TRANSAKCJE HANDLOWE W INTERNECIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Handel elektroniczny - definicja
Advertisements

niemiecki z ekonomią w tle
EBPP - nowy trend na rynku
Wykład 1 Zagadnienia handlu elektronicznego
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
INTERNET POŻYTECZNIE-
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Budujemy rynek przejrzystego obrotu gospodarczego InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A. I Część Kongresu Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Prezes Zarządu eCard S.A.
Zastosowania Internetu
Katowice, 15 maja 2012.
Rynki konkurencji niedoskonałej
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Centra Informacji Gospodarczej to informacyjne wsparcie obrotu gospodarczego na terenie całej Polski Główne zadania Centrów to: Edukacja w dziedzinie.
FAKTORING JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
Technika płatności w Internecie.
SJAGD-AGD R. Co to jest SJAGD- Świat Jakości AGD 1. Jest to zbiór narzędzi informatycznych, informacyjnych ułatwiający komunikowanie się pomiędzy producentami,
Szkolenie wprowadzające w tematykę zakupów w sieci
Bankowość Mobilna.
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Mobilny ePodpis już w Plusie Polkomtel i MobiTrust Warszawa, 7 stycznia 2009 – w ofercie Plus dla Firm od 9 stycznia 2009 roku.
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Zarządzanie kredytami i należnościami
Monika Hanus Payback Sp. z o.o.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
OPRACOWANY PRZEZ FIRMĘ INFORMATYCZNĄ PIM
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny
Faktoring w ING Commercial Finance
Komunikacja internetowa - kreowanie nowej wartości
Monika Hanus Payback Sp. z o.o.
Ogólnokrajowa karta miejska
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
PROGRAM ROZWOJU FIRM INTERNETOWYCH Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza 2001 PL Warszawa, 22 stycznia 2003 r.
Pieniądz Elektroniczny
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Internetowego Biura Rachunkowego
Rodzaje kart płatniczych w Polsce
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
Dr Małgorzata Ganczar. ebiznes Model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach.
INTERNET jako „ocean informacji”
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Logistyk.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
Istota informacji w e - handlu Tomek Marszał Wsinf 2016.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Wspieranie rozwoju rodzimej mikroprzedsiębiorczości
Zarządzanie sklepem internetowym
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie sklepem internetowym
Istota informacji w e - handlu
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 5
Zapis prezentacji:

TRANSAKCJE HANDLOWE W INTERNECIE

1. Transakcje handlowe w Internecie (handel elektroniczny) procedury wykorzystujące środki i urządzenia elektroniczne (telefon stacjonarny i komórkowy, faks, Internet) w celu zawarcia transakcji handlowej, najbardziej popularną metodą handlu elektronicznego jest handel internetowy, gdzie występują transakcje handlowe pomiędzy sprzedającymi a kupującymi, najbardziej powszechną formą handlu elektronicznego są sklepy internetowe.

2. Krótka historia handlu elektronicznego: zakupy on-line zostały wynalezione w 1979 roku w Wielkiej Brytanii przez Michaela Aldricha. Od 1980 był szeroko stosowany przez takich producentów jak Ford, Peugeot-Talbot, General Motors i Nissan. od 1990 roku zawierał dodatkowo systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa eksploracji danych i hurtowni danych. od 2000 roku większość amerykańskich i europejskich firm oferuje swoje usługi w Internecie. w Polsce pierwszy polski sklep internetowy powstał w 1997 roku.

3. Ze względu na podmioty biorące udział w handlu elektronicznym wyróżnia się: handel elektroniczny pomiędzy firmami handel elektroniczny pomiędzy firmą, a konsumentem handel elektroniczny pomiędzy konsumentami handel elektroniczny pomiędzy konsumentem a firmą

4. Sklepy internetowe jako najbardziej powszechna forma handlu elektronicznego: nad tradycyjnymi placówkami handlowymi górują dostępnością, bogactwem asortymentu, szybkim dostępem do nieograniczonej ilości informacji (popartych zdjęciami lub multimedialnymi prezentacjami produktów) możliwością wyboru najbardziej dogodnej dla klienta formy płatności dzięki oprogramowaniu analizującemu dokonywane zakupy i śledzącego wędrówki internautów po witrynie firma może poznać ich preferencje. Pomaga to szybciej reagować na potrzeby rynku i dostosowywać ofertę do oczekiwań potencjalnych klientów.

5. Wiadomości w mediach dotyczące handlu elektronicznego 1. Fiskus kontroluje transakcje w Internecie. Większość sprzedawców nie płaci podatków. Wiele osób sprzedaje produkty za pośrednictwem serwisów internetowych, nie rejestrując działalności gospodarczej i nie płacąc podatków. Od 2 lat referat ds. handlu internetowego sprawdza transakcje w sieci. Na razie skontrolowano 1918 podmiotów z Polski działających w Internecie. Skuteczność czynności prowadzonych przez referat wynosi 90 proc. (kwiecień 2011) *więcej: http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/504657,fiskus_kontroluje_transakcje_w_internecie_wiekszosc_sprzedawcow_nie_placi_podatkow.html#

2. Terminy zapłaty w transakcjach handlowych będą krótsze 2. Terminy zapłaty w transakcjach handlowych będą krótsze. Od 16 marca 2013 r. zacznie obowiązywać nowa ustawa o terminach zapłaty w transakcjach handlowych. Nowelizacja wprowadza m.in. 30-dniowy (maksymalnie 60-dniowy) termin zapłaty oraz maksymalny 30-dniowy termin na procedurę badania zgodności towaru lub usługi z umową. Przewiduje się również stałą kwotę rekompensaty za koszty dochodzenia należności. Dochodzenie roszczeń odbywać się będzie w postępowaniu nakazowym. (13.02.2013) *więcej: http://ksiegowosc.infor.pl/wiadomosci/139729,Terminy-zaplaty-w-transakcjach-handlowych-beda-krotsze.html

6. Tradycyjna procedura rozliczania transakcji

Handel w Internecie rozwija się w bardzo szybkim tempie Handel w Internecie rozwija się w bardzo szybkim tempie. Podstawy do jego narodzin stworzyła powszechna komputeryzacja oraz tani dostęp do Internetu. W 1996 roku obroty firm prowadzących działalność w Sieci wyniosły 800 mln. USD, w roku 1997 dziesięciokrotnie więcej – 8 mld. USD by w 1999 roku sięgnąć poziomu 18 mld USD.

7. Zalety handlu on-line dla klientów sklepów Oszczędność czasu Łatwy i szybki dostęp do informacji Możliwość porównywania konkurencyjnych ofert Dostęp do szerszego asortymentu towarów Dostęp do oferty sklepów na całym świecie Bardziej szczegółowe opisy towarów

8. Zagrożenia i wady handlu on-line niepewność, co do rzetelności sprzedawcy brak możliwości wypróbowania, czy oględzin zakupywanego towaru odczuwalny brak fizycznie istniejącego sprzedawcy, z którym można skonsultować pewne pilne kwestie Z punktu widzenia klientów wysoki koszt dostarczenia towaru do klienta, przez co wiele osób rezygnuje z zakupu, aby nie ponosić tych kosztów brak efektywnego i rozbudowanego systemu spedycyjnego i dostawczego brak efektywnej obsługi płatności kartami kredytowymi obniżenie osiąganych marż, wynikające ze spłaszczenia cen a często z „wojny cenowej” między podmiotami Z punktu widzenia handlowców

9. Bezpieczeństwo handlu elektronicznego Możliwość potwierdzenia tożsamości obu stron transakcji Szyfrowany kanał transmisji na drodze klient-sprzedawca Zabezpieczenie serwera sklepu przed dostępem do prywatnych informacji o klientach przez osoby do tego nieupoważnione

10. Strony internetowe dotyczące handlu w Internecie, które warto odwiedzić *http://www.nbp.pl/publikacje/materialy_i_studia/ms241.pdf *http://nss.et.put.poznan.pl/study/projekty/sieci_komputerowe/ochrona_transakcji_f/html/6.html

11. Bibliografia Strony internetowe wymienione na poprzednim slajdzie pl.wikipedia.org http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20031391323 Wykład na Poznańskich Targach Przedsiębiorczości odbywający się 24.04.2013r.

Agata Czaboćko Wiktoria Kubiak 1a