P ROJEKTY SZKOLNE Podsumowanie udziału w programie E-szkoła Wielkopolska 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Advertisements

Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Technologia informacyjna według MENiS
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Młodzieżowa przedsiębiorczość
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Edukacji Narodowej pełniące funkcję Instytucji Pośredniczącej (IP) dla Priorytetu III PO KL Wysoka jakość
Okiem i szkiełkiem - przez działanie do sukcesu Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Projekty systemowe w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Toruń, 12 października 2015 roku.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Projekty zrealizowane w ZS1
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

P ROJEKTY SZKOLNE Podsumowanie udziału w programie E-szkoła Wielkopolska 1

P ROJEKTY SZKOLNE Program e-szkoła Wielkopolska – Twórczy Nauczyciel Twórczy Uczeń – był finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego – Program Operacyjny Kapitał Ludzki, działanie POKL za pośrednictwem Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu 2

P ROJEKTY SZKOLNE Zespół naukowy projektu pod kierunkiem prof. UAM dr hab. Stanisława Dylaka – Wydział Studiów Edukacyjnych UAM, tworzą: Prof. zw. dr hab. Andrzej Burewicz - Wydział Chemii UAM Prof. zw. dr hab. Andrzej Burewicz Prof. UAM dr hab. Henryk Drozdowski - Wydział Fizyki UAM Prof. UAM dr hab. Henryk Drozdowski Prof. dr hab. Bogdan Jackowiak - Wydział Biologii UAM Prof. dr hab. Bogdan Jackowiak Prof. dr hab. Maria Korcz - Wydział Matematyki i Informatyki UAM Prof. dr hab. Maria Korcz Prof. dr hab. Tadeusz Michałowski - Wydział Fizyki, Obserwatorium Astronomiczne UAM Prof. dr hab. Tadeusz Michałowski Prof. dr hab. Zygmunt Młynarczyk - Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM Prof. dr hab. Zygmunt Młynarczyk Prof. zw. dr hab. Wacław Strykowski - Wydział Studiów Edukacyjnych UAM Prof. zw. dr hab. Wacław Strykowski Prof. zw. dr hab. Maciej Sysło – Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytet Wrocławski 3

P ROJEKTY SZKOLNE Podstawowym zadaniem zespołu merytorycznego jest wspieranie nauczycieli podczas realizacji projektu oraz w kierowaniu pracami uczniów. Członkowie zespołu będą także autorami materiałów dydaktycznych niezbędnych do realizacji celów projektu, zarówno dla nauczycieli, jak i dla uczniów. Zadaniem zespołu jest również udział w procesie oceniania i nagradzania projektów. 4

P ROJEKTY SZKOLNE Projekt e-szkoła Wielkopolska – Twórczy nauczyciel Twórczy Uczeń – to część programu e-szkoła Wielkopolska, którego głównymi celami są: zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych i związanych z zarządzaniem oraz monitoringiem osiągnięć szkół, a także udostępnienie uczestnikom programu wysokiej jakości treści multimedialnych do wykorzystania na lekcjach różnych przedmiotów oraz w pracy własnej; wzmocnienie zaplecza technicznego szkół wzorcowych w programie oraz udostępnienie nauczycielom nowoczesnego narzędzia pracy; rozwój systemu doskonalenia nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem ich kompetencji w zakresie technologii informacyjnych i komunikacyjnych. 5 Założenia projektu

P ROJEKTY SZKOLNE Cel główny projektu: rozwój kompetencji uczniów oraz zwiększenie ich zainteresowania przedmiotami matematyczno- przyrodniczymi; Rozwój kompetencji w zakresie przedmiotów: biologia, chemia, matematyka, fizyka, humanistyka, nauki społeczne, geografia oraz przedsiębiorczość. 6

P ROJEKTY SZKOLNE 7 Uczestnicy projektu liderzy grup projektowych: Tomasz Kowalski Irena Promińska Anna Mrula Hanna Skrzypczak Barbara Wierzbowska szkolny lider projektów: Anna Mrula nauczyciele wspomagający: Przemysław Bandel Milena Jankowska Katarzyna Matuszak Piotr Mazurkiewicz Kinga Mischke Krzysztof Nowakowski Ireneusz Okoń Filip Reinholz

P ROJEKTY SZKOLNE Czym jest projekt w edukacji? To skuteczna metoda pracy uczniów, polegająca na samodzielnym działaniu (indywidualnym lub zespołowym) na zadany temat, nad problemem itd. Łączy wiedzę teoretyczną z praktycznym działaniem. 8

P ROJEKTY SZKOLNE Efekty dla uczniów – realizatorów projektu: osobisty rozwój i kształtowanie wielu umiejętności społecznych (praca w grupie, samodzielność, odpowiedzialność, różne sposoby komunikowania) rozwój ucznia w sferze poznawczej i emocjonalnej interdyscyplinarne łączenie wiadomości i umiejętności (gromadzenie, analizowanie, selekcjonowanie, syntetyzowanie informacji, wnioskowanie) rozwój zainteresowań ucznia, wyodrębnienie jego uzdolnień, zaspokojenie potrzeb edukacyjnych konkurencyjność wobec innych, bardziej tradycyjnych metod (wyzwala kreatywność, innowacyjne działania) 9

P ROJEKTY SZKOLNE Efekty dla uczniów – realizatorów projektu: nawiązanie nowych relacji z uczniem efektywne wykorzystanie nowej (nowoczesnej) metody edukacji zdobycie nowych doświadczeń i umiejętności zawodowych możliwość współpracy z różnymi organizacjami i instytucjami 10

P ROJEKTY SZKOLNE Matma 4U Aktywni na rynku pracy Parki Poznania – wczoraj, dziś i jutro Przedszkolaki Śladami Żydów poznańskich 11 Efekty pracy grup opracowania projektowe

P ROJEKTY SZKOLNE Efekty dla uczniów – realizatorów projektu: 12

P ROJEKTY SZKOLNE Efekty pracy grup strony WWW

P ROJEKTY SZKOLNE filmy obrazujące etapy pracy projektowej, filmy przedstawiające projekt finalny; 14 Efekty pracy grup filmy ed

P ROJEKTY SZKOLNE Podsumowanie Model pracy jest łatwy do powtórzenia i przeprowadzenia w innych warunkach, można też zmodyfikować tematykę projektu, nie zmieniając jednocześnie wzorca postępowania. Pracy było bardzo dużo, ale też sporo przyjemności i zabawy w miłym towarzystwie i w pięknym otoczeniu. Każdy uczestnik projektu potrafi aktywnie wkomponować się w rynek pracy. Praca projektowa nie jest przedsięwzięciem łatwym, ale przynosi wiele satysfakcji. Takie projekty jak ten, poszerzają horyzonty twórcze i myślowe uczniów, sprawiają, że rozwija się wyobraźnia. 15

P ROJEKTY SZKOLNE Dziękuję za uwagę Anna Mrula 16