Zespół Szkół Specjalnych Nr 9 w Łodzi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W związku z obchodami Roku 2012 Roku Janusza Korczaka
Advertisements

XX Jubileuszowy Tydzień Kultury Języka
Janusz Korczak w Bibliotece Pedagogicznej w Skierniewicach
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
nasze działania w Roku Korczakowskim Szkoła Podstawowa nr 2 im
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. JANA KOCHANOWSKIEGO W STARACHOWICACH 2012 ROKIEM JANUSZA KORCZAKA.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
realizowany przez Zespół Szkół Nr 2 w Zamościu Szkołę Podstawową Nr 7
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
Quiz o Januszu Korczaku
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Pasiekach. Podsumowanie
„Dziecko ma prawo być sobą
Bibliografia podmiotowo-przedmiotowa – Janusz Korczak została opracowana przez pracowników Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach Filia w Staszowie.
„Rok Janusza Korczaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym Nr 1 im. Janusza Korczaka w Łodzi ”
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. JANUSZA KORCZAKA W SOBÓTCE ROK 2012 ROKIEM JANUSZA KORCZAKA...padłem w szaleństwo, furię czytania. Świat mi znikł sprzed oczu,
Nie zostawiajmy świata takim, jakim jest
BIBLIOTEKA SZKOLNA. Biblioteka Szkolna przy Szkole Podstawowej w Tyczynie od kilku lat współpracuje w Biblioteką Pedagogiczną w Rzeszowie. W ramach tej.
Fotorelacja z Audytu przeprowadzonego przez Komisję Dolnośląskiego Centrum Wspierania Uzdolnień w związku z ubieganiem się SP 93 o przyjęcie.
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
D Z I A Ł A N I A Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej związane z ustanowieniem ROKU 2012.
Idee Janusza Korczaka w naszej szkole – w szkole XXI wieku
Ideą koła fotograficznego jest: rozwijanie zainteresowań wychowanków SOSW w Dorohusku, utrwalanie wydarzeń związanych z życiem placówki, utrwalanie wizerunku.
Miejsce realizacji Szkoła Podstawowa nr 153
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Gimnazjum Nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi
Przedszkole Miejskie Nr 235 w Łodzi
Prawa dziecka wg Janusza Korczaka
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Bursa Samorządu Województwa Łódzkiego w Łodzi. W kwietniu 2012 r. rada pedagogiczna Bursy Samorządu Województwa Łódzkiego w Łodzi zorganizowała spotkanie.
I.Konkurs Co jest dla mnie najważniejsze (luty 2012) II.Publikacja w Przeglądzie Edukacyjnym (marzec – kwiecień 2012) III.Konkurs Literacki List do.
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Co może mały człowiek Rok Janusza Korczaka w
Na Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów Młodzieżowych w Warszawie -7 czerwca 2010 r Warszawa Zamek Królewski –Arkady Kubickiego.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Szkoła Współpracy.
Rok szkolny 2011/2012.
Podsumowanie realizacji programu „Trzymaj formę” w powiecie braniewskim roku szkolnym 2007/2008.
„…kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat..”
,,Temu, który ukochał sercem…”
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
Sprawozdanie z działalności Świerszczykowego Klubu Pożeraczy Liter SP w Bargłówce Klasa I rok szkolny 2013/14.
KONKURS MA Ł YCH FORM DOKUMENTALNYCH ROZTRZYGNIETY!!!
„Dzieci potrzebują tego, abyśmy poświęcali im swój własny czas. W tym leży problem - dzieci wymagają mnóstwa czasu. Poświęćmy więc dzieciom czas, którego.
„Rok Janusza Korczaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym Nr 1 im. Janusza Korczaka w Łodzi ”
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem, dyrekcją szkoły i pedagogiem podczas „burzy mózgów” wspólnie opracowali harmonogram zadań, które były realizowane.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Udział w konkursach ekologicznych. Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny Eko - Planeta W konkursie wzięli udział uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej.
"Twoje dane – Twoja sprawa" - Ogólnopolski Program Edukacyjny Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO).
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
PRAWA DZIECKA. Dziecko to istota ludzka, która rozwijając się, dorastając, nie potrafi w pełni sama zadbać o siebie. Potrzebuje do tego rodziców, nauczycieli.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Zespół Szkół Specjalnych Nr 9 przy Centrum Leczenia Chorób Płuc i Rehabilitacji w Łodzi ul. Wycieczkowa Łódź tel/fax: (42)
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Praca metodą projektu edukacyjnego
Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju
Wybór tytułów książek do biblioteki szkolnej przez głosowanie.
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
Rok Janusza Korczaka w naszej szkole
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół Specjalnych Nr 9 w Łodzi Zespół Szkół Specjalnych Nr 9 to placówka przyszpitalna, mieszcząca się przy Centrum Leczenia Chorób Płuc i Rehabilitacji. Uczniowie-pacjenci szpitala to dzieci w wieku od 3 do 18 lat.

Nie ma dzieci – są ludzie …. To motto, które przyświecało nam w działaniach związanych z Rokiem Korczakowskim. Zaplanowane działania realizowane były na zajęciach bibliotecznych, pozalekcyjnych i lekcjach dydaktyczno-wychowawczych. W zajęciach uczestniczyły przedszkolaki, uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum. Poniżej prezentowane są działania podjęte przez nauczycieli i uczniów ZSS Nr 9 w Łodzi.

Nie ma dzieci – są ludzie …. Na zajęciach bibliotecznych uczniowie przygotowali gazetkę o Januszu Korczaku i jego twórczości dziecięcej.

Nie ma dzieci – są ludzie …. Wzięliśmy udział w Ogólnopolskim konkursie plastycznym „Król Maciuś I” oraz „ Józki, Jaśki i Franki” oczami małego czytelnika. Zostaliśmy wyróżnieni w niniejszym konkursie. Nagroda i dyplom przypadły Dominikowi Traczowi, uczniowi klasy IV.

Nie ma dzieci – są ludzie …. „Prawa dziecka wg. Janusza Korczaka” – to temat zajęć, w których uczestniczyli gimnazjaliści. Cele zajęć: Zapoznanie z postacią Janusza Korczaka, jego twórczością oraz z jego pracą na rzecz dzieci Rozumienie praw dziecka Uświadomienie sobie, że należy zabiegać o respektowanie praw dziecka Ćwiczenie współdziałania w zespole Uczniowie zadawali sobie pytania, takie jak: Czy znamy swoje prawa i czy je dobrze rozumiemy? Przedstawiali poprzez pantomimę różne prawa i odgadywali, czego one dotyczą.

Nie ma dzieci – są ludzie …. Na zakończenie zajęć uczennice gimnazjum stworzyły plakat pt. „Prawa dziecka”.

Nie ma dzieci – są ludzie …. „Janusz Korczak - obrońca praw dziecka” – to temat zajęć dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Cele zajęć: Zapoznanie z korczakowskimi prawami Rozumienie praw dziecka Po zajęciach: Uczniowie: wiedzieli, kim był Janusz Korczak Znali swoje prawa Wiedzieli, czym jest Konwencja Praw Dziecka

Nie ma dzieci – są ludzie …. Uczniowie dowiedzieli się, jakie prawa przysługiwały dzieciom kiedyś i kto o nie walczył oraz jakie prawa przysługują im obecnie . Poznali takie prawa jak : prawo do zabawy, prawo do szacunku, prawo do miłości, własności, prawo do radości prawo do tajemnicy prawo do niepowodzeń i łez

Nie ma dzieci – są ludzie …. „Spotkanie z Królem Maciusiem I” – to zajęcia dla najmłodszych. Cele zajęć: Integracja dzieci z rodzicami Ukazanie rodzicom potrzeb i uczuć dzieci oraz rozumienie ich Zachęcanie rodziców i dzieci do obcowania z książką Odczuwanie radości ze wspólnego przebywania Rodzice czytali dzieciom fragmenty „Króla Maciusia I”.

Nie ma dzieci – są ludzie …. Dzieci rysowały prace do wysłuchanego fragmentu powieści: Spotkanie Króla Maciusia I z Felkiem w ogrodzie Król Maciuś I Król Maciuś I spełnia prośbę Irenki Król Maciuś I pijący tran

Nie ma dzieci – są ludzie …. We wrześniu w klasach IV-VI szkoły podstawowej oraz w gimnazjum odbyły się, w ramach godziny wychowawczej, zajęcia dydaktyczne zatytułowane: "Życie w służbie dziecku". Ich celem było zapoznanie uczniów z biografią Janusza Korczaka, a w szczególności z jego działalnością opiekuńczą i wychowawczą. W wyniku zajęć młodzież uzyskała wiadomości na temat życiorysu Doktora, a także uzmysłowiła sobie rolę, jaką odegrał on, walcząc o godność i prawa dzieci w rzeczywistości wojennej.  

Nie ma dzieci – są ludzie …. Pod koniec września uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej i gimnazjum obejrzeli podczas lekcji języka polskiego i historii film w reżyserii Andrzeja Wajdy pt. "Korczak". Po jego zakończeniu uczestniczyli w dyskusji poświęconej prawom dziecka w obliczu II wojny światowej. Celem zajęć było przybliżenie młodzieży sylwetki Janusza Korczaka oraz uzmysłowienie im, w jak tragicznych okolicznościach usiłował on stworzyć dzieciom choć namiastkę prawdziwego dzieciństwa. Dyskusja przeprowadzona po zakończeniu projekcji pozwoliła stwierdzić, iż film wywarł na nich ogromne wrażenie, a ponadto ułatwił zrozumienie, że Korczak walczył o prawa dzieci w skrajnie nieludzkich warunkach okupacji i getta, a także, że była to walka tragiczna, bowiem skazana na klęskę.

Nie ma dzieci – są ludzie …. To hasło konkursu plastycznego, którego ZSS Nr 9 był organizatorem. Popularyzowanie wiedzy o prawach dzieci i ich respektowanie we współczesnym świecie, upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży myśli pedagogicznej Janusza Korczaka - to cele konkursu, adresowanego do uczniów szkół specjalnych oraz specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych w Łodzi. 16 października komisja konkursowa w składzie: p. Bogusława Mokwińska - plastyk w Centrum Zajęć Pozalekcyjnych Nr 1 w Łodzi p. Karolina Wróblewska - nauczyciel plastyki z SP Nr 12 w Zgierzu p. Dorota Marciniak - pracownik WODN w Łodzi wyłoni wyróżnione prace w kategoriach: Uczniowie klas I - III szkół podstawowych Uczniowie klas IV- VI szkół podstawowych Uczniowie gimnazjum Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych

Nie ma dzieci – są ludzie …. Do konkursu zgłosiło się 11 placówek. Napłynęło 75 prac plastycznych.

Nie ma dzieci – są ludzie …. 26 października 2012 r. w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 1 w Łodzi odbędzie się uroczyste podsumowanie konkursu, wręczenie dyplomów i nagród. W listopadzie 2012 r. w siedzibie WODN w Łodzi odbędzie się pokonkursowa wystawa prac.

Nie ma dzieci – są ludzie …. Korczakowskie prawa dziecka są aktualne do dziś. Jego myśli, idee, jego cele ocalały i większość z nich zrealizowano w Konwencji Praw Dziecka. „Konwencja Praw Dziecka” jest w ZSS Nr 9 dostępna dla wszystkich uczniów. Znajduje się na tablicy Samorządu Uczniowskiego.

Nie ma dzieci – są ludzie …. Prezentację przygotowały: Małgorzata Żołowicz Anna Peterman