Internet jako płaszczyzna konkurowania w warunkach zakazu reklamy publicznej Katarzyna Liczmańska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
Marketing elektroniczny w turystyce
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Wygodna lista zakupów Case study Przyciski Listonic.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
III KONFERENCJA NADAWCÓW PRZESYŁEK POCZTOWYCH I KURIERSKICH
NA TLE PUBLIC RELATIONS
Internet w Polsce to medium masowe
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Search Engine Marketing w promocji eventu
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Interactive Marketing Partner marketing
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Metodologia badań wydatków reklamowych
Technik Organizacji Reklamy
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Oferta czystość na wyciągnięcie ręki.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Technik Organizacji Reklamy
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam. Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Reklama to szczególny rodzaj komunikatu, zazwyczaj komercyjnego, mającego.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Technik Organizacji Reklamy
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
TECHNIK HANDLOWIEC.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Metody komunikacji dawniej i dziś
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
REKLAMA MOBILNA Oferta współpracy. Dlaczego Mobile? Dotarcie do nowej grupy docelowej. Aż 40%* użytkowników poszukujących informacji z regionu, robi to.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
9 TRENDÓW W PR.
REKLAMA INTERNETOWA Katarzyna Czepółkowska. Marketing internetowy ■ Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
16/ Hotel PUŁAWSKA data: 2 wyjątkowe dni tematyczne
MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC
Zapis prezentacji:

Internet jako płaszczyzna konkurowania w warunkach zakazu reklamy publicznej Katarzyna Liczmańska

Agenda 1. Wstęp: Internet – nowe medium, 2. Marketing sieciowy – istota, 3. Prawne aspekty reklamy oraz e-reklamy alkoholu, 4. Formy reklamy internetowej wykorzystywane w branży alkoholowej, 5. Promocja produktów alkoholowych w sieci – przykłady (case study)

1. Wstęp: Internet – nowe medium, Reklama towarzyszy ludzkości od momentu, kiedy powstał rynek i narodziła się konkurencja. Podstawową cechą wolnego rynku jest stałe konkurowanie producentów i dystrybutorów oraz wytwarzanych przez nich towarów i oferowanych usług, zmierzające przede wszystkim do zdobywania rynków oraz utrzymania klientów. W ciągu ostatnich kilkunastu lat reklama otrzymała na swoje potrzeby nowe medium – Internet.

Rozwój internetu na tle innych mediów

Udział reklamy on-line w wydatkach reklamowych

Internauci w Polsce

Aktywność polskiego internauty

Przyszłość internetu

2. Marketing sieciowy - istota Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce. Coraz więcej firm zauważa, że to nowoczesne medium jest niezbędnym elementem w strategii komunikacyjnej. Jednym z mierników, który świadczy o rosnącym znaczeniu internetu są wydatki na reklamę on-line. Wg IAB Polska w roku 2000 było to 16 mln zł, w 2002 – 33 mln, a w 2005 ponad 120 mln zł.

Formy marketingu sieciowego Środowisko internetowe zmienia się bardzo szybko, wciąż pojawiają się nowe technologie, dające coraz większe możliwości komunikacyjne i kreacyjne. Reklama w internecie przechodzi nieustanną metamorfozę. Jeszcze nie tak dawno najpopularniejszą metodą było wykorzystywanie animowanych banerów reklamowych. Dzisiaj coraz większą rolę odgrywać zaczyna mailing, pop-upy, web posting i metody pozwalające na dotarcie do konkretnego grona odbiorców.

Witryny www Dobra strona musi charakteryzować się:          precyzyjnym adresowaniem oferty,          wykorzystaniem różnym narzędzi marketingu internetowego, integracją z tradycyjnymi formami promocji marketingowej.

Reklama w internecie Zalety: - - niskie koszty, -         - elastyczność przekazu, -         - duża selektywność grup docelowych, -         - interaktywność, -         - efektywność przekazu, silniejsze oddziaływanie, -         - nieograniczona ilość miejsca, -         - pełna mierzalność, - -atrakcyjny sposób zaistnienia w świadomości klienta.

Formy reklamy w internecie

Marketing bezpośredni Podstawowym narzędziem jest e-mail. Aby przekaz za jego pośrednictwem był najbardziej efektywny muszą spełnione być warunki: - personalizacja komunikatu, - targetowanie informacji, - interaktywne podejście do potrzeb klienta.

Promocja uzupełniająca Jest to zbiór narzędzi, które stymulują sprzedaż internetową jak i tradycyjną. Zachęcają do częstego odwiedzania strony i co najważniejsze budują lojalność. Narzędzia: - próbki, kupony, premie, konkursy i loterie, prezentacje multimedialne.

E-handel niskie ceny produktów, bardzo duży asortyment, Jedno z głównych zastosowań internetu dla wielu firm. Zalety: niskie ceny produktów, bardzo duży asortyment, dokładna informacja, brak barier przestrzennych. Wady: - stosunkowo małe zufanie do tego typu form zakupu

Public Relations Formy: media relations (kontakt z mediami, udostępnianie informacji), PR wewnętrzny (intranet, biuletyny firmowe, tablica ogłoszeń), PR produktowy, budowanie wizerunku.

Interaktywna komunikacja Narzędzia: Poczta, grupy dyskusyjne, czat, IRC, IQR, kartki z życzeniami, multimedia,

3. Prawne aspekty reklamy oraz e-reklamy alkoholu Podstawowym aktem ograniczającym reklamę napojów alkoholowych jest obecnie Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. W myśl art. 131 zakazana jest reklama napojów alkoholowych z wyjątkiem piwa, którego reklama jest dozwolona we wskazanym ustawowo zakresie. Reklama i promocja piwa jest dozwolona, pod warunkiem iż nie jest kierowana do małoletnich lub prowadzona poprzez budowanie skojarzeń z: atrakcyjnością seksualną, relaksem lub wypoczynkiem, sprawnością fizyczną, nauką, pracą lub sukcesem zawodowym, zdrowiem lub sukcesem życiowym.

Reklama publiczna reklama piwa – co do zasady dozwolona, reklama alkoholi do 18% - zakazana, z wyjątkiem informowania o sponsorowaniu, reklama alkoholi mocnych – zakazana. Reklama spersonalizowana - dopuszczalna informacja o produktach w miejscach sprzedaży oraz skierowana do zadeklarowanych odbiorców

4. Formy reklamy internetowej wykorzystywane w branży alkoholowej Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zezwala na prowadzenie niepublicznych form marketingu alkoholi. Tym samym tego rodzaju marketing może być prowadzony za pomocą komunikacji indywidualnej, np. poprzez e-maile z materiałami reklamowymi do odbiorców, którzy zadeklarowali chęć ich otrzymywania lub strony firmy na którą wchodzi się po zadeklarowaniu ukończenia 18 lat.

Producenci w branży alkoholowej starają się zainteresować odbiorców swoimi witrynami, konkursami przeprowadzanymi za pomocą stron internetowych, mailingu po zadeklarowaniu chęci otrzymywania informacji przez odbiorcę. Prześcigają się w tworzeniu gier komputerowych, tapet, możliwości darmowego ściągania muzyki, wygaszaczy i tapet do telefonów komórkowych.

5. Promocja produktów alkoholowych w sieci – przykłady (case study)

Dziękuję za uwagę Katarzyna Liczmańska