Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kolory w naszym życiu-a co do tego ma światło białe?
Advertisements

DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
ŚWIATŁO.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Sposoby wykorzystania sieci
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Wyszukiwanie informacji
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
LEKCJA OPTYKI Z WYKORZYSTANIEM BADAŃ WITELONA
Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut
Odżywiam się zdrowo i zdrowo żyję.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Cele projektu: uświadomienie roli odkrycia liczby π w rozwoju cywilizacji i pokazanie jego wpływu na różne aspekty naszego życia; poszerzenie wiadomości.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dosłownie oznacza więc „rysowanie światłem".
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Autorstwo: grupa 2 Stargard Szczeciński I Liceum Ogólnokształcące
MATEMATYCZNO – EKOLOGICZNY im. Leona Kruczkowskiego w Ryczówku
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Źródła energii na świecie
Skład grupy.
Cyberstrach ma wielkie oczy
opracowała Joanna Bojarska
Projekt edukacyjny dla uczniów
„GeoGebryczny” wymiar matematyki
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
„Wszechświat jest utkany ze światła”
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Podziel się z nami swymi marzeniami
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
ANGELINA GIŻA. Każdy zachwyca się kolorami towarzyszącymi wschodom i zachodom słońca; każdy widział, choć raz w życiu, tęczę. Czy zastanawiałeś się, dlaczego.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Zwierciadło płaskie. Prawo odbicia i załamania światła. Całkowite wewnętrzne odbicie. Autorzy: dr inż. Florian Brom, dr Beata Zimnicka Projekt współfinansowany.
DYFRAKCJA ELEKTRONÓW FALE DE BROGLIE’A ZJAWISKO COMPTONA Monika Boruta Zarządzanie i Inżynieria Produkcji Grupa 1 Referat nr 2.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
Zjawiska optyczne w przyrodzie
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Zjawiska optyczne Autor: Magdalena Drąg.
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Rola TIK w projektach przyrodniczych
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny Realizowany IX-XII 2012 Gimnazjum im. Legionistów Józefa Piłsudskiego w Bydlinie

Czas realizacji : IX 2012 – XII 2012 Forma pracy ucznia : (różnym frontem). Uczestnicy projektu : grupa fizyczna : Szymon Żak Jakub Maniak Piotr Dudek Jakub Szymański Piotr Dregan Dawid Zadworny grupa chemiczna : Joanna Włodyga Martyna Struzik Mikołaj Milanowski Gabriela Brodzińska Daria Kołodziej grupa matematyczna : Kamil Zięba Justyna Gawron Weronika Milanowska Katarzyna Ornat Kamil Maruszczyk Bartosz Mól

Cele projektu: wyjaśnienie zjawisk fizycznych i chemicznych związanych ze światłem (odbicie, załamanie, rozszczepienie i fotosynteza, efekt Tyndalla), poznanie różnych źródeł światła, obserwacja zjawisk fizycznych występujących w przyrodzie, dotyczące światła, uzasadnienie ważnej roli światła w życiu organizmów żywych, nabycie umiejętności wykonywania fotografii (powstawanie obrazu) opisanie wpływu światła na twórczość muzyczną, literacką, filozoficzną, religijną i malarską, kształcenie umiejętności pracy w grupie (podziału ról, odpowiedzialności, umiejętności komunikowania się, grupowego rozwiązywania problemów). wykorzystanie techniki komputerowej oraz Internetu w realizacji zadań. kształcenie umiejętności gromadzenia i opracowywania materiałów. przygotowanie do publicznych wystąpień

Zagadnienia, którymi zajmowali się uczniowie podczas realizacji projektu przedstawia Mapa mentalna:

Zadania uczniów : grupa fizyczna - zebranie dostępnych informacji na temat występowania oraz zastosowania światła z dostępnych źródeł (przygotowanie plansz), - zebranie informacji na temat budowy Układu Słonecznego, charakterystyka Słońca, - wykonanie modelu Układu Słonecznego dowolną metodą,

- zebranie informacji oraz przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat urządzeń optycznych, - zebranie informacji oraz wykonanie plansz przedstawiających fazy oświetlenia kuli ziemskiej, - zebranie informacji na temat dyfrakcji, interferencji światła oraz zjawiska fotoelektrycznego (wykonanie prezentacji multimedialnej)

grupa chemiczna - zebranie informacji na temat budowy oka i przechodzenia promienia świetlnego - zebranie informacji na temat procesu fotosyntezy, - wyszukanie czynników wpływających na proces fotosyntezy, - wykonanie doświadczenia potwierdzającego wpływ wybranych czynników na intensywność procesu fotosyntezy (fotoreportaż); - zebranie fotografii i informacji na temat barw i ich znaczenia dla organizmów (mimetyzm, mimikra) [plansze], - zebranie informacji na temat barw i ich wpływu na samopoczucie człowieka [wystawa];

grupa matematyczna - zastosowanie twierdzenia Talesa (światło i cień) - zebranie informacji na temat kątów: odbicia i załamania światła, - przygotowanie plansz, - zebranie informacji na temat powstawania obrazu na fotografii, - przygotowanie prezentacji multimedialnej, - wyszukiwanie motywu światła w utworach muzycznych i sztuce,

- zebranie informacji na temat ruchów roślin pod wpływem bodźców świetlnych, - przygotowanie i przeprowadzenie doświadczenia obrazującego fototropizm (fotoreportaż); - zebranie informacji na temat roli wody w życiu organizmów żywych, - przeprowadzenie doświadczenia przedstawiającego wpływ wody i tlenu na kiełkowanie nasion (fotoreportaż),

W trakcie pracy nad projektem pracowaliśmy na platformie FRONTER: Wyszukiwaliśmy potrzebnych informacji w Internecie. Korzystaliśmy z literatury znajdującej się w bibliotece szkolnej oraz wydawnictw szkolnych. Rozwiązywaliśmy zadania i testy dotyczące tematu projektu.

Efekty pracy Urządzenia optyczne Powstawanie fotografii Galeria zdjęć Światło w architekturze i malarstwie Rola światła w muzyce Zjawiska optyczne