ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
Advertisements

Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
Prezentacja o PREZENTACJACH^^ Dorota Fiedor 3F
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Podstawy tworzenia prezentacji
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
Tworzymy GAZETKĘ SZKOLNĄ w programie Publisher
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Menu Tabela program Microsoft Word
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
EXCEL TO HTML Wykonawca Jarosław Ferenc. CO CHCEMY UZYSKAC Przed uzupełnieniem Po uzupełnieniu.
Microsoft Office Excel
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Obsługa platformy dla nauczycieli prowadzących Jako nauczyciel prowadzący musisz wpisać studentów na kurs który nadzorujesz.
Word Tabela.
Instrukcja obsługi systemu CMS Przygotowanie
Word to proste!.
Poznajemy edytor tekstu Word
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Tabele przestawne w Excelu
Edytor tekstu Word.
Arkusz kalkulacyjny MS Excel
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
Partner Handlowy Konfiguracja sieci TCP/IP - Windows 2000, Xp, 2003.
Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie,
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Adresowanie komórek w Excelu
E XCEL INACZEJ Przygotował: Przemysław Kacperski.
Korespondencja seryjna
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Program MS FrontPage Program MS FrontPage  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny.
1.)Zaznaczamy kursor nad tabelą w miejscu gdzie pokazuje czerwona strzałka 2.) Wciskamy przycisk zaznaczony w czerwonym kółku „Wstaw podział strony”
Jak stworzyć dyplom w programie Word
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
prezentacja multimedialna
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
PRZYKŁAD ROZWIĄZANIA KRATOWNICY
1. Adres względny 2. Adres bezwzględny 3. Adres mieszany.
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
Sumy częściowe (pośrednie) Opcja automatycznego generowania podsumowań wartości w dowolnych polach dla powtarzających się (takich samych) wartości w polu.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Formatowanie tekstu w Wordzie. Potencjalne efekty są oczywiście widoczne na ekranie jeszcze przed zastosowaniem zmian. 4. Nowy Word ułatwia także korzystanie.
KRAJOWA MAPA ZAGROŻEŃ BEZPIECZEŃSTWA PROGRAM PILOTAŻOWY R.
Przykładowe zadanie egzaminacyjne.
Formatowanie, projektowanie tabeli
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Poznajemy edytor tekstu Word
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia opracował: Patryk Besler

Pamiętaj o zaznaczeniu odpowiedniej komórki Aby poprawnie uzupełnić szachownicę potrzebna nam będzie do tego funkcja „Złącz teksty”. Aby ją wybrać należy przejść do zakładki „Formuły”. Po ukazaniu się okna opcji „Wstawianie funkcji” wybieramy z zakładki wybierz kategorię „wszystkie”. Następnie wybrać opcję „Wstaw funkcję”.

Możemy również przejść do okna wyboru funkcji poprzez kliknięcie w strzałkę na przycisku „Autosumowanie” w zakładce „Narzędzia główne” i wybraniu operacji „Więcej funkcji…”.

Wystarczy teraz jedynie zjechać na dół samej listy i odnaleźć interesującą nas funkcję. W tym przypadku będzie to „Złącz teksty”. Jeżeli masz problem z odnalezieniem funkcji skorzystaj z opcji „Wyszukaj funkcję”.

Aby to zrobić naciskamy w ikonę wyboru komórki. Po naciśnięciu przycisku „OK” przy wybranej funkcji „Złącz teksty” otworzy nam się nowe okno wyboru tekstów. W tym oknie wybieramy komórki z tekstem, które chcemy połączyć. Aby to zrobić naciskamy w ikonę wyboru komórki.

Następnie naciskamy OK. Następnie wpisujemy adres danej komórki lub po prostu zaznaczamy ją lewym przyciskiem myszy. Ponownie naciskamy na ikonę znajdującą się tuż pod znakiem zamknięcia okna. To samo robimy dla drugiej komórki. Po wykonaniu tych czynności nasz okno wyboru komórek powinno wyglądać tak. Następnie naciskamy OK. Pamiętaj by zaznaczać dane komórki oddzielnie. Tzn. Tekst1 pozwala tobie zaznaczyć jedynie jedną komórkę, nie więcej.

Nasz tekst został połączony, jednak żeby móc w masowy sposób wypełnić wszystkie komórki musimy zablokować odpowiedni wiersze i kolumny. Aby to zrobić trzeba wstawić znak $ (Shift + 4) w odpowiednim miejscu. To znaczy przed literą (kolumną) lub cyfrą (wierszem). W tym przypadku interesuje nas kolumna N i wiersz trzeci. Czemu ? Musimy zablokować całą kolumnę, bądź wiersz po to by program łączył dokładnie to co chcemy. Gdybyśmy tego nie zablokowali Excel łączyłby błędne komórki i wyglądałoby to w następujący sposób.

Malarz formatów również jest w stanie pomóc nam Teraz wystarczy najechać w prawy dolny róg komórki i przytrzymując lewy przycisk myszy, przemieścić kursor w odpowiednią stronę, by wypełnić wszystkie pola. Niestety po wypełnieniu komórek ich formatowanie się zmieniło (brak czarnych pól). Można próbować znaleźć odpowiednie ustawienia, jednak jeżeli wzór otrzymaliśmy odgórnie ciężko nam będzie idealnie przywrócić komórki do poprzedniego stanu. Jest jednak sposób, który znacznie nam to ułatwia. Ikona, która pojawiła się tuż po wypełnieniu służy właśnie do tego. Wystarczy na w nią kliknąć i zaznaczyć opcje „wypełnij bez formatowania”. Malarz formatów również jest w stanie pomóc nam z sformatowaniem komórek.

Stosując się do poprzednich kroków analogicznie wypełniamy cała szachownicę. Poprawnie wykonana wygląda tak. Kluczowym punktem w tym zadaniu jest umiejętność zablokowania odpowiednich kolumn i wierszy. Gdy to opanujemy, reszta nie będzie stanowiła dla nas większych problemów.

Następnym zadaniem jest wypełnienie tabeli z przeliczeniem waluty Następnym zadaniem jest wypełnienie tabeli z przeliczeniem waluty. Do tego będzie nam potrzebna funkcja ilorazu. Zaczynamy od wpisania w pierwszej pustej komórce znaku „=‘’, a następnie wpisaniu adresu pierwszej komórki, którą chcemy jako dzielną. Możemy również najechać kursorem na daną komórkę i wcisnąć lewy przycisk myszy. W ten sposób adres komórki sam zostanie wpisany. Kolejnym krokiem jest wpisanie znaku „/” (tuż obok klawisza Shift) i wpisaniu adresu drugiej komórki.

Nasze pole z funkcją powinno wyglądać właśnie tak. Kolejną ważną rzeczą jest zablokowanie odpowiednich wierszy i kolumn jak we wcześniejszym ćwiczeniu. Tym razem za każdym razem dzielimy sprzedaż produktu przez kurs euro. Oczywistym będzie, że trzeba zablokować komórkę. Aby to zrobić należy postawić znak $ zarówno przed liczbą jak i literą. W tym przykładzie to wystarczy. Nie trzeba blokować nic więcej. Nasze pole z funkcją powinno wyglądać właśnie tak.

Teraz wystarczy wypełnić wszystkie komórki naszą funkcją Teraz wystarczy wypełnić wszystkie komórki naszą funkcją. Nasza tabela powinna teraz wyglądać tak.

Zadanie wymaga jednak od nas przyporządkowania waluty danym komórkom Zadanie wymaga jednak od nas przyporządkowania waluty danym komórkom. Aby to zrobić zaznaczamy interesujące nas komórki, a następnie w zakładce „Narzędzia główne” naciskamy na strzałkę „Księgowych formatów liczb”. Stamtąd wybieramy interesującą nas walutę. Dzięki tej opcji program sam zaokrągli liczby do odpowiedniego miejsca po przecinku dopisując również w odpowiednim miejscu znak danej waluty.

Po poprawnym sformatowaniu całej tabeli powinna ona wyglądać następująco.

Tak powinna wyglądać funkcja pierwszej wolnej komórki w tej tabeli. W kolejnym przykładzie postępujemy analogicznie do wcześniejszych zadań. Cała sztuka polega na zrozumieniu tego, który wiersz, bądź kolumnę trzeba zablokować. W tym przypadku wystarczy zablokować wiersz 18. W nim mieści się kurs euro w poszczególnych latach. Reszta pozostaje tak jak jest. Tak powinna wyglądać funkcja pierwszej wolnej komórki w tej tabeli. A tak cała tabela.

Tak powinna wyglądać funkcja pierwszej wolnej komórki w tej tabeli. W ostatnim natomiast zadaniu zamiast blokować wiersz z kursem Euro, blokujemy kolumnę, ponieważ liczby w kolumnie są ustawione jedna pod drugą, pionowo. Tak powinna wyglądać funkcja pierwszej wolnej komórki w tej tabeli. A tak cała tabela.

KONIEC opracował: Patryk Besler