DIAGNOZA W SZKOLE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Zanim wybierzesz program nauczania
Diagnostyka i ewaluacja – konieczność czy potrzeba?
Zasady konstruowania programów projakościowych
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Indywidualne nauczanie
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

DIAGNOZA W SZKOLE

Diagnoza to ocena stanu czegoś przedstawiona na podstawie badań i analiz

Warunki, jakim powinna odpowiadać diagnoza opis badanego stanu rzeczy lub zjawiska o charakterze społecznym (deskrypcja) wyjaśnienie przyczyn i warunków istniejącego, badanego przez nas stanu rzeczy (eksplikacja) prognoza, przewidywanie zmian jakie mają nastąpić (predykcja) zalecany kierunek zmian, korekta działania (element autorsko-nowatorski)

1. Działalność diagnostyczno - oceniająca obejmuje w szczególności: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej 1) z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz § 3 1. Działalność diagnostyczno - oceniająca obejmuje w szczególności: 1) systematyczne kontrolowanie przestrzegania przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek; 2) diagnozowanie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkół i placówek; 3) ocenianie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkół i placówek, w całości lub w wybranych zakresach, w szczególności określonych w art. 33 ust. 2 ustawy;

Narzędzia diagnozy testy egzaminy wiedzy oraz umiejętności badania ankietowe obserwacje wywiady pogłębione kwestionariusze np. obrazkowe, prace uczniów, też projekty

Horyzonty diagnostyki edukacyjnej Paradygmatem diagnostyki edukacyjnej jest uściślone poznawanie warunków, przebiegu, i wyników uczenia się, Zadaniem diagnostyki edukacyjnej jest wspomaganie istniejących form edukacji, w tym głównie – edukacji szkolnej, Sprzeciw wobec diagnostyki edukacyjnej wynika z obaw o wytwarzanie u nauczycieli schematów na temat rzekomych wad uczniów, Założeniem diagnostyki jest kompetencja i dobra wola nauczyciela, Rola diagnozy warunków, przebiegu i wyników uczenia się uczniów jest jedną z głównych ról nauczyciela, Spostrzegawczość pedagogiczna pomaga w odgrywaniu roli diagnosty, Chodzi o to, by widzieć, jak przebiega uczenie się każdego ucznia i by zapobiegać zakłóceniom przebiegu zajęć edukacyjnych, Wybrane typologie uczniów i strategii uczenia się mogą pomóc nauczycielowi w spostrzeganiu zachowań uczniów w klasie, Diagnostykę edukacyjną wspiera psychologia różnic indywidualnych, Szczególnie przydatna w pedagogice jest teoria inteligencji wielorakiej, Klasyfikacja temperamentów jest użytecznym pedagogicznie modelem różnic osobowości uczniów, Pomiar dydaktyczny obejmuje najważniejsze składniki systemu kształcenia, jakimi są „wejścia” i „wyjścia” tego systemu, Pomiar wartości dodanej osiągnięć uczniów obejmuje „wejścia” i „wyjścia” systemu dydaktycznego jednocześnie, Szacowanie wartości dodanej osiągnięć uczniów jest obciążone zwiększonym błędem pomiaru, Szacując wartość dodaną, musimy uwzględnić wielkość korelacji wyników dwu pomiarów w badanej grupie jednostek, Szacowanie wartości dodanej osiągnięć ucznia umożliwia dydaktykę postępu ucznia, Zarówna teczka prac ucznia, jak i komputer przechowują informację diagnostyczną, ale tylko komputer może mieć program analizy tej informacji, Najwięcej informacji o osiągnięciach ucznia dostarcza skomputeryzowane testowanie adaptacyjne, zwłaszcza przy zastosowaniu zadań otwartych, Im więcej mamy danych o uczniu, tym większa jest nasza odpowiedzialność za ochronę tych danych przed nieuczciwym wykorzystaniem, Bolesław Niemierko „Horyzonty diagnostyki edukacyjnej”

DLACZEGO?

PO CO?

CO?

plan diagnozy

pisanie

czytanie

oprac. A. Bek i M. Rzepa