Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Atom wieloelektronowy
Advertisements

Tajemniczy świat atomu
Jak widzę cząstki elementarne i budowę atomu.
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Jak widzę cząstki elementarne i budowę atomu?.
Wiązania chemiczne -kowalencyjne* -jonowe -metaliczne teoria elektronowa teoria elektrostatyczna (pola kr.) teoria kwantowa -wiązania międzycząsteczkowe.
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Temat: BUDOWA I FUNKCJONOWANIE UKŁADU KRWIONOŚNEGO
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
SYLWETKI WIELKICH POLSKICH SPORTOWCÓW
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Autor: mgr Beata Gorzelańczyk
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Sposoby łączenia się atomów w cząsteczki
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Budowa atomu Chemia kl.I gimnazjum
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Technologia informacyjna
W 2009 roku będziemy obchodzić 70 rocznicę śmierci Wojciecha Korfantego. Dla uczczenia wielkiego syna Śląskiej Ziemi podjęto wiele działań. Jednym z nich.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Atom.
Webquest Wojciech Korfanty
Konfiguracja elektronowa atomu
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
Webquest dla uczniów klasy VI
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Znaczenie produktów zbożowych
Segreguję i Ziemię ratuję!
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
Rodzaje wiązań chemicznych
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
W jaki sposób mogą łączyć się atomy niemetali?
Budowa atomu.
TEMAT: Kryształy – wiązania krystaliczne
Zakaz Pauliego Wydział Górnictwa i Geoinżynierii Wojciech Sojka I rok II st. GiG, gr.: 4 Kraków, r.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wiązania chemiczne Elektronowa teoria wiązań chemicznych ,
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Wiązania chemiczne Wiązanie jonowe Wiązanie kowalencyjne
Wiązanie kowalencyjne (atomowe)
Historyczny rozwój pojęcia atomu Oleh Iwaszczenko 7a.
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Budowa atomu Katarzyna Chojnacka

Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja

Wprowadzenie Spis treści „Pomysł, że materia składa się z mikroskopijnych składników, których nie da się w nieskończoność dzielić na mniejsze części, był znany już w starożytności. Nie opierał się jednak na żadnych danych empirycznych, a jedynie stanowił jedną z filozoficznych koncepcji natury rzeczywistości. Cechy tych mikroskopijnych składników różnie opisywały różne szkoły filozoficzne, często uwzględniając ich duchowe właściwości. Istnienie atomów zostało powszechnie zaakceptowane w XVIII wieku, gdy okazało się, że pozwala w elegancki sposób opisać prawa chemii.” (wikipedia) 

Zadanie grupa A Spis treści Zespół pierwszy opracowuje historię budowy atomu. Podzielcie się zadaniem tak, żeby każdy wiedział, jakie pojęcia powinien znaleźć. Macie odszukać informacje na temat poglądów Demokryta, teorii Daltona, modelu atomu Thomsona, modelu Rutherforda i Bohra. Przykładowa strona: http://pl.wikipedia.org/wiki/Atom#Historia http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Daltons_symbols.gif&filetimestamp =20100606151936 http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Bohr_Model.svg&filetimestamp=20 061216021637

Zadanie grupa B Spis treści Zespół drugi zajmuje się podstawowymi pojęciami związanymi z atomem. Podzielcie się zadaniem tak, żeby każdy wiedział, jakie pojęcia powinien znaleźć: Atom. Cząstki elementarne (proton, neutron, elektron). Elektrony walencyjne, wolne pary elektronowe, elektrony niesparowane, dziury elektronowe. Powłoki elektronowe, liczby kwantowe, zakaz Pauliego, reguła Hunda, elektroujemność. Orbital, konfiguracja elektronowa atomów (z zaznaczeniem wyjątków).ttp://pl.wikipedia.org/wiki/Konfiguracja_elektronowa http://www.mlyniec.gda.pl/~chemia/ogolna/ogolna_atomb.htm http://pl.wikipedia.org/wiki/Konfiguracja_elektronowa http://pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%85dro_atomowe

Zadanie grupa C Spis treści Zespół trzeci część związaną z tematem wiązania chemiczne: Wiązanie chemiczne, konfiguracja gazu szlachetnego i reguła oktetu. Wiązanie kowalencyjne spolaryzowane i niespolaryzowane wiązanie koordynacyjne, wiązanie jonowe, wiązanie metaliczne. Siły międzycząsteczkowe: Siły van der Waalsa, wiązanie wodorowe. Przykładowa strona: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wi%C4%85zania_chemiczne

Spis treści Proces  Uważnie przeczytajcie zadania i zapoznajcie się z nimi; Wybierzcie lidera grupy ma on koordynować pracę grupy; Ustalcie plan pracy i w każdemu członkowi grupy przydzielcie odpowiednie zadanie; Opracujcie razem zebrane materiały, możecie pracować przy pomocy programów komputerowych np. Power Point oraz korzystać z różnego typu stron internetowych, wykorzystując fotografie, filmy .

Źródła Spis treści http://chemianet.w.interia.pl/budowa.htm http://chemia.zamkor.pl/download/kurs_przygotowawczy/budowa_atomu_kompen dium.pdf http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Helium_atom_QMuniv.svg&filetime stamp=20101106114724

i materiałów, poprawność merytoryczna, sposób opracowania) Spis treści Ewaluacja Ocenie podlega cała grupa, zostaniecie ocenieni według następujących kryteriów Wymagania Poziom minimalny 1 punkt Poziom rozszerzony 2 punkty Poziom zaawansowany 3 punkty Poziom wzorcowy 4 punkty Wyniki wyszukiwania informacji (ilość i jakość wyszukanych informacji oraz materiałów Zgromadzono niektóre wymagane materiały i informacje, jednak w ilości niewystarczającej do zrealizowania zadania. Zgromadzono niektóre z wymaganych informacji i materiałów. Zgromadzono większość z wymaganych informacje i materiały konieczne do zrealizowania w pełni zadania. Zgromadzono wszystkie informacje i materiały konieczne do zrealizowania zadania Zawartość merytoryczna (dobór informacji i materiałów, poprawność merytoryczna, sposób opracowania) Temat opracowany pobieżnie, źle dobrane informacje, liczne błędy merytoryczne, brak własnych opracowań. Poprawnie opracowany temat, lecz bez szczegółowych informacji, nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji nieliczne opracowania własne. Dobrze opracowany temat, zawiera szczegółowe informacje oraz wykorzystano większość zebranych informacji do podsumowania pracy i zawiera własne opracowania,. Wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji, spójne opracowanie własne podsumowujące pracę.

Poprawność i atrakcyjność przeprowadzonej prezentacji Spis treści Ewaluacja Wymagania Poziom minimalny 1 punkt Poziom rozszerzony 2 punkty Poziom zaawansowany 3 punkty Poziom wzorcowy 4 punkty Umiejętność współpracy w zespole i współpraca podczas pracy nad zadaniem Całkowity brak współpracy w obrębie grupy Niektórzy uczniowie nie uczestniczą w pracy grupy. Występują konflikty w grupie lub brak komunikacji. Uczniowie starają się współpracować ze sobą, ale nie wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji ważnych aspektów zadania.. Częściowa komunikacja. Uczniowie dobrze współpracują z partnerami, większość uczniów uczestniczy w realizacji wszystkich aspektów zadania,. Bardzo dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania.. Pełna prawidłowa komunikacja Poprawność i atrakcyjność przeprowadzonej prezentacji Prezentacja nieatrakcyjna. Materiał przygotowany do prezentacji zawiera błędy stylistyczne, ortograficzne i merytoryczne, w tekście brak logiki i spójności, mało estetyczny układ graficzny, Prezentacja mało oryginalna , ale materiał do prezentacji przygotowany poprawnie, pojedyncze błędy w spójności przedstawionych treści. Prezentacja przeprowadzona poprawnie (wstęp, rozwinięcie, podsumowanie), materiał spójny i logiczny, forma prezentacji atrakcyjna. Atrakcyjna prezentacja przygotowana i przeprowadzona w sposób oryginalny, brak błędów merytorycznych, stylistycznych i gramatycznych, starannie opracowana od strony graficznej.

Liczba zdobytych punktów Spis treści Ewaluacja Liczba zdobytych punktów Ocena 16 celujący 15 – 14 bardzo dobry 13 – 12 dobry 11 – 9 dostateczny 8 – 7 dopuszczający 6 – 0 niedostateczny

Spis treści Konkluzja Gratulacje!! Bardzo dobrze wykonaliście Wasze zadania. Mam nadzieję, że dzięki tej lekcji lepiej poznaliście atom i wszystko co z nim związane.