Agenda Charakter badania Style Życia Zastosowania Dostępne analizy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Style Życia Polskich Konsumentów jako metoda segmentacji
Advertisements

ZARZĄDZANIE JAKO DYSCYPLINA NAUKOWA
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
BRAND BUILDING Markowi pracownicy w procesie budowania markowej firmy
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Źródło: Smoke Free Partnership (2006) Lifting the smokescreen
STATYSTYCZNA ANALIZA DANYCH
Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
badania rynku turystycznego
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Konsumpcja informacji
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Kształtowanie motywacji pracowników
Media intelligence Sebastian Bykowski | Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu Wizerunek lekarzy i służby zdrowia w środkach masowego przekazu w 2010 roku.
Młodzi wobec wyzwań współczesnego z uwzględnieniem Warmii i Mazur
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Make money for me – czyli jak identyfikować pracowników o najwyższym potencjale Joanna Wasilewska ITO Polska Sp. z o.o.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
STATYSTYCZNA ANALIZA DANYCH
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
Michał Kociankowski synergion
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
Search Engine Marketing w promocji eventu
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Lojalność w świetle analizy relacji konsument - marka
Badania konsumenckie w zarządzaniu serialem telewizyjnym Paweł Nowicki Michał Kociankowski.
Magdalena Nowosielska
Google Analytics                                                                                              Mariusz Gąsiewski
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Agenda Gracze Czas trwania: 30 min.
Polski rynek teleinformatyczny z perspektywy konsumenta Consumer Lab 2009.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
ROZMOWY SPRZEDAŻOWE W HANDLU DETALICZNYM
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Zaufany partner na rynku e-commerce
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Strategia przedsiębiorstwa
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
1 23 z 50 budynków szkół 18 z 23 budynków szkół Rys. 1. Lokalizacja budynków szkół na terenie miasta Częstochowy WYBÓR - PRZEDMIOT - MIEJSCE ASPEKTY ANALITYCZNEGO.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Istotne zjawiska w psychoterapii grupowej w modelu poznawczo-behawioralnym - dr Mirosława Jawor.
Uwarunkowania społeczno- kulturowe Segmentacja eurorynku Eurokonsument A.M. Zarzycka.
Planowanie strategiczne kampanii wyborczej Segmentacja Targeting Pozycjonowanie.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Segmentacja rynku.
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
Badanie rynku mediów. Problem targetowania przekazów reklamowych
Metoda design thinking, czyli spojrzenie z drugiej strony
eConnect Inteligentne centrum obsługi
Zapis prezentacji:

Badanie stylów życia jako element tworzenia strategii komunikacji i promocji

Agenda Charakter badania Style Życia Zastosowania Dostępne analizy Przykłady wyników Cena i czas

CAŁOŚCIOWY OBRAZ POLSKICH KONSUMENTÓW Pierwsze takie badanie w Polsce pierwsze przekrojowe badanie stylu życia zapoczątkowane w 1997 roku koncentracja na stylu życia, wartościach, mentalności konsumentów jednoczesne gromadzenie danych na temat wartości, postaw i zachowań konsumenckich połączenie technik ilościowych i jakościowych, elementy technik etnograficznych CAŁOŚCIOWY OBRAZ POLSKICH KONSUMENTÓW SZCZEGÓŁOWA WIEDZA NA TEMAT WARTOŚCI, POSTAW, STYLU ŻYCIA

Optymalne połączenie technik analiza wiedzy o konsumentach z różnych źródeł ogólnopolskie badanie ilościowe na reprezentatywnej próbie n=1600 szczegółowy kwestionariusz psychograficzna analiza segmentacyjna jakościowe wywiady indywidualne w wyróżnionych segmentach WNIKLIWY OPIS SEGMENTÓW BAZA DANYCH DO DALSZYCH ANALIZ

Badanie Style Życia to źródło informacji wspierających proces tworzenia strategii komunikacji i promocji

Zastosowania strategia komunikacji Określenie kontekstu komunikacji tło światopoglądowe i emocjonalne na którym odbierany jest przekaz Identyfikacja postaw i wartości wartości i postawy typowe dla określonych grup konsumentów Optymalizacja grup docelowych odnalezienie najbardziej obiecujących grupach i doprecyzowanie ich definicji Tworzenie założeń strategii komunikacji określenie wartości, emocji i stylistyki odnajdywanie pól minowych

Zastosowania strategia komunikacji cd. Odnajdywanie unikalnych cech grupy celowej identyfikowanie cech/ charakterystyk, na których można oprzeć trafną i unikalna komunikację Śledzenie zmian postaw / wartości rozpoznawanie zmian postaw, wartości o oczekiwań grupy celowej dla lepszego dopasowania komunikacji Poszukiwanie nowych pomysłów identyfikowanie nowych treści, potrzeb, postaw, zachowań, do których można odwołać się tworząc / odświeżając komunikację

Obszary analizy danych Demografia Psychografia Relaks, czas wolny Status materialny Postawy konsumenckie Zachowania konsumenckie Konsumpcja mediów

Główne narzędzia i analizy Obraz społeczeństwa Segmentacja ogółu konsumentów Opis i analiza porównawcza wybranych grup Segmentacja grup konsumenckich Kategoryzacja postaw, zachowań TargetScan - identyfikowanie grupy celowej wg założeń pozycjonowania marki Analiza trendów Ścieżki rozwoju konsumentów

Przykład główne segmenty polskich konsumentów The Top (6%, ok. 1,9 mln) Pozytywistki i Emancypantki (12,6%, ok. 3,9 mln) Dzieci Pop-Kultury (11,2%, ok. 3,5 mln) Panowie Kowalscy (19,4%, ok. 6,1 mln) Aspirujące Królowe Disco-Polo (10,3%, ok. 3,2 mln) Mamuśki (19,6%, ok. 6,1 mln) Tradycjonaliści (20,9%, ok. 6,5 mln)

Przykład dla wybranej grupy: ja realne vs ja idealne AUTO-PERCEPCJA TOWARZYSKI(A) SATYSFAKCJA WESOŁY(A) AMBITNY(A) INTELIGENTNY(A) PRACOWITY(A) JA REALNE OPIEKUŃCZY(A) ZARADNY(A) ASPIRACJA OPTYMIST(K)A SPRYTNY(A) PEWNY(A) SIEBIE WRAŻLIWY(A) REALIST(K)A ATRAKCYJNY(A) CECHY NAJMNIEJ WAŻNE JA IDEALNE PRZEDSIĘBIORCZY(A)

KATEGORII O DOCHODACH ŚREDNIA + 1000 pln WSZYSCY KONSUMENCI KATEGORII Przykład dla wybranej grupy: przypisywane sobie cechy Ciężko pracujący Towarzyski Odpowiedzialny Ambitny Opiekunczy Energiczny Wesoły Praktyczny Pomaga innym KONSUMENCI KATEGORII O DOCHODACH ŚREDNIA + 1000 pln WSZYSCY KONSUMENCI KATEGORII

Cena, czas, kontakt CZAS CENA 7 - 14 dni w zależności od skali analiz podstawowy opis segmentów konsumenckich: 2000 EUR raporty opisowe: 1000 - 3500 EUR analizy segmentacyjne, strategiczne: 2500 - 5000 EUR Michał Kociankowski, michal.kociankowski@iqs-quant.com.pl +48 22 825 09 33