Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Psycholog szkolny.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Konferencja dla Dyrektorów - Bydgoszcz 29. marca 2012r.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Szkoła jako środowisko pracy nauczyciela
Zespół Szkół Specjalnych Nr 23 im. J. Korczaka w Częstochowie.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
05 GRUDNIA 2011 MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ WOLONTARIATU
Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Wolontariat „Być jak Bibliotekarz” w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. Mariana Rejewskiego w Bydgoszczy.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Witamy w Szkole Podstawowej nr 50 im.Św. Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku „Szkole bliskiej każdemu dziecku”
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów  Przeprowadzenie rozmów z uczniami, których tematem były m.in. sytuacja edukacyjna, motywacja do.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Szkoła Podstawowa Nr 87, Wrocław ul. Parkowa 27, tel
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Jana Kilińskiego w Mogielnicy
Zespół ds. integracji Mirosława Orłowska – Gaweł Daria Hanzel
Prezentacja pedagoga szkolnego Violetta Orska
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Witamy w naszej szkole :). Szkoła Podstawowa nr 50 jest częścią Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi nr 1.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r Uczniowie niepełnosprawni w L Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Integracyjnymi im. Ruy Barbosy Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r

Dostosowanie budynku szkoły Wejście do szkoły; Podjazdy wewnątrz szkoły; Winda; Ruchoma platforma; Dostosowanie toalet; Szerokie drzwi bez progów Gabinet rehabilitacyjny.

Zadania szkoły w obliczu integracji: Wyrównywania braków i zaległości w nauce; Wypracowania bardziej efektywnych metod pracy; Wychowywania uczniów niepełnosprawnych „do samodzielności” przy jednoczesnym zapewnieniu im pomocy w tych obszarach, gdzie jest ona niezbędna.

Rozwiązania: Zajęcia wspierające – obecnie godziny rewalidacyjne Rehabilitacja ruchowa – lekcje WF dla uczniów niepełnosprawnych Asystenci osób niepełnosprawnych Zespół do spraw integracji Zajęcia terapeutyczne

Działania Zespołu ds. integracji w r. szk. 2009/2010 Dzień Osób Niepełnosprawnych w szkole (4.12.09) Zajęcia integracyjno-adaptacyjne dla klas I Zebranie z rodzicami uczniów o specjalnych potrzebach z przedstawicielem Stowarzyszenia „Integracja”

Działania Zespołu ds. integracji w r. szk. 2009/2010 Organizacja udziału naszych niepełnosprawnych uczniów w imprezie andrzejkowej zorganizowanej przez Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych „Promocja” Indywidualne praca rewalidacyjna z uczniami niepełnosprawnymi ruchowo

Działania Zespołu ds. integracji w r. szk. 2009/2010 Organizacja warsztatów edukacyjnych z zakresu profilaktyki HIV/AIDS dla uczniów klas integracyjnych Organizacja konferencji „Problemy integracji w szkolnictwie ponadgimnazjalnym” w naszej szkole (2.12.09)

Dodatkowo pedagodzy szkolni przeprowadzili ponadto dla różnych klas zajęcia psychoedukacyjne: „Umiejętności komunikowania się – asertywność” „Umiejętności autoprezentacji i rozmowy o wartościach” „Sposoby spędzania wolnego czasu i umiejętności relaksowania się” „Bariery komunikacyjne” „Prezentacja maturalna”

Opieka nad wolontariuszami: Rozwijanie działalności wolontariatu w szkole; Zajęcia warsztatowe dla grupy wolontariuszy; Koncert w wykonaniu szkolnego zespołu muzycznego, poświęcony idei wolontariatu; Udział wolontariuszy w zawodach sportowych.

Inne działania Indywidualna pomoc uczniom niepełnosprawnym; Zapoznanie rodziców z wymaganiami programowymi; Pomoc nauczycielom w konstrukcji indywidualnych programów i metod pracy z uczniami o specjalnych potrzebach;

Inne działania Współpraca z rehabilitantami i pielęgniarką szkolną; Pomoc w rozwiązywaniu doraźnych problemów wychowawczych; Tworzenie atmosfery przyjaznej uczniom, w tym funkcjonowanie „skrzynki zaufania” dla uczniów – mailbox.

Dziękuję za uwagę