ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój e-commerce/m-commerce i płatności on-line.
Advertisements

XXXII Sympozjum Współczesna Gospodarka i Administracja Publiczna
Innowacyjność 2006 Aleksander Żołnierski
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
CZY POLSKA GOSPODARKA MOŻE SOBIE POZWOLIĆ NA OSŁABIENIE DYNAMIKI EKSPORTU? dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
INTERNET POŻYTECZNIE-
ROLA MSP W POLSKIEJ GOSPODARCE
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Jakość dostępu, szybkość łącza oraz konkurencja na rynku usług internetowych w Polsce Diagnoza internetu 2009 Warszawa, 24 marca 2009 r.
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Temat: Doświadczenie z wdrożenia usług elektronicznych w województwie podlaskim w latach na przykładzie Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Siecią
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Prezes Zarządu eCard S.A.
2009 Jak zaistnieć na rynkach zagranicznych? EEN jako źródło informacji o warunkach podejmowania działalności na rynkach UE Justyna Kulawik Zespół Przedsiębiorczości.
PRZESŁANKI KONKURENCYJNOŚCI
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
Działanie 8.4 PO IG – „ostatnia mila” pod górkę
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Społeczeństwo Informacyjne w województwie podlaskim Podsumowanie realizowanych projektów Nowe planowane projekty Nowe planowane projekty Białystok, 27.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
PRACUJĄCY WEDŁUG SEKTORÓW EKONOMICZNYCH I WŁASNOŚCI
PREZENTACJA PLATFORMY
Powiązania sektora transportu z rynkiem pracy
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
Sektor handlu i usług elektronicznych
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Niemieckie doświadczenia w upowszechnianiu dostępu do szerokopasmowego.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
______________________________ Kilka sygnałów z rynku pracy
USŁUGI ELEKTRONICZNE Informatyka Zakres podstawowy 1 Zebrał i opracował : Maciej Belcarz 9.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Katarzyna Piętka-Kosińska CASE-Doradcy Warszawa,
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Zaufany partner na rynku e-commerce
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Badanie obrotu uszlachetniającego w wymianie międzynarodowej dla potrzeb rachunków narodowych – poziom regionalny.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Internet dla Mazowsza.
Przykłady analiza i projektowanie
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
Dr Małgorzata Ganczar. ebiznes Model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach.
Dr Sylwia Talar Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Departament Badań Regionalnych i Środowiska Statystyka dla polityki spójności. Wybrane wyniki badań. Dominika Rogalińska Główny Urząd Statystyczny Seminarium.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
E-turystyka w sektorze publicznym
MARKETING INTERNETOWY
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 5
Zapis prezentacji:

ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO Uwarunkowania rozwoju sektora handlu i usług elektronicznych w województwie podlaskim – Charakterystyka sektora handlu i usług elektronicznych dr Jacek Marcinkiewicz

Sektor handlu i usług elektronicznych Plan prezentacji Problemy definicyjne Usługobiorcy Usługodawcy Sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstw sektora e-commerce województwa podlaskiego Białystok, 11.12.2012 r. Sektor handlu i usług elektronicznych

Czy jest sektor e-commerce? Handel elektroniczny (e-handel, e-commerce) obejmuje transakcje przeprowadzone przez sieci komputerowe. Towary i usługi są zamawiane przez te sieci, ale płatność i ostateczna dostawa zamówionego towaru lub usługi może być dokonana w sieci lub poza siecią. Zamówienia otrzymane przez telefon, telefaks lub e-mail nie są elementem e-handlu. (GUS) Usługa elektroniczna to usługa świadczona w sposób zautomatyzowany przez użycie technologii informacyjnych, za pomocą systemów teleinformatycznych w publicznych sieciach telekomunikacyjnych, na indywidualne żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron w tej samej lokalizacji. Od usługi w ujęciu tradycyjnym, e-usługę odróżnia brak udziału człowieka po drugiej stronie oraz świadczenie na odległość. (PARP) Działalność usługowa mieści w sobie działalność handlową, a drugiej strony usługi takie jak aukcje czy porównywarki cen czy fora użytkowników są elementem handlu elektronicznego. Ze względu na dynamiczny charakter środowiska, w którym oba pojęcia funkcjonują wydaje się niemożliwe jednoznaczne rozgraniczenie pojęć e-handlu i e‑usług. Białystok, 11.12.2012 r. Sektor handlu i usług elektronicznych

Sektor handlu i usług elektronicznych Odsetek obywateli w wieku 16–74 lat robiących zakupy internetowe w wybranych krajach europejskich Białystok, 11.12.2012 r. Sektor handlu i usług elektronicznych

Asortyment sklepów – zagospodarowanie branż e-commerce Białystok, 11.12.2012 r. Sektor handlu i usług elektronicznych

Sektor handlu i usług elektronicznych Współczynnik penetracji szerokopasmowych łączy stałych w krajach UE w lipcu 2011 r. (w %) Białystok, 11.12.2012 r. Sektor handlu i usług elektronicznych

Sektor handlu i usług elektronicznych Wykorzystanie technologii ICT w Polsce i w województwie podlaskim w latach 2007, 2011 Białystok, 11.12.2012 r. Sektor handlu i usług elektronicznych

Struktura przedsiębiorstw według prędkości połączeń internetowych Białystok, 11.12.2012 r. Sektor handlu i usług elektronicznych

Sektor handlu i usług elektronicznych Odsetek gospodarstw domowych w Polsce posiadających w domu dostęp do Internetu (w tym szerokopasmowego) w latach 2007-2011 Białystok, 11.12.2012 r. Sektor handlu i usług elektronicznych

Sektor handlu i usług elektronicznych Osoby zamawiające lub kupujące przez Internet towary lub usługi do użytku prywatnego (w %) w Polsce w latach 2007-2011 Białystok, 11.12.2012 r. Sektor handlu i usług elektronicznych

Sektor handlu i usług elektronicznych E-sprzedaż w przedsiębiorstwach w Polsce i w województwie podlaskim w latach 2006, 2010 Białystok, 11.12.2012 r. Sektor handlu i usług elektronicznych

Struktura sklepów internetowych ze względu na: liczbę osób obsługujących średnią miesięczną liczbę sprzedawanych produktów budżet marketingowy okres działania sklepu Białystok, 11.12.2012 r. Sektor handlu i usług elektronicznych Źródło: opracowanie własne (N=60).

Kondycja ekonomiczna badanych podmiotów w opinii respondentów Białystok, 11.12.2012 r. Sektor handlu i usług elektronicznych

Zmiana poziomu przychodów badanych podmiotów w okresie ostatniego roku Białystok, 11.12.2012 r. Sektor handlu i usług elektronicznych

Sektor handlu i usług elektronicznych Oczekiwana zmiana kondycji ekonomicznej firmy w perspektywie najbliższych 3 lat Białystok, 11.12.2012 r. Sektor handlu i usług elektronicznych

Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! dr Jacek Marcinkiewicz