1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Istota i przesłanki badań marketingowych
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
zarządzanie produkcją
REKLAMA.
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych, I Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Goleniowie ID grupy: 97/48_p_g1 Kompetencja: Przedsiębiorczość.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne Nazwa szkoły: Zespół Szkół Zawodowych
Problemy rynku pracy..
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Mass media, publikatory
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Wpływ reklamy na decyzje konsumentów na rynku.
Głosujesz swoimi pieniędzmi
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam. Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Reklama to szczególny rodzaj komunikatu, zazwyczaj komercyjnego, mającego.
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
TECHNIK HANDLOWIEC.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Segmentacja rynku.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Zapis prezentacji:

1

IX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. KAROLA LIBELTA Nazwa szkoły: IX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. KAROLA LIBELTA W POZNANIU ID grupy: 97/44_P_G1 Opiekun: MAŁGORZATA RADASZEWSKA Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy:ETYCZNA REKLAMA Semestr/rok szkolny: V 2011/2012

Reklama (z łac. reclamo, reclamare) – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).

Reklama przybiera różną postać – od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy, co często przypisuje się reklamie telewizyjnej.

Czasami reklama występuje w formie ukrytej – np Czasami reklama występuje w formie ukrytej – np. firmy organizują prezentacje własnych technologii czy też piszą artykuły do prasy specjalistycznej na ich temat – co jest na pograniczu reklamy i edukacji lub ukazywane są przedmioty, będące towarami określonej marki, umieszczone w kontekście filmu fabularnego.

Czasem reklama łączona jest z korzyściami dla osób decydujących o skorzystaniu z przedmiotu reklamy – np. firmy sponsorują wyjazdy szkoleniowe lub pseudoszkoleniowe w atrakcyjne miejsca – co jest na pograniczu reklamy i korupcji. Ponieważ celem reklamy jest skuteczność ich oddziaływania na odbiorcę, dlatego można się spotkać w reklamie z treściami wywołującymi np. skandal obyczajowy lub procesy sądowe. Dzięki temu wzrasta zainteresowanie wokół reklamy a tym samym siła oddziaływania kampanii reklamowej

.

ETAPY PROJEKTOWANIA REKLAMY Tworzenie świadomości produktu, firmy  lub marki. Wzbudzanie zainteresowania  produktem firmą lub marką. Wzbudzanie pożądania oferty. Wywoływanie oczekiwanej akcji (np. zakupu).

ETYKA W REKLAMIE Manipulacja jest nieodłączną cechą reklamy, nie zawsze jednak zdajemy sobie sprawę, że stosowane techniki bywają nieuczciwe. Prawo reguluje co prawda dopuszczalną treść i formę reklamy, zabraniając na przykład informowanie w reklamie o cechach produktu, których produkt ten w rzeczywistości nie posiada.

Często jednak formy oszustwa są dużo bardziej trudne do wykrycia Często jednak formy oszustwa są dużo bardziej trudne do wykrycia. Może na przykład nie podawać informacji błędnych jako takich, ale być sformułowana tak, że zawarte w niej treści mogą być rozumiane w wieloznaczny sposób, w tym bardzo korzystny dla reklamowanego produktu.

 Prawo coraz więcej takich działań wykrywa i stara się je ograniczyć określonymi regulacjami. Na przykład nie można już na torebce sosu w proszku umieścić zdjęcia wspaniałego, wieloskładnikowego obiadu – sugeruje to, że właściwą zawartością torebki jest właśnie taki obiad.

Co to jest marketing Marketing jest filozofią podejścia do rynku, w której centralny element stanowi konsument i na nim skoncentrowane są wszelkie działania marketingowe.

Działania marketingowe Generowanie zysku dla przedsiębiorstwa Pobudzanie i zaspokajanie potrzeb klientów Planowanie produktu Informowanie rynku o produkcjach Dostarczanie produktu na rynek Działania związane ze zwiększaniem sprzedaży

Identyfikacja klientów Podział klientów, do których skierowany będzie produkt nazywa się segmentacją rynku. Segmenty można wyznaczyć kierując się różnymi kryteriami: Geograficzne- klimat, topografia, miejsce zamieszkania Demograficzne- wiek, płeć, wyznanie, rasa, wykształcenie Ekonomiczny- źródło dochodów, wielkość dochodów, zawód, wielkość posiadanego majątku Społeczne- styl życia, osobowość, klasa społeczna

Marketing mix Marketing mix jest grupą zmiennych czynników, które w połączeniu mają na celu zmobilizować klienta do zakupu i zaspokoić jego potrzeby. Zaliczamy do nich 4 elementy, które z angielskiego nazywane są cztery P (Product, price, promotion, place).

Promocja Działania promocyjne mają przede wszystkim na celu poinformowanie klientów o tym, że na rynku istnieje dany produkt, gdzie można nabyć w jakiej cenie i w jakich odmianach występuje. Elementami promocji są: promocja sprzedaży public relations sprzedaż osobista reklama

Dystrybucja Dystrybucja jest to proces planowania, organizowania, kontroli dostarczania produktów na rynek, tak aby odpowiadało to konsumentom, a producentom zapewniało jak najwyższy przychód.

Funkcje reklamy Informacyjna- ma pomóc konsumentowi w zidentyfikowaniu konkretnych cech w reklamowanym produkcie Nakłaniająca- służy wzbudzeniu chęci zakupu danego produktu Przypominająca- ma za zadanie utwierdzić klientów w przekonaniu iż wybierając konkretny produkt podjęli bardzo dobrą produkcją

Oddziaływanie reklamy na konsumenta Model takiego działania nazywany jest AIDA, akronim od angielskich słów, opisujący obszary zachowań konsumentów -A – attention – zwrócenie uwagi klientów -I – interest – zainteresowanie -D – desire – wzbudzenie chęci zakupu -A – action – pobudzenie do działania

Konsument Konsument to osoba, która nabywa dobra i usługi.

Korzyści wynikające z reklamy Dostarcza informacji o nowych produktach Przyczynia się do spadku cen Wzmaga konkurencję Stanowi istotne źródło finansowania Stymuluje popyt na dobra i usługi

Środki reklamy Slogany Oddziaływanie racjonalne Oddziaływanie emocjonalne

Manipulacje społeczne Stopa w drzwiach – prosi się osobę o drobną przysługę, następnie prosi się o poważniejszą przysługę. Osoba uważa się za uczynną i spełni nawet poważniejsza prośbę Zatrzaśnięte drzwi – technika bazuje na poczuciu winy najpierw prosimy o poważną przysługę, gdy osoba odmawia prosimy o mniejszą, na której nam zależało od początku Niska piłka – spowodowanie podjęcia decyzji, która pozostanie niezmieniona mimo, że zmienią się okoliczości

Prawa konsumenta Prawo do bezpieczeństwa i ochrony zdrowia Prawo do ochrony interesów ekonomicznych Prawo do dostępu informacji i edukacji konsumenckiej Prawo dostępu do efektywnego systemu dochodzenia roszczeń Prawo do reprezentacji

BIBLIOGRAFIA: http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama http://www.iaa.org.pl/oreklamie_kodeksy.htm http://fringe.net.pl/etyka -reklamy.html http://copywriter.net.pl/2009/01/etyka-w-reklamie-kto-by-sie-tym-przejmowal/

33