Warszawskie mosty Jakub Cheredis kl.4a
Most Poniatowskiego Po raz pierwszy oddany do użytku w 1904 r., wielokrotnie uszkodzony, a ostatecznie zniszczony przez wycofujących się Niemców w 1944 r. Po wojnie został odbudowany jako pierwszy warszawski most już w 1946 r. W latach 1963-66 most został poszerzony oraz zbudowano drugą łącznicę z Wisłostradą na zachodnim brzegu rzeki. W trakcie kolejnego remontu w latach 1985-90 dobudowano drugą łącznicę z Wałem Miedzeszyńskim po stronie Praskiej. Na czas tego remontu w pobliżu powstał most Syreny.
Most Syreny Został zbudowany w 3 miesiące w 1985 r. przez żołnierzy Ludowego Wojska Polskiego jako most zastępczy na czas remontu mostu Poniatowskiego. Potem postanowiono go pozostawić na czas remontu mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Łączył okolice ul. Tamka i Wybrzeże Szczecińskie. Zbudowany właściwie z dwóch mostów o szerokości 6 metrów. Służył jako rozwiązanie prowizoryczne jeszcze do 22 września 2000 roku i został zastąpiony 6 października 2000 roku mostem Świętokrzyskim.
Most Świętokrzyski Most został otwarty 6 października 2000 roku. Łączy Powiśle z Pragą w okolicach Portu Praskiego . Most razem z wiaduktem ma długość 477 metrów, po dwa pasy ruchu w każdą stronę i dwa pasy dla pieszych i rowerzystów. Ma konstrukcję podwieszaną, wspartą na jednym pylonie, na którym zaczepiono 48 lin podtrzymujących płytę mostu.
Most Gdański Most kolejowy został zbudowany już w 1946 r. na filarach zburzonego mostu przy Cytadeli. Stoi on na północ (czyli z biegiem Wisły) w stosunku do części drogowej. Most ten łączy dwie stacje kolejowe: Warszawa Gdańska i Warszawa Zoo. Most drogowy otwarto dopiero 31 lipca 1959. Most ma rzadko spotykaną konstrukcję, gdyż jest mostem dwupiętrowym. Na dolnym poziomie przebiegają linie tramwajowe, chodnik i droga rowerowa, a na górnym umieszczono czteropasmową jezdnię i chodniki.
Most Śląsko-Dąbrowski Druga powojenna przeprawa mostowa w Warszawie. Zbudowano go w latach 1947-1949 na ocalałych po II wojnie światowej filarach mostu Kierbedzia. Nazwa mostu ma upamiętniać wkład Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego w odbudowę stolicy. Zwany jest również mostem W-Z, ponieważ jest częścią tzw. Trasy Wschód-Zachód. Most jest mostem kołowo-tramwajowym gdzie tory tramwajowe są poprowadzone na jezdni dla samochodów.
Most Łazienkowski Most Łazienkowski, dawniej im. gen. Z. Berlinga– został otwarty 22 lipca 1974 razem z Trasą Łazienkowską. Dziesięć lat temu stwierdzono katastrofalny stan wszystkich łącznic łączących most z wałem Miedzeszyńskim oraz Wisłostradą. W latach 2002-2008 zburzono i wybudowano od nowa zjazdy z mostu na wał Miedzeszyński. Przed oddaniem do użytku mostu Siekierkowskiego był najbardziej wysuniętym na południe mostem w Warszawie.
Most Siekierkowski Został oddany do użytku 21 września 2002 roku. Most i Trasa Siekierkowska łączą węzeł komunikacyjny u zbiegu ulic Czerniakowskiej i Witosa na Mokotowie ze skrzyżowaniem ulic Ostrobramskiej, Marsa i Płowieckiej w Wawrze. Konstrukcja mostu jest podwieszana, na dwóch pylonach w kształcie litery H. Most nie posiada żadnych podpór w nurcie rzeki. Most składa się z dwóch jezdni o trzech pasach ruchu w każdą stronę. Dla ruchu pieszego i rowerowego wybudowane zostały chodniki i drogi rowerowe.
Most Grota-Roweckiego Most został zbudowany w latach 1977-1981 jako część Trasy Toruńskiej. Most jest obok mostu Siekierkowskiego jednym z największych mostów Warszawy. Ma 645 m długości. Składa się z dwóch niezależnych konstrukcyjnie części, z których każda ma po cztery pasy ruchu. Obecnie trwa przebudowa Trasy Toruńskiej wraz z mostem do parametrów drogi ekspresowej, przy jednoczesnym poszerzeniu mostu do dziesięciu pasów ruchu (po pięć w każdą stronę).
Most Marii Skłodowskiej-Curie Most Marii Skłodowskiej-Curie zwany też mostem Północnym został wybudowany w latach 2009-2012 w ciągu Trasy Mostu Północnego. Ma poprawić komunikację Białołęki (w szczególności Tarchomina i Nowodworów) z lewobrzeżną częścią miasta. Most składa się z dwóch jezdni o trzech pasach ruchu w każdą stronę. Obok przebiegają linie tramwajowe, chodnik i droga rowerowa. Jest najbardziej wysuniętym na północ mostem w Warszawie.
Most Średnicowy Most kolejowy, który został zbudowany w latach 1921-1931. W roku 1944 most został wysadzony przez wycofujących się Niemców. W latach 1945-1949 most został w zmienionej postaci odbudowany, na obniżonych o 5 m filarach. Most ma 5 przęseł i długość 445 m. Po moście przebiegają 4 tory kolejowe, łączące główne dworce kolejowe Warszawy. Dwa tory przeznaczone są dla ruchu dalekobieżnego, dwa pozostałe są zwykle używane przez pociągi podmiejskie.
1. Most Siekierkowski 2. Most Łazienkowski 3. Most Poniatowskiego 4. Most Średnicowy 5. Most Świętokrzyski 6. Most Śląsko-Dąbrowski 7. Most Gdański 8. Most Grota Roweckiego 9. Most Skłodowskiej-Curie (Północny)