PROBLEM PRYWATYZACJI SZPITALI W POLSCE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRACA NIEREJESTROWANA W BUDOWNICTWIE
Advertisements

Opieka stacjonarna w Małopolsce Stan obecny, tendencje, perspektywy
Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej.
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
Organizacje pozarządowe
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
PARAMETRYZACJA RYNKU ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Inwestowanie w rozwój instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Departament Polityki Rodzinnej Wspieranie rozwoju usług opieki nad dziećmi w wieku.
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
FINANSOWANIE OPIEKI ZDROWOTNEJ (2) Prof. dr hab. med. Jacek Ruszkowski
PRYWATNE UBEZPIECZENIA ZDROWTNE
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Informacje w zakresie możliwości poprawy sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
PODSTAWOWE POJĘCIA.
System opieki zdrowotnej - stan obecny i perspektywy
Status SP ZOZ, a komercyjne usługi medyczne
SZKOLENIE WSPÓŁFINANSOWANE PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ ZPORR ORAZ ŚRODKÓW.
Polish Association of Medical Tourism
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Seminaria magisterskie Studia stacjonarne II stopnia
Dochody budżetu państwa
Aktywność zawodowa i przedsiębiorczość osób z niepełnosprawnościami
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
„UMOWY ŚMIECIOWE” W ŚWIETLE USTAWY
Restrukturyzacja zobowiązań
PODMIOTOWA KLASYFIKACJA ZJAWISK FINANSOWYCH
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
,,Własność, czyli rzecz o wolności’’.
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Czynniki zmian czyli, co od czego zależy. Co wpływa na wyniki spzoz? 1/2 1. Czynniki ekonomiczne 2. Czynniki polityczne, prawne i fiskalne 3. Czynniki.
SYSTEMU POWSZECHNEGO UBEZPIECZENIA
LUBLIN Stare Miasto - Zamek Lubelski. Udział i rola szpitali niepublicznych na rynku usług medycznych w województwie lubelskim Tomasz Pękalski Dyrektor.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Prabutach
Deficyt budżetowy a dług publiczny
Prezentacja Medicover dla ING Dlaczego Medicover?
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
1 Spotkanie inauguracyjne oddziału firmy PPOR Zdzisław Kochanowicz.
Definicja Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia – system zdrowotny to wszystkie organizacje, zakłady i instytucje, których zadaniem są działania.
Systemy ekonomiczne; Gospodarka CENTRALNIE PLANOWANA.
Definicja państwa opiekuńczego (socjalnego)
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gorzów Wielkopolski 04 – r. Zasady kontraktowania.
Nadbudowa bloku dziecięcego H1 na potrzeby Oddziału Onkohematologii dzieci. Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie Rzeszów.
ANALIZA BILANSU.
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Dr Katarzyna Kopyściańska.  Samorządowy zakład budżetowy otrzymał dotację celową na realizację zadania finansowanego z Funduszu Spójności w kwocie 1.
Przekształcenia samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla których podmiotem tworzącym jest Województwo Śląskie w latach Mariusz.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Polska Federacja Szpitali Projekt. Uzasadnienie: krajowe Na rynku ochrony zdrowia w Polsce brakuje organizacji zrzeszającej większość szpitali, działają.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata maja 2008 r. „Unijna recepta dla służby zdrowia” Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Budżet państwa i polityka fiskalna.
System emerytalny Powinien być: bezpieczny uczciwy przejrzysty
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
Polityka zdrowotna i organizacja systemu ochrony zdrowia w województwie pomorskim Jerzy Karpiński.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Rola sektora MŚP w gospodarce rynkowej dr Krystyna Kmiotek
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Realizacja Programu Wieloletniego w województwie łódzkim
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szpitali Niepublicznych
Zapis prezentacji:

PROBLEM PRYWATYZACJI SZPITALI W POLSCE Paulina Jaczewska Małgorzata Osińska Ewelina Pietrzyk Agnieszka Rucińska Nadia Ruszkiewicz Karolina Siedlecka

PRYWATYZACJA Czym jest? Prywatyzacja to zmiana stosunków własnościowych, polegająca na zwiększeniu udziału osób prywatnych w procesie gospodarowania dobrem państwowym. Mówiąc o prywatyzacji szpitali chodzi przede wszystkim o przekazanie ich samorządom, a następnie przekształcenie w spółki prawa handlowego. Cel Podstawowym celem prywatyzacji jest zwiększenie efektywności ekonomicznej przedsiębiorstw. Dzięki temu konkurencyjność w gospodarce wzrasta co prowadzi do zwiększenia zatrudnienia, a co za tym idzie warunków życia ludzi.

PRYWATYZOWAĆ CZY NIE? ARGUMENTY ZA PRYWATYZACJĄ SŁUŻBY ZDROWIA ARGUMENTY PRZECIW PRYWATYZACJI SŁUŻBY ZDROWIA Podniesienie jakości oferowanych usług, a także upowszechnienie nowoczesnych standardów organizacyjnych. Konieczność redukcji zatrudnienia w szpitalach za sprawą restrukturyzacji. Nowa polityka finansowa ma prowadzić do oszczędności w dysponowaniu kapitałem i większego nacisku na dbanie o wynik finansowy przedsiębiorstwa. Prywatyzacja może doprowadzić do bankructwa spółki, co wiąże się z utratą miejsc pracy przez wielu ludzi. Według badań funkcjonowanie szpitala niepublicznego jest tańsze przeciętnie o 30% w porównaniu z publicznymi zakładami opieki zdrowotnej. Placówki, które będą miały na celu głównie maksymalizację swojego zysku, będą skłonne do rezygnacji ze świadczenia mniej dochodowych usług, co ograniczy z kolei możliwość swobodnego wyboru klienta. Pacjenci będą mieli prawo do bezpłatnego leczenia w ramach opłacanej składki zdrowotnej. Dyktowanie przez placówki wysokich cen rynkowych, dając dostęp do służby zdrowia tylko najbogatszym. Szara strefa, której istnienie w wielkim stopniu podwyższa koszty leczenia i przyczynia się do powstawania kontrastów w zarobkach w służbie zdrowia, ma zniknąć. Oddanie zakładów opieki zdrowia w ręce mechanizmów rynkowych i zostawienie ich bez kontroli, może skutkować powstaniem struktur, dążących do uzyskania znacznego wpływu na rynek, dzięki któremu mogłyby osiągać niewspółmierne zyski. Pacjenci zyskują większą wolność w dysponowaniu własnymi środkami, a także możliwość wyboru miejsca leczenia. Prywatyzacja może być niezbyt korzystnie postrzegana z etycznego punktu widzenia, gdyż stawia ona w pierwszej kolejności rozwiązanie problemu ekonomicznego, a dopiero później dobro i zdrowie pacjenta. Lekarz może stawać się przedstawicielem handlowym firm farmaceutycznych, promując pewne produkty, w zamian za korzyści materialne.

SZPITALE W POLSCE (STAN Z 2009r.) 458 115 101

Stan szpitalnictwa w Polsce Obecnie w Polsce funkcjonuje blisko 550 szpitali publicznych, z czego blisko 110 jest już po przekształceniach w spółki, a następnych ok. 100 nosi się z takim zamiarem. Pozostałe to samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej. Łóżka szpitalne prywatne stanowią w dalszym ciągu znaczną mniejszość, mimo dynamicznego rozwoju sektora prywatnego. Zgodnie z nową Ustawą o działalności leczniczej wszystkie nowo powstające szpitale będą funkcjonowały jako spółki prawa handlowego lub zakłady budżetowe. Przekształcenie obecnie istniejących jednostek w spółki nie będzie musiało łączyć się z ich likwidacją, a nowe podmioty przejmą prawa i obowiązki wcześniej istniejących zakładów. Do przekształceń zachęcają umorzenia zobowiązań publicznoprawnych. Te podmioty, które stworzą spółki, otrzymają dotację w wysokości wartości umorzonych w wyniku ugody kwoty głównej lub odsetek z tytułu zobowiązań cywilnoprawnych oraz wynikających z zaciągniętych kredytów bankowych pozostałych do spłaty.

OPINIE POLAKÓW NA TEMAT PRYWATYZCJI SŁUŻBY ZDROWIA Sondaż przeprowadził Instytut Badania Opinii, Rynku i Konsumpcji GfK Polonia na zlecenie "Rzeczpospolitej" 8 maja 2008 r. na grupie 518 osób

DZIAŁANIE SYSTEMU OCHRONY ZDROWIA W WYBRANYCH KRAJACH EUROPEJSKICH Wielka Brytania System opieki zdrowotnej w Wielkiej Brytanii jest zdominowany przez National Health Service , utworzony w celu zapewnienia darmowej opieki zdrowotnej wszystkim obywatelom. Nad całością systemu kontrolę sprawuje sekretarz stanu i kierowany przez niego departament opieki zdrowotnej. NHS jest finansowany z obowiązkowych podatków, co pozwala na realizację celu polegającego na zapewnieniu dostępu do opieki zdrowotnej niezależnie od posiadanych przez pacjenta środków. Prywatna opieka zdrowotna W Wielkiej Brytanii działa wiele prywatnych ośrodków ochrony zdrowia funkcjonujących na zasadach komercyjnych i świadczących szeroki zakres usług. Pacjenci korzystający z prywatnej opieki zdrowotnej zwykle posiadają prywatne ubezpieczenie zdrowotne, z którego opłacane są usługi świadczone przez prywatne ośrodki ochrony zdrowia na rzecz pacjenta.

Francja Państwo odgrywa dominującą rolę w systemie ochrony zdrowia we Francji. Administracja państwowa ma zapewnić spójność mechanizmów opieki nad pacjentami oraz prawidłowe funkcjonowanie całego systemu. Państwo realizuje swoje zadania na poziomie krajowym przez parlament i rząd, a w szczególności przez ministerstwo pracy, zatrudnienia i zdrowia, a na poziomie lokalnym przez regionalne agencje zdrowia. Szpitale publiczne i prywatne Francuski system ochrony zdrowia opiera się na koncepcji pluralistycznej organizacji oferty medycznej. Oznacza to współistnienie wielu podmiotów publicznych i prywatnych, które świadczą usługi medyczne: niekomercyjne placówki prywatne zarządzane są na ogół przez stowarzyszenia, towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych lub fundacje, szpitale prywatne komercyjne są spółkami handlowymi.

Autorka prezentacji: Agnieszka Rucińska ŹRÓDŁA INFORMACJI wiadomosci.wp.pl wsz-pou.edu.pl centrum-ppp.pl Autorka prezentacji: Agnieszka Rucińska