Jakość kształcenia przez całe życie 25 marca 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Założenia i metodologia walidacji kompetencji.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Michal Matul MFC Financial Education Program Warszawa, 24.X.2007 Edukacja finansowa a kultura ubezpieczania się
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W POLSCE
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Rodzice Wolontariuszami Udział i zaangażowanie rodziców 26 listopada 2011 – Warszawa Johannes THEINER, Prezes EPA.
Jacek Liwiński Wydział Nauk Ekonomicznych UW
Długotrwałe bezrobocie w województwie podlaskim
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Perspektywa uczenia się przez całe życie poziom krajowy i regionalny 18 marca 2011.
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Katarzyna Hudyma Powiatowy Urząd Pracy w Bolesławcu 7 września.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Uczenie się przez całe życie w Małopolsce 18 marca 2011.
Biała Podlaska r.. Źródło: GUS 2 mln Polaków wyemigrowało.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Struktura egzaminu zawodowego
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
Uczenie się przez całe życie w Małopolsce Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego* Klucze – *Małopolskie Partnerstwo na rzecz.
Centrum Zapewniania Jakości Kształcenia w Małopolsce
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
Jakość kształcenia przez całe życie Uczenie się przez całe życie – terminologia oraz nowe regulacje związane z Polskimi Ramami Kwalifikacji Diagnoza jakości.
OCZEKIWANIA PRACODAWCÓW WOBEC OSÓB 50+. Wskaźnik zatrudnienia osób (55-64)
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Klauzule społeczne w zamówieniach publicznych. Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Instytut Statystyki i Demografii
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
BADANIE UKRYTEGO POTENCJAŁU LOKALNEGO RYNKU PRACY MONITOROWANIE PLUS WARSZTAT
Charakterystyka osób powyżej 50 roku życia zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Radziejowie w latach 2007 – 2009 Radziejów, 19 kwietnia 2010.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Szymanik Elżbieta Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat sochaczewski.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
mieszkańców pomorskiej wsi
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Zielona Góra, czerwiec 2014 r.. Założenia RPO-L2020  9 kwietnia 2013 r. Zarząd Województwa Lubuskiego przyjął założenia dla RPO- L2020 na lata
Przedsiębiorcy z dotacją – inteligentne wsparcie w Małopolsce Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.
Szymanik Elżbieta Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat ciechanowski.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Małopolskie założenia Gwarancji dla młodzieży
Zawód z przyszłością!. W całej Polsce działa tylko ok doradców zawodowo-edukacyjnych! zawodowo-edukacyjnych!
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Zanim zaczniemy mierzyć wartość kapitału ludzkiego jakość kapitału ludzkiego – perspektywa europejska 1.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Brokering edukacyjny – doświadczenia z projektu Krzysztof Strzelecki Wiesława Stafiej.
Edukacja a zmieniająca się koniunktura na współczesnym rynku pracy Jak zapewnić efektywność programów stypendialnych? Paweł Pawłowski Wojewódzki Urząd.
Kierunek Kariera Kształcenie ustawiczne osób dorosłych.
Możliwości rozwoju kompetencji osób dorosłych – system bonów szkoleniowych i znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Jak to się zaczęło…? pilotażowy projekt i system bonów szkoleniowych w Małopolsce.
Możliwości rozwojowe dla Małopolan
Zapis prezentacji:

Jakość kształcenia przez całe życie 25 marca 2010

Plan na dziś Czym jest jakość w usłudze Jak ją mierzyć – jakie są już metody mierzenia jakości Co o jakości szkoleń w Małopolsce mówią pracodawcy, mieszkańcy i instytucje szkoleniowe

Jakość usługi Wieczorem wesele w rodzinie. Cel: WYGLĄDAĆ BOSKO Usługa: Idę do fryzjera i mówię: proszę zrobić mnie na bóstwo!

Wracam od fryzjera… Ten fryzjer jest beznadziejny! Już nigdy tam nie pójdę… Dlaczego? -Bo miałam wyglądać jak bóstwo… a jest jak jest -Fryzura jest ok., ale podczas mycia fryzjerka szarpała włosami, piana szczypała po oczach -Fryzura ok., ale fryzjerka zacięła mnie nożyczkami i nie wiem czy nie złapię wirusa żółtaczki typu C -Fryzura ok. ale tyle pieniędzy za 15 minut?

Na naszą ocenę jakości usługi składa się: Świadomość celu – po co coś robimy… Nasz komfort i zapewnienie podstawowych potrzeb Predyspozycja dnia Obsługa trafiona w nasz gust Opinia innych ………..i wiele innych subiektywnych czynników JAK ZATEM ROZUMIE SIĘ JAKOŚĆ USŁUG EDUKACYJNO – SZKOLENIOWYCH I JAK JĄ MIERZYĆ? – odpowie Małgosia Świętoń.

PREZENTACJA MAŁGOSI Ś

STEREOTYP CZY PRAWDA? Szkolenia w Małopolsce są niskiej jakości, a szczególnie te współfinansowane ze środków publicznych…

Uczestnictwo w kształceniu Formalnym: 20,9% ogółu badanych 10,3 w wieku Pozaformalnym - Ostatnie 4 tygodnie: 10,9% - Ostatnie 12 miesięcy : 38,8% (45% aktywni zawodowo 25-64) Nieformalnym 46,8% 5,1 GUS ,1 GUS 20,4 IS UJ (25-64 aktywni) 31% BAED Małopolska 2006 BAED 2006 : 6% Małopolan

Dokształcanie w ramach edukacji pozaformalnej a poziom wykształcenia

Dokształcanie w ramach edukacji pozaformalnej a dochód na osobę w gospodarstwie domowym

Formy dokształcania

- Wyższe wykształcenie - Wyższy dochód - Młodszy wiek - Zamieszkiwanie w dużymi mieście - Aktywność zawodowa - Niższe wykształcenie - Niski dochód - Wiek powyżej 50 lat (skorelowany z niskim wykształceniem) - Zamieszkiwanie w subregionie nowosądeckim - Bierność zawodowa Czynniki różnicujące poziom aktywności edukacyjnej

93% zadowolonych ze szkoleń Zadowolenie ze szkoleń i czynniki, które na to wpłynęły

Oczekiwania przedsiębiorców wobec instytucji szkoleniowych

Finansowanie szkoleń /opracownie S. Krupnik – Badanie ilościowe przedsiębiorców/

Jakość usług w Małopolsce Nie można na to pytanie odpowiedzieć jednoznacznie – brak jednoznacznego mechanizmu, narzędzia sprawdzającego jakość usług w Małopolsce Wśród mieszkańców jest zdecydowanie zbyt mała świadomość tego co powinni wiedzieć o sobie idąc na szkolenie oraz czego wymagać od firmy szkoleniowej Przedsiębiorcy chcą w prosty sposób polegać na rankingach, często nie biorą odpowiedzialności za diagnozę potrzeb kwalifikacji w swoich firmach Instytucje zlecające szkolenia nie mają przekonania, świadomości jakich warunków wymagać np. w zamówieniach publicznych aby ograniczać nieefektywny wybór Niska świadomość wśród instytucji szkoleniowych w zakresie całości procesu edukacyjnego – konieczności diagnozy i badania efektów kształcenia a nie zadowolenia klienta.

Jak temu zaradzić? Zapraszamy na warsztat dotyczący Małopolskich standardów usług edukacyjno-szkoleniowych Za tydzień/ za dwa tygodnie