Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pracownia Inżynierska Analiz Wykonalności
Advertisements

Pkt. 2, a) Agendy spotkania Dyskusja na temat uwag zgłoszonych do rozporządzenia w sprawie wyznaczania obszaru i granic aglomeracji (kwestie merytoryczne.
UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI ŚCIEKOWEJ NA TERENIE AGLOMERACJI ŻAGAŃ
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
PROW PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
położenie geograficzne
Przyjazna Kłodnica.
Projekty związane z ochroną środowiska w programach operacyjnych współfinansowanych ze środków UE w Polsce Konferencja Aspekty środowiskowe w działaniach.
Fundusz Spójności - realizacja projektów w sektorze środowiska w latach 2000 – 2006 oraz kierunki działań do roku 2010 Warszawa, dn. 22 lutego.
,,Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego"
Pkt. 3 Agendy spotkania Bieżące działania prowadzone w ramach KPOŚK.
Pkt. 4 Agendy spotkania Sprawozdawczość z wykonania KPOŚK w 2010 r.
„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie miasta Helu”
Wsparcie przygotowania terenów inwestycyjnych Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych.
GDAŃSKI PROJEKT WODNO-ŚCIEKOWY
Urząd Marszałkowski Województwa DolnośląskiegoWrocław, 16 marca 2009 r.1 Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9 września 2008 r. Infrastruktura wodno-ściekowa Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu.
SPECJALNA STREFA EKONOMICZNA – PODSTREFA OŚWIĘCIM
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego - Instytucja Zarządzająca RPOWP Spotkanie finansowane z Pomocy Technicznej Regionalnego Programu Operacyjnego.
Wyznaczanie oraz zmiana obszaru i granic aglomeracji
Fundusze ekologiczne narzędziem wsparcia działań sektora wodno-kanalizacyjnego Katowice, 13 października 2011 roku.
Gospodarka wodna wsi i rolnictwa
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
GMINA ZIĘBICE Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Dla rozwoju infrastruktury i środowiska.
Instytut Zaopatrzenia w Wodę i Ochrony Środowiska
PLAN ROZWOJU I MODERNIZACJI URZĄDZEŃ WODOCIĄGOWYCH I URZĄDZEŃ KANALIZACYJNYCH MIASTA I GMINY GOLENIÓW NA LATA
Lipki – Oława – modernizacja obwałowań, gm. Oława i Jelcz – Laskowice
WYDZIAŁ PLANOWANIA STRATEGICZNEGO I PRZESTRZENNEGO
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Konferencja: Gospodarka gruntami rolnymi w Wielkopolsce w świetle znowelizowanej ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa Poznań
SPOTKANIE POTENCJENYCH BENEFICJENTÓW Priorytet Środowiskowy Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Urząd Marszałkowski oraz Wojewódzki Fundusz.
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Przyjazna Kłodnica.
RAZEM DLA ŚRODOWISKA Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracji Włocławek II etap.
Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko”
Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest
Unijny sukces Będzina Foto Borkowcy. Nie zostaliśmy wpuszczeni w... K A N A Ł
„Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracji Włocławek II etap”
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej na obszarze gminy Zawadzkie
   Praca dyplomowa inżynierska
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Przychody z tytułu opłat i kar oraz wypłacone pożyczki i dotacje w latach 1994 – 2012 [mln zł]
Środowiskowa odpowiedzialność w polityce inwestycyjnej
WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW POZABUDŻETOWYCH W GMINIE WOLSZTYN Robert Papierowski Wolsztyn, r.
„Rozbudowa i modernizacja systemu wodociągowo – kanalizacyjnego w Białymstoku i gminie Wasilków” Projekt POIS /08.
Wydział Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
Wytyczne do tworzenia i zmiany aglomeracji
KONSULTACJE SPOŁECZNE
„Woda – nie wolno powiedzieć, że jesteś niezbędna do życia, ty sama jesteś życiem” Antoine de Saint Exupery Expo Silesia HydroSilesia 4 – 6 listopada 2009.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
PODSUMOWANIE KADENCJI Inwestycje w 2008 r. Budowa kompleksu sportowego do programu „Moje boisko Orlik 2012” Zakup aparatury medycznej do SZOZ.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Źródła dofinansowania projektów infrastrukturalnych w nowym okresie programowania funduszy strukturalnych
Program ochrony środowiska dla gminy Popielów na lata z perspektywą do roku 2011 Popielów, 2004 FINANSE&ŚRODOWISKO Biuro doradztwa i analiz.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Green Key MIASTO I Gmina GOŁAŃCZ Program ochrony środowiska dla Miasta i Gminy Gołańcz na lata z perspektywą do roku 2025 Gołańcz, grudzień.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Wiceprezes Zarządu NFOŚiGW
dr inż. Tadeusz Rzepecki
NA TERENIE GMIN POWIATU DZIERŻONIOWSKIEGO – ETAP II
Zapis prezentacji:

Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej Możliwość osiągnięcia efektu ekologicznego przez gminy należące do MZWiKW w kontekście braku środków zewnętrznych Spotkanie z Marszałkiem Województwa Wielkopolskiego Gogolewo, 13 maja 2008 r. Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej PLAN PREZENTACJI Wprowadzenie Koncepcja kanalizacji sanitarnej Zagrożenia ujęć wody Zmiany w przepisach Podjęte działania Podsumowanie Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej WPROWADZENIE Efekt ekologiczny – wskaźnik wynikający z założeń Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych jaki należy spełnić do roku 2015 w celu realizacji przepisów w zakresie odprowadzania ścieków zgodnie z dyrektywą Rady 91/271/EWG oraz zgodnie z przyjętymi przez Polskę zobowiązaniami w Traktacie o Akcesji do UE. KPOŚK – Krajowy Program Oczyszczania Ścieków Komunalnych zawierający wykaz niezbędnych przedsięwzięć w zakresie budowy i rozbudowy sieci kanalizacyjnych, pozwalający na spełnienie efektu ekologicznego (1577 aglomeracji, 37 tys. km sieci, budowa 1734 oczyszczalni) Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej Aglomeracja – teren o takiej koncentracji zaludnienia i działalności gospodarczej, że celowe jest wybudowanie sieci kanalizacyjnej; obszar i granice wyznaczane w rozporządzeniach wojewodów (wielkości aglomeracji: >100 tys. RLM, 15-100 tys. RLM, 2-15 tys. RLM) Liczba RLM – równoważna liczba mieszkańców, miara ładunku zanieczyszczeń organicznych, które rozkładają się w procesie oczyszczania ścieków zależna od ilości mieszkańców oraz wielkości zrzutu z produkcji WSKAŹNIK AMORTYZACJI – czynnik obliczany jako iloraz wartości nakładów inwestycyjnych planowanych na lata 2007 – 2015 na sieci kanalizacyjne i liczby mieszkańców „skanalizowanych” w 2015 r. (3750zł /mieszk.) Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

PODMIOT ODPOWIEDZIALNY ZA GOSPODARKĘ WODNO -ŚCIEKOWĄ W 1991 roku powołany został Międzygminny Związek Wodociągów i Kanalizacji Wiejskich z siedzibą w Strzelcach Wielkich. Realizuje on zadania związane z eksploatacją urządzeń zbiorowego zapotrzebowania w wodę oraz urządzeń kanalizacji sanitarnej dla czterech gmin: KOBYLIN, KROBIA, PĘPOWO, POGORZELA. MZWiKW jest jedynym dostawcą usług w zakresie zaopatrzenia w wodę i zagospodarowania ścieków na przedmiotowym obszarze, zatrudniającym 37 pracowników. Przewodniczący Zarządu Związku – Bernard Jasiński, Burmistrz Kobylina Dyrektor Związku, V-ce Przewodniczący Zarządu Związku – Leszek Mikołajski Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Skala działalności Związku Gospodarka wodna Gospodarka kanalizacyjna Sprzedaż [m3] 1 678 296 94 965 Przychód [zł] 3 607 574 239 105 Długość sieci [km] 388,1 29,7 Liczba mieszkańców 32988 5668 Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej GMINA KOBYLIN Gminę Kobylin wchodzącą w skład powiatu krotoszyńskiego zamieszkuje 8200 mieszkańców z czego 3070 osób w mieście. Jej powierzchnia wynosi 10745 ha. Gminę tworzy miasto Kobylin oraz 20 sołectw. Burmistrz Kobylina – Bernard Jasiński Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej GMINA KROBIA Gminę Krobia wchodzącą w skład powiatu gostyńskiego zamieszkuje 13100 mieszkańców z czego 4200 osób w mieście. Jej powierzchnia wynosi 12959 ha. Gminę tworzy miasto Krobia oraz 22 sołectwa. Burmistrz Krobi – Sebastian Czwojda Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej GMINA PĘPOWO Gminę Pępowo wchodzącą w skład powiatu gostyńskiego, zamieszkuje 6100 mieszkańców. Jej powierzchnia wynosi 8670 ha. Gminę tworzy 13 sołectw. Wójt Pępowa – Stanisław Krysicki Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej GMINA POGORZELA Gminę Pogorzela wchodzącą w skład powiatu gostyńskiego zamieszkuje 5300 mieszkańców z czego 2000 osób w mieście. Jej powierzchnia wynosi 9640 ha. Gminę tworzy miasto Pogorzela oraz 12 sołectw. Burmistrz Pogorzeli - Piotr Curyk Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Koncepcja kanalizacji sanitarnej MZWiKW Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

INFORMACJE O PROJEKCIE Tytuł: Systemy Kanalizacji Zbiorczych Aglomeracji Gmin Kobylin-Krobia-Pępowo-Pogorzela Beneficjent: MZWiKW w Strzelcach Wielkich Ilość aglomeracji: 5 Obszar objęty planem kanalizacji: 414,42 km2 Ilość miejscowości: 3 miasta, 69 wsi Przyłączona liczba mieszkańców: 17 757 Liczba RLM: 84 557 (duża ilość ścieków generowanych przez zakład HJ Heinz S.A. Pudliszki ) Wartość projektu: 26,5 mln euro (2006) Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

CHRONOLOGIA NAJWAŻNIEJSZYCH DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z KANALIZACJĄ SANITARNĄ 2003 Opracowanie koncepcji kanalizacji zbiorczych aglomeracji dla 4 gmin Złożenie pierwszej Karty Potencjalnego Przedsięwzięcia w WFOŚiGW 2004 Opracowanie wstępnego studium wykonalności przy uwzględnieniu możliwości dofinansowania z Funduszu Spójności Wycofanie KPP ze względu na duży koszt budowy systemu Wydanie rozporządzenia w sprawie konieczności sporządzenia planów aglomeracji 2005 Opracowanie nowej koncepcji systemu kanalizacyjnego po zdefiniowaniu pojęcia aglomeracji Złożenie zmodyfikowanej KPP w WFOŚiGW Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej 2006 Rozporządzenia wojewody w sprawie ustanowienia aglomeracji Dostosowanie projektu do rozporządzeń oraz przekazanie do NFOŚiGW Rejestracja projektu w MŚ w puli projektów kluczowych do realizacji w ramach Funduszu Spójności 2007 Zakwalifikowanie projektu na tzw. listę indykatywną do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Zlecenie wykonania projektów budowlanych Zlecenie wykonania kompleksowego studium wykonalności 2008 Wykreślenie z listy indykatywnej Udzielenie poparcia dla realizacji inwestycji przez Wojewodę Wielkopolskiego Aktualizacja KPOŚK Zmiana aglomeracji Krobia (oczyszczalnia w Rokosowie) Podjęcie uchwał w/s zabezpieczenia środków na realizację projektu Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

PROBLEMY WYNIKAJĄCE ZE ZMIANY PRZEPISÓW Przelicznik przyjęty do obliczeń w KPP – 2004 – aktualizacja Konieczność wprowadzenia aglomeracji – 2005 – aktualizacja Usunięcie z listy indykatywnej– 2007 – interwencja WFOŚiGW - powrót Ponowne usunięcie z listy indykatywnej – 2008 – bezskuteczne odwołanie, skierowanie do procedury konkursowej (?) Aktualizacja KPOŚK – 2008 - zakwalifikowanie aglomeracji Pogorzela do projektów niespełniających wymogu „wskaźnik amortyzacji” oraz Kobylin do projektów „efekt ekologiczny” (?) Poniesiony koszt przygotowania dokumentacji, ekspertyz, analiz finansowych – około 1,7 mln zł Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Przeprowadzone spotkania, korespondencja (ostatni rok) Spotkanie z przedstawicielami UM oraz WFOŚiGW w sprawie możliwości wnioskowania w ramach WRPO (p.Arkadiusz Błochwiak, p.Radosław Krawczykowski, p.Sergiusz Urban) Spotkanie w sprawie możliwości wnioskowania w ramach POIiŚ – Departament Infrastruktury i Środowiska (p.Aleksandra Malarz) Spotkania z posłami i senatorami z naszego okręgu (p.Wiesław Szczepański, p.Mariusz Witczak, p.Andrzej Grzyb, p.Maciej Orzechowski, p.Wojciech Ziemniak) Wysłano odwołania m.in. w sprawie listy indykatywnej do p.Elżbiety Bieńkowskiej – Minister Rozwoju Regionalnego, w sprawie aktualizacji KPOŚK do p.Piotra Florka - Wojewody Wielkopolskiego Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

MOŻLIWE ŹRÓDŁA FINANSOWANIA I BARIERY W POZYSKANIU ŚRODKÓW Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Priorytet: Gospodarka wodno-ściekowa Dostępne środki: 3 275,2 mln euro Bariery: - skreślenie z listy indykatywnej - aktualizacja KPOŚK Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny Priorytet III: Środowisko Przyrodnicze Działanie 3.4: Gospodarka wodno – ściekowa Dostępne środki: 83 mln euro - aglomeracja Krobia >15 tys. RLM - mała alokacja środków Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

PONADLOKALNE EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU Zdecydowane poprawienie jakości wód powierzchniowych w zlewni rzeki Baryczy (dopływy: Rów Polski, Orla, Dąbrocznia), rzutujące bezpośrednio na stan ostoi przyrody o międzynarodowej randze na terenie Parku Krajobrazowego Doliny Baryczy Ochrona przed zanieczyszczeniami zasobów Głównego Zbiornika Wód Podziemnych (GZWP nr 308) zlokalizowanego w Gostyniu Konieczność niezwłocznej realizacji kanalizacji sanitarnej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 434 ze względu na planowaną budowę obwodnicy miasta Krobia oraz przebudowę drogi na odcinku Łubowo-Rawicz Ochrona przed zanieczyszczeniami zasobów wód podziemnych ujęć wody będących źródłem zbiorowego zapotrzebowania w wodę, zlokalizowanych na terenie 4 gmin Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

STAN UJĘĆ WODY NA PRZYKŁADZIE BUKOWNICY Ujęcie wody BUKOWNICA położone jest w górnym odcinku doliny Rowu Polskiego. Zasięg strefy ochrony wód podziemnych obejmuje obszar 11 ha. Właściwości gleb wykazują niekorzystne warunki ochrony ujęcia. Wysoki współczynnik filtracji oraz okresowe podtapianie powodują stopniowe pogorszenie jakości wody. W latach 2001-2007 analiza fizykochemiczna wykazała znaczne zwiększenie substancji szkodliwych dla zdrowia. Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej Ujęcie składa się z 4 studni wierconych, dwie z nich po stwierdzeniu skażenia wód wyłączono z eksploatacji w lutym 2003r. Wykonano m.in. : opinię hydrologiczną w sprawie jakości wód raport z monitoringu jakości wód Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

JAKOŚĆ WODY NA PODSTAWIE ZAWARTOŚCI AZOTANÓW [mg/l NO3] Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

JAKOŚĆ WODY NA PODSTAWIE TWARDOŚCI WODY [mg CaCO3] Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

WNIOSKI Z PRZEPROWADZONYCH BADAŃ Jakość wody w studniach 2 i 4 nie nadaje się do dalszej eksploatacji Stan zanieczyszczenia wody w pozostałych studniach zwiększa się, szczególnie w zakresie zawartości azotanów, amoniaku, siarczanów i twardości wody, co jest skutkiem braku kanalizacji sanitarnej oraz intensywnej gospodarki rolnej w strefie pośredniej ujęcia. Klasa czystości wód w ujęciach wody pobierających zasoby z tego samego pokładu spadła w latach 2001-2007 z II klasy do IV. Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej ZALECENIA Jak najszybsza budowa kanalizacji sanitarnej na terenie zagrożenia ujęć wody Egzekwowanie zakazów stosowania nawozów w dawkach zabronionych przez RZGW w regulacji dotyczącej strefy ochrony pośredniej Wymiana gruntów w strefie ochrony ujęcia wody na zasoby Skarbu Państwa, administrowane przez ANR, położone w Pijanowicach, a następnie wyłącznie z produkcji rolnej oraz zalesienie terenu ochronnego (podjęto stosowne działania – ANR odmawia zamiany gruntów wskazując na brak odpowiednich przepisów w celu dokonania transakcji zamiennej) Wykonanie prac melioracyjnych, które doprowadzą do przekierowania spływu rowów na terenie strefy ochrony pośredniej Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA BUDOWY KANALIZACJI SANITARNEJ ZE ŚRODKÓW WLASNYCH NA PRZYKŁADZIE GMINY KROBIA Prognoza wolnych środków w latach 2007 - 2013. WOLNE ŚRODKI LATA 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 Dochody 23062739 23593182 24135825 24690949 25258841 25839794 26434110 Wydatki bieżące 22582133 23101522 23632857 24176413 24732470 25301317 25883247 NADWYŻKA 480 606 491 660 502 968 514 536 526 371 538 477 550 862 Obsługa zadłużenia 1 180000 829 000 1 150000 1 450000 1 400000 1 140000 -699 394 -337 340 -647 032 -935 464 -873 629 -601 523 -589 138 Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

ZAKŁADANY MONTAŻ FINANSOWY Lp. Nazwa zadania Źródła finansowania Nakłady na lata 2007- 2013 Przewidywane nakłady w latach (w tys. zł) 2007 2 008 2009 2010 2011 2012 2013 1 Budowa systemu zbiorczych kanalizacji sanitarnych gmin Kobylin – Krobia – Pępowo – Pogorzela (część zadania dla aglomeracji Krobia i Gogolewo). Razem: w tym środki: 65 492,00 92,00 950,00 12 450,00 12 000,00 16 000,00 własne 16 542,00 0,00 3 450,00 3 000,00 4 000,00 kredyty 350,00 środki UE 48 600,00 600,00 9 000,00 inne dotacje Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

WYDATKI INWESTYCYJNE W LATACH 2007-2013 [%] Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej PODSUMOWANIE Założenia wynikające z KPOŚK – osiągnięcie efektu ekologicznego możliwe jest wyłącznie przy dofinansowaniu ze środków zewnętrznych. Wykonanie systemu w planowanym zakresie z własnych środków nie jest możliwe. Budowa systemu zbiorczych kanalizacji jest konieczna ze względu na oddziaływania ponadlokalne, zabezpieczenie mieszkańców w wodę pitną oraz rozbudowę infrastruktury drogowej (także wojewódzkiej) Działania zmierzające do realizacji inwestycji wymagają wsparcia samorządów przez instytucje regionalne (mimo, że oczyszczanie ścieków i zaopatrzenie w wodę należą do zadań własnych gminy, przedstawiona koncepcja, zagrożenie stanem kryzysowym oraz wpływ na realizację innych inwestycji mają znaczenie ponadlokalne) Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej Dziękuję za uwagę Andrzej Olejnik Naczelnik Wydziału Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej Urząd Miejski w Krobi Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej