Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

doc. dr Leszek Bursiak (IBS) International Business Studies
Maciej Pietrzykowski Katedra Strategii i Polityki
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
RYZYKO W HANDLU ZAGRANICZNYM
Zarządzanie operacjami
Marketing Usług - WYKŁAD
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
INŻYNIERIA PRODUKCJI Wydział Elektroniki Mikrosystemów i Fotoniki
Zespół Szkół w Polkowicach Włodzimierz Olszewski Zdzisław Pólkowski
Services in support for business and innovation usługi wspierające biznes i innowacje w Polsce Południowej Małgorzata Borek Politechnika Krakowska.
Procesy informacyjne w zarządzaniu
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Literatura.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
dr Jakub J. Brdulak Katedra Zarządzania Innowacjami
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Polski system medialny
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Przedsiębiorczość innowacyjna w praktyce
Polski system bankowy wybrane zagadnienia rynkowe: wielkość banków, kapitał zagraniczny dr Grzegorz Kotliński, Katedra Bankowości AE w Poznaniu.
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
LOGISTYKA międzynarodowa
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Przedsiębiorstwo turystyczne Strategie Studia przypadków
Dr inż. Sebastian Saniuk
Autor: mgr Tomasz Napierała Promotor: prof. dr hab. Maria Kuchlewska
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
IV KRAJOWE SYMPOZJUM NAUKOWE na temat: „ROLA INFORMACJI W PROCESIE ZARZĄDZANIA ZMIANAMI” AE-KRAKÓW, TNOiK, KRAKÓW 2003 Dr inż. Jerzy Wąchol, Zakład Podstaw.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Seminarium zadania badawczego nr 3 strategicznego projektu badawczego
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
Łączna długość pielgrzymkowych dróg Jana Pawła II wynosi ok
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
INFORMACJA MARKETINGOWA
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Doc. dr W. Zborowska Zakład Gospodarki Rynkowej Katedra Gospodarki Narodowej Wydział Zarządzania UW Zmiany struktury sektorowej gospodarki.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Wprowadzenie teoretyczne
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
PODSTAWY NAUKI O PRACY ERGONOMIA.
Teorie osobowości Literatura podstawowa
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
Kalendarz 2020.
Marketing w różnych sferach działalności Opiekun: Prof. nadzw. dr hab. Janusz Zrobek.
LOGISTYKA W USŁUGACH prowadzenie: dr R. Piniecki kontakt: ryszard
Zachowania organizacyjne- ćwiczenia
Opcje realne w metodzie ewaluacji inwestycji w nieruchomości
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
Badania marketingowe - wprowadzenie Paweł Gałka Konsultacje: poniedziałek p. 216 godz.:
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Logistyka międzynarodowa
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Zapis prezentacji:

Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice Prezentacja zagadnień pracy doktorskiej Rola analizy marketingowej w funkcjonowaniu przedsiębiorstw handlowych. (temat roboczy) Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice

Struktura prezentacji 1. Pojęcie informacji marketingowej i jej źródeł, przybliżenie podjęcia tematu pracy. (slajd 3, 4, 5) 2. Cele pracy i hipotezy badawcze. (slajd 6, 7) 3. Podstawy źródłowe i metody badań. (slajd 8) 4. Literatura. (slajd 9)

Struktura systemu informacji marketingowej Źródło: M. Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa 2002, s. 15.

Obszar badań rynkowych i marketingowych BADANIA RYNKOWE BADANIA MARKETINGOWE Źródło: Opracowano na podstawie S. Mynarski: Metody ilościowe i jakościowe badań rynkowych i marketingowych.

Opłacalność procesu pozyskiwania i selekcji informacji. Źródło: Opracowanie własne na podstawie Kramer J. (red.), Badania rynkowe i marketingowe, PWE, Warszawa 1994.

Cele pracy Cel poznawczy: identyfikacja , zarówno w warstwie teoretycznej , jak i empirycznej, uwarunkowań analizy informacji marketingowej w przedsiębiorstwach handlowych. Celem równorzędnym jest także identyfikacja korzyści i zagrożeń związanych z doborem i wykorzystaniem konkretnych metod analizy w przedsiębiorstwach. Cele szczegółowe: uporządkowanie i uzupełnienie wiedzy dotyczącej analizy rynku i badań marketingowych, metod pozyskiwania z nich informacji oraz przetwarzania na potrzeby przedsiębiorstw handlowych; analiza procesu tworzenia i wdrażania badań w przedsiębiorstwach handlowych; identyfikacja czynników otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego przedsiębiorstwa wpływających na decyzje podejmowanych badań; krytyczna analiza badań rynkowych i marketingowych dotychczas prowadzonych przez niektóre firmy handlowe; Cel utylitarny, przedstawiony pod postacią wyników badań oraz propozycji dopasowania metod i form badawczych do potrzeb firm.

Hipotezy badawcze Teza główna: decyzje dotyczące wyborów metod i technik analizy informacji (w przekroju przedmiotowym, podmiotowym przestrzennym) nie są jednakowe, i w każdym przypadku powinny one być inne, skorelowane z oceną wpływu uwarunkowań wewnętrznych zewnętrznych, charakterystycznych dla danego przedsiębiorstwa. Najważniejsze hipotezy szczegółowe: 1. Dla każdej firmy handlowej działającej na rynku istnieje odpowiedni system pozyskiwania informacji. 2. Poziom adaptacji danych wynikający z informacji marketingowej wpływa na efektywność działania przedsiębiorstwa. 3. Decyzje dotyczące wyboru konkretnej metody i techniki analizy informacji uwarunkowane są wieloma czynnikami, zarówno otoczenia makrootoczenia firmy, jak i jej otoczenia konkurencyjnego; zależą również od czynników wewnętrznych firmy. 4. Część tych uwarunkowań może uniemożliwić wybór odpowiedniej formy badań, część tylko je ograniczy.

Problematyka badawcza - źródła i metody badań. schemat uproszczony Źródło: Opracowanie własne na podstawie Mazurek-Łopacińska K.,Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań

Wycinek literatury: Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 1994. Berbeka J., Niemczyk A., Makówka M., Badanie rynkowych zachowań konsumentów, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie,  Kraków 2004.    Hill S., Rekin G., Marketing radykalny, Prószyński i S-ka, Warszawa 2000. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe, Metody i techniki, PWE, Warszawa 1995. Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997. Kotler P., Marketing narodów, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999. Kotler P., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994. Kwieciński M., Wywiad gospodarczy w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1999.  Kramer J. (red.), Badania rynkowe i marketingowe, PWE, Warszawa 1994. Kramer T., Podstawy marketingu, PWE Warszawa 2000. Mazurek-Łopacińska K.,Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2002. Milic-Czerniak R. (red), Marketingowe badania bezpośrednie – zastosowania, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o., Warszawa 2005.   Mruk H. (red), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2003. Mynarski S., Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, WAE w Krakowie. Mynarski S. (red.), Zależności przyczynowo-skutkowe w badaniach rynkowych i marketingowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2002.  Parasuraman A., Marketing Research, Cambridge, Mass 1986. Penc J., Leksykon biznesu, Agencja Wydawnicza „Placet”, Warszawa 1997. Pieczykolan R., Informacja marketingowa, PWE,  Warszawa 2005.  Ries A., Trout T., Marketing do góry nogami, IFC Press, Kraków 1999. Rosa G., Smalec A., Analiza i funkcjonowanie rynku na przykładach, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2000. Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, PWN Warszawa 2002. Senczyszyn J., Marketing idei, „Marketing i rynek” 1999, nr 1. Stoner J., Freeman E., Gilbert D., Kierowanie, PWE, Warszawa 1997. Strzyżewska M., Rószkiewicz M.,Analizy marketingowe, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o.,Warszawa 2002.    Sztucki T., Marketing w pytaniach i odpowiedziach, Agencja Wydawnicza „Placet”, Warszawa 1998. Wrzosek W., Funkcjonowanie rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne,   Zajączkowski M., Marketing Współczesny, Wydawnictwo Akademia Rolnicza w Szczecinie, Szczecin 2001. …. ….. Internet: http://www.swiatmarketingu.pl http://www.biznesnet.pl/ http://www.statsoft.pl/ http://www.modernmarketing.pl/ http://www.e-marketing.pl/ http://www.imas.pl/