgij. Wrocław 3 85,85 52,99 95,61 88,95 3 XIII Liceum Ogólnokształcące Szczecin 4 81,19 53,46 95,93 75,75 4 III LO z Oddz. Dwujęz. im. Marynarki Wojennej RP Gdynia 2 77,03 33,41 92,33 84,84 V Liceum Ogólnokształcące im. A. Witkowskiego Kraków 5 75,07 34,62 95,65 76,89 91,67 XIV Liceum Ogólnokształcące im. St. Staszica Warszawa 9 74,50 16,15 98,61 87,47 Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika Łódź 6 72,24 26,36 92,32 78,04 LXIV LO im. Stanisława Ignacego Witkiewicza 20 69,07 31,64 91,75 78,21 10,93 101 Klasyczne Liceum im. Ks. St. Konarskiego Skierniewice 129 51,37 0,00 88,03 62,53

Podranking maturalny Nazwa szkoły Miejscowość Wynik 1 XXXIII LO Dwujęzyczne im. Mikołaja Kopernika Warszawa 100,00 2 II LO z Oddz. Dwujęz. im. Stefana Batorego Warszawa 96,91 3 LXVII LO im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego Warszawa 96,91 4 XIV Liceum Ogólnokształcące im. St. Staszica Warszawa 95,38 5 LO nr XIV im. Polonii Belgijskiej Wrocław 94,78 6 Liceum Akademickie UMK Toruń 93,51 7 2 Społeczne LO STO im. Pawła Jasienicy Warszawa 93,50 15 I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika Łódź 87,16 74 Klasyczne LO im. ks. St. Konarskiego Skierniewice 76,52

Opracował Marek Pągowski Materiały pochodzą ze stron internetowych: www.ewd.edu.pl www.perspektywy.pl Opracował Marek Pągowski