Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Podstawowe pojęcia e-learningu
Katarzyna Szypuła-Sajon
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Jak korzystać z platformy e-learningowej? Podsumowanie
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Wdrażanie Technologii eLearningowej
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Systemy zarządzania treścią CMS
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Microsoft Learning Gateway - SLK SharePoint Learning Kit Warsztat: Microsoft W2 Dominik Goss Artur Nowak.
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
Tylko w naszej szkole otrzymujecie Państwo 2 x więcej!
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
Jak korzystać z MOODLE Jak korzystać z Moodle
Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Projekt Cityregio II jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Inicjatyw Wspólnotowych INTERREG IIIB CADSES
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Nauczyciela ZAPRASZAMY!
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Opis udziału szkoły w innowacji pedagogicznej polegającej na wdrażaniu kształcenia otwartego (e-learning).
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Bezpieczeństwo w sieci
Rodzaje kursów e-learningowych 12 stycznia 2011 dr Magdalena Jasińska Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
System synchronizacji oraz współdzielenia plików pomiędzy wieloma użytkownikami oraz urządzeniami poprzez sieć Internet Rafał Olszewski Promotor: Mgr inż.
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
E-learning (kurs dla uczniów)
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Idea oceniania kształtującego
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Szkolenie Moodle Tworzenie testów Anna Mandzewska.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Piotrkowska platforma e-learningowa Miasto Piotrków Trybunalski Powiat Piotrkowski Piotrków Trybunalski, , opracował: Marcin Góra.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Wprowadzenie do e-learningu
Projekt Kim będziesz?.
LearningApps.org Służy do tworzenia rozmaitych aplikacji: quizów, testów, krzyżówek i in. Do wykorzystania niemal w każdym przedmiocie nauczania „Gotowce”
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie Polubić e - edukację z platformą Moodl e Bądź przewodnikiem dla ucznia. Wskaż mu drogę nowoczesnego uczenia się! 1 Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie

Plan prezentacji Poznaj pomysłodawcę MOODLE i jego idee. Dołącz do użytkowników MOODLE. Popatrz, jak wyglądają strony MOODLE. Przeanalizuj liczne zalety MOODLE. Czas na refleksję. Czy można zrezygnować z MOODLE?

Poznaj pomysłodawcę platformy MOODLE Martin Dougiamas (ur.1969r.) Australijczyk zwolennik konstruktywizmu społecznego jako podstawy edukacji - współpraca, ćwiczenie, krytyczne przemyślenia

MOODLE ? - Dzień dobry ! MOODLE - ang. Modular Object Oriented Distance Learning Environment jest wysokiej jakości oprogramowaniem typu Open Source jest platformą e - learningową jest udostępniana darmowo w ramach publicznej licencji GNU GPL wspomaga procesy nauczania – uczenia się prowadzone on-line lub uzupełnia zajęcia tradycyjne doskonale realizuje indywidualizację w zakresie umiejętności, ścieżki edukacyjnej, tempa pracy, czasu poświęconego nauce do harmonogramu nie jest wolna od wad, ale mają je też drogie rozwiązania komercyjne.

MOODLE – jak realizuję idee twórcy zgodnie z założeniami konstruktywizmu społecznego - wiedza przyswajana jest najefektywniej przez współpracę, pracę w grupie, przy wymianie doświadczeń i otwarciu na poglądy innych realizację tej idei umożliwia platforma Moodle, dostarczająca wiedzę w małych porcjach uczeń jest aktywnym podmiotem, korzysta z nowoczesnych dostępnych źródeł nauki samodzielnie buduje własny system wiedzy, nauczyciel motywuje i wspiera ucznia, przydziela zadania, formułuje pytania, problemy do rozwiązania.

MOODLE - moi użytkownicy. Dołącz do nich! Komu już służy platforma: wielu uczelniom, m.in. UJ, UW, UMCS ośrodkom doskonalenia kadr szkołom: podstawowym, gimnazjalnym, ponadgimnazjalnych niezależnie od szkół - nauczycielom rodzicom uczniów MOODLE obecnie jest używana przez tysiące ośrodków szkoleniowych, w ponad 100 krajach świata, do których stale dołączają nowe.

MOODLE przykładowa strona uczelni - Uniwersytet Jagielloński

MOODLE przykładowa strona gimnazjum

Zalety MOODLE? - składam się z modułów Zasadnicze moduły: moduł dziennik moduł quizy i testy moduł zasoby moduł ankiety zarządzanie serwisem moduł zadań moduł wyboru zarządzanie użytkownikami zarządzanie kursami Modułowa budowa systemu umożliwia stopniowy rozbudowę kursu (przedmiotu). Początek przedsięwzięcia zależy więc od Twojej koncepcji i rozmachu.

MOODLE – jestem wielofunkcyjny (1) rejestracja i zarządzanie użytkownikami z podziałem na: administratorów, nauczycieli, uczniów (grupy) i gości planowanie i zarządzanie kursem (przedmiotem) w układzie chronologicznym lub tematycznym budowa i udostępnianie różnego rodzaju elektronicznych materiałów edukacyjnych – teksty pisane, mówione, animacje, prezentacje, krzyżówki, hiperłącza komunikacja (synchroniczna i asynchroniczna) między użytkownikami przy pomocy forów dyskusyjnych - ogólnodostępnych lub dedykowanych, wiadomości e-mail, czatów oraz systemu "wiadomości" weryfikacja wiedzy poprzez testy, zadania, dyskusje.

MOODLE – jestem wielofunkcyjny (2) analiza aktywności uczniów pozwalająca na ocenę pracy w systemie (analiza logów) import gotowych kursów (zestandaryzowanych) archiwizacja elementów kursu wraz z logami i plikami użytkowników zbieranie informacji poprzez moduły: ankieta, głosowanie i dziennik dodatkowe moduły, np. wspierające pracę grupową, wprowadzające zabezpieczenia lub zewnętrzną weryfikację kont użytkowników.

MOODLE - poznaj wybrane moduły Zadania określenie zadań, terminów wykonania, max. oceny możliwość przesyłania rozwiązań przez uczniów na serwer ocena i komentarz dla całej grupy do każdego zadania informacje zwrotne od nauczyciela dodawane do każdego zadania i wysyłane pocztą.

MOODLE - poznaj wybrane moduły Quizy/Testy nauczyciel może stworzyć bazę pytan, testów testy sa automatycznie oceniane; mogą mieć zapisane okno czasowe, poza którym są niedostępne istnieje możliwość wielokrotnego podchodzenia do quizów oraz pokazywania informacji zwrotnej o poprawności odpowiedzi pytania i odpowiedzi do quizów mogą być wymieszane do pytań można załączac grafiki i kod HTML różne rodzaje pytań.

MOODLE - poznaj wybrane moduły Zasoby możliwość wyświetlania treści elektronicznych, Word, PDF, Power Point, Flash, Wideo, pliki dźwiękowe pliki mogą być przesyłane i zarządzane na serwerze albo tworzone na miejscu można zamieszczać odnośniki do zewnętrznych stron www.; można je włączyć do interfejsu kursu zewnętrzne aplikacje sieciowe można uruchomić oraz przekazać do nich parametry.

MOODLE - jeśli chcesz mnie poznać bliżej Co to jest oprogramowanie Open Source: http://moodle.org/course/category.php?id=2 Plac zabaw dla nauczycieli. Demo: http://moodle.org/course/category.php?id=2 Wsparcie dla developerów Moodle’a: http://moodle.com Używanie Moodle’a: http://moodle.org/course/category.php?id=1 Moodle w nauczaniu języków: http://moodle.org/course/category.php?id=1 http://www.iq.net.pl/moodle

MOODLE - zapraszam do współpracy! Podejmij wyzwanie – warto! W społeczeństwie informacyjnym nowoczesny nauczyciel warunkuje dobry start ucznia w dorosłe życie. Nie bądź outsiderem !