Wizerunek współczesnego menadżera.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
Advertisements

Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Psychologia Zarządzania
czyli zostań kowalem swojego losu
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zadanie publiczne pt. Przyszłość jest Kobietą, projekt realizowany w ramach Konkursu Dotacji – Fundusze strukturalne na poziomie NSS, edycja II, organizowanego.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Zajęcia 3 Mgr Iryna Bilousova
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Czym jest zarządzanie operacyjne
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Normy praktyki zawodowej
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Organizacja i zarządzanie firmą
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Lider- Przywódca.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Moja przedsiębiorczość
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Stosowanie prawa Prawoznawstwo.
Paweł i Robert r. szk. 2012/2013. Czym zajmuje si ę Administrator Baz Danych? Zadania administratora polegają na zarządzaniu bazą danych, określaniu uprawnień.
S TOSOWANIE PRAWA. P OJĘCIE Stosowanie prawa jest terminem wieloznacznym. W podstawowym znaczeniu stosowanie prawa rozumiane jest jako proces ustalania.
Etyka Patrycja Zalewska.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Przedsiębiorczość, Przedsiębiorca prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
Psychospołeczne warunki pracy jako źródła stresu u pracowników sądów, na podstawie danych z badania Temida 2015 mgr Dominik Gołuch, Instytut Psychologii.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
PYTANIA EGZAMINACYJNE Z PODSTAW ZARZĄDZANIA Profesor dr hab. Tadeusz Mendel.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Proces przewodzenia i kontrolowania
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Raport po ocenie 360° - fragment
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
SPEDYCJA LOGISTYKA.
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Wizerunek współczesnego menadżera. Jak powinien wyglądać menadżer jutra? Autorzy: Kamil Tyl Aleksander Bałaga Mateusz Paliga Logistyka 9B Semestr I

Spis Treści: Menadżer Etyka menadżerska Cechy osobowe i zawodowe menadżera Menadżer i jego praca Cele Organizacja, motywowanie, informowanie i rozwijanie personelu Specyfika pracy Komunikacja Źródła

Menadżer – kto to taki? jest to osoba, której podstawowym zadaniem jest realizacja procesu zarządzania– podejmowanie decyzji, planowanie i organizowanie. Wyrazem "menadżer" można określić każdą osobę, która podejmuje decyzje, lecz najczęściej używa się ten wyraz dla określenia osoby, która jest zatrudniona w różnych firmach lub organizacjach i realizuje lub uczestniczy w procesie zarządzania.

Etyka menadżerska Ogólne pojęcie etyki zawodowej odnosi się przede wszystkim do norm postępowania danej grupy zawodowej (np. menagerów). W tym sensie etyka zawodowa jest etyką normatywną, starającą się opisać wzór osobowy menagera, cele etyczne zawodu, normy postępowania w praktyce menadżerskiej i typowe konflikty etyczne mogące się pojawić w praktyce zawodowej. W odniesieniu do każdego zawodu tworzy się profile: - poznawczy - osobowościowy - moralny

Cechy osobowe i zawodowe menagera Silna osobowość, Kreatywna, twórcza osobowość, Wiarygodność i odpowiedzialność, Obowiązkowość i zdyscyplinowanie, - Rzetelność, Dokładność, skrupulatność, - Konsekwencja, Zaangażowanie w pracy, przykładanie dużej wagi do jej jakości, Przedsiębiorczość i inicjatywa, dynamika w działaniu, - Otwartość, zapał i inwencja, Wysoka motywacja do pracy, energia w działaniu, wola osiągnięcia sukcesu, Zainteresowanie rozwojem i awansem, Optymizm, wiara w siebie, gotowość do pracy efektywnej, Umiejętność pracy w zespole, Samodzielność w podejmowaniu decyzji, wymagająca minimum nadzoru, Umiejętność efektywnego analizowania i dyplomatycznego rozwiązywania problemów, Kultura osobista, miła prezencja, Komunikatywność, odporność na stres, Pełna dyspozycyjność. Uczciwość

Menadżer i jego praca Menadżer ma za zadanie kierować powierzonym sobie odcinkiem pracy przy pomocy jakiejś grupy ludzi i podejmują decyzje o istotnym znaczeniu dla: dyrektorów, kierowników, koordynatorów, brygadzistów itp. (kadra kierownicza). A więc menadżer podejmuje decyzje, kieruje i zarządza.

Cele menadżera Menedżer powinien wyznaczać sobie cele, które chce osiągnąć, ustalenie jasnych i jednoznacznych celów zakorzenionych w świadomości menedżera stworzy warunki do wykorzystania możliwości i okazji, które przyniesie przyszłości.

Cele menadżera Założone do realizacji cele powinny być określone w formie pozytywnej, bowiem wtedy łatwiej jest je osiągnąć. Człowiek pozytywnie nastawiony do świata jest energiczny i entuzjastycznie podchodzi do swoich marzeń. Cele określone w sposób realny muszą mieścić się w ramach możliwości menedżera i jego podwładnych. W realnym ustaleniu celów należy brać pod uwagę wszelkie ograniczenia mogące wpłynąć na zdolność do realizacji zamierzeń. Mogą to być przypadkowo ograniczenia związane z brakiem środków, tj. pieniędzy, sprzętu, związane z brakiem doświadczenia w wykonywaniu czynności oraz ograniczenia zewnętrzne, niezależne od menedżera. Realne określenie celów musi zawierać informację co ma zostać wykonane i w jaki sposób.

Organizacja pracy Organizacja pracy i zarządzanie czasem mają z sobą wiele wspólnego. Umiejętna organizacja pracy stwarza warunki do efektywnego wykorzystania czasu. Zła organizacja czasu pracy działa natomiast podstępnie. Każda czynność zabiera odrobinę więcej czasu niż powinna, a że dzieje się tak regularnie, dzień po dniu, stopniowo obniża to naszą efektywność. Nawet małe i nieznaczące błędy w organizacji pracy mogą mieć istotny wpływ na zmniejszenie efektywności.

Motywowanie Motywacja to wpływ na pracowników aby wydobyć z nich radość, zaangażowanie oraz zadowolenie z wykonywanej pracy a dopiero tego efektem jest większa wydajność i efektywność samych pracowników a co za tym idzie firmy. Zmotywowany pracownik to pracownik spełniający się w swoje pracy. Dlatego podstawowym zagadnieniem motywacji pracowników jest rozumienie potrzeb pracowników.

Motywowanie Gdy już poznamy potrzeby naszych pracowników, musimy przeanalizować dotychczasowy ich poziom motywacji czyli zaangażowanie, efektywność ale również ich satysfakcje z wykonywanych obowiązków. Gdy już wiemy co nieco o potrzebach naszych pracowników zabieramy się za analizę czyli zadajemy sobie następujące pytania: Jak wygląda motywacja pracowników w mojej firmie? Czy moi pracownicy są zadowoleni z swojej pracy? Czy rozumie potrzeby moich pracowników? Na czym zależy najbardziej moim pracownikom? Jak zaspokoić potrzeby moich pracowników? Co zrobić by praca ich satysfakcjonowała? Czy każdy pracownik wie co ma robić ( podział obowiązków)? Czy pracownicy wywiązują się z swoich obowiązków? Czy muszę ich nadzorować podczas pracy? Czy pracownicy sami z siebie podejmują nowe obowiązki czy trzeba ich raczej namawiać? Czy potrafią sami zorganizować sobie pracę? Jak długo przebywają poza swoim miejscem pracy? Czy muszę ich upominać aby wrócili do pracy? Na czym mi najbardziej zależy u moich pracowników? Jakie postępowania chcę nagradzać? Odpowiedzi na te pytania powinny Ci znacznie ułatwiać dobór technik motywacyjnych.

Źródła: http://www.scribd.com/ http://www.wkuwanko.pl/ http://www.wikipedia.pl http://www.franklincovey.pl/ http://motywowaniepracownikow.pl/