Menu Tabela program Microsoft Word

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zastosowanie technologii medialnych i internetowych Wygląd witryny krok po kroku Wykład dr in ż. Jacek Wachowicz
Advertisements

TEMAT: Tworzenie prostych tabel
Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Tworzenie tabel Piotr Górczyński 2005.
MS Access 2000 Piotr Górczyński Dane w tabelach.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
Poznajemy edytor tekstu Word
Tworzymy GAZETKĘ SZKOLNĄ w programie Publisher
program służący do tworzenia, modyfikowania i drukowania tekstów
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
Opracowała: Iwona Kowalik
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Microsoft Office Excel
Podstawy pracy z dużym tekstem w programie Microsoft Word 2003
Dalej Informatyka.
Tabele WordArt ClipArt Kolumny
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
Word Tabela.
Poznajemy edytor tekstu Word
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
Technologie informacyjne EXCEL I
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 7
Technologie informacyjne EXCEL I
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Korespondencja seryjna
Edytor tekstu Word.
Arkusz kalkulacyjny MS Excel
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
zasady edycji, rodzaje i formy czcionek, formatowanie tekstów,
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Visual Basic w Excelu.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
1.)Zaznaczamy kursor nad tabelą w miejscu gdzie pokazuje czerwona strzałka 2.) Wciskamy przycisk zaznaczony w czerwonym kółku „Wstaw podział strony”
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Przemysław Pełka , Damian Kotarski
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Jak narysować wykres korzystając z programu Excel?
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
prezentacja multimedialna
Tabele w edytorze tekstu. Sposoby wstawiania tabeli poleceniem Wstaw tabelę poleceniem Rysuj tabelę.
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Formatowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Funkcje zaawansowane w Wordzie
Tworzenie wykresów część I
WITAM. Dziś poznacie kilka dodatkowych opcji, jakie posiada Microsoft Word z pakietu Office Zapraszam do Prezentacji.
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Formatowanie, projektowanie tabeli
Formatowanie arkusza kalkulacyjnego
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Poznajemy edytor tekstu Word
Zapis prezentacji:

Menu Tabela program Microsoft Word Autor prezentacji

Menu Tabela Menu Tabela w programie Microsoft Word służy do rysowania i wstawiania tabeli; modyfikowania jej oraz zmiany jej właściwości.

Rysowanie tabeli Dzięki opcji Rysuj tabelę można stworzyć nową tabelę. Po kliknięciu na nią pojawi się okno Tabele i krawędzie, z którego możemy wybierać i zmieniać opcje rysowania nie tylko tabel, ale także krawędzi.

Wytłumaczenie funkcji okna Tabele i krawędzie Kolor obramowania Styl linii Długość linii krawędzi Przycisk Gumka Zewnętrzne obramowanie Przycisk Rysuj tabelę Kolor cieniowania Przycisk polecenia Wstaw w menu Tabela Rozłożenie kolumn i wierszy Autosumowanie Sortowanie Scalanie i dzielenie komórek Zmiana kierunku tekstu Przycisk wyrównania i wyśrodkowania Autoformatowanie

Wstawianie tabeli Drugim sposobem tworzenia tabeli jest posłużenie się opcją Wstaw – Tabela... Po kliknięciu pojawi się okno Wstawianie tabeli. W nim wpisujemy liczbę kolumn i wierszy oraz ustalamy właściwości tabeli.

Wstawianie tabeli c.d. Tutaj wpisujemy liczbę kolumn tabeli, a tu liczbę wierszy. W tym polu ustalamy właściwości tabeli. Gdy wykonamy wszystkie powyższe czynności klikamy ten przycisk.

Usuwanie tabeli, kolumn i wierszy Opcja Usuń pozwala nam usunąć tabelę, kolumny i wiersze. Wystarczy tylko ustawić kursor w komórce, która nam przeszkadza i wybrać którąś z opcji. Okno dialogowe pozwoli na usunięcie zbędnej części tabeli.

Usuwanie komórek Opcja Usuń – Komórki działa na podobnej zasadzie co poprzednie. Najpierw ustawiamy kursor w komórce, klikamy na to polecenie, a gdy pojawi się okno Usuwanie komórek wybieramy najlepszą dla nas opcję. Dzięki temu poleceniu można, oprócz usuwania, przesuwać komórki do góry lub w lewo.

Wybieranie tabeli, kolumny, wiersza i komórki Funkcja Wybierz może nam zastąpić zaznaczanie tabeli, kolumny, wiersza lub komórki. Po wybraniu polecenia możemy, na przykład klawiszem Backspace usunąć tabelę.

Scalanie komórek Aby scalić komórki najpierw zaznaczamy je, a potem wy- bieramy przycisk Scal komórki. Po wykonaniu tej czynności możemy w tych komórkach pisać tekst nie martwiąc się o to, że ciągle musielibyśmy poszerzać komórki. To zajęłoby znacznie więcej czasu.

Dzielenie komórek Jeśli chcemy podzielić komórki najpierw stawiamy kursor w wybranej komórce. Następnie wybieramy opcję Podziel komórki. Pojawi się okno dialogowe Dzielenie komórek, wpisujemy w nim liczbę kolumn lub wierszy, zależną od tego na ile części chcemy podzielić wybraną komórkę.

Dzielenie tabeli Aby podzielić tabelę najpierw musimy umieścić w niej kursor, potem zaznaczamy obszar tabeli, który chcemy podzielić. Gdy to zrobimy wybieramy polecenie Podziel Tabelę, które podzieli nam miejsce wcześniej zaznaczone.

Autoformatowanie tabeli Dzięki funkcji Autoformatowanie tabeli możemy stworzyć czytelną i przejrzystą tabelę, jak również wyróżnić lub przyozdobić nasz obiekt. A to wszystko w oknie dialogowym Formatowanie tabeli.

Opcja Autodopasowanie Dzięki opcji Autodopasowanie tekst, który piszemy w komórce, będzie się sam dopasowywał do zawartości. Oznacza to, że na przykład, jeśli będziemy mieli za mało miejsca komórka poszerzy się samoczynnie.

Powtarzanie nagłówków wierszy Dzięki funkcji Powtarzanie nagłówków wierszy tabela, która nie mieści się na jednej stronie zamienia wiersze na jej nagłówki na kolejnych stronach..

Opcja Konwertuj

Sortowanie Dzięki opcji Sortuj możemy na przykład ułożyć spis nazwisk alfabetycznie. Po naciśnięciu tej opcji pojawi się nam okno – Sortowanie. W nim wpisujemy jak komputer ma ułożyć jakiś wykaz.

Sortowanie c.d. Tu wybieramy, czy komputer ma sortować liczby, tekst itp. czyli inaczej typ. W tym miejscu wybieramy czy ta rzecz ma być posortowana rosnąco czy malejąco. Tutaj wpisujemy, gdzie komputer ma nam coś sortować. Tutaj wykonujemy te same czynności, które będą brane pod uwagę w dalszej kolejności. Tu rozwijamy opcje sortowania. Tutaj wybieramy czy to, co zaznaczyliśmy wcześniej ma wiersz nagłówka (to jest dodatkowy wiersz na górze), czy go nie ma.

Opcja Formuła Ta funkcja pozwala nam tak jak w Excelu wpisywać formułę matematyczną zrozumiałą dla komputera czyli zaczynamy od znaku „=”. Po wyborze tej opcji pojawi się okno o tej samej nazwie, w którym wpisujemy niezbędne informacje.

Okno dialogowe Formuła Tutaj wpisujemy format liczby. Tu wpisujemy formułę zrozumiałą dla komputera. Tu zamieszczamy funkcję, czyli wykonywanie pewnej liczby działań określonych przez jej nazwę.

Opcja Ukryj/Pokaż linie siatki Ten przycisk pozwala nam ukryć lub pokazać linie siatki w wykonywanej tabeli.

Właściwości tabeli Po kliknięciu na opcję Właściwości tabeli pojawi nam się okno o tej samej nazwie. W nim znajdują się cztery zakładki. Pierwszą z nich jest Tabela, w której występują kolejne zakładki (Obramowanie i cieniowanie oraz Opcje tabeli). Następne zakładki to: Wiersz, Kolumna i Komórka. Każda z nich ma inne funkcje.

Właściwości tabeli – zakładka Tabela

Opracował: Paweł Tomczyk Uczeń klasy 6, szkoły Podstawowej w Konikowie Rok szkolny 2005/2006 Praca wykonana pod kierunkiem nauczyciela informatyki Pani Małgorzaty Serockiej - Pinczak Zakończ pokaz