Kolejność analizy strategicznej:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
polskiego sektora mleczarskiego jest jedynym rozwiązaniem ?
Advertisements

Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Tworzenie biznesplanu przedsiębiorstwa typu Spin-off, Spin-out
Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
Analiza PEST Łukasz Hańderek Filip Łakomik.
Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
3. Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Metody diagnozowania makrootoczenia
Blok tematyczny 1c Wyzwania na nową perspektywę - projekty środowiskowe a aspekty gospodarcze (model projektu) IV Międzynarodowa Konferencja „Dbając o.
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
METOD ANALIZY STRATEGICZNEJ POTENCJAŁU MILITARNEGO
Dr Krzysztof Borodako Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Zarządzanie strategiczne
TOMASZ SZULC Politechnika Śląska Wydział Organizacji i Zarządzania
Analiza SWOT… a po co mi to? (cz.2)
Analiza SWOT… a po co mi to?
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
Panel 5: Metodologia diagnozy strategicznej
Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy
Konferencja Polskiego Towarzystwa Wspierania Przedsiębiorczości
Rynek usług medycznych
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Diagnoza społeczności lokalnych. Każdy zespól wybiera jedną grupę docelową: 1)Władze gminy, urzędnicy. np. Wójt, Sołtys, Radny, Urzędnik itd 2) Osoby.
PAŃSTWA EUROPY PÓŁNOCNEJ
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
Sporządzamy biznesplan
PROW LEADER Wybrane zapisy z ustawy o wspieraniu obszarów wiejskich …: Lokalna grupa działania działa jako stowarzyszenie posiadające osobowość
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
Strategia przedsiębiorstwa
Elementy składowe Biznes Planu
Analiza SWOT – ĆW 4.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Analiza warunków działania przedsiębiorstwa
Narzędzia zarządzania rozwojem lokalnym
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Strategia organizacji Magisterskie Studia Finansów i Rachunkowości
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
Adam Husar Mateusz Kamiński Bartłomiej Parowicz
droga do sukcesu imprezy biegowej
Proces programowania zagadnienia teoretyczne c.d. metody.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
ANALIZA SWOT FIRMY ………………….. MOCNE STRONY punkty SŁABE STRONY punkty S1. S2. S3. S4. S5. W1. W2. W3. W4. W5. ŚREDNIA MOŻLIWOŚCI punkty ZAGROŻENIA punkty.
Diagnozowanie i analizowanie problemów kryminalnych występujących w środowisku lokalnym oraz ich rozwiązywanie Ćwiczenia 3 P_U01: …student potrafi analizować.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Funkcja planowania – zarządzanie strategiczne
Zarządzanie strategiczne 4
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Rodzaje zmian zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa:
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Kolejność analizy strategicznej: Krok 1. Ogólna prezentacja problemu Krok 2. Analiza PEST Krok 3. Scenariusze Krok 4. Analiza ETOP Krok 5. Charakterystyka otoczenia bliskiego Krok 6. Analiza stakeholders Krok 7. Analiza 5 sił Krok 8. Wycena domeny Krok 9. Bilans strategiczny Krok 10. SWOT

KROK 1. 1. OGÓLNA PREZENTACJA PROBLEMU 1.1. UWARUNKOWANIA GEO-POLITYCZNE (obecnie) 1.2. HIPOTEZA (założenie, jak zjawisko będzie się rozwijać w perspektywie 10-15 lat) 1.3. ARGUMENTY (co na to wskazuje)

STRUKTURYZACJA OTOCZENIA OTOCZENIE OGÓLNE (MAKROTOCZENIE) OTOCZENIE CELOWE ORGANIZACJA: PRACOWNICY ZARZĄD KULTURA ekonomiczne polityczne odbiorcy zasilające społeczne technologiczne konkurenci sojusznicy regulatory właściciele Źródło: G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1996, s. 32

KROK 2. 2. ANALIZA STRATEGICZNA MAKROOTOCZENIA 2.1. ANALIZA PEST

2.2. WYSZCZEGÓLNIANIE Analiza PEST Źródło: D. Faulkner, C. Bowman, Strategie konkurencji, Gebethner i Ska, Warszawa 1996, s. 77.

KROK 3. 2. ANALIZA STRATEGICZNA MAKROOTOCZENIA 2.2. SCENARIUSZE

2.2. WYCENIANIE - SCENARIUSZE K111 K112 K121 K122 K211 K212 K221 K222 Czas K11 K12 K21 K22 Teraz 1 rok 2 lata Tuba („lejek”) scenariuszy coraz szerszy (zawierający więcej wariantów działania) wraz z płynącym czasem w przyszłości scenariusze optymistyczne - przyjmowanie wartości dodatnich w dokonywanych wycenach, co związane jest z wyodrębnianiem szans; scenariusze pesymistyczne - przyjmowaniu wartości ujemnych, co związane jest z wyodrębnianiem zagrożeń; scenariusze najbardziej prawdopodobne - wybieranie zjawisk o najwyższych wartościach prawdopodobieństwa, scenariusze najmniej prawdopodobne – wybieranie zjawisk o najmniejszych wartości prawdopodobieństwa.

2.2. WYCENIANIE - SCENARIUSZE

2.2. WYCENIANIE - SCENARIUSZE Zagregowanie wycen sfery EKONOMICZNEJ

2.2. WYCENIANIE - SCENARIUSZE Zagregowanie wycen sfery TECHNOLOGICZNEJ

2.2. WYCENIANIE - SCENARIUSZE

2.2. WYCENIANIE - SCENARIUSZE

2.2. WYCENIANIE - SCENARIUSZE

2.2. WYCENIANIE - SCENARIUSZE

2.2. WYCENIANIE - SCENARIUSZE

2.2. WNIOSKOWANIE- KLUCZOWE SFERY

2.2. WNIOSKOWANIE- KLUCZOWE SFERY PIERWSZA SFERA DRUGA SFERA TRZECIA SFERA CZWARTA SFERA PIĄTA SFERA 1. Im większa rozpiętość między scenariuszem optymistycznym i pesymistycznym, tym silniejsze uzależnienie od otoczenia. 2. Im większa rozpiętość scenariusza najbardziej prawdopodobnego, tym wyższy poziom niepewności otoczenia. 3. W scenariuszu najbardziej prawdopodobnym wyodrębnia się procesy wiodące (pozytywne i negatywne). 4. W scenariuszu niespodziankowym wyodrębnia się najsilniejsze trendy jako sygnały wczesnego ostrzegania.

KROK 4. 2. ANALIZA STRATEGICZNA MAKROOTOCZENIA 2.3. ANALIZA ETOP

2.3. WNIOSKOWANIE- ETOP ETOP (ang. – Enviromental Threats Opportunities Profile). Analiza ta uwzględnia zarówno elementy otoczenia dalszego jak i bliższego.

KROK 5. 3. ANALIZA STRATEGICZNA OTOCZENIA CELOWEGO 3.1. CHARAKTERYSTYKA BEZPOŚREDNIEGO OTOCZENIA (wymienić w podpunktach – 1 str)

KROK 6. 3. ANALIZA STRATEGICZNA OTOCZENIA CELOWEGO 3.2. ANALIZA STAKEHOLDERS

3.2. WYSZCZEGÓLNIANIE SYSTEM Rządy innych państw Rządy stanowe federalne Właściciele inwestorzy Stowarzyszenia handlowe Społeczność lokalna Władze lokalne Wierzyciele Klienci Dostawcy Pracownicy Grupy interesu Sądy Szkoły i uniwersytety Analiza STAKEHOLDERS Ustalenie hierarchii ważności obiektów Pokazania z kim należy liczyć się najbardziej

3.2. WYCENIANIE - STAKEHOLDERS Analiza STAKEHOLDERS Kibice K1 K2 K3 K4 Siła wpływu - 3 5 8 16 2 1 6 4 14 9 7 18 13

KROK 7. 3. ANALIZA STRATEGICZNA OTOCZENIA CELOWEGO 3.3. ANALIZA 5 SIŁ

3.3. BADANIE SIŁ Integracja pionowa Główni uczestnicy sektora: 1. 2. 3. 4. 5. KTO? KIEDY? POTENCJALNI NOWI GRACZE GRACZE W SEKTORZE OBIEKTY ZASILAJĄCE SEKTOR OBIEKTY ODBIERAJĄCE DZIAŁANOŚĆ SUBSTYTUTY FUNKCJONOWANIA SEKTORA Integracja pionowa Główni dostawcy: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. Główni odbiorcy: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. KTO? KIEDY? W JAKI SPOSÓB? Źródło: M. E. Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1998, s. 22.

KROK 8. 3. ANALIZA STRATEGICZNA OTOCZENIA CELOWEGO 3.4. WYCENA DOMENY

3.4. POZYCJONOWANIE - WYCENA DOMENY Ocena ważona ogólna Ocena dla analizowanego zjawiska

KROK 9. 4. ANALIZA POTENCJAŁU PODMIOTU 4.1. BILANS STRATEGICZNY

4.1. PODEJŚCIE KLUCZOWE Źródło: A. Stabryła, wyd. cyt., s. 164 - 165

KROK 10. 5. ANALIZA SWOT

5. PODSUMOWANIE - ANALIZA SWOT SWOT ang. strenghts – mocne strony weaknesses – słabe strony opportunities - szanse threats - zagrożenia Źródło: opracowanie własne na podstawie: K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001, s. 192.

5. PODSUMOWANIE - ANALIZA SWOT atuty – zagrożenia atuty – szanse słabości – szanse słabości - zagrożenia Analiza TOWS: szanse – atuty zagrożenia – atuty szanse – słabości zagrożenia - słabości Źródło: opracowanie własne na podstawie - K. Obłój, wyd. cyt., s. 193 – 201.

5. PODSUMOWANIE - ANALIZA SWOT atuty – zagrożenia atuty – szanse słabości – szanse słabości - zagrożenia Analiza TOWS: szanse – atuty zagrożenia – atuty szanse – słabości zagrożenia - słabości MOCNE STRONY SZANSE Źródło: opracowanie własne na podstawie - K. Obłój, wyd. cyt., s. 193 – 201.

5. PODSUMOWANIE - ANALIZA SWOT Źródło: K. Obłój, Strategia organizacji ..., s. 202.

5. PODSUMOWANIE - ANALIZA SWOT