SZKOŁA WSPOMAGA WYCHOWANIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
1 Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych długofalowy plan przeciwdziałania dezintegracji społecznej Opracowanie: MOPS Gdańsk Gdańsk 2004.
KOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIEKOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIE W PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PODJĘTYCH W RAMACH EUROPEJSKIEGO ROKU EDUKACJI OBYWATELSKIEJ 2005 rok MEiN.
WYDZIAŁ PREWENCJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GDAŃSKU
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Jestem aktywny i aktywizuję innych
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
FINANSOWANIE ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH Z BUDŻETÓW SAMORZĄDOWYCH
OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ W FORMIE WSPIERANIA ZADAŃ PUBLICZNYCH WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W DZIEDZINIE POMOCY SPOŁECZNEJ W ROKU 2012 uchwała.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna wspomaga szkołę w realizacji zadań wychowawczych Opracował zespół w składzie: Joanna Brzoskowska PP-P Nr 2 Gdańsk,
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Polskie dobre praktyki - doświadczenia „Niebieskiej Linii”
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
RZĄDOWY PROGRAM NA LATA „BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA”
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
II WYDZIAŁOWA KONFERENCJA KÓŁ NAUKOWYCH „WOJEWÓDZTWO, REGION – REGIONALIZACJA – 15 LAT PO REFORMIE TERYTORIALNEJ I ADMINISTRACYJNEJ Pomoc społeczna jako.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
wychowania i opieki w szkołach
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Rządowy Program „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła” na lata
Komplementarność EFS z PO PŻ
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

SZKOŁA WSPOMAGA WYCHOWANIE Doświadczenia organizacji pozarządowych Przygotowały: Elżbieta Gerlecka, Ewa Kamińska, Magdalena Skiba

Forum na Rzecz Praw Dziecka (zrzeszenie 88 organizacji pozarządowych) Organizacje zrzeszone w Forum przeprowadziły powszechną dyskusję na temat warunków i kształtu wychowania dzieci i młodzieży oraz implementacji Konwencji o Prawach Dziecka w przeddzień Światowego Szczytu na Rzecz Dzieci. Wynik: Polski Raport Alternatywny dla Komisji Praw Dziecka w Genewie

Narodowego Planu Działań na Rzecz Dzieci 2004 – 2012 Raport został wykorzystany do opracowania Narodowego Planu Działań na Rzecz Dzieci 2004 – 2012 „Polska dla Dzieci” Idea - Interes dziecka rozważany w pierwszej kolejności Praktyka – zwycięża interes rynku

Zaangażowanie NGO w budowanie lokalnych strategii i programów oraz ich realizację Z inicjatywy władz i instytucji samorządowych wypracowane zostały modele interdyscyplinarnej współpracy lokalnej,  z udziałem NGOs, w tym: Regionalny program przeciwdziałania patologiom społecznym na terenie województwa pomorskiego, pn. „WSPÓLNIE PRZECIW PATOLOGIOM” - do tej pory utworzonych zostało i przeszkolonych 18 powiatowych zespołów interdyscyplinarnych.

Zaangażowanie NGO w budowanie lokalnych strategii i programów oraz ich realizację c.d. W Gdańsku: „Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych do 2015 roku”. Zakłada przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu oraz rozwiązywanie problemów społecznych w obszarach: rynek pracy, bezpieczeństwo i ochrona prawna, edukacja, kultura i sport, polityka prorodzinna, pomoc społeczna, ochrona zdrowia, mieszkalnictwo, udział w życiu społecznym. Realizowana od 2005 r. „Procedura pomocy dziecku krzywdzonemu” opracowana w ramach programu „Bezpieczna Rodzina – Bezpieczny Gdańsk”. Procedura adresowana jest do przedstawicieli służb na co dzień zajmujących się opieką i wychowaniem dziecka oraz do służb odpowiedzialnych za utrzymaniem porządku publicznego. Została rozpowszechniona wśród przedstawicieli ww. służb.

Obszary wsparcia angażujące organizacje pozarządowe 1. Integracja środowisk lokalnych i tworzenie koalicji Dla zabezpieczenia dobra dziecka zwłaszcza w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych oraz ochrony praw dziecka 2. Bezpośrednia współpraca ze środowiskiem szkolnym i lokalnym w konstruktywnym zagospodarowaniu czasu wolnego Uzupełnianie oferty wychowawczej i programowej szkoły przez: harcerstwo /czytelny system wartości, angażowanie dzieci i młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym, miejsce akceptacji bez względu na potencjał i sukcesy edukacyjne, przygotowanie do dorosłego życia zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne wolontariat młodzieży

Obszary wsparcia c.d. 3.Udział NGO w organizowaniu i realizacji profilaktyki pierwszo i drugorzędowej Warsztaty rozwijające zainteresowania i uzdolnienia, grupy rówieśnicze, kluby, wolontariat Świetlice profilaktyczne, terapeutyczne i socjoterapeutyczne, kluby 4.Organizowanie i realizacja programów edukacyjnych dla rodziców i nauczycieli 5.Prowadzenie: Szkół / społecznych, małych: miejskich i wiejskich/ Przedszkoli Ośrodków specjalistycznych dla niepełnosprawnych 6. Inspirowanie i inicjowanie zmian w podejściu do edukacji w tym uczniów ze specjalnymi lub specyficznymi potrzebami edukacyjnymi 7. Zainicjowanie integracyjnych form realizacji edukacji od poziomu przedszkolnego i działań na rzecz edukacji włączającej.

WNIOSKI Przypominamy, że: Postulujemy: Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci 2004 – 2012 „Polska dla Dzieci” wyznacza, zgodnie z nadaną mu rangą przez rząd polski, kierunki i priorytety działania Postulujemy: realizację wypracowanych z naszym udziałem strategii i programów dotyczących dzieci , rodziny i rozwiązywania problemów społecznych

WNIOSKI c.d. Postulujemy: Postulujemy : Przestrzeganie „Wytycznych dla działań w zakresie specjalnych potrzeb edukacyjnych” przyjętych przez światową konferencję UNESCO w Salamance w 1994 r. Postulujemy : Tworzenie warunków dla podejmowania i kontynuacji przez NGO zadań edukacyjnych i wychowawczych w ramach: ośrodków, świetlic i klubów, małych szkół i przedszkoli ,

WNIOSKI c.d. Postulujemy: Wnosimy o: Konstruktywną współpracę szkoły z organizacjami pozarządowymi wspierającymi proces wychowawczy, takimi jak: harcerstwo, organizacje i programy młodzieżowe Wnosimy o: Podjęcie we współpracy z organizacjami pozarządowymi programu wychowawczego na wszystkich poziomach edukacyjnych przygotowującego do uczestniczenia w integracji i budowaniu szkoły dla wszystkich. 4. Domagamy się: konstruktywnej współpracy szkoły z organizacjami pozarządowymi wspierającymi proces wychowawczy, takimi jak: harcerstwo

Miłosz, klasa I gimnazjum SZKOŁA MARZEŃ ... Chciałbym wspominać szkołę jako miejsce radosne, szczęśliwe, pełne biegających i śmiejących się dzieci. W naszej szkole korytarze są puste. Uczniowie często rywalizują o oceny, o miejsca w konkursach i o to, by być najlepszym. Ja już nie mam kolegów. Wszyscy uważają, że lepiej jest kogoś wyprzedzić, niż się z nim zaprzyjaźnić. Miłosz, klasa I gimnazjum

SZKOŁA MARZEŃ Szkoła, o której marzę, będzie podobna do mojego domu rodzinnego, w którym jestem otoczony opieką i zrozumieniem, czuję się pewnie, bezpiecznie i mogę zawsze liczyć na pomoc. Do mojej szkoły marzeń uczniowie chodzą bardzo chętnie. Wiedzą, że znajdą tu wiele radości, zrozumienia i akceptacji. Starsi będą pomagać młodszym, a lepsi uczniowie słabszym. Nikt nie będzie sam. Nikt nikomu nie będzie dokuczał, wyśmiewał i niczego nie wypominał. Szkoła przyjazna to dobrzy, wrażliwi nauczyciele, którzy w każdej chwili podadzą dłoń, pomogą w trudnych chwilach. Szkoła przyjazna jest zawsze otwarta dla każdego, zaprasza do swego wnętrza, do bycia w wielkiej rodzinie. Robert, klasa V