85 – lecie DZIAŁALNOŚCI ODDZIAŁU WARSZAWSKIEGO SEP

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dział Rekrutacji.
Advertisements

Ukończyło szkołę ogółem: 151 / 100% Posiadamy informacje o 147/ 97,4% Kontynuuje naukę: 146 / 96,7% na studiach wyższych 144 / 95,4%, w tym na: publicznych.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
„INŻYNIERIA BEZPIECZEŃSTWA”
STUDIA W ATH STUDIA I-go STOPNIA (inżynierskie lub licencjackie) STUDIA II-go STOPNIA.
EDUKACJA TECHNICZNO – - INFORMATYCZNA
Losy absolwentów 2012 Losy absolwentów 2012
Planowanie przyszłości edukacyjnej i zawodowej?
Konkursy IV Priorytetu POKL: SZKOLNICTWO WYŻSZE I NAUKA zaplanowane do ogłoszenia w 2012 r. przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Katolicki Uniwersytet.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Wydział Podstawowych Problemów Techniki (WPPT) wppt. pwr
1 System kształcenia na WETI w świetle nowego prawa o szkolnictwie wyższym i nowych standardów kształcenia Projekt Opracował: Krzysztof Goczyła.
mgr Magdalena Katarzyna Godlewska Katedra Inżynierii Wiedzy, WETI PG
Życiorys mgr inż. Artur Zacniewski Centrum Wsparcia Teleinformatycznego i Dowodzenia Marynarki Wojennej Urodzony: r. Wykształcenie:
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Podstaw Systemów Technicznych Kierownik Katedry: prof. dr hab. inż. Jan Kaźmierczak.
VIII Powiatowe targi edukacyjne akademus Chojnice 2012.
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
Losy absolwentów 2010 Liceum Ogólnokształcące im. gen. Wł. Sikorskiego
Proces Boloński Życie i twórczość.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Kadencje Rektorskie Wyższa Szkoła Inżynierska / Politechnika Zielonogórska prof. dr inż. Jerzy Kołakowski doc. dr hab. inż. Kaziemierz Bącal.
BIBLIOTEKA UNIWERSYTETU ZIELONOGÓRSKIEGO. Politechnika Zielonogórska Wyższa Szkoła Pedagogiczna UNIWERSYTET ZIELONOGÓRSKI Utworzony został 1września 2001.
Uroczyste Posiedzenie Rady Naukowej związane z Jubileuszem 60-lecia Instytutu Metalurgii i Inżynierii Materiałowej Polskiej Akademii Nauk.
Wydział Inżynierii Biomedycznej Politechnika Śląska
DAAD i jej oferta stypendialna dla Polaków 2 Stypendia dla Polaków 1 Stypendia dla studentów 2 Stypendia dla absolwentów 3 Stypendia dla doktorantów.
Losy absolwentów II Liceum Ogólnokształcącego im
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
DEKLARACJA BOLOŃSKA.
Zespół Fizyki Stosowanej i Podstaw Mikroelektroniki
Szczegółowe informacje o kierunkach na stronie:
Uniwersytet im. Alfreda Nobla
Wydział Przedsiębiorczości i Towarozanwastwa
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Losy absolwentów ZSP Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Stalowej Woli
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
I A – przyrodnicza I B – humanistyczna I C – matematyczno informatyczna I D – matematyczno językowa I E – matematyczno językowa Masz klasę ? Wybierz swoją
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
W skrócie o Deklaracji Bolońskiej & systemie ewaluacji punktów kredytowych ECTS Rada Wydziały Wychowania Fizycznego 22 marca 2007 Rom a n M a c i e jK.
Po klasie matematycznej
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
1 KONFERENCJA PRASOWA WARSZAWA – STYCZEŃ 2007 REORGANIZACJA SZKOLNICTWA WOJSKOWEGO.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Edwarda F
LOSY ABSOLWENTÓW ABSOLWENCI 2014 Przystąpiło do matury149 Zdało maturę (1 nie przystąpiła)148(99,3%) Podjęło studia139(93,9%) Nie uczy się9(6,1%)
Uniwersytet Rzeszowski
Public 1. Cele Programu  Zasilenie kadry Skanska młodymi inżynierami i specjalistami  Rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych studentów uczelni.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
UAM, listopad 2007 Zasady podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych Składniki algorytmu dla poszczególnych wydziałów UAM.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
 1. Projektowanie instalacji elektrycznych, sieci elektrycznych 2. Montaż instalacji elektrycznych zgodnie z dokumentacją techniczną.
155 osób 80 % 155 osób 80 % 15 osób 7,5 % 15 osób 7,5 % 4 osoby 2 % 4 osoby 2 % 4 osoby 2 % 4 osoby 2 % 5 osób 2,5 % 5 osób 2,5 % 3 osoby 1,5 % 3 osoby.
DEAN: DR HAB. INŻ. PROF. NADZW. PCZ LUCJAN KURZAK.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Wydział Biotechnologii i Nauk o Żywności Na Wydziale studiuje: 1740 studentów 112 doktorantów Kadra akademicka Wydziału: 133 nauczycieli 11 profesorów.
Politechnika Krakowska Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej Kierunek Inżynieria Chemiczna i Procesowa Inżynieria chemiczna i procesowa jest dyscypliną.
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
KLASA MATEMATYCZNO- -INŻYNIERSKA.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1
WOJSKOWA AKADEMIA TECHNICZNA
Badanie Losów Absolwentów
Dokument ten ma charakter informacyjny.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

85 – lecie DZIAŁALNOŚCI ODDZIAŁU WARSZAWSKIEGO SEP Kształcenie na kierunku „Elektronika i telekomunikacja” w Wydziale Elektroniki Wojskowej Akademii Technicznej (warunkowania historyczne - stan obecny) Grzegorz RÓŻAŃSKI Wydział Elektroniki WAT Warszawa, 22 - 23 kwietnia 2005 roku

Budowa gmachu Biblioteki WAT Utworzenie WAT ....... 1951r. Pierwsi absolwenci .. 1953 r. Pierwsi doktorzy .. 1954 r. Budowa gmachu Biblioteki WAT

ZMIANY ORGANIZACYJNE W WAT W LATACH 1951-2003 FAKULTET LOTNICZY BRONI PANCERNEJ ŁĄCZNOŚCI INŻYNIERYJNO- -SAPERSKI UZBROJENIA WYDZIAŁ MECHANICZNY ELEKTRORADIOTECHNICZNY INŻYNIERII WOJSKOWEJ CHEMII 1959 1994 WYDZIAŁ MECHANICZNY CYBERNETYKI INŻYNIERII, CHEMII I FIZYKI TECHNICZNEJ ELEKTRONIKI UZBROJENIA I LOTNICTWA 2003 WYDZIAŁ MECHANICZNY CYBERNETYKI INŻYNIERII, CHEMII I FIZYKI TECHNICZNEJ ELEKTRONIKI MECHATRONIKI TECHNIKI WOJSKOWEJ

WAT DZISIAJ

TRANSFORMACJA SYSTEMU EDUKACJI WOJSKOWEJ MODEL POPRZEDNI MODEL OBECNY MODEL PROPONOWANY AON WAT AMW WAM AON AON WAT AMW SZKOŁY WYŻSZE Uczelnie wyższe 11 SZKOŁY OFICERSKIE Centra szkolenia 2

STRUKTURA ORGANIZACYJNA WAT KOMENDANT REKTOR SENAT WYDZIAŁ ELEKTRONIKI WYDZIAŁ INŻYNIERII, CHEMII I FIZYKI TECHNICZNEJ WYDZIAŁ MECHATRONIKI WYDZIAŁ CYBERNETYKI WYDZIAŁ TECHNIKI WOJSKOWEJ WYDZIAŁ MECHANICZNY

752 POTENCJAŁ NAUKOWO-DYDAKTYCZNY WAT 68 - prof. 84 - 256 - mgr dr hab. 256 - mgr 752 344 - dr Liczba studentów w roku akademickim 2004/2005 wynosi  6 200 (w tym 714 studentów wojskowych).

MODEL STUDIÓW W WAT STUDIA WSPÓLNE STUDIA DOKTORANCKIE STUDIA UZUPEŁNIAJĄCE STUDIA MAGISTERSKIE KANDYDACI SPOZA WAT STUDIA PODYPLOMOWE STUDIA INŻYNIERSKIE / LICENCJACKIE STUDIA MAGISTERSKIE NA STUDIA absolwenci z tytułem: magistra inżyniera, magistra inżyniera, licencjata STUDIA WSPÓLNE

BUDOWNICTWO KIERUNKI STUDIÓW W WAT CHEMIA ELEKTRONIKA I TELEKOMUNIKACJA FIZYKA TECHNICZNA GEODEZJA I KARTOGRAFIA INŻYNIERIA MATERIAŁOWA INFORMATYKA MECHANIKA I BUDOWA MASZYN MECHATRONIKA ZARZĄDZANIE I MARKETING

UPRAWNIENIA DO NADAWANIA STOPNIA NAUKOWEGO DR. I DR. HAB. Dyscypliny naukowe: budownictwo budowa i eksploatacja maszyn chemia (dr) elektronika geodezja i kartografia informatyka inżynieria materiałowa mechanika telekomunikacja

RANKING UCZELNI WYŻSZYCH

WYDZIAŁ ELEKTRONIKI

Uprawnienia Rady Wydziału Zadania Wydziału UNIWERSYTET TECHNICZNY studia wyższe I i II stopnia studia doktoranckie studia podyplomowe kursy specjalistyczne zadania naukowe prace badawczo-rozwojowe Uprawnienia Rady Wydziału Nadawanie stopnia dr. i dr. hab. nauk technicznych w dyscyplinach: elektronika, telekomunikacja.

140 14 - prof. POTENCJAŁ KADROWY WYDZIAŁU ELEKTRONIKI Zadania dydaktyczne i naukowo-badawcze w Wydziale Elektroniki realizuje 140 nauczycieli akademickich, w tym: 140 47 - mgr 14 - prof. 10 - dr hab. 69 - dr 14 profesorów zwyczajnych; 10 profesorów nadzwyczajnych; 69 adiunktów; 18 st. wykładowców i wykładowców; 29 asystentów. Liczba studentów w roku akademickim 2004/2005 wynosi 1100 (w tym 258 studentów wojskowych).

Struktura Wydziału Elektroniki RADA WYDZIAŁU DZIEKAN WYDZIAŁU Prodziekan ds. kształcenia Prodziekan ds. naukowych INSTYTUT TELEKOMUNIKACJI RADIOELEKTRONIKI SYSTEMÓW ELEKTRONICZNYCH LABORATORIUM KOMPATYBILNOŚCI ELEKTROMAGNETYCZNEJ

Kierunek studiów: ELEKTRONIKA I TELEKOMUNIKACJA Poziomy i formy kształcenia w Wydziale Elektroniki: Studia inżynierskie; Studia magisterskie; Studia doktoranckie; Uzupełniające studia magisterskie; Studia podyplomowe; Kursy specjalistyczne. SPECJALNOŚCI SYSTEMY INFORMACYJNO- POMIAROWE INŻYNIERIA SYSTEMÓW BEZPIECZEŃSTWA SYSTEMY CYFROWE SYSTEMY TELEKOMUNIKACYJNE SYSTEMY TELEINFORMATYCZNE SYSTEMY TELEDETEKCYJNE SYSTEMY RADIOELEKTRONICZNE OPTOELEKTRONIKA Oferta dla studentów wojskowych (7): EKSPLOATACJA SYSTEMÓW ŁĄCZNOŚCI ROZPOZNANIE I ZAKŁÓCANIE RADIOWE RADIOLOKACJA RADIONAWIGACJA LOTNICZE SYSTEMY RADIOELEKTRONICZNE TECHNICZNE I METROLOGICZNE ZABEZPIECZENIE SPRZĘTU Oferta dla studentów cywilnych (8):

UWARUNKOWANIA PROCESU KSZTAŁCENIA

PROCES BOLOŃSKI - historia Deklaracja Sorbońska 1998 Francja Niemcy W. Brytania Włochy Deklaracja Bolońska 1999 29 państw w tym Polska Komunikat Praski Proces Boloński 2001 33 państwa Komunikat Berliński 2003 40 państw w tym Rosja 2010: Europejska Przestrzeń Szkolnictwa Wyższego (EHEA)

TRÓJSTOPNIOWY MODEL STUDIÓW Studia III stopnia (doktoranckie) Kandydaci z/poza WAT Dyplom Mgr. Kandydaci z/poza WAT Studia II stopnia (magisterskie) Dyplom Inż. Studia I stopnia (inżynierskie) Kandydaci

STRUKTURA MODELU STUDIÓW studia jednolite I stopnia Studia II stopnia III stopnia poziom studiów (punkty ECTS) 180 240 300 Postanowiono utrzymać studia jednolite na kierunkach: medycyna, prawo, pedagogika, psychologia, farmacja, architektura.

KSZTAŁCENIE W ZAKRESIE TECHNIK / TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH Kierunki studiów (MENiS): automatyka i robotyka elektronika i telekomunikacja informatyka Dyscypliny naukowe (KBN): elektronika telekomunikacja Czy wspólne programy kształcenia? Jaki zakres, treść, standardy?

Uwagi do koncepcji kształcenia kadr dla systemu obronnego państwa NOWY MODEL FUNKCJONOWANIA SIŁ ZBROJNYCH NA POLU WALKI „KONCEPCJA NETWORK CENTRIC WARFARE” XXI WIEK – GŁĘBOKA KONWERGENCJA W OBSZARZE ELEKTRONIKI, INFORMATYKI, TELEKOMUNIKACJI I TECHNIK MULTIMEDIALNYCH, ROLA „PRZEWAGI INFORMACYJNEJ” NA WSPÓŁCZESNYM POLU WALKI Przesłanki i uwarunkowania globalne: DOWÓDCÓW – MENADŻERÓW INŻYNIERÓW – SPECJALISTÓW Dowodzenie i kierowanie Techniki i technologie Kogo i jak kształcić ???

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ