Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r Uczniowie niepełnosprawni w L Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Integracyjnymi im. Ruy Barbosy Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Dostosowanie budynku szkoły Wejście do szkoły; Podjazdy wewnątrz szkoły; Winda; Ruchoma platforma; Dostosowanie toalet; Szerokie drzwi bez progów Gabinet rehabilitacyjny.
Zadania szkoły w obliczu integracji: Wyrównywania braków i zaległości w nauce; Wypracowania bardziej efektywnych metod pracy; Wychowywania uczniów niepełnosprawnych „do samodzielności” przy jednoczesnym zapewnieniu im pomocy w tych obszarach, gdzie jest ona niezbędna.
Rozwiązania: Zajęcia wspierające – obecnie godziny rewalidacyjne Rehabilitacja ruchowa – lekcje WF dla uczniów niepełnosprawnych Asystenci osób niepełnosprawnych Zespół do spraw integracji Zajęcia terapeutyczne
Działania Zespołu ds. integracji w r. szk. 2009/2010 Dzień Osób Niepełnosprawnych w szkole (4.12.09) Zajęcia integracyjno-adaptacyjne dla klas I Zebranie z rodzicami uczniów o specjalnych potrzebach z przedstawicielem Stowarzyszenia „Integracja”
Działania Zespołu ds. integracji w r. szk. 2009/2010 Organizacja udziału naszych niepełnosprawnych uczniów w imprezie andrzejkowej zorganizowanej przez Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych „Promocja” Indywidualne praca rewalidacyjna z uczniami niepełnosprawnymi ruchowo
Działania Zespołu ds. integracji w r. szk. 2009/2010 Organizacja warsztatów edukacyjnych z zakresu profilaktyki HIV/AIDS dla uczniów klas integracyjnych Organizacja konferencji „Problemy integracji w szkolnictwie ponadgimnazjalnym” w naszej szkole (2.12.09)
Dodatkowo pedagodzy szkolni przeprowadzili ponadto dla różnych klas zajęcia psychoedukacyjne: „Umiejętności komunikowania się – asertywność” „Umiejętności autoprezentacji i rozmowy o wartościach” „Sposoby spędzania wolnego czasu i umiejętności relaksowania się” „Bariery komunikacyjne” „Prezentacja maturalna”
Opieka nad wolontariuszami: Rozwijanie działalności wolontariatu w szkole; Zajęcia warsztatowe dla grupy wolontariuszy; Koncert w wykonaniu szkolnego zespołu muzycznego, poświęcony idei wolontariatu; Udział wolontariuszy w zawodach sportowych.
Inne działania Indywidualna pomoc uczniom niepełnosprawnym; Zapoznanie rodziców z wymaganiami programowymi; Pomoc nauczycielom w konstrukcji indywidualnych programów i metod pracy z uczniami o specjalnych potrzebach;
Inne działania Współpraca z rehabilitantami i pielęgniarką szkolną; Pomoc w rozwiązywaniu doraźnych problemów wychowawczych; Tworzenie atmosfery przyjaznej uczniom, w tym funkcjonowanie „skrzynki zaufania” dla uczniów – mailbox.
Dziękuję za uwagę