Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Jak motywować uczniów do nauki?
im. Króla Jana III Sobieskiego
  OK konspekt z chemii.
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Szkoła Języków Obcych UW dr Hanna Mrozowska dr Sławomir Maskiewicz
Janina Grzecznowska Gorzów Wlkp. marzec 2013.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
SYLWETKA SZÓSTOKLASISTY
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Praca metodą projektu edukacyjnego
ocenianie, które pomaga się uczyć
Jak pomagać dziecku w nauce?
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
Ocenianie kształtujące
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ocenianie Kształtujące
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Dobre Praktyki OK.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Zasady pracy metodą projektu
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Lekcje z komputerem, 2006.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Wielka Powtórka Szóstoklasisty WebQuest dla klasy 6 szkoły podstawowej Pomysł: Katarzyna Krywult
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Kurs - OK zeszyt.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Ocenianie Kształtujące
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła z mocą zmieniania świata!
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację Zasady: Mała wioska siada w kółku –uczniowie eksperci z danej dziedziny. Przedstawiają, dyskutują, prezentują. Krąg na zewnątrz: obserwatorzy – pracują z arkuszem obserwacji: zapisują notatki, wypełniają karty pracy. Obserwatorzy dołączają do wioski, dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Czas na refleksję. Zastosowanie: Podczas powtórek. Do opanowania nowych wiadomości ( czas na wcześniejsze zapoznanie się z materiałem – np. praca domowa). Podczas rozwiązywania problemów – godzina wych. Na podstawie: NLP dla nauczycieli . R Churches

Gra w klasowe Bingo Zasady: Przygotuj tablicę do bingo z polami ( liczbę określ wg potrzeb) - wpisz w nich: np.: cele lekcji, nacobezu, nowe pojęcia, zagadnienia, zadania – do nauczenia się na lekcji. Odkrywaj kolejne pola, gdy został osiągnięty cel lub sprawdzasz realizację nacobezu, powtarzasz, podsumowujesz. Uczniowie mogą mieć swoje własne Tablice: sami wpisują w pola zagadnienia na początku lekcji. Zastosowanie: Bingo na tablicy służy np. do monitorowania celów, nacobezu, do podsumowania lekcji. Tablica z Bingo dla ucznia – może służyć do samooceny, oceny koleżeńskiej. Na podstawie: Colin Rose, Szkoła może być fascynująca... Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Audiobook

Bilet wstępu Zasady: Przygotuj dla uczniów Bilety wstępu na kolejną lekcję. Na bilecie wstępu zapisz temat. Zadaj I pytanie i zostaw miejsce na odpowiedź: Co już wiemy: (uczeń wpisuje wiedzę dotychczasową, może się zdarzyć, że napisze , nic nie wiem!) Zadaj II pytanie i zostaw miejsce na odpowiedź: Czego się dowiedziałem samodzielnie z różnych źródeł ( np. zasugerowanych przez n-la) Zadaj III pytanie i zostaw miejsce na odpowiedź: Czego bym chciał się dowiedzieć na lekcji? Zastosowanie: Przygotowanie się do nowej lekcji. Łączenie wiedzy posiadanej z nabytą. Wdrażanie uczniów do samodzielności. Na podstawie: Colin Rose, Szkoła może być fascynująca... Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Audiobook

Pomocna Trójka - Jak się uczyć i ćwiczyć umiejętność słuchania Zasady: Utwórz trzyosobowe zespoły. Wyznacz role: obserwatora, pomocnika, ucznia. Uczeń prosi o pomoc – (wytłumaczenie, rozwiązanie zadania); Pomocnik – pomaga, tłumaczy, Obserwator: ocenia współpracę, mówi, co było dobre, a co nie, przy okazji słuchając uczy się , utrwala. Przeprowadź ćwiczenie kilkakrotnie, aby każdy miał okazję, wcielić się w inną rolę. Zastosowanie: Do zastosowania podczas powtórek, Do opanowania nowych wiadomości ( czas na wcześniejsze zapoznanie się z materiałem), Podczas rozwiązywania problemów. Na podstawie: NLP dla nauczycieli . R Churches

Bank pytań – Bank wiedzy Zasady: Uczniowie sami wymyślają pytania po każdej lekcji - odwołując się do celów, kryteriów. Ustalamy zasadę: po każdej lekcji wywieszamy listę pytań, z której nauczyciel wybiera np. 5 pytań na następnej lekcji do pytania, po 3 lekcjach do kartkówki. Zastosowanie: Podsumowanie lekcji. Sprawdzenie osiągnięcia celów lekcji/ nacobezu. Na podstawie: Colin Rose, Szkoła może być fascynująca... Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Audiobook

Mecz wyzwań – od pytania do nauki. Zasady: Dzielimy klasę na dwa zespoły: A i B. Uczniowie z grupy A i B otrzymują różny materiał do powtórzenia w domu, na lekcji. Nauczyciel zapowiada, że jutro zagramy w mecz wyzwań; Zespół A układa pytania dla zespołu B i odwrotnie na podstawie otrzymanego materiału. Szukanie pytań jest trudniejsze - od wymyślania odpowiedzi. Organizujemy mecz A kontra B. Zastosowanie: Powtórki. Samodzielne uczenie się i ocena koleżeńska, samoocena. Na podstawie: Colin Rose, Szkoła może być fascynująca... Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Audiobook