Ocena. Rozporządzenia Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 września 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Pismo Święte podstawowym źródłem treści w programach nauczania religii Kościoła Zielonoświątkowego w RP.
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów i słuchaczy.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Projekt edukacyjny w gimnazjum
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Nabór do szkół ponadgimnazjalnych
ZMIANA KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA SZKOŁY WEDŁUG EUROPEJSKICH STANDARDÓW KSZTAŁCENIA Makary K. Stasiak Kinga Kwiatkowska-Kuc.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Aklimatyzacja dziecka 6-letniego w szkole
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
Praca katechetyczna z uczniem zdolnym
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Pismo Święte podstawowym źródłem treści w programach nauczania biblijnego Kościoła Zielonoświątkowego w RP.
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Wewnątrzszkolny system oceniania
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Nowe procedury i terminy. Podstawy prawne Ustawa z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 nr 256 poz. 2572), Ustawa z dnia 6 grudnia 2013.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2019/2020
Nabór do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2019/2020
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Ocena

Rozporządzenia Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 września 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 2, poz.155).Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 września 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 2, poz.155). Uczniowie korzystający z nauki religii prowadzonej przez kościoły lub związki wyznaniowe w grupach międzyszkolnych i w punktach katechetycznych lub uczęszczający na zajęcia z etyki organizowane na podobnych zasadach otrzymują ocenę z religii (etyki) na świadectwie wydawanym przez szkołę, do której uczęszczają, na podstawie świadectwa przekazanego przez katechetę lub nauczyciela etyki (§9.4 ww. rozporządzenia).

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej dnia 13 lipca 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz prowadzenia sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych ( Dz. U. Nr 103 poz. 906).Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej dnia 13 lipca 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz prowadzenia sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych ( Dz. U. Nr 103 poz. 906). Z dniem 1 września 2007 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej, na mocy którego ocena z religii jest wliczana do średniej ocen. Nadal nie ma ona wpływu na promowanie ucznia do klasy następnej, ale może znacząco wpłynąć na życie szkolne ucznia, powodując uzyskanie świadectwa z wyróżnieniem, uprawnień do stypendium, czy klasyfikacji do lepszej szkoły następnego szczebla

Autor opracowania Elżbieta BednarzElżbieta Bednarz

Ocena z wiary czy z wiedzy? Wiara to także wiedza.Wiara to także wiedza. Jak wywodzi B. Milerski /pedagog religii/ wiara jest fenomenem złożonym, na który najogólniej mówiąc składają się następujące komponenty: poznawczy (wraz z symbolami wiary, wyobrażeniami religijnymi i całą doktryną – tzw. nauką Kościoła), wykonawczy (wraz z systemem zachowań kultycznych, obyczajowych i etycznych) oraz przeżyciowy.Jak wywodzi B. Milerski /pedagog religii/ wiara jest fenomenem złożonym, na który najogólniej mówiąc składają się następujące komponenty: poznawczy (wraz z symbolami wiary, wyobrażeniami religijnymi i całą doktryną – tzw. nauką Kościoła), wykonawczy (wraz z systemem zachowań kultycznych, obyczajowych i etycznych) oraz przeżyciowy.

Co oceniamy Oceniamy:Oceniamy: 1. Wiedzę / A. Zapamiętywanie wiadomości1. Wiedzę / A. Zapamiętywanie wiadomości B. Zrozumienie wiadomości/ B. Zrozumienie wiadomości/ 2. Umiejętności C. Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych2. Umiejętności C. Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych D. Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych D. Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych

Co oceniamy? 3. Działania A. Uczestnictwo w działaniu3. Działania A. Uczestnictwo w działaniu B. Podejmowanie działań B. Podejmowanie działań

Plan wynikowy Temat: Zasada sola scripturaTemat: Zasada sola scriptura Wymagania podstawowe (na ocenę mierną /K/ i dostateczną /P/): Wymagania podstawowe (na ocenę mierną /K/ i dostateczną /P/): - opisuje znaczenie i wartość Biblii dla Kościoła (K);- opisuje znaczenie i wartość Biblii dla Kościoła (K); - podaje przesłanie zasady sola scriptura (K);- podaje przesłanie zasady sola scriptura (K); - wymienia i krótko charakteryzuje cztery zasady reformacyjne (P);- wymienia i krótko charakteryzuje cztery zasady reformacyjne (P); - podaje, że autorytet teologów powinien być podporządkowany Pismu Świętemu (P);- podaje, że autorytet teologów powinien być podporządkowany Pismu Świętemu (P);

Plan wynikowy wymagania ponadpodstawowe ( na ocenę dobrą /R/, bardzo dobrą /D/, celującą /W/):wymagania ponadpodstawowe ( na ocenę dobrą /R/, bardzo dobrą /D/, celującą /W/): - wyjaśnia, jakie znaczenie ma Biblia dla jego własnego życia i określa znaczenie zasady sola scriptura dla Kościoła (R);- wyjaśnia, jakie znaczenie ma Biblia dla jego własnego życia i określa znaczenie zasady sola scriptura dla Kościoła (R); - wymienia sytuacje ze swojego życia, w których Bóg mówił do niego przez Słowo Boże (D);- wymienia sytuacje ze swojego życia, w których Bóg mówił do niego przez Słowo Boże (D); - wykonuje nakazy Słowa Bożego w życiu codziennym, w szkole, w zborze, na ulicy (W).- wykonuje nakazy Słowa Bożego w życiu codziennym, w szkole, w zborze, na ulicy (W).

Cechy trafnej oceny: –Obiektywność – zastosowanie jednolitych norm i kryteriów oceniania; –Jawność – podawanie na bieżąco wyników pracy ucznia; –Instruktywność – wskazanie na występujące braki; –Mobilizacja do dalszej pracy.

Kryteria ogólne: Zasób wiedzy – plan wynikowyZasób wiedzy – plan wynikowy Umiejętność zastosowania poznanych wiadomości w życiuUmiejętność zastosowania poznanych wiadomości w życiu Zainteresowanie przedmiotemZainteresowanie przedmiotem Stosunek do lekcji: aktywność, zeszyt, itp.Stosunek do lekcji: aktywność, zeszyt, itp. Pilność i systematycznośćPilność i systematyczność PostawaPostawa

Metody kontroli i oceny Metody konwencjonalne:Metody konwencjonalne: –Bieżąca kontrola ustna (odpytywanie, rozmowa, opiniowanie wypowiedzi innych); bezpośredni kontakt nauczyciela z uczniem; –Prace pisemne –Posługiwanie się książką (szczególnie praca z Biblią) –Ćwiczenia praktyczne –Kontrola graficzna –Obserwacja uczniów w toku ich pracy

Metody kontroli i oceny Techniczne sposoby kontrolowania procesu dydaktycznego:Techniczne sposoby kontrolowania procesu dydaktycznego: –Kontrola i ocena przy pomocy testów

Kryteria ocen/wymagania/ OCENA CELUJĄCAOCENA CELUJĄCA Uczeń nie tylko spełnia wymagania na ocenę bardzo dobrą, ale posiada wiedzę wykraczającą poza program katechezy. Wyróżnia się aktywnością w grupie katechetycznej. Aktywnie uczestniczy w życiu małych grup formacyjnych (np. grupa muzyczna, Royal Rangers, Gwiazdkowa niespodzianka itp.) Twórczo rozwija własne uzdolnienia. Biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych, potrafi zastosować je we własnym życiu, służy radą innym, jest świadkiem wiary. Wypowiada się logicznie i wyczerpująco na dany temat. Bierze czynny udział w przygotowaniu i usłudze tematycznej podczas nabożeństw okolicznościowych. Osiąga sukcesy w konkursach religijnych, olimpiadach wiedzy biblijnej lub posiada inne porównywalne osiągnięcia.Uczeń nie tylko spełnia wymagania na ocenę bardzo dobrą, ale posiada wiedzę wykraczającą poza program katechezy. Wyróżnia się aktywnością w grupie katechetycznej. Aktywnie uczestniczy w życiu małych grup formacyjnych (np. grupa muzyczna, Royal Rangers, Gwiazdkowa niespodzianka itp.) Twórczo rozwija własne uzdolnienia. Biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych, potrafi zastosować je we własnym życiu, służy radą innym, jest świadkiem wiary. Wypowiada się logicznie i wyczerpująco na dany temat. Bierze czynny udział w przygotowaniu i usłudze tematycznej podczas nabożeństw okolicznościowych. Osiąga sukcesy w konkursach religijnych, olimpiadach wiedzy biblijnej lub posiada inne porównywalne osiągnięcia.

Kategorie podlegające ocenie: Odrobienie pracy domowej – ćwiczenia, inneOdrobienie pracy domowej – ćwiczenia, inne Zapamiętanie wersetuZapamiętanie wersetu Przypomnienie prawdy centralnej, historii biblijnej z poprzedniej lekcjiPrzypomnienie prawdy centralnej, historii biblijnej z poprzedniej lekcji Zaangażowanie podczas lekcjiZaangażowanie podczas lekcji Uczeń posiada: Biblię, zeszyt, ćwiczenia, przybory szkolneUczeń posiada: Biblię, zeszyt, ćwiczenia, przybory szkolne Przygotowanie zadań dodatkowychPrzygotowanie zadań dodatkowych Postawa podczas lekcjiPostawa podczas lekcji

Ocenianie a wiek 1. Grupy przedszkolne – symbole jako ocena cząstkowa; kolorowe karteczki; dyplom na koniec1. Grupy przedszkolne – symbole jako ocena cząstkowa; kolorowe karteczki; dyplom na koniec 2. Klasy I-III. Ocena opisowa dla rodziców, cyfrowa dla szkoły. Kolorowe karteczki2. Klasy I-III. Ocena opisowa dla rodziców, cyfrowa dla szkoły. Kolorowe karteczki 3. Klasy IV-VI; gimnazjum, liceum – oceny cyfrowe3. Klasy IV-VI; gimnazjum, liceum – oceny cyfrowe

Praca nauczyciela a ocena 1. Wykorzystanie odpowiednich metod i środków dydaktycznych1. Wykorzystanie odpowiednich metod i środków dydaktycznych 2. Przygotowanie merytoryczne /kwalifikacje/ nauczycieli2. Przygotowanie merytoryczne /kwalifikacje/ nauczycieli 3. Przeładowany program3. Przeładowany program 4. Czas na lekcję4. Czas na lekcję 5. Autorytet nauczyciela5. Autorytet nauczyciela

Spotkanie z rodzicami Ważne! Wspólne ustalenia z radą rodziców co do kryteriów oceniania w swoim zborze.Ważne! Wspólne ustalenia z radą rodziców co do kryteriów oceniania w swoim zborze. Podanie kryteriów oceniania wszystkim rodzicomPodanie kryteriów oceniania wszystkim rodzicom Zanosimy do szkoły zaświadczenia z każdą oceną, również tą słabszą.Zanosimy do szkoły zaświadczenia z każdą oceną, również tą słabszą.

Szóstka musisz ją mieć!!!