Warszawskie mosty Jakub Cheredis kl.4a.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
Advertisements

Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach
1.
Obwodnica Ełku jako ważny element
WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE
Rozwój infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie i okolicach siskom
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PREZENTACJA PROJEKTU.
1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.
Spacerkiem po Dajtkach
TRANSPORT Roman Idczak.
Ścieżki Rowerowe.
Zmiany w organizacji komunikacji miejskiej w czasie: -ograniczenia ruchu na I linii metra -zamknięcia podmiejskiej linii średnicowej -wyłączenia ruchu.
Urodził się 27 lub 28 maja 1798 r. w Bodzechowie
Nowe Centrum Łodzi – Miasto czy węzeł autostradowy?
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
Kartka z Kalendarza Szkoła Podstawowa w Komornikach
Warszawskie obwodnice Szanse i zagrożenia Warszawa; 25 kwietnia 2005r.
Program „IIII” DZIECI I RUCH DROGOWY.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
Konsultacje Społeczne, 06-07/09/20071 PROJEKT TRASY KRASIŃSKIEGO na odcinku plac Wilsona ul. Budowlana wraz przeprawą mostową i torowiskiem tramwajowym.
MOSTY KRAKOWA Mosty historyczne :
Ciekawe obiekty na wybrzeżu zachodniopomorskim
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Natalia Latoch klasa 6b Warszawskie mosty.
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II : węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
Czyli mosty na Wiśle w Warszawie
Jak moje miasto jeździ z głową !
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Zmiany w Prawie o ruchu drogowym dotyczące rowerzystów
Realizacja budżetu m.st. Warszawy w 2012 roku
Nowe Marzy, 25 sierpnia 2008 roku
Tramwaje w Nicei.
Budowa wiaduktu Ataturka w Turcji
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
INFORMACJA W ZAKRESIE UTRUDNIEŃ W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
Znaki drogowe!.
Film promujący zadanie pn.: Budowa tunelu pod Martwą Wisłą
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Wybrane Miasta Polski Julia Sieczkowska.
Historia kolei na terenach południowej Polski
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Jak moje miasto jeździ bezpiecznie?. Komentarz:  Nie są zagrożeniem dla przechodni ó w.  Mogą jechać po chodniku.
Warszawa.  Jest najstarszą dzielnicą stolicy.  Powstało pod koniec XIII wieku.  Leży na skarpie tuż nad Wisłą.  Jest wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
Zamknięcie mostu na ul. Pałacowej 4 maja (od godziny 17.00) zamknięcie mostu na ul. Pałacowej maj – grudzień 2015r. zmieniona organizacja ruchu.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
I. Kalendarium historii Tczewa p.n.e. – z tych czasów pochodzą pierwsze znaleziska archeologiczne na terenie Tczewa, głównie z okresu wpływów.
1.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Rowerowa Warszawa 2017 Zarząd Dróg Miejskich
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
Zapis prezentacji:

Warszawskie mosty Jakub Cheredis kl.4a

Most Poniatowskiego Po raz pierwszy oddany do użytku w 1904 r., wielokrotnie uszkodzony, a ostatecznie zniszczony przez wycofujących się Niemców w 1944 r. Po wojnie został odbudowany jako pierwszy warszawski most już w 1946 r. W latach 1963-66 most został poszerzony oraz zbudowano drugą łącznicę z Wisłostradą na zachodnim brzegu rzeki. W trakcie kolejnego remontu w latach 1985-90 dobudowano drugą łącznicę z Wałem Miedzeszyńskim po stronie Praskiej. Na czas tego remontu w pobliżu powstał most Syreny.

Most Syreny Został zbudowany w 3 miesiące w 1985 r. przez żołnierzy Ludowego Wojska Polskiego jako most zastępczy na czas remontu mostu Poniatowskiego. Potem postanowiono go pozostawić na czas remontu mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Łączył okolice ul. Tamka i Wybrzeże Szczecińskie. Zbudowany właściwie z dwóch mostów o szerokości 6 metrów. Służył jako rozwiązanie prowizoryczne jeszcze do 22 września 2000 roku i został zastąpiony 6 października 2000 roku mostem Świętokrzyskim.

Most Świętokrzyski Most został otwarty 6 października 2000 roku. Łączy Powiśle  z Pragą  w okolicach Portu Praskiego . Most razem z wiaduktem ma długość 477 metrów, po dwa pasy ruchu w każdą stronę i dwa pasy dla pieszych i rowerzystów. Ma konstrukcję podwieszaną, wspartą na jednym pylonie, na którym zaczepiono 48 lin podtrzymujących płytę mostu.

Most Gdański Most kolejowy został zbudowany już w 1946 r. na filarach zburzonego mostu przy Cytadeli. Stoi on na północ (czyli z biegiem Wisły) w stosunku do części drogowej. Most ten łączy dwie stacje kolejowe: Warszawa Gdańska i Warszawa Zoo. Most drogowy otwarto dopiero 31 lipca 1959. Most ma rzadko spotykaną konstrukcję, gdyż jest mostem dwupiętrowym. Na dolnym poziomie przebiegają linie tramwajowe, chodnik i droga rowerowa, a na górnym umieszczono czteropasmową jezdnię i chodniki.

Most Śląsko-Dąbrowski Druga powojenna przeprawa mostowa w Warszawie. Zbudowano go w latach 1947-1949  na ocalałych po II wojnie światowej filarach mostu Kierbedzia. Nazwa mostu ma upamiętniać wkład Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego w odbudowę stolicy. Zwany jest również mostem W-Z, ponieważ jest częścią tzw. Trasy Wschód-Zachód. Most jest mostem kołowo-tramwajowym gdzie tory tramwajowe są poprowadzone na jezdni dla samochodów.

Most Łazienkowski Most Łazienkowski, dawniej im. gen. Z. Berlinga– został otwarty 22 lipca 1974 razem z Trasą Łazienkowską. Dziesięć lat temu stwierdzono katastrofalny stan wszystkich łącznic łączących most z wałem Miedzeszyńskim oraz Wisłostradą. W latach 2002-2008  zburzono i wybudowano od nowa zjazdy z mostu na wał Miedzeszyński. Przed oddaniem do użytku mostu Siekierkowskiego był najbardziej wysuniętym na południe mostem w Warszawie.

Most Siekierkowski Został oddany do użytku 21 września 2002 roku. Most i Trasa Siekierkowska łączą węzeł komunikacyjny u zbiegu ulic Czerniakowskiej i Witosa na Mokotowie ze skrzyżowaniem ulic Ostrobramskiej, Marsa i Płowieckiej w Wawrze. Konstrukcja mostu jest podwieszana, na dwóch pylonach w kształcie litery H. Most nie posiada żadnych podpór w nurcie rzeki. Most składa się z dwóch jezdni o trzech pasach ruchu w każdą stronę. Dla ruchu pieszego i rowerowego wybudowane zostały chodniki i drogi rowerowe.

Most Grota-Roweckiego Most został zbudowany w latach 1977-1981 jako część Trasy Toruńskiej. Most jest obok mostu Siekierkowskiego jednym z największych mostów Warszawy. Ma 645 m długości. Składa się z dwóch niezależnych konstrukcyjnie części, z których każda ma po cztery pasy ruchu. Obecnie trwa przebudowa Trasy Toruńskiej wraz z mostem do parametrów drogi ekspresowej, przy jednoczesnym poszerzeniu mostu do dziesięciu pasów ruchu (po pięć w każdą stronę).

Most Marii Skłodowskiej-Curie Most Marii Skłodowskiej-Curie zwany też mostem Północnym został wybudowany w latach 2009-2012 w ciągu Trasy Mostu Północnego. Ma poprawić komunikację Białołęki (w szczególności Tarchomina i Nowodworów) z lewobrzeżną częścią miasta. Most składa się z dwóch jezdni o trzech pasach ruchu w każdą stronę. Obok przebiegają linie tramwajowe, chodnik i droga rowerowa. Jest najbardziej wysuniętym na północ mostem w Warszawie.

Most Średnicowy Most kolejowy, który został zbudowany w latach 1921-1931. W roku 1944 most został wysadzony przez wycofujących się Niemców. W latach 1945-1949 most został w zmienionej postaci odbudowany, na obniżonych o 5 m filarach. Most ma 5 przęseł i długość 445 m. Po moście przebiegają 4 tory kolejowe, łączące główne dworce kolejowe Warszawy. Dwa tory przeznaczone są dla ruchu dalekobieżnego, dwa pozostałe są zwykle używane przez pociągi podmiejskie.

1. Most Siekierkowski 2. Most Łazienkowski 3. Most Poniatowskiego 4. Most Średnicowy 5. Most Świętokrzyski 6. Most Śląsko-Dąbrowski 7. Most Gdański 8. Most Grota Roweckiego 9. Most Skłodowskiej-Curie (Północny)